Autoharrastus Austin 1100
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Autoharrastus Austin 1100
Aiheesta edelleen sivuten, miksikäs en ole löytänyt minifoorumia mistään? Löytyy vain uusien minien omistajille, mutta eihän nuo mitään pieniä ole, jumboja vähintään.
Re: Autoharrastus Austin 1100
eihän noita työkansan masiinoita taideta harrastaa. brittiautot ns kuolleet merkit on olleet lähinnä vitsejä.Zapsky kirjoitti:Aiheesta edelleen sivuten, miksikäs en ole löytänyt minifoorumia mistään? Löytyy vain uusien minien omistajille, mutta eihän nuo mitään pieniä ole, jumboja vähintään.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Autoharrastus Austin 1100
Minkähän kansan masiinoita nämä Ladat sitten mahtaa olla?volga m22 kirjoitti:eihän noita työkansan masiinoita taideta harrastaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Autoharrastus Austin 1100
Aina 60-luvun puoliväliin asti brittiläiset autot olivat tosi yleisiä meillä. Sitten autoteollisuuden lakot miltei tappoivat sikäläisen autoteollisuuden.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autoharrastus Austin 1100
Googleakin voi käyttää, ja austinkerhoahan etsittiin? http://projektipaja.kotisivukone.com/ministeriZapsky kirjoitti:Aiheesta edelleen sivuten, miksikäs en ole löytänyt minifoorumia mistään?
Re: Autoharrastus Austin 1100
Liperin ylämyllyn automuseon isäntä kertoi että voi olla että suomessa on enempi ja parempi kuntoisia austineja mallia a40 ja 1100 kuin briteissä. Tv antaa väärän kuvan "sydämmen asialla" siitä kuinka paljon noita autoja oikeasti on siellä. Taidetaan me suomalaiset olla hiukan hulluja noihin vanhoihin vehkeisiin? Noita parempia ja kalliimpia autoja briteissä on sit paljon kuten MG,Triumph jne...
Eilen sain sinin=Peugeot 205 1990 cabriolet cj tulille aj 158250tkm auto seisoi kolme vuotta tallissa ja nyt sit laitoin takas kuntoon. Vaihdettiin hiukan osaa siihen elikkäs uutta tuli mm. venttiilivarrenkumit, kansipahvi, nokkahihna, kiristin, vesipumppu, kannenpultit, kytkin ja paineasetelma, stefat nokka,kampi ja kutkinakseli, etupyörien laakerit, vetoakselit, raidetanko vas, öljyt- vaidelaatikko total 77-80 ja kone diamond ja putsarit- öljy/ilma, uusi termari, jarrupalat etu, bensansuodatin, tulpat, nesteet ja louksi vielä uudet sulat. Heti kun sai bensaa niin lähti pyörimään ja kaikki nesteet pysy sisällä. Hiukan olin huolissani syyläristä joka oli irrallaan 3-vuotta mut oli mulla siinä nestettä sisällä jonkin verran. Noista kun tahtoo kuivana mennä tiivisteet huonoksi. Pieni sytkän säätö ja nyt pyörii hienosti. Otan kuvia tänään ja laitan tonne austinin sivulle niitä.
Myös 2101 1200L BRG alkaa olla kasassa. Mittari kiinni ja vallot rekkarille niin se olis siinä. Ladassa on alla uudet kesäkumit ja niillä aijon myös auton katsastaa. Eikös talvirengas pakko lopu 1.3.2013
Joten parin viikon päästä voi ajella konttorille. Tosin täällä ei ihan vielä ole kuivat tiet silloin, joten varovainen täytyy olla sit mennessä. Olis mulla kehnot talvikumitkin fiiun 14 tuuman aluvanteilla. Ne arvelin maalata autoon sopiviksi eli hopea ja vihreä olis siinä värit. Puolat arvelin et olis hopeiset ja vanneosa sit korin väriseksi eli vihreäksi. Vanteet täytyy eka hioa ja sit maalata+lakata. No ken saapuu Itä-Ralliin niin näkee nooi mun autot sit livenä. Muuten tulkaahan sit ralliin. Hommaan hyvän paikan ja vien polttopuuta et saadaan paistella makkarat samalla kun katsellaan rallia.
Eilen sain sinin=Peugeot 205 1990 cabriolet cj tulille aj 158250tkm auto seisoi kolme vuotta tallissa ja nyt sit laitoin takas kuntoon. Vaihdettiin hiukan osaa siihen elikkäs uutta tuli mm. venttiilivarrenkumit, kansipahvi, nokkahihna, kiristin, vesipumppu, kannenpultit, kytkin ja paineasetelma, stefat nokka,kampi ja kutkinakseli, etupyörien laakerit, vetoakselit, raidetanko vas, öljyt- vaidelaatikko total 77-80 ja kone diamond ja putsarit- öljy/ilma, uusi termari, jarrupalat etu, bensansuodatin, tulpat, nesteet ja louksi vielä uudet sulat. Heti kun sai bensaa niin lähti pyörimään ja kaikki nesteet pysy sisällä. Hiukan olin huolissani syyläristä joka oli irrallaan 3-vuotta mut oli mulla siinä nestettä sisällä jonkin verran. Noista kun tahtoo kuivana mennä tiivisteet huonoksi. Pieni sytkän säätö ja nyt pyörii hienosti. Otan kuvia tänään ja laitan tonne austinin sivulle niitä.
Myös 2101 1200L BRG alkaa olla kasassa. Mittari kiinni ja vallot rekkarille niin se olis siinä. Ladassa on alla uudet kesäkumit ja niillä aijon myös auton katsastaa. Eikös talvirengas pakko lopu 1.3.2013

lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Re: Autoharrastus Austin 1100
Googlellahan tuota on yritettykin, mutta ei napannut. Näin jälkeenpäin pohdittuna saattaa johtua siitä, että hakukone on säädetty englanniksi. Kiitos siis linkistä! Heikon näköistä toimintaa, mutta toimii ja ajaa varmasti asiansa.pressa kirjoitti:Googleakin voi käyttää, ja austinkerhoahan etsittiin? http://projektipaja.kotisivukone.com/ministeri
Re: Autoharrastus Austin 1100
kyse oli brittiautoista joista ymmärretään on yläluokan kärryt rolls bentley jagge daimler roverkin alkaa olla väliinputooja, eritoten nämä marinat allegrot vauxhallit . mini lienee se ainoa hyväksytty brittiauto.AI kirjoitti:Minkähän kansan masiinoita nämä Ladat sitten mahtaa olla?volga m22 kirjoitti:eihän noita työkansan masiinoita taideta harrastaa.
tosin tääl satakunnassa näkee katukuvassa jopa austin maxia.
Re: Autoharrastus Austin 1100
No näin Brittiautoihin liittyen/vähän OT:nä....Niin minulta löytyy kaikenkaikkiaan 5KPL Vauxhalleja...
3KPL Vauxhall Chevette
1KPL Vauxhall Viva HB SL-90
1KPL Vauxhall Magnum 2300

3KPL Vauxhall Chevette
1KPL Vauxhall Viva HB SL-90
1KPL Vauxhall Magnum 2300

Re: Autoharrastus Austin 1100
Oma eka auto oli Vauxhall Victor 2.3 1971 ja sen auton myyminen harmittaa vieläkin. Sulla on magnumissa sama kone suora 4 ja se on kestävä mylly!
ps. kun istut vanhaan brittiin 1970 tai 1960 luvulla tehtyyn voit mennä siihen sisään vaik silmät kiinni ja tiedät tuoksusta olevasi britissä. Mulle tuli tuosta Austinista jonka ostin heti Vauxhalli mieleen siis sen tuoksusta. Monissa muissakin kuten Lada on oma odöörinsä
ps. kun istut vanhaan brittiin 1970 tai 1960 luvulla tehtyyn voit mennä siihen sisään vaik silmät kiinni ja tiedät tuoksusta olevasi britissä. Mulle tuli tuosta Austinista jonka ostin heti Vauxhalli mieleen siis sen tuoksusta. Monissa muissakin kuten Lada on oma odöörinsä

lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Re: Autoharrastus Austin 1100
tota brittiauton hajua sanottiin päläkäneellä autopurkamonhajuksi, no ei ne sielläpäin mitään jne...
mullahan oli heti tokana autona vaux cresta vm 70 3.3L.
tuli läpikäytyä ja mm maalattua itte. silloin jaksoi vielä tehdä siistiä, 23v sitten. äkkiä kattoen luuli moni sitä m24 volgaksi tai chevy novaksi tai jokskin valiantiks.
piti leimalla olla mukana uusi alapallonivel kuitteineen kun katsurit aina valitti siitä 1,5mm pystysuuntaisesta välyksestä. tuosta on noita mun jenkkejäkin hylätty jopa yks usaharrastaja löi hylyn tosin ois korjaantunu rasvalla mutmut...
volgaani en uskalla viedä leimalle, kartaanikäsijarrut ja noi välykset tehtaan jäljiltä jotain 5mm...

mullahan oli heti tokana autona vaux cresta vm 70 3.3L.
tuli läpikäytyä ja mm maalattua itte. silloin jaksoi vielä tehdä siistiä, 23v sitten. äkkiä kattoen luuli moni sitä m24 volgaksi tai chevy novaksi tai jokskin valiantiks.
piti leimalla olla mukana uusi alapallonivel kuitteineen kun katsurit aina valitti siitä 1,5mm pystysuuntaisesta välyksestä. tuosta on noita mun jenkkejäkin hylätty jopa yks usaharrastaja löi hylyn tosin ois korjaantunu rasvalla mutmut...
volgaani en uskalla viedä leimalle, kartaanikäsijarrut ja noi välykset tehtaan jäljiltä jotain 5mm...

Re: Autoharrastus Austin 1100
Isällä oli sellainen cresta 3.3 lit ja muistan siitä sen vaihdekepin muistutti nyrkkeilijän hanskaa? Noi crestat taisi olla poliisiautoina ainakin turunseudulla??
kuvia lisätty pösöstä ja Ladasta = photos
http://austin1100.webs.com/
kuvia lisätty pösöstä ja Ladasta = photos
http://austin1100.webs.com/
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Re: Autoharrastus Austin 1100
Tuohan on aivan uskomattoman ehjä. Tietysti ihan ruosteettomistakin ja paljon uudemmista vehkeistä paljastuu totuus vasta huolellisen pesun jälkeen. Täytyy tuon olla kuitenkin kuivassa säilytetty. Olitpa maksanut siitä mitä tahansa, varmasti teit hyvät kaupat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autoharrastus Austin 1100
Pösö on ostettu perheeseen 6.10.2006 saksasta Heidelbergistä josta sen myös ajoin kotiin. Tuolloin oli mittarissa 143099km ja nyt 158250 eli jonkin verran olen ajellut aikoja sitten. Harmitti kun jäi seisomaan ja tietty venttiilinvarrenkumit oli kaput kun ne ei ikänä kestä pitkiä aikoja vaan kovettuvat iän mukaan ajoi tai ei myös vetoakseli oik antoi jo hiukan ääntä. Pitkin syksyä olen ostanu varaosia autoon ja nyt olis auto kunnossa. Nyt sitten on taas avoautokesä edessä pitkästä aikaa kunhan vaan malttas aurinko näyttäytyä?
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Re: Autoharrastus Austin 1100
Näin Austimiin liittyen,ja vähän OT:nä...Niin minulla on tiedossa -83 mallinen Austin Metro,jolla on ajettu kokonaisuudessaan 12-tuhatta kilometriä (ei ole mittari pyörähtänyt ympäri)...Näitähän tuli Suomeen TODELLA vähän....Kuvaa en osaa tänne foorumille liittää,mutta Googlettamalla löytyy,että minkä näköinen auto Austin Metro oli.....Olen muutaman kerran yrittänyt ostaakkin tätä ko.yksilöä,mutta ei ainakaan vielä ole kauppoihin asti päästy 
