Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

eilen tapahtu jotain ihmeellistä :O ajelin tuos edestakasi ja säätelin kaasutinta kun yhtäkkiä yskäisi huohottimesta öljyä pihalle noin puoli desiä :? heti siitä puristuspaineita mittailemaan ja joka pytyssä oli 13-14 luokkaa. osaako kukaan kertoa tälle mitään järkevää selitystä ?
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

megasquirtin asentajat kertokaa millä olette sovittaneet trikkeripyörän kampuran päähän?? :shock:
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kypehne kirjoitti:megasquirtin asentajat kertokaa millä olette sovittaneet trikkeripyörän kampuran päähän?? :shock:
1700i takapotkusta hihnapyörä + jakopäänkoppa. Mansemotorsilta kannattaa myös kysellä noita hihnapyöriä joissa erilaisia trikkeröintejä.
Ite tehdyn trikkepyöränhän voi vaikka pultata kiinni.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

nyt meni hermo noihin kaasarivehkeisiin :lol: rakenteilla on 4pisteruiskuturbo nivan imusarjalla ja omavalmiste pakosarjalla tehotavoite noin aluksi jotain 170hp luokkaa. sytkää ja bensansyöttöä tulee ohjaamaan ms1 v2.2. trikkeripyörä on sovitettu kampuran siivapyörän taakse ja laturin jalan alle tehty 6mm pellistä tukeva kiinnike anturille.. minkäkokoisia ruiskusuuttimia olette käyttäneet noissa ruiskuturboladoissa ja mistä autoista sellaisia kannattaisi etsiä? romikselta tai autospurgaamosta olisi tarkoitus kattella semmoset kun ei malta uusiakaan ostaa :lol: niin ja moottorina toimii perus 1500nen jossa kaikki sisuskalut uusia. hyviä megasquirtin säätövinkkejä myös otetaan vastaan koska koko systeemi on itselle aivan uusi tuttavuus :)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

ilmeisesti korkea ohmiset haussa kun kerta karvalakki mallin mega? oliskohan saabeissa boschilaisia korkea ohmisia? vanhemmissa japseissa ainakin matalaohmiset yleensä, kai nekin toimii jostekee jotain virityksiä. suutin laskureitahan on esim tuolla: http://www.finjector.com/fi/suuttimen-valintatyokalu/
itellä on samasta puljusta ostetut ev14 490cc niillä ny pärjää 300 heppaan hyvinkin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

romikselta bongasin yhden 9000sen turbosaabin ja näytti olevan jotku 213cc suuttimet vain kuinkahan niissä niin pienet voi olla :?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

oisko vapari.. katoppa ahdettuja
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ei ne Cossu sierrankaan vakio suuttimet paljon isommat ole, ne on vaan "optimoitu" niin tiukalle.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

no nyt löytyi suuttimetkin purkaamolta :) ovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan. nyt vaan innokkaasti polttoainelinjoja värkkäämään

mikähän turbo tuohon muuten olisi sellanen passeli että alkais jo vähä alempaa vetämään ja vetoja piisais aina yläkierroksille asti.
mitään perus garretin T3:sta tähän ei kyllä tule koska niistä ei ole itsellä eikä edes kavereillä hyviä kokemuksia(pakopesä halkeaa aina)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

no noille tehoille piisaa minkä tahansa noin kaks litrasen bensa vehkeen vakio turbo.
joku t25 tai 28 garretti tai joku mitsun vastaava. tai sit joku uus kiinalainen. uudet masterpoverit on kuulemma ainakin hyviä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

nyt tuli onkelmia tuon imu/pakosarjan laipan kanssa. mikä olisi hyvää tiivistevärkkiä että saisi tuon pitämään??
imu ja pakosarja on vähän lapsellisesti tullut tehtyä eli: pakosarjan laippaan tulee imusarja kiinni että sai nuo 2 lisäpultinreikää nivan imusarjalle ja suuttimenkolot siihen laippaan tuli myös vinguteltua. pakosarjasta menee tukirauta moottorin kannakkeen kahteen pultinreikään ja imusarjasta venttiilikopan päälle


edit.. laippa saatu pitäväksi. oli aiva pakko tehdä jyrsimeen jigi tuolle kun oli n.2milliä kieros kokolaippa
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

viisaammat auttakaa :?
ongelma tälläkertaa on että läppärini ei suostu olemaan yhdynnässä megasquirt boksin kanssa kun laittaa kaapelin kiinni (usb-sarjaportti) niin tulee tuollainen vikailmoitus
-Controller code version does not match signature in megasquirt-I.ini.

(see audit.log for where the above file was found.)

Expected "0x14" (found in ini file)
Received "" (from controller)

megasquirt on ms1 v2.2 ja 029y4 firmware
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

melkeen kannattaa finsquirtin sivuilta kysellä tota.
ainahan ne laipat oikeestaan tarvii hitsuun jälkeen jyrsimessä oikasta, vaikka miten hitsais
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

nojoo nyt on testisavut saatu moottorista (turbo ei vielä kiinni) 8) megatune vaihtui tunerstudioon pienen finsquirt selailun jälkeen ja kyseisen ohjelman kanssa ei mitään ongelmia ollut saada yhteyttä ecuun. tosiaan sytkä ja seokset vielä vähän hukassa mutta tänään se antoi jo pieniä elonmerkkejä pakosarjanpäästä :)
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

minkäslaista letkua olette käyttäneet tuossa turbon öljynkierrossa? tuloletku jotain 4mm sisähalkaisialla? paluuletku varmaan saa olla ainakin 10mm sisältä. hydrauliikkaletkusta olis tarkoitus tehdä
Vastaa Viestiin