2101 1977 KRIINI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei ne pultit mihinkään jarruleluihin siellä osu.

Pyörillään makaa eikä mitään jumiongelmia. Käsijarrukin on nyt älyllinen eli ei tarvitse repiä ihan ääriasentoonsa että pitää.

Jarrupoljin on tyypillisen tuntuinen tällaiselle vehkeelle, kun ilman mitään alkeellistakaan ehostinta mennään.

Eipä noiden jarrujen lopullista toimivuutta saa muualla kuin dynossa selville.

Mikähän mättää itsellä kun ei ole mitään himoa rekisteröimiseen? Ehkä tässä on kaikkea muuta mukavaa harrastetta sen verran paljon. Ja mikä kiire näillä on. Kylläkai se into sieltä jotain taas ajan kanssa kumpuaa.

Toisaalta nyt voisi olla hyvä niitä lappuja yrittää kun ei ole kauhea himo ja höyry päällä. Eipä sitten tulisi mitään suurta harmistusta vaikka jotain pitäisikin vielä räpeltää kuntoon.

Onhan noita pikkuharmeja. Helmojen maalaus meni täysin käppösille. Niin kauniisti korkkaa ja rapisee kallis oikeansävyinen automaali irti. Väärät pohjat. Pohjamaali lienee ollut liian kova ja liian kiiltäväpintainen. Se kyllä pysyy hienosta. Karhentelin omasta mielestäni pohjamaalin pahinta kiiltoa ja kovuutta enne pintamaalia, mutta ei auttanut. No, tuleepa kauniin syvänpunaiset helmat kun vihreä korkkaantuu kokonaan pois. Saa kai ne olla punaisetkin. Maalailee sitten joskus uudelleen vihreällä jos jää häiritsemään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
keikkakuski

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja keikkakuski »

Sillon se tympeetä puuhaa kun olis pakottava tarve saada leima,mutta inssi löytää vaikka mitä pientä korjattavaa.Jos sulla nyt ei kerran ole hirvee hinku päästä sillä tuuppaan niin vois tosiaan olla hyvä hetki pyörähtää näytillä,sit vaan tyynenä laitella jos jotain on.Mäkin aloin tavoistani poiketen jo hyvissä ajoin puuhasteleen leimaa varten,eikä vasta pari päivää ennen leiman loppua. On tässä kaikkee muutakin kumminkin,lapset,vanha talo,piha,kasvimaa yms. Ei käy kyllästyttään niin herkästi kun projektit vaihtuu välillä.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Uskalsin sitten noin 10kuukauden tauon jälkeen tyrkätä KRIINIn tulille.

Aika paljon saa pyörittää, kun polttoainepumpussa ei ole käsihantaakkia. Jouduin viimevuoden Juhannuksena hankkimaan hantaakittoman.

No, siinä pyörittelin ja menin katsomaan tilannetta. Polttoainetta vuotaa keräyskaukaloon, joka näissä vanhimmissa kaasareissa on. Letkun pää oli jollaintavalla korkannut talven aikana. Meinattelin jättää silleen.

No, putsari pois, letku irti, kaasuttimen suodatin pois, pala letkua hemmettiin ja kiinni. Siitähän tuo sitten hörähti hetimiten. Ilmanputsari kiinni ja käyntiin.

Joskos tässä kohta jotakin suurempaa uskaltaisi tehdä. Täytynee ottaa ToivoElmeriArmas mukaan henkiseksi tueksi. Ei tärisytä niin paljon kun me miehet ollaan porukassa hoitelemassa asioita kuntoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pesaisinpa siittiöpöllyt pois ja poistin takavalojen päälle tehdyt kumimattoviritelmät, jotka olivat suojaamassa lauhtumiselta ja muultakin mössöltä talvisäilytyksessä.

Oikea etuparkki ei sitten palanut. No, siirtokilvet kiinni ja vähän kruisailemaan asioiden toimituksille.

Renkaisiin vähän lisäilmaa ja liikenteeseen. Kyllä nämä seilaavat noissa urissa ja kun ei ole taas tähän ohjaukseen tottunut niin tuntui melkein vaikealta ensin. Vielä kun kytkimen säätövarat on vedetty loppuun ja toiminta-alue polkimessa on todella ylhäällä niin tuntui ettei osaa ajaa ollenkaan. Siitä se sitten helpottui.

Kävin Ravirataparkissa jarruttelemassa kunnolla. Ensin 40vauhdista kevyitä jarrutuksia ja siitä sitten rajumpiin lukkojarrutuksiin 60vauhdista. Kyllä siellä jarrujakin on. Eikä pyörähtänyt koppa vaan aika suoraan liu'uttiin. Ilosaarirokkia kasaavat tuolla, mutta onnenksi oli vielä jarrutestaukselle tilaa.

Eipä siinä parkissa ollut kuin joku kosketushäiriö. Uudenaikainen lampunkanta on jotenkin liian pitkä ja liitin oli taittunut. Rullasin sähköteippiä liittimien ympärille etteivät nyt osu mihinkään siellä umpiopesässä. Toimii siis.

Vien tänään pakokaasuhaisteluun niin voivat säätää samalla jos on tarvetta. Muutenkin täytyy nyt vähän ajella että näkee ilmeneekö mitään uutta hämärää.

Huomiseksi tilailin rekisteröintikatsastuksen. Ei ole kyllä mitään mahtavan suuria odotuksia vaan pikemminkin sillä mielellä että mitähän kivaa löytyy.

Ja jos ei tänä kesänä niin sitten ensikesänä. Syssylle varaa aikaa räpeltää mitä nyt sitten tarviikaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hainpas sitten päästölapun huomista varten Kauhaselta. Hyväth Hajuth!

CO = 2.22%
HC = 290 PPM
CO2 = 12.58%
O2 = 0.71 %
Tyhjäkäynti = 823 r/min

Jotain sentään on varmasti kunnossa. Ja tämähän pörpöttää sillä ihan alkuperäisellä kaasuttimella.

Oikean etupyörän tiimoilta tosiaan kuuluun matalaa pulputtavaa ääntä. Laakeritko? Tuli sen verran ajeltua että tuo jäi vaivaamaan.

Keulaa ylös. Vääntelyä ja kääntelyä. Ei sillä väljää tuntunut jos nyt osasin oikein vääntää. Tarkastetaan silti. Ja pyörä pois. Olisihan tuon saanut ilmankin katsottua, mutta kun oli ne Melberit siinä niin helpommalla pääsi ilman pyörää.

Kuppi hemmettiin, napamutteri irti. Ihmeen löysällä se oli, mutta... otin myös uloimman lukitusrenkaan pois ja putsailin. Korjausoppaasta momentit hanskaan ja kiristetään mutteri 21Nm. Taas löysätään ja kiristetään 7Nm, jonka jälkeen 1/12 (30astetta) aukipäin ja pitäsi olla laakeri hyvin.

Ei se ääni mihinkään hävinnyt. Mistä lie tulee. Onhan tuossa niin karu äänimaailma Vorkkaliin tottuneelle että hui!

Mutta mitenkäs sitten viimekesänä vaihdettu oikeanpuolimmainen ulompi raidetangopää??? Jo oli suojakumi halki! Ja ajettu varmaan mahtavat 20km! Tainut hajota laittaessa jo vaikken kyllä huomannut. Siinä se on ainakin yksi pykälämerkki papereihin huomenna. Ellen nyt sitten rupea vielä vaihtamaan uutta. Vai pitäneekö ottaa uudesta vaan se pelkkä kumi ja virittää kortsuna siihen vanhan päälle. En tiedä. Aina saa tehdä saman homman monta kertaa ennen kuin onnistuu.

Kävin tuossa sitten vielä kokeilemassa Kuoringan lämpötiloja ja ajelemassa reippaat 40km. Olisimme menneet Toivon kanssa uimaan asti, mutta Toivo menikin Rokkiin kuuntelemaan Hassuja Hattusia. Tai niin oli sovittu. Kyllähän sitä mieluummin me pojat uimaan mentäisiin.

No, Kuoringan vesi oli lämmintä ja sinnehän sitten pulahdellaan heti kuin mahdollista.

Lienee parasta jättää tuo raidetankon pää räpeltämättä kiireellä. Voi tulla lisävaurioita.

Veikkaus korjauskehotuksista ja jälkitarkastuskohteista:

1. Jarrupainesäätimen käyttötangon kiinnitys
2. Raidetangopään suojakumi
3. Ohjeusnivelten väljyys (toivottavasti tulee tietoon tarkka väljyyskohde)
4. Etuiskunvaimentimet

Kaikenkaikkiaan kun nyt on tällä ajellut ja taustalla on pidempi ajo Vorkkalilla niin karuahan tämä on. Kyllä tällainen on ihan Leikki- ja Fiilistelyauto. Ei tästä kyllä mitään hehkutettavaa keksi, vaikka yrittäisi kuinka olla LataFani. Tämä siis KRIINIstä tällaisenaan. Mitään en voi väittää saman ikäisistä Nappiksista jossa kaikki paikat on remontoitu vimeisenpäälle ja uutta osaa jokaisessa kuluvassa paikassa.

Mutta huominen kertokoon taas lisää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sitähän voidaan tietysti ihan syystä kysyä, että miksi minä vien tämän rekisteröintikatsastukseen, jos vahvasti epäilen että hylkäysvikoja on olemassa.

En muuten tiedä itsekään vastausta tuohon. Ehkä siksi, että en voi asiaa tietää ja tarvitaan varmuus.

Tällaista puljausta tämä on tällä harrastekokemuksella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja AI »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Hainpas sitten päästölapun huomista varten Kauhaselta.
Mihinkäs ihmeeseen sellaista tässä tarvitaan?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Katsastuksen Arvosteluperusteiden mukaan tästä on haisteltava haikuja.

Ajoneuvo on otettu tieliikennekäyttöön 00.00.1978. Valmistusvuosi on 1977.

En tiedä miten tuo tulkitaan kun 00.00.1978 on ennen tuota rajapäivämäärää 1.1.1978. Jyrkästitulkiten tästä ei tarvitsisi ottaa hajuja. Otettiin kuitenkin jotta voitaisiin säätää tarvittaessa.

Pakokaasupäästöt hyväksytään 1.1.1978 - 30.9.1986 tietyin raja-arvoin ja tuon jälkeen arvot muuttuvat.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Perjantai 13.7.2012

KRIINI Rekisteröintikatsastettu HUOMAUTUKSITTA!!!

Rekisteröity tieliikennekäyttöön ja kirjattu virallisesti minun omistukseeni.

En turhaan valinnut tätä päivää, jota moni vieroksuu. Minulle tämä maaginen päivä on ollut usein isojen tapahtumien päivä ja onnistunut sellainen.

Seuraava määräaikaiskatsastus viimeistään 31.10.2012.

Kiitokset Toivolla tärkeästä henkisestä tuesta ja Katsastus Kovalaiselle asiallisesta, tarkasta, mutta niuhottamattomasta palvelusta.

Välillä riemuakin näitten romujen kanssa. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja pressa »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:13.7.2012 Rekisteröintikatsastettu.
Seuraava määräaikaiskatsastus viimeistään 31.10.2012.
Katsastus Kovalaiselle...
Jossain on jotain väärin!!!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja samarai »

Taitaa tuo seuraava katsastus olla vasta vuodelle 2013? Vähän tuota itsekin ihmettelin.

Joka tapauksessa onnittelut onnistuneesta suorituksesta!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Ei siinä välttämättä mitään väärin ole, jos katsastus suoritetaan kilpinumeron perusteella. Itselleni kävi samalla tavalla erään harrasteajopelin kanssa. Olisi pitänyt "hävittää" vanhat kilvet ja ottaa uudet paremmilla numeroilla. Oiskai tuohon voinut tietenkin rekisteröintipäivän muuttaa katsastuspäiväksi katsastajasta riippuen. Mutta kun on 00.00.78, niin kilven mukaan mennään valitettavasti.

Tai tässätapauksessa tarkemmin miettiessäni on jotain pielessä. Kun katsastuksen voi tehdä 4 kk aiemmin varsinaista kats-päivää niin voisit jo Ma hakea uuden leiman 8)

Itselläni oli tilanne se että suoritutin rek-katsastuksen heinäkuussa, mutta papereissa oli käyttöönottopäivä 00.00.78. Silloin kilpinumero sanoi että uusi katsastus on suoritettava seuraavan vuoden helmikuun loppuun mennessä. Jos olisin tajunnut hävittää kilvet ja tilata uudet, olisi "lotto" voinut antaa mukavamman numerosarjan.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tuo valehtelemani päivämäärä ei tosiaan ole mahdollinen. Rekisteröintikatsastus on aina voimassa vähintään 4kuukautta.

Seuraava määräaikaiskatsastus 31.10.2013 aivan kuten asiantuntevasti tuolla veikkailtiin.

Viimeinen kilpinumero on 8.

"Mä ruuvastin rekisterilaattaa Ladaan kiinni, kun tuli ja alotti Rokin hirmuisen. On niillä pussikaljat ja niiden jäljiltä ei jää muuta kun vanat törkyiset..." (Heikki Saloa mukaellen).

Kai tämä vaatii vielä pienen kilpikurvailun ennen saunapuuhia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olihan tuossa kaikkea pientä katsastuksessa. Muutama mies oli pätevä tällaiseen operaatioon ja sattui näistä kuvioista tuttu valikoitumaan. Eli sellainen joka oli minun romujani ennenkin syyninyt. Takajarrujen kanssa näköjään joutui tekemään jonkun verran töitä, mutta lopulta ne löytyivät ja jäivätkin hyvin ottamaan.

Kyselivät kovasti että olinko jo tilannut ne alkuperäiset kilvet. No, enhän minä sellaista ollut osannut edes ajatella. Nyt ajateltuna ne olisivat voineet olla ihan kiva lisä tähän pakettiin. Pitää kysyä huomenna, mitä sellainen operaatio tulisi nyt jälkeen päin maksamaan. Ja toisaalta, mitäpä tällaisen lelun kanssa penninjeniä ihmettelemään kun on nähty mieletön vaiva. Katsoo nyt mihin mieli harhailee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
virtain
Viestit: 1134
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja virtain »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Olihan tuossa kaikkea pientä katsastuksessa. Muutama mies oli pätevä tällaiseen operaatioon ja sattui näistä kuvioista tuttu valikoitumaan. Eli sellainen joka oli minun romujani ennenkin syyninyt. Takajarrujen kanssa näköjään joutui tekemään jonkun verran töitä, mutta lopulta ne löytyivät ja jäivätkin hyvin ottamaan.

Kyselivät kovasti että olinko jo tilannut ne alkuperäiset kilvet. No, enhän minä sellaista ollut osannut edes ajatella. Nyt ajateltuna ne olisivat voineet olla ihan kiva lisä tähän pakettiin. Pitää kysyä huomenna, mitä sellainen operaatio tulisi nyt jälkeen päin maksamaan. Ja toisaalta, mitäpä tällaisen lelun kanssa penninjeniä ihmettelemään kun on nähty mieletön vaiva. Katsoo nyt mihin mieli harhailee.
Alkuperäisten kilpien tilaus maksaa muistaakseni jotain 20€:n luokkaa,ja tilauksesta kilpien saapumiseen menee noin 2-viikkoa (eli vankilan poijaat tekee kilvet)....Ja sitten kun kilvet on tulleet konttorille,niin se kilpien vaihto onnistuu ilman uutta rekisteröintikatsastusta....Suosittelen :wink:
Vastaa Viestiin