Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tuollainen hauska kanta-asiakas kortti "Silver" on jäänyt taskuun joltain retkeltä. Ilmeisesti 5% alennusta siis kortilla. Kortin kuvassa siis satakymppi sedan.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Tämän päivän HS kertoo autojutussaan autojen ruostumisesta.Lada 110 oli saanut surkean arvosanan ,1 pistettä.Totesin saman omassa kun alkavaa ruostumista oli jo havaittavissa heti luovutuksen jälkeen.
^^ Aikanaan kun kävin myös uutta Nivaa Deltassa koeajamassa niin helmojen pystysaumat jo pullisteli (1000 km ajettu auto), pihalla odotteli asiakkaalle luovutusta samanlainen ja samat ruosteet siinäkin.
Lisäksi tuossa kylillä pyörii yksi umpiruosteinen 110, vastaavaa ei muista saman ikäluokan vehkeistä löydä etsimälläkään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jaska HKI kirjoitti:Tämän päivän HS kertoo autojutussaan autojen ruostumisesta.Lada 110 oli saanut surkean arvosanan ,1 pistettä.Totesin saman omassa kun alkavaa ruostumista oli jo havaittavissa heti luovutuksen jälkeen.
Moi,
Minä ymmärsin sen jutun niin, että kyse oli testaushetkellä uudesta, ruotsalaisten testaamasta autosta jota ei siis oltu ruostesuojattu. Suomessahan onneksi maahantuontiin kuului ainakin pohjan ruosteenestokäsitely.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Eihän Ladoissa ole mitään ruostesuojausta, kun ne tulevat tehtaalta ulos. Halpa hinta siinä näkyy. Maahantuojan tekemä ruostesuojaus on perseestä; esimerkiksi massarajan korotus on täysin turha, kun ovien alareunoja ruostuttava sauma on oven sisäpuolella, jonne ei tietenkään tehdä maahantuojan toimesta mitään suojausta. Helmakotelot noissa vaatisivat mielellään jokavuotisen suojauksen niin, että suihkuttaa kunnon myrkyt sinne sisään ja tarkistaa ettei ulkopuolella ole massavaurioita. Sama tosin pätee useimpiin automerkkeihin, kun helmoistahan se ruostuminen yleensä alkaa.
En kyllä ymmärrä miksi Delta teki tuon ruostesuojauksen tuolla tavalla "väärin" koko sen ajan kun maahantoi Ladoja. Esimerkiksi se massarajan siirtäminen ovien ulkopuolelta sisäpuolelle siihen saumaan, josta pelti on kantattu, olisi tehnyt siitä suojauksesta jo todella paljon paremman. Pohjankin massaus oli usein tehty vähän sinnepäin, esimerkiksi polttoaineentäyttöputki on yleensä jätetty massaamatta jolloin se ruostuu puhki.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Kyllä täällä automiehet tietää.Täällä 111:lla on kohta ajettu 228000,eikä ole hitsattu,on kenties tavallista parempi yksilö.Autot kun joskus vaa vaatii huoltoo,toiset enemmän,toiset vähemmän.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Minun Volvo on vasta vajaa 18 vuotta vanha ja eka kerran menee hitsattavaksi jos menee.Audi oli 20 vuotias vasta kun olisi tarvinnut hitsausta.Kyllä ymmärrän että kun on kyse venäläisestä halvasta autosta niin se on lähinnä kotimarkkinatuote jossa on totuttu epäkuranttiin laatuun,jo tieolosuhteet repivät auton pehkuksi niin mitäpä koristakaan kannattaa paljon välittää.Halpa auto on käyttöesine,eikä sitä tarvitse mielestäni joka päivä pestä,rasvata ja kuurata.Jos jollakin on Ladasta hyviä kokemuksia ei hänellä ole oikeutta tuomita toisin tuntevia automiesten Vorkutan hiilikaivoksille,suljetulle osastolle.
Marko kirjoitti:Kyllä täällä automiehet tietää.Täällä 111:lla on kohta ajettu 228000,eikä ole hitsattu,on kenties tavallista parempi yksilö.Autot kun joskus vaa vaatii huoltoo,toiset enemmän,toiset vähemmän.
Vajaalla 3000€:lla sitä pakasta vedettyä Ladaani korjattiin
Olen kanssa joskus nähnyt nelos sarjan Golffin alustan. En nyt muista oliko se 5 vaiko 7 vuotta vanha. Mun ymmärryksen yli meni ihan täysin, kun ei siellä pohjassa ollut ruosteesta mitään tietoa. Paljon pellin ja maalin kiiltoa siellä kuiteskin oli. No, kyllä saksalainen osaa tehdä kaikkea.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.