Konepellin avaus ei toimi

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Joen musikka

Konepellin avaus ei toimi

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

2107:n lukitussalpa avautuu mutta pelti ei ponnahda itsestään ylös vaan sitä on autettava.Voideltu on,vähän muuteltu lukituksen asentoakin mutta ei.Pitäisikö kokeilla jotain lisäjousta tms?
Viimeksi muokannut Joen musikka, 11.10.2012 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Larppana

Re: Konepellin avaus ei toimi

Viesti Kirjoittaja Larppana »

Sama juttu täällä. Vääntynyt saranoistaan hieman kun viime vuonna tuli kynnettyä ojanpohjaa. :lol:
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

taitaa olla joku yleinen vika näissä kanttilamppuisissa tuo... tai sitten minulla on vain joku ihme tuuri mutta omistan 5 kanttista eikä yhdessäkään "hyppää" nokkapelti kun vetää kahvasta mutta aukeaa kyllä kun kynsillä kaivaa pellin auki, 3 nappiksessani sekä tupliksessa kyllä ponnahtaa iloisesti pelti auki... :D
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Eipä ponnahda minullakaan. Vielä huonommin sen jälkeen kun sen liikennemerkkiin kolautin pari vuotta sitten.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87, Ural 375D 6x6 kuorma-auto
FSO Polonez -88
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Minä en ole kolaroinut mihinkään noilla kanttiksilla mutta edellisistä omistajista en tiedä, 4 kanttiksessa saan pellin auki huonosti kynsin nyhtämällä mutta tuosta yhdestä 2105 joutuu jollain työkalulla vääntämään samaan aikaan peltiä auki kun ikkunan kautta toisella kädellä vetää kahvasta, muuten ei pelti aukea... Sekin vaatisi hieman asennusta, kuten moni muukin asia tässä maailmassa... :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
virtain

Viesti Kirjoittaja virtain »

Minun 2104:ssa pelti nousee,kun kahvasta vetää auki....Yks konsti jolla sen saa nousemaan,on kun laittaa sopivan jousen pellin alapuolelle (ei tietenkään liian jäykkää jousta) Laitoin viime kesänä meidän Fiat 600:seen etuluukun alle jousen,kun se ei ponnahtanut aukivedettäessä yhtään....Ja jousen laittamisen jälkeen ponnahtaa nätisti,eikä tarvi sormilla peltiä nostella avausvaiheessa.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ladaritari kirjoitti:taitaa olla joku yleinen vika näissä kanttilamppuisissa tuo... tai sitten minulla on vain joku ihme tuuri mutta omistan 5 kanttista eikä yhdessäkään "hyppää" nokkapelti kun vetää kahvasta mutta aukeaa kyllä kun kynsillä kaivaa pellin auki, 3 nappiksessani sekä tupliksessa kyllä ponnahtaa iloisesti pelti auki... :D
Tämäm tuntuu olevan tyyppivikana kanttilappuisissa. Noissa kahdessa mitkä mulla on niin myöskään niissä ei konepelti hyppää ylös vaan pitää erikseen sormilla kammeta ylös. Jostain täältä olin lukevinani että pitää säätää niitä kulmissa olevia kumeja vähän ylös päin että tuo voisi auttaa. Vielä ei ole tullut kokeiltua kummassakaan omassa tuota kun eivät ole käytössä.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva
Eikös jos tuo jousi (2) on löysä niin silloin ei nouse? Toki huolellinen säätö saranoille ja lukolle sekä kunnollinen voitelu niin aukeaa. Ellei viitsi mitään tehdä niin varma kikka on ajaessa (kun on esim. siihen huoltoasemalle kääntymässä, missä meinaa pellin alle kurkistaa) vetää jo vivusta, tärinä nostaa pellin ylös valmiiksi.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kannattaa irrottaa tuo mekanismi, pestä ne 20 vuoden kuonat mäkeen sieltä välistä ja voidella koko keksintö jollain oikealla, kestävällä voiteluaineella. Koko häkkyrässä on niin monta kohtaa joissa on älytön kitka ja se kaikki vuosikymmenten sonta siellä välissä ei pellin aukeamista ainakaan helpota.
Myös jos vaijeri on paska, sekin vaihtoon koska pellin avautuminen edellyttää että vaijeri kulkee herkästi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
joonas

Viesti Kirjoittaja joonas »

jta kirjoitti: Tämäm tuntuu olevan tyyppivikana kanttilappuisissa. Noissa kahdessa mitkä mulla on niin myöskään niissä ei konepelti hyppää ylös vaan pitää erikseen sormilla kammeta ylös. Jostain täältä olin lukevinani että pitää säätää niitä kulmissa olevia kumeja vähän ylös päin että tuo voisi auttaa. Vielä ei ole tullut kokeiltua kummassakaan omassa tuota kun eivät ole käytössä.
Tuo kumien säätö vaikutti avautuvuuteen kun satuin äsken kokeilemaan omassa 2107:ssa jossa ollut sama vaiva.. Noin 3 cm ulos kierrettynä ja aukeaa niin ettei tarvitse erikseen avustaa.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Yksinkertainen on kaunista.
Turhan monimutkaiseksi tuo ratkaisu meinasi mennä.
Onneksi jollakin logiikka toimi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada 1600L

Viesti Kirjoittaja Lada 1600L »

Mistäs saa uuden "vaijerin" onko tietoa?
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kait tuo systeemi luulis olevan samanlainen kanttiksissa ja nappiksissa? Meinaan en ole itsekkään törmännyt kyseiseen vaivaan nappiksissa koskaan niin ihmetyttää.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

On nappiksissakin tota ongelmaa, mulla 2 varaosa-nappista ja kummassakaan ei luukku aukea ilman auttamista.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin