myyty voi poistaa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
laatokka91

myyty voi poistaa

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

Tehdäämpäs nyt uus topic johon laitetaan kaikki mitä autolle tehdään nii ei oo mones paikas. Ladan ostin tutulta todella halvalla. Ladan piti olla ruosteeton mutta taivasalla seisominen oli päässyt tekemään osansa varapyörän kotelon pohjalle.

auto seisoi puunalla n.vuoden ja näytti tältä:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=3

Heti kun auton sain itselleni. pestiin se paine pesurilla ja liuottimella ja tässä ero:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=1

tällä hetkellä auto näyttää tältä:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0

Ostettaessa ladassa ei ollu oikeestaa muuta jarrua ku käsijarru. Siispä aloin tehdä jarruremonttia mikä ei alkanut kovin hyvin vaan molemmat satulat hajosi joten kävin kaveri romuladasta hakemassa satulat. Purin satulat ja putsasin vaihdoin tiivisteet+palat ja asennusarjat. Edellisen omistajan toimesta eteen oli vaihdettu jarruletkut ja rtpäät. ja taakse palat ja sylinterit. Eli jarrut on uusittu jarruputkia,levyja ja rumpuja lukuunottamatta kokonaan.

Myös kytkin toimii todella huonosti. Vian paikallistin nosturilla kytkimen työsylinteri vuotaa uusi hommattu mutta en ole kerennyt sitä viellä vaihtamaan. Entisen omistajan mukaa päästöt heittää AFR boksin takia sen vaihdoin ja CE valo sammui ja autorupesi käymään tyhjäkäyntiä pitäisi viel mittarilla katsoa miltä päästöt näyttää ja tarvittessa säätää.

Joku on saattanut nettivaraosasta huomata että kyseinen lada on myytävänä johtuu siitä että en voi autoa kovin kauaa koulun hallissa säilyttää ja käyttöautoksi tuli s40 2.0T volvo nii on ylimääräisen mutta jos ei menen kaupaksi niin laitan loput viat kuntoon ja leimaan.

muutoksia joita suunnittelin jos pidän itselläni:

puskurit pois
laikka jouset
leveet vanteet
ja ehkä VFTS korisarja.
Viimeksi muokannut laatokka91, 25.1.2013 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Todella hienon värinen Lada sinulla :) Eläkä millää s40 Volvolla ajele... Ei muuta kuin Lada leimalle ja kruisailemaan! 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

Ladaritari kirjoitti:Todella hienon värinen Lada sinulla :) Eläkä millää s40 Volvolla ajele... Ei muuta kuin Lada leimalle ja kruisailemaan! 8)
onhan se normaalista poikkeava maalaus :) pitäs noi konepellin ja takakontin luukun vauhtiraidat maalata uudellee ku on päässy haalistumaan. kyllähän tuon vois säilyttää jos saan sille jostain katos paikan. noh toi volvohan on emännän auto ite sillä ajelen viel toistaseks. Kyllä toi mieli muuttuu välillä tuntuu että ladan voi myyä ja välillä ei :D
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

Oon täs miettiny ratkasua ton axteckin tilalle ni onko ainut toi 1700i vai saako esim 110 1500 leimattua mitä jotkut ovat käyttäneet? ja minkälaisia muutoksia se vaati? kytkin?VP? vaiheloota?
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

laatokka91 kirjoitti:Oon täs miettiny ratkasua ton axteckin tilalle ni onko ainut toi 1700i vai saako esim 110 1500 leimattua mitä jotkut ovat käyttäneet? ja minkälaisia muutoksia se vaati? kytkin?VP? vaiheloota?
Niin siis axteccihan on kaasutin, meinasitko vain kaasuttimen vaihtaa vaiko moottorin?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Jotkut väittävät että oikein tikissä säädössä oleva tavallinen kaasutin pääsee vähäpäästöisenkin päästötesteistä läpi. Vaatii kyllä auton säädättämisen jossain kaasutinhuoltofirmassa juuri ennen katsastusta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
virtain
Viestit: 1137
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja virtain »

Smoppi kirjoitti:Jotkut väittävät että oikein tikissä säädössä oleva tavallinen kaasutin pääsee vähäpäästöisenkin päästötesteistä läpi. Vaatii kyllä auton säädättämisen jossain kaasutinhuoltofirmassa juuri ennen katsastusta.
Kaikeenhan saa vapaasti uskoa :lol: ....Jopa kuoleman jälkeiseen elämään :mrgreen:
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

Ladaritari kirjoitti:
laatokka91 kirjoitti:Oon täs miettiny ratkasua ton axteckin tilalle ni onko ainut toi 1700i vai saako esim 110 1500 leimattua mitä jotkut ovat käyttäneet? ja minkälaisia muutoksia se vaati? kytkin?VP? vaiheloota?
Niin siis axteccihan on kaasutin, meinasitko vain kaasuttimen vaihtaa vaiko moottorin?
kyl tiedän että se on kaasari. ajattelin kyl koko koneen vaihtaa.
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

virtain kirjoitti:
Smoppi kirjoitti:Jotkut väittävät että oikein tikissä säädössä oleva tavallinen kaasutin pääsee vähäpäästöisenkin päästötesteistä läpi. Vaatii kyllä auton säädättämisen jossain kaasutinhuoltofirmassa juuri ennen katsastusta.
Kaikeenhan saa vapaasti uskoa :lol: ....Jopa kuoleman jälkeiseen elämään :mrgreen:
kyllähän tuon varmaan sais päästöistä läpi jos jaksais tapella ton kanssa. on mul yks ylimääränen kaasari joka on otettu leimatusta ladasta mut en oo eestyny vaihtaa sitä.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alle 8) Ja olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

Ladaritari kirjoitti:Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alle 8) Ja olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?
katti on melko uus niikuin kokoputkisto siitä taaksepäin. mitä konetta suosittelisit? eikä sit mitää 2000e maksavaa tc konetta :D

sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

laatokka91 kirjoitti: sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
Vaihdelaatikon päässä vika, ei okein muuta mahdollisuutta. Vaijeria pyörittävä mekanismi jumissa tai rikkoutunut.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

JohnDoe kirjoitti:
laatokka91 kirjoitti: sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
Vaihdelaatikon päässä vika, ei okein muuta mahdollisuutta. Vaijeria pyörittävä mekanismi jumissa tai rikkoutunut.
saakos noita pyöritin mekanismejä jostain?
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

laatokka91 kirjoitti:
Ladaritari kirjoitti:Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alle 8) Ja olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?
katti on melko uus niikuin kokoputkisto siitä taaksepäin. mitä konetta suosittelisit? eikä sit mitää 2000e maksavaa tc konetta :D

sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
No tuolla 1500 moottorillakin pärjää kyllä ihan hyvin liikenteen joukossa, mutta jos tehoja kaipaa niin kannattaa jotain parempaa kaasutinta harkita tai kannen laskemista yms pientä näpertelyä, Ladat ovat mielestäni kohtuu helppoja virittää ja kohtalaisen pienellä vaivalla saa jo ihan kivasti tehoa irti :) lada.h.s ja minulla on puoliomistusautona 2105 1500s -95 josta otettiin axtecci pois ja laitettiin weber tilalle, kyllä alkoi sora ropisemaan kun kiihdyteltiin pihatiellä 8) tuota fiatin 2 litraista moottoriahan monet ovat ylistäneet että se on kohtalaisen tehokas ja hyvä valinta kun sen vaihtaa Ladaan, itselläni ei ole siitä kokemusta mutta kiinnostaisi joskus päästä kokeilemaan sellaista... :) Käyttöautonani on 2107 1700i -94 ja sekin liikahtaa kohtuu pirteästi :D

Kuten JohnDoe tuossa mainitsi niin vika voi olla vaihdelaatikon päässä. Sinulla ei siis nopeusmittari tee mitään? Viisari ei värähdäkkään? Entäpä pyöriikö kilometrit matkamittarissa? Koska nopeusmittarinvaijeri vaikuttaa molempiin: jos nopeusmittarisi ei toimi mutta matkamittarissa kilometrit juoksee niin nopeusmittarisi on rikki, jos taas kumpikaan ei toimi niin silloin vika on joko vaijerissa tai vaihdelaatikon päässä. Se vaijeri on kohtuu vaikea pyöritellä paikoilleen vaihdelaatikkoon kiinni mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön homma, onhan tuo omista autoistani välillä irronnut kun on tullut epähuomiossa laitettua se vaijeri liian löysälle kiinni kytkinremontin yhteydessä... :D
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
laatokka91

Re: lada 2105 1500 -92

Viesti Kirjoittaja laatokka91 »

Ladaritari kirjoitti:
laatokka91 kirjoitti:
Ladaritari kirjoitti:Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alle 8) Ja olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?
katti on melko uus niikuin kokoputkisto siitä taaksepäin. mitä konetta suosittelisit? eikä sit mitää 2000e maksavaa tc konetta :D

sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
No tuolla 1500 moottorillakin pärjää kyllä ihan hyvin liikenteen joukossa, mutta jos tehoja kaipaa niin kannattaa jotain parempaa kaasutinta harkita tai kannen laskemista yms pientä näpertelyä, Ladat ovat mielestäni kohtuu helppoja virittää ja kohtalaisen pienellä vaivalla saa jo ihan kivasti tehoa irti :) lada.h.s ja minulla on puoliomistusautona 2105 1500s -95 josta otettiin axtecci pois ja laitettiin weber tilalle, kyllä alkoi sora ropisemaan kun kiihdyteltiin pihatiellä 8) tuota fiatin 2 litraista moottoriahan monet ovat ylistäneet että se on kohtalaisen tehokas ja hyvä valinta kun sen vaihtaa Ladaan, itselläni ei ole siitä kokemusta mutta kiinnostaisi joskus päästä kokeilemaan sellaista... :) Käyttöautonani on 2107 1700i -94 ja sekin liikahtaa kohtuu pirteästi :D

Kuten JohnDoe tuossa mainitsi niin vika voi olla vaihdelaatikon päässä. Sinulla ei siis nopeusmittari tee mitään? Viisari ei värähdäkkään? Entäpä pyöriikö kilometrit matkamittarissa? Koska nopeusmittarinvaijeri vaikuttaa molempiin: jos nopeusmittarisi ei toimi mutta matkamittarissa kilometrit juoksee niin nopeusmittarisi on rikki, jos taas kumpikaan ei toimi niin silloin vika on joko vaijerissa tai vaihdelaatikon päässä. Se vaijeri on kohtuu vaikea pyöritellä paikoilleen vaihdelaatikkoon kiinni mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön homma, onhan tuo omista autoistani välillä irronnut kun on tullut epähuomiossa laitettua se vaijeri liian löysälle kiinni kytkinremontin yhteydessä... :D
viisari ei hievahdakkaan. vaijeri on uusi ja sen on kunnolla kiinni. en oikeestaan tehoja takia konetta vaihtaisi vaan päästö hommien takia ku sen verran olen tuohon axteccii perehtyny että voi olla aika vaikeakin saada päästöistä lapi. ja mites jos kaasarin vaihtaa niin leimaaminen??
Vastaa Viestiin