myyty voi poistaa
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
myyty voi poistaa
Tehdäämpäs nyt uus topic johon laitetaan kaikki mitä autolle tehdään nii ei oo mones paikas. Ladan ostin tutulta todella halvalla. Ladan piti olla ruosteeton mutta taivasalla seisominen oli päässyt tekemään osansa varapyörän kotelon pohjalle.
auto seisoi puunalla n.vuoden ja näytti tältä:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=3
Heti kun auton sain itselleni. pestiin se paine pesurilla ja liuottimella ja tässä ero:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=1
tällä hetkellä auto näyttää tältä:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
Ostettaessa ladassa ei ollu oikeestaa muuta jarrua ku käsijarru. Siispä aloin tehdä jarruremonttia mikä ei alkanut kovin hyvin vaan molemmat satulat hajosi joten kävin kaveri romuladasta hakemassa satulat. Purin satulat ja putsasin vaihdoin tiivisteet+palat ja asennusarjat. Edellisen omistajan toimesta eteen oli vaihdettu jarruletkut ja rtpäät. ja taakse palat ja sylinterit. Eli jarrut on uusittu jarruputkia,levyja ja rumpuja lukuunottamatta kokonaan.
Myös kytkin toimii todella huonosti. Vian paikallistin nosturilla kytkimen työsylinteri vuotaa uusi hommattu mutta en ole kerennyt sitä viellä vaihtamaan. Entisen omistajan mukaa päästöt heittää AFR boksin takia sen vaihdoin ja CE valo sammui ja autorupesi käymään tyhjäkäyntiä pitäisi viel mittarilla katsoa miltä päästöt näyttää ja tarvittessa säätää.
Joku on saattanut nettivaraosasta huomata että kyseinen lada on myytävänä johtuu siitä että en voi autoa kovin kauaa koulun hallissa säilyttää ja käyttöautoksi tuli s40 2.0T volvo nii on ylimääräisen mutta jos ei menen kaupaksi niin laitan loput viat kuntoon ja leimaan.
muutoksia joita suunnittelin jos pidän itselläni:
puskurit pois
laikka jouset
leveet vanteet
ja ehkä VFTS korisarja.
auto seisoi puunalla n.vuoden ja näytti tältä:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=3
Heti kun auton sain itselleni. pestiin se paine pesurilla ja liuottimella ja tässä ero:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=1
tällä hetkellä auto näyttää tältä:
http://s1190.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
Ostettaessa ladassa ei ollu oikeestaa muuta jarrua ku käsijarru. Siispä aloin tehdä jarruremonttia mikä ei alkanut kovin hyvin vaan molemmat satulat hajosi joten kävin kaveri romuladasta hakemassa satulat. Purin satulat ja putsasin vaihdoin tiivisteet+palat ja asennusarjat. Edellisen omistajan toimesta eteen oli vaihdettu jarruletkut ja rtpäät. ja taakse palat ja sylinterit. Eli jarrut on uusittu jarruputkia,levyja ja rumpuja lukuunottamatta kokonaan.
Myös kytkin toimii todella huonosti. Vian paikallistin nosturilla kytkimen työsylinteri vuotaa uusi hommattu mutta en ole kerennyt sitä viellä vaihtamaan. Entisen omistajan mukaa päästöt heittää AFR boksin takia sen vaihdoin ja CE valo sammui ja autorupesi käymään tyhjäkäyntiä pitäisi viel mittarilla katsoa miltä päästöt näyttää ja tarvittessa säätää.
Joku on saattanut nettivaraosasta huomata että kyseinen lada on myytävänä johtuu siitä että en voi autoa kovin kauaa koulun hallissa säilyttää ja käyttöautoksi tuli s40 2.0T volvo nii on ylimääräisen mutta jos ei menen kaupaksi niin laitan loput viat kuntoon ja leimaan.
muutoksia joita suunnittelin jos pidän itselläni:
puskurit pois
laikka jouset
leveet vanteet
ja ehkä VFTS korisarja.
Viimeksi muokannut laatokka91, 25.1.2013 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: lada 2105 1500 -92
Todella hienon värinen Lada sinulla
Eläkä millää s40 Volvolla ajele... Ei muuta kuin Lada leimalle ja kruisailemaan! 


Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: lada 2105 1500 -92
onhan se normaalista poikkeava maalausLadaritari kirjoitti:Todella hienon värinen Lada sinullaEläkä millää s40 Volvolla ajele... Ei muuta kuin Lada leimalle ja kruisailemaan!


Re: lada 2105 1500 -92
Oon täs miettiny ratkasua ton axteckin tilalle ni onko ainut toi 1700i vai saako esim 110 1500 leimattua mitä jotkut ovat käyttäneet? ja minkälaisia muutoksia se vaati? kytkin?VP? vaiheloota?
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: lada 2105 1500 -92
Niin siis axteccihan on kaasutin, meinasitko vain kaasuttimen vaihtaa vaiko moottorin?laatokka91 kirjoitti:Oon täs miettiny ratkasua ton axteckin tilalle ni onko ainut toi 1700i vai saako esim 110 1500 leimattua mitä jotkut ovat käyttäneet? ja minkälaisia muutoksia se vaati? kytkin?VP? vaiheloota?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: lada 2105 1500 -92
Jotkut väittävät että oikein tikissä säädössä oleva tavallinen kaasutin pääsee vähäpäästöisenkin päästötesteistä läpi. Vaatii kyllä auton säädättämisen jossain kaasutinhuoltofirmassa juuri ennen katsastusta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: lada 2105 1500 -92
Kaikeenhan saa vapaasti uskoaSmoppi kirjoitti:Jotkut väittävät että oikein tikissä säädössä oleva tavallinen kaasutin pääsee vähäpäästöisenkin päästötesteistä läpi. Vaatii kyllä auton säädättämisen jossain kaasutinhuoltofirmassa juuri ennen katsastusta.


Re: lada 2105 1500 -92
kyl tiedän että se on kaasari. ajattelin kyl koko koneen vaihtaa.Ladaritari kirjoitti:Niin siis axteccihan on kaasutin, meinasitko vain kaasuttimen vaihtaa vaiko moottorin?laatokka91 kirjoitti:Oon täs miettiny ratkasua ton axteckin tilalle ni onko ainut toi 1700i vai saako esim 110 1500 leimattua mitä jotkut ovat käyttäneet? ja minkälaisia muutoksia se vaati? kytkin?VP? vaiheloota?
Re: lada 2105 1500 -92
kyllähän tuon varmaan sais päästöistä läpi jos jaksais tapella ton kanssa. on mul yks ylimääränen kaasari joka on otettu leimatusta ladasta mut en oo eestyny vaihtaa sitä.virtain kirjoitti:Kaikeenhan saa vapaasti uskoaSmoppi kirjoitti:Jotkut väittävät että oikein tikissä säädössä oleva tavallinen kaasutin pääsee vähäpäästöisenkin päästötesteistä läpi. Vaatii kyllä auton säädättämisen jossain kaasutinhuoltofirmassa juuri ennen katsastusta.....Jopa kuoleman jälkeiseen elämään
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: lada 2105 1500 -92
Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alle
Ja olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: lada 2105 1500 -92
katti on melko uus niikuin kokoputkisto siitä taaksepäin. mitä konetta suosittelisit? eikä sit mitää 2000e maksavaa tc konettaLadaritari kirjoitti:Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alleJa olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?

sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
Re: lada 2105 1500 -92
Vaihdelaatikon päässä vika, ei okein muuta mahdollisuutta. Vaijeria pyörittävä mekanismi jumissa tai rikkoutunut.laatokka91 kirjoitti: sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: lada 2105 1500 -92
saakos noita pyöritin mekanismejä jostain?JohnDoe kirjoitti:Vaihdelaatikon päässä vika, ei okein muuta mahdollisuutta. Vaijeria pyörittävä mekanismi jumissa tai rikkoutunut.laatokka91 kirjoitti: sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: lada 2105 1500 -92
No tuolla 1500 moottorillakin pärjää kyllä ihan hyvin liikenteen joukossa, mutta jos tehoja kaipaa niin kannattaa jotain parempaa kaasutinta harkita tai kannen laskemista yms pientä näpertelyä, Ladat ovat mielestäni kohtuu helppoja virittää ja kohtalaisen pienellä vaivalla saa jo ihan kivasti tehoa irtilaatokka91 kirjoitti:katti on melko uus niikuin kokoputkisto siitä taaksepäin. mitä konetta suosittelisit? eikä sit mitää 2000e maksavaa tc konettaLadaritari kirjoitti:Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alleJa olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?
sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.




Kuten JohnDoe tuossa mainitsi niin vika voi olla vaihdelaatikon päässä. Sinulla ei siis nopeusmittari tee mitään? Viisari ei värähdäkkään? Entäpä pyöriikö kilometrit matkamittarissa? Koska nopeusmittarinvaijeri vaikuttaa molempiin: jos nopeusmittarisi ei toimi mutta matkamittarissa kilometrit juoksee niin nopeusmittarisi on rikki, jos taas kumpikaan ei toimi niin silloin vika on joko vaijerissa tai vaihdelaatikon päässä. Se vaijeri on kohtuu vaikea pyöritellä paikoilleen vaihdelaatikkoon kiinni mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön homma, onhan tuo omista autoistani välillä irronnut kun on tullut epähuomiossa laitettua se vaijeri liian löysälle kiinni kytkinremontin yhteydessä...

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: lada 2105 1500 -92
viisari ei hievahdakkaan. vaijeri on uusi ja sen on kunnolla kiinni. en oikeestaan tehoja takia konetta vaihtaisi vaan päästö hommien takia ku sen verran olen tuohon axteccii perehtyny että voi olla aika vaikeakin saada päästöistä lapi. ja mites jos kaasarin vaihtaa niin leimaaminen??Ladaritari kirjoitti:No tuolla 1500 moottorillakin pärjää kyllä ihan hyvin liikenteen joukossa, mutta jos tehoja kaipaa niin kannattaa jotain parempaa kaasutinta harkita tai kannen laskemista yms pientä näpertelyä, Ladat ovat mielestäni kohtuu helppoja virittää ja kohtalaisen pienellä vaivalla saa jo ihan kivasti tehoa irtilaatokka91 kirjoitti:katti on melko uus niikuin kokoputkisto siitä taaksepäin. mitä konetta suosittelisit? eikä sit mitää 2000e maksavaa tc konettaLadaritari kirjoitti:Joo sellainen se axtec on, päästöjen kanssa tuppaa tulemaan ongelmia aina ennemmin tai myöhemmin. Ja kun olit sitä moottorinvaihtoa ajatellut niin ei muuta kuin isompaa myllyä pellin alleJa olikos sinulla katalysaattori missä kunnossa?
sit tuli sellanen mielee että mikähän mahtaa riivata tuota nopeusmittaria? mittari ehjä samoin vaijeri mutta ei vaan suostu toimimaan.lada.h.s ja minulla on puoliomistusautona 2105 1500s -95 josta otettiin axtecci pois ja laitettiin weber tilalle, kyllä alkoi sora ropisemaan kun kiihdyteltiin pihatiellä
tuota fiatin 2 litraista moottoriahan monet ovat ylistäneet että se on kohtalaisen tehokas ja hyvä valinta kun sen vaihtaa Ladaan, itselläni ei ole siitä kokemusta mutta kiinnostaisi joskus päästä kokeilemaan sellaista...
Käyttöautonani on 2107 1700i -94 ja sekin liikahtaa kohtuu pirteästi
Kuten JohnDoe tuossa mainitsi niin vika voi olla vaihdelaatikon päässä. Sinulla ei siis nopeusmittari tee mitään? Viisari ei värähdäkkään? Entäpä pyöriikö kilometrit matkamittarissa? Koska nopeusmittarinvaijeri vaikuttaa molempiin: jos nopeusmittarisi ei toimi mutta matkamittarissa kilometrit juoksee niin nopeusmittarisi on rikki, jos taas kumpikaan ei toimi niin silloin vika on joko vaijerissa tai vaihdelaatikon päässä. Se vaijeri on kohtuu vaikea pyöritellä paikoilleen vaihdelaatikkoon kiinni mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön homma, onhan tuo omista autoistani välillä irronnut kun on tullut epähuomiossa laitettua se vaijeri liian löysälle kiinni kytkinremontin yhteydessä...