käsijarrun säätö

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Onko1988 nappiksessa käsin rummun sisästä säädettävät jarrukengät, vai onko auton alla joku automaattisäätö, jonka pitäis pelata?
Red Angry Bird
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja pressa »

Käsijarruvaijeria voi kiristää auton alta, toki jos vaihtaa jarrukengät niin ei tarvitse kiristää. (kannataa sitten muistaa että Ladassa käsijarruvivusto on toteutettu siten ettei käsijarru toimi tiettyä kuluneemmilla kengillä, käyttöjarrulla toimii rautaan asti. Tämä on siis ns. kulumisen ilmaisin takajarrukengille)
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Avasin just rummut.Kengät ihan uutta vastaavat pinnaltaan.Käsijarrukahva nousee ihan ylös.Rummut ei laahaa yhtään kenkien kanssa.
Red Angry Bird
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Ei muutakuin auton alle ja kiristämään. Haun avulla löysin itselleni kelpo ohjeet. Ei tarvitse edes nostaa autoa kiitos kunnon maavaran :D
Anaconda

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Ennen käsijarrun tiukkaamista säätäisin kuitenkin kengät pintaan, jos ei ole jo automaattisäädöllä. Jos ei ole aikaisempaa kokemusta säädöstä, jätä vaikka aluksi rumpu auki kokonaan säädön ajaksi niin hahmotat helpommin mihin suuntaan epäkeskolimppuja pitää pyörittää. Viimeinen silaus sitten rummun ollessa paikoillaan.
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Ok.Säätökö tapahtuu siis vain niiden epäkeskojen kääntämisellä rummun takaa?
Red Angry Bird
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Epäkeskoista säädät liinat eka rumpuun kiinni ja sitten löysäät hieman ettei liinat laahaa. Näin siis saat liinat lähelle, sen jälkeen kiristät käsijarruvaijerin sopivaan tiukkuuteen. Helpottaa tosiaan jos käännät epäkeskon mahdollisimman sisään rummun ollessa irti ja sitten rumpu vaan paikoilleen ja säätämään.
Vastaa Viestiin