

PS. Öljyläikät ei ole Puntosta

Monen auton pakoputken paikkaamisesta on kokemusta ja usein on katsastuksessa reputtanut juuri päästöistä, kun pakoputki vuotaa. Usein todettu, että pakoputki muuten hyvä, paitti on vuotokohta ja paikkaamisella on saatu taas vuosi ajoaikaa. Jos katsastuksen jälkeen auto meneekin myyntiin, kuten aika usein menee, niin miksi ostaa uutta putkea myyntiautolle. Jos pitää auton itse, niin asia tietty eri. Isoja reikiä paikkausaineilla ei ole ees järkevää yrittääkkään, vaan joutuu investoimaan uuteen putkeen. Siitäkin on kokemusta.mikko853 kirjoitti:Tahnaa ja nauhaa olen joskus kokeillut ja todennut molemmat aivan turhiksi
On ollut uutena -04 ja enemmän ajettuna -90 enkä koskaan enää.... Hooseiskoja sai olla uudempaan vaihtamassa koko aika kun vuoronperään kärähteli. Syynä valojen päälläolo startin aikana kun oli automaattinen paska. Vanhemmassa ei ovet toiminut talvella vaan muovit oli aina jäässä.mikko853 kirjoitti:
Vanhasta -99 Puntosta saatujen hyvien(?) kokemuksien perusteella uskallauduin eilen hankkimaan uudemman -03 Punton, tällä korvataan tuo -99 Punto joka laitetaan myyntiin.
1.2 8v koneella, joten tehoa on huimat 6hv enemmän kuin vanhassa, mittarissa 106tkm.
Eroja vanhaan:
+ Ilmastointi (syy vaihtoon)
+ Ohjaustehostin
+ Kauko-ohjattu keskuslukitus
+ Turvatyyny
+ Pienemmät päästöt
+ Hiljaisempi
+ Orkkis kaiuttimet kelvolliset
+ Sinkitty kori
+ E10 käy virallisesti
- Näkyvyys ulos huonompi
- Ei sisätilanpistoketta
- Ahtaampi konehuone
Kesärenkaat otin vanhasta, samaten sisätilanpistokkeen irroitin vanhasta, pitää vaan katsoa mistä tuon vetää läpi, brittiversion rattiputken läpivienti reikä kun on tässä jo käytetty ilmastoinnin takia.
Radion vaihdoin jo omaan, mukana tulleen Blaupunktin laitoin vanhaan. On pesty ja imuroitu, radioantenni korjattu. Vaihdoin ilmansuodattimen, raitisilmasuodattimen, sytytystulpat ja jokaisen pyyhkijän sulan. Huomenna pitää hakea Keräseltä paikkamaalia, helmojen etupäästä on maalit karanneet kun tässä ei läppiä ole, ei ole onneksi ruostunut.. sitten vahaa pintaan ja hankitaan orkkis läpät.
mikko853 kirjoitti:Sain tartunnan 8v sitten ensimmäiseltä emännältä, nyt alko tauti itämään![]()
Itseasiassa pistin Fiatin kiertoon, tarjosin sitä liikkeille ja tarjoukset pyöri 1100-1500e välillä, yksi liike tarjosi 2500e ja yksi 2500e + tämän saapikkaan.. vm. 1990, 211tkm mittarissa, huoltokirja löytyy ja edes ovien alareunat ei ole ruosteessa takapuoleltakaan.. Noh, eiköhän tämäkin piakkoin kiertoon lähde, muutoin ihan kelpo peli, mutta tuo 10l/100km kulutus on turhan suuri, eikä suorituskykykään ole kummoinen ruutta samaraan verrattuna vaikka on 118hv, mutta painoa taas monta sataa kiloa enempi..