1700i Ladani on ollut nyt 2 päivää ajossa ja se on niellyt kilometrejä aika kovasti
Lada 2107 1700i -94
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Kiitos hyvistä vastauksista kuvan lisäys ongelmiin liittyen, olen aika surkea käyttämään tietokoneita ja olen yleensä ihan hukassa näiden kanssa jos pitää jotain kuvia käsitellä yms... Mikään ei meinaa koskaan onnistua ja motivaatiokin on aika alhainen jotta viitsisin alkaa opiskelemaan uusia asioita tietokoneista
Mutta nyt on taas sellainen tilanne että jotain on tehtävä kun tahtoisin kovasti julkaista täällä kuvan tuosta tuplaputkirakentelusta
Täytyypi tässä jonain päivänä yrittää saada kuva tuosta putkistosta tänne katseltavaksi 
1700i Ladani on ollut nyt 2 päivää ajossa ja se on niellyt kilometrejä aika kovasti
Moni on nähnyt ja eteenkin KUULLUT Ladani kun olen Jyväskylän keskustassa kruisaillut aika ahkerasti sekä muuallakin Keski-Suomessa, monille kavereille olen käynyt näyttämässä tuota mattamustaa hirviötä ja kehuja on tullut kovasti
Huomenna aikaisin aamusta lähden Flaimanin kanssa kohti Seinäjokea sekä rompetoria tällä minun Ladallani, on ihan kiva tehdä pitkästä aikaa pisempi reissu Ladalla kun en melkein kuukauteen päässyt tuolla autolla ajelemaan. Täytyyhän sillä ajaa kovasti nyt kun on ehjä tankki paikoillaan, sitähän varten autot ovat olemassa 
1700i Ladani on ollut nyt 2 päivää ajossa ja se on niellyt kilometrejä aika kovasti
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Oikein kun yritin niin onnistuin lauantaina ajamaan Ladallani 1000km alle 24h
Seinäjoella kävin Flaimanin kanssa, jo aikaisin aamusta lähdimme liikkeelle täältä Jyväskylästä ja kävimme rompetorilla tekemässä löytöjä. Takaisin Jyväskylään kun pääsin niin tuli ajeltua myöhään yöhön asti Ladalla ja enimmäkseen isoja teitä driftaten kun oli satanut lunta kivasti, tuolla autolla lähtee aika kivasti sitä pitkää luisua 4 vaihteella kun runttaa kaasua
Bensaakin paloi tuona päivänä hieman alle 100 litraa, eli noin 2 ja ½ tankillista, käy opiskelijalle kalliiksi kun tulot eivät ole mitenkään erityisen isot ja 98 hintakin on suorastaan ryöstöä nykyään
Lauantai aamuna mittarissa oli 19 200km ja nyt on jo reilusti yli 20 300km
Se olisi taas öljyjen vaihdon aika sekä venttiilien välyksenkin ajattelin tarkistaa/säätää.
Minun tulee aika paljon matkustettua ympäri Suomea Ladalla, osittain sen takia että käyn kaikissa tapahtumissa ja tykkään ajella myös ihan muuten vain ilman päämäärää kaverien kanssa, joko kylärinkiä tai sitten päristellä maanteitä ja seikkailla uusissa kaupungeissa
Tuossa Seinäjoen reissulla Flaimanin kanssa juttelimme ja minulle iski hieno ajatus että voisin kokeilla tässä 2013 vuoden aikana vierailla kaikissa Suomen Motonet myymälöissä tuolla minun 1700i käyttöautollani, ostaa joka kaupasta yksi vanilja wunderbaum jotta saan kuitin todisteeksi vierailustani ja ottaa Ladastani vielä kuva jokaisen Motonet myymälän edessä. Suomessa on 21 Motonet kauppaa ja pistin homman jo aluilleen ja kävin Seinäjoen Motonetistä hakemassa sen yhden wunderin, sekä otin kuvan Ladastani sen kaupan edessä, saman homman tein kun Jyväskylään pääsin, vielä olisi 19 varaosa myymälää jäljellä
Ensi viikonloppuna ajattelin käydä pyörähtämässä Oulun Motonetissä, en tiedä onko tässä mitään järkeä ja tuleeko kaikissa kaupoissa käytyä, koko ajatus lähti siitä kun käyn aika ahkerasti Motonetissä ostelemassa joko työkaluja/varaosia ja kaverini kyllä tietävät sen...
Otin kaikki kuitit talteen 2012 heinäkuu - joulukuu väliseltä ajalta ja minulla kului sinä aikana yli 1200€ Motonettiin 
Minun tulee aika paljon matkustettua ympäri Suomea Ladalla, osittain sen takia että käyn kaikissa tapahtumissa ja tykkään ajella myös ihan muuten vain ilman päämäärää kaverien kanssa, joko kylärinkiä tai sitten päristellä maanteitä ja seikkailla uusissa kaupungeissa
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 2107 1700i -94
Eikös autot ole ajamista varten ja varsinkin Ladat? Ei ne kyllä tämän foorumin tyylillä eli heinikossa seisottamalla ainakaan parane.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Tottakai autot ovat ajamista varten!! Ei Lada kilometrejä pelkää, jos jotain hajoaa niin se on normaali kulutusosaJokari kirjoitti:Eikös autot ole ajamista varten ja varsinkin Ladat? Ei ne kyllä tämän foorumin tyylillä eli heinikossa seisottamalla ainakaan parane.
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Eilen tarkastin venttiilienvälykset ja ihan kunnossa tuntui olevan. Tänään tein pientä huoltoa tulevaa Oulunmiittia varten, vaihdoin moottoriöljyt sekä suodattimen, uuden ilmanputsarin, uudet tulpanjohdot, kaikki sulakkeet uusiksi ja puhdistelin sulakerasiaa, vaihdoin sivuvilkut sekä korjasin paisuntasäiliölle menevän letkunvuodon. Jospa tuolla nyt hetken aikaa taas pääsisi kulkemaan ilman ongelmia
Flaiman välitti minulle uuden lämmityslaitteen kennon sekä puhaltimen moottorin, täytyy nekin vaihtaa ennen pisemää reissua kohti pohjoista 
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Eilen vaihdoin uuden lämmityslaitteen kennon sekä puhaltimen, uudet jäähdytysnesteet sisään ja koeajo, Lada oli koko ajan huurussa... Ei yksikään ikkuna sulanut missään vaiheessa vaikka ajoin lähemmäs 100km, kenno ja kaikki sen liitokset ovat tiiviit eikä nestettä vuoda mistään. Uuden lämmityslaitteen mukana ei tullut uusia tiivisteitä, joten tein ne itse tiivistepaperista leikkaamalla.
Tänään minun piti lähteä Flaimanin kanssa Ouluun tukemaan paikallista harrastustoimintaa, lähdimmekin Flaimanin kanssa peräkanaa ajelemaan mutta en päässyt edes Keski-Suomesta pois kun Ladani otti ja levisi, tuli latausongelmia. Mattamusta paholainen päätti että enempää ei ajeta ja yht äkkiä latauksen viisari putosi nollille, ensimmäiselle linja-auto pysäkille parkkiin ja pelti auki, mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, matkaa jatkettiin jonkun aikaa ja koko ajan latauksen mittarissa pysyi viisari miinuksella, jostain kumman syystä latauksen merkkivalo ei palanut missään vaiheessa?... Eipä sillä sitten pitkälle päästy kun auto alkoi nykimään ja meinasi hyytyä, ilmeisesti virta oli loppumassa akusta... Ajoin Äänekosken Nesteen pihaan ja siihen Lada jäi, akku oli jo niin tyhjä että ei jaksanut pyörittää starttia enää kunnolla
lada.h.s toi minulle 2 täyttä akkua lainaan, toinen pellin alle sekä toinen takapenkille ja lähdin kotia kohti. ~30km ajon jälkeen akku taas tyhjänä ja Lada rupesi puutumaan kesken 4 tien, ei muuta kuin tienreunaan parkkiin, pelti ylös ja akun vaihto. Taas matka jatkui, aloin olemaan jo lähellä kotiani kun yht äkkiä alkoikin taas lataamaan, viisari hyppäsi aivan yllättäen takaisin vihreälle alueelle?
No, en ollut enää kovin kaukana kotoa mutta tein pienen ylimääräisen lenkin ja ajoin hieman yli 10km ylimääräistä, koko ajan latasi mittarin mukaan? Ajoin sitten kotiin, Lada talliin ja tutkimaan, johdot ovat kunnolla kiinni laturissa sekä muutenkin kaikki näyttäisi olevan kunnossa, paitsi että syyläristä havaitsin pienen vuodon alakulmassa, se vuotaa niiden rimojen välistä ja vaikka kuinka monta kertaa kuivaa niin kohta se on taas märkänä
Kysympä nyt täällä ensin ennen kuin vielä teen mitään, onko kuinka vaikeaa muokata tuosta sähköisestä flektistä mekaanista? Onko kukaan ikinä kokeillut sellaista ratkaisua 1700i Ladaan kun minua vähän epäilyttää tuo joku kampiakselin tunnistin että onko se liian lähellä flektiä jos varaosa nappiksestani siirrän syylärin sekä mekaanisen flektin tuohon käyttöautooni? Ja tuota tunnistinta tutkailin, siihen menee kaksi johtoa, valkoinen sekä ruskea jossa on sininen raita, nämä johdot kuuluvat vissiin kierroslukumittarille joka minulla ei toimi? Otin tänään mittariston pois ja tutkin johtoja, siihen oranssiin isoon mittariston liittimeen menee 4 johtoa: valkoinen, vihreä, ruskea jossa on sininen raita sekä musta. 2 saman väristä johtoa kuin siinä tunnistimessakin, kosketuskynällä tarkastelin eikä virtaa tule yhteenkään johtoon mitä siihen oranssiin liittimeen tulee... Koitin seurata johtoja molemmista päistä mutta turhaan, en ole löytänyt kohtaa mistä kumpikaan johto olisi poikki
Asensin väliaikaisesti toisen 2107 mittariston hetkeksi kiinni ja kokeilin niin ei siinäkään toimi kierroslukumittari, tiesin kyllä jo sitä paikoilleen laittaessa että eihän se voi toimia jos siihen oranssiin liittimeen ei tule lainkaan virtaa mutta ajattelin että en menetä mitään vaikka kokeilen
Mistäköhän kannattaisi etsiskellä vikaa jotta saisin kierroslukumittarin pelittämään?
Tänään minun piti lähteä Flaimanin kanssa Ouluun tukemaan paikallista harrastustoimintaa, lähdimmekin Flaimanin kanssa peräkanaa ajelemaan mutta en päässyt edes Keski-Suomesta pois kun Ladani otti ja levisi, tuli latausongelmia. Mattamusta paholainen päätti että enempää ei ajeta ja yht äkkiä latauksen viisari putosi nollille, ensimmäiselle linja-auto pysäkille parkkiin ja pelti auki, mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, matkaa jatkettiin jonkun aikaa ja koko ajan latauksen mittarissa pysyi viisari miinuksella, jostain kumman syystä latauksen merkkivalo ei palanut missään vaiheessa?... Eipä sillä sitten pitkälle päästy kun auto alkoi nykimään ja meinasi hyytyä, ilmeisesti virta oli loppumassa akusta... Ajoin Äänekosken Nesteen pihaan ja siihen Lada jäi, akku oli jo niin tyhjä että ei jaksanut pyörittää starttia enää kunnolla
Kysympä nyt täällä ensin ennen kuin vielä teen mitään, onko kuinka vaikeaa muokata tuosta sähköisestä flektistä mekaanista? Onko kukaan ikinä kokeillut sellaista ratkaisua 1700i Ladaan kun minua vähän epäilyttää tuo joku kampiakselin tunnistin että onko se liian lähellä flektiä jos varaosa nappiksestani siirrän syylärin sekä mekaanisen flektin tuohon käyttöautooni? Ja tuota tunnistinta tutkailin, siihen menee kaksi johtoa, valkoinen sekä ruskea jossa on sininen raita, nämä johdot kuuluvat vissiin kierroslukumittarille joka minulla ei toimi? Otin tänään mittariston pois ja tutkin johtoja, siihen oranssiin isoon mittariston liittimeen menee 4 johtoa: valkoinen, vihreä, ruskea jossa on sininen raita sekä musta. 2 saman väristä johtoa kuin siinä tunnistimessakin, kosketuskynällä tarkastelin eikä virtaa tule yhteenkään johtoon mitä siihen oranssiin liittimeen tulee... Koitin seurata johtoja molemmista päistä mutta turhaan, en ole löytänyt kohtaa mistä kumpikaan johto olisi poikki
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 2107 1700i -94
Mietinpä tässä ett miksi se flekti pitäisi muuttaa mekaaniseksi? Paremmasta ratkaisusta huonompaan...Eikö siihen nappiksen syyläriin voi kiinnittää sähköflektiä?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Voihan sen sähköisen flektin asentaa siihen nappiksen syyläriinkin, vaihtoehtoja on moniadegen kirjoitti:Mietinpä tässä ett miksi se flekti pitäisi muuttaa mekaaniseksi? Paremmasta ratkaisusta huonompaan...Eikö siihen nappiksen syyläriin voi kiinnittää sähköflektiä?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 2107 1700i -94
Mekaaninen propelli on turhaa lisäkuormaa moottorille. Lisäksi eikös se lämpeneminenkin hidastu edelleen kun potkuri pyörii ajoviiman lisäksi. Kaverinini nappis muuten keittää hiljalleen tyhjäkäynnillä mekaanisen flektin takia, koska sen pyörimisnopeus on sidoksissa koneen pyörimisnopeuteen. Oma axtec sähköflektillä ei niin tee, koska sen nopeus ei riipu moottorista. Laitappa vaan se sähköinen potkuri kiinni. Niin tekisin itse. Mutta lopullisen ratkaisun teet itse.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Lada 2107 1700i -94
Onnistuu laittaa mekaaninen flekti, tarvitset vain sen propellin ja sen aluspalat ja pitkät ruuvit. Siipiä voi joutua hivenen muokkaamaan jos ottaa kiinni (peltisaksilla vain leikkaat pienet palat pois) Muovisiivet on niin kevyet että silmämääräisesti samanlaiste eivät merkittävästi epätasapainoa aiheuta. Joskus on siivet ottaneet alavesiletkun klemmariin tai laturin päähän.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
No ei se muovinen ropelli nyt kauheasti lisää kuormitusta moottorille tee, eiköhän Ladan 1.7 litrainen mylly jaksa sitä pyörittää ihan hyvin...
Mutta tuossa voi olla kyllä perää että keittää tyhjäkäynnillä, eteenkin jos joudun pienentämään flektin siipiä että se mahtuisi paikoilleen... Hmm.. Täytyy tässä tuumia ja mittailla laitanko siihen mekaanisen flektin vaiko en... Syyläri on joka tapauksessa vaihdettava 
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 2107 1700i -94
Mekaaninen flekti vie erään lähteen mukaan n. kaksi heppaa.
Re: Lada 2107 1700i -94
Mitähän helvettiä on näilläkin nurkilla tehty väärin kun en ole vielä ikinä nähnyt yhdenkään Ladan moottorin keittävän tyhjäkäynnillä ihan sama onko siellä sähkö- mekaaninen tai ei flektiä ollenkaan...?
Tietysti jos tapana on jättää auto kuumiltaan tunniksi pyörimään, niin kaipa sitten jotain voi tapahtua jos tapahtuakseen.
Tasan 0 kertaa on tänä(kin) talvena sähköflekti ruvennut pyörimään, eli niin hyödyllinen laite se on toimivassa Ladassa talvisaikaan.
Jos se mekaaninen potkuri on sitten pakko saada, niin kannattaa muista että ilman asiankuuluvaa muovista ilmanohjainta sen hyöty on hyvin lähellä nollaa.
Tietysti jos tapana on jättää auto kuumiltaan tunniksi pyörimään, niin kaipa sitten jotain voi tapahtua jos tapahtuakseen.
Tasan 0 kertaa on tänä(kin) talvena sähköflekti ruvennut pyörimään, eli niin hyödyllinen laite se on toimivassa Ladassa talvisaikaan.
Jos se mekaaninen potkuri on sitten pakko saada, niin kannattaa muista että ilman asiankuuluvaa muovista ilmanohjainta sen hyöty on hyvin lähellä nollaa.
Volvoista mitattu jopa 7 hv kun on hieman visko jumissa...tarvitseeko ihmetellä miksi noita humisijoita on hyvin monesti korvattu sähköisillä?Zapsky kirjoitti:Mekaaninen flekti vie erään lähteen mukaan n. kaksi heppaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Minulla on kyllä nuo pari romua peltokäytössä olevaa Ladaa keittänyt useammankin kerran ja aika pahasti... Niin ajossa kuin tyhjäkäynnilläkin. Kyllä molemmilla, mekaanisella sekä sähköisellä flektillä on peltoromu Ladani keittäneet kun on ajettu tarpeeksi kovasti autoa säälimättäJokari kirjoitti:Mitähän helvettiä on näilläkin nurkilla tehty väärin kun en ole vielä ikinä nähnyt yhdenkään Ladan moottorin keittävän tyhjäkäynnillä ihan sama onko siellä sähkö- mekaaninen tai ei flektiä ollenkaan...?
Tietysti jos tapana on jättää auto kuumiltaan tunniksi pyörimään, niin kaipa sitten jotain voi tapahtua jos tapahtuakseen.
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Jos tämä väite pitää paikkaansa niin sitten voisin pysyä tuossa sähköisessä flektissä ihan vain periaatteesta ettei tehot laskeZapsky kirjoitti:Mekaaninen flekti vie erään lähteen mukaan n. kaksi heppaa.
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti