Samara ja Eurosamara kokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
vazsputnik

Samara ja Eurosamara kokemuksia

Viesti Kirjoittaja vazsputnik »

Sain just hommattua tuollaisen Eurosamaran ja oli mukava tarkastella sen eroja verrattuna aitoon asiaan. Ei todellakaan suurta laatueroa.
Takaloosterin tiiviste vuoti kuin seula eurossa, aidossa taas tuulilasin tiiviste vuoti pikkasen. Samoin neuvostoklemmarit lämmityskennossa aiheuttivat vuotoa 1997 neuvostosamarassa. Todennäköistä on, että Uudenkaupungin Autotehtaassa ei ole käytetty venäläisiä klemmareita, joten tuskin tarvitsee tarkistaa asiaa. Tulipahan hommattua neuvostosamaraan uusi kenno, kun luulin se vuotavan. Nyt on kätevä olla varalla sellainen.
Hilpeyttä herättää Ladan vaihteisto, johon totutteleminen vaatii harjaantumista. Muutaman päivän päästä vaihteet menevät jo rusahtelematta perille. On se kumma, kun ihmisen pitää muuntaa toimintaansa auton mukaan, että voi käyttää servoja.
Oli muuten hirveän lujassa tuo vasemman puoleinen vetoakselin lukitussokka. Piti hakata kuin mielipuoli, että se irtosi. Aloin jo epäillä, että siellä on joku Opel tyylinen lukitusholkki piilossa. Nyt on suojakumi vaihdettu, mutta aika tuhraantui googlaamiseen ja neuvojen etsimiseen netistä.
Täällä Lada foorumilla oli aivan hyvät ohjeet, mutta kun kehotettiin napauttamaan terävästi, niin eihän se tässä mun eurossa riittänyt. Kirveen tylpällä päällä mänttäsin helvetin lujaa, niin irtosi lopulta.
Takajarru sylinterit olivat myös vaihtokunnossa ja etujarrusatulat hieman jumissa. mutta ne on pikkujuttuja, kun kone toimii hyvin, ajettu vain 67000 km. Ostin lauantaina kirpputorilta iskemättömän tehtaan ohjekirjan ja huoltokirjan. Pitää vielä kokeilla, jos Rinta-Jouppi suostuisi leimaamaan tuon ekan sivun, niin saisi "täydellisen huoltokirjan". Mitään papereita ei autossa ollut mukana.
Sain vielä sieltä Vaasan moottorimuseo kirpparilta Konelan korjaamokirjakansion, jossa kaikki vikakoodien selitykset ym.
"Autonne on valmistettu Suomessa, Valmet Automotiven Uudenkaupungin autotehtaalla". todella vaikuttavaa tekstiä, Lada on siis Fisker Karman ja Marussian esi-isä. :D
Viimeksi muokannut vazsputnik, 23.5.2012 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Samara ja Eurosamara kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Onnittelut Eurosamaran hankinnan johdosta!

Noita ohjekirjoja ei tainnut olla tarjolla myynnissä useampia?

Itseäni kiinnostaisi todella saada tuosta kopioa, kun omasta autostani ohjekirja puuttui. Mannilla täällä foorumilla kyllä on kopio ko. kirjasesta, mutta ei ole ehtinyt sellaista minulle ainakaan vielä ottamaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
vazsputnik

Re: Samara ja Eurosamara kokemuksia

Viesti Kirjoittaja vazsputnik »

JohnDoe kirjoitti:Onnittelut Eurosamaran hankinnan johdosta!

Noita ohjekirjoja ei tainnut olla tarjolla myynnissä useampia?

Itseäni kiinnostaisi todella saada tuosta kopioa, kun omasta autostani ohjekirja puuttui. Mannilla täällä foorumilla kyllä on kopio ko. kirjasesta, mutta ei ole ehtinyt sellaista minulle ainakaan vielä ottamaan.
Olis sillä ukolla ollut niitä useita. Jopa ruotsinkielisiäkin löytyi. Ei tullut vaan otettua hänen yhteystietoja ylös, etten voi auttaa.
Hänellä oli myös värillisiä A3 kokoisia kuvakirjojakin Ladan tekniikasta, mutta en malttanut ostaa enempää, sain nuo 3 opusta kympillä.
Varmaan hän kiertää näitä Pohjanmaan rompetoreja, ehkä Juthbackassa ainakin voi löytää hänet.
Kansikuvaa ja alkulauseita lukuunottamatta se kirja on sama kuin Samara 1500I, ettei siinä mitään uutta ole ruiskusamaran ohjekirjaan verrattuna. Niitä saa noin vitosella huuto.netistä.
Sain myös huuto.netistä ostettua alkuperäisen Eurosamara esitteen, tulee ens viikolla. Kyllä siitä kelpaa tutkia Uudenkaupungin laatutuotteen myyntiargumentteja. Ainakin kojelauta, puskurit ja penkit väitetään itänaapurin tuotteita paremmiksi, kohta sen näkee.
Vastaa Viestiin