Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Terve. Nyt olis tarkoitus laittaa ladan polttoaineen syöttö ja sytkäpuoli kerralla kuntoon. Megasquirtiin perehtyneet vois antaa neuvoja mikä olis järkevin kokoonpano. Imusarja on tehty opel omegan imusarjasta lyhentämällä ja hitsaamalla ladan imusarjan laipat siihen. Suuttimiksi olen ajatellut ~350cc korkeaohmiset.

Olen nyt ajatellut tota ms1 v2.2:sta ja suorasytkää. Kierroslukutiedon sais kampiakselin triggeripyörältä vr-anturilla?
Kertokaa mitä olette mieltä? Kannattaako ostaa kehittyneempi ms2 v2.2 samantien vai onko mitään hyötyä?

Olen siis aivan aloittelija vielä näissä megaruutta hommissa.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja START »

no 3.0 levyä ne kehuu että ois parempi, jos meinaa yhtään päivittää myöhemmin.
ms1 on vissiin työläämpi ottaa käyttöön.
sytkään suosittelevat niitä VAG tarvike hukkakipuna puolia, ovat kai hyviä, edullisia ja niissä tais olla se moduuli samassa.
kaikki riippuu paljosti siitä, kuinka paljon on rahaa käytettävissä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Eiks se niin ole et köyhäl ei oo varaa halpaan. Eli kyl rahaa on käytettävä jonkun verran. Joku simppeli se sytkä sais olla ja toimiva. Hukkakipinä puolalle ohjelmoitu mega varmaan olis hyvä?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja START »

ziguli kirjoitti:Hukkakipinä puolalle ohjelmoitu mega varmaan olis hyvä?
lienee järkevin.
finsquirtin sivuilla on siellä sytkäosiossa het ensimmäisenä kaavio siitä mitä tarviit. tommonen perus 2+2 mallinen hukkis puola on ihan riittävä perus vehkeisiin.
ite oon ajatellut rajallisen ajan vuoksi oikoa ja ostaa autotunen valmiin boksin, missä releet ja kaikki samassa laatikossa, perustuu siis ms2 3,0 hiluihin. maksaa vähän enempi mut ei tarvii ku kytkee ja alkaa säätään. tarvis eka vaan olla moottori mihin kytkee sen :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Joo. Kyllä itse olen nyt kallistunu tohon ms1 v2.2 hukkakipinällä. Tuntuu jotenki selkeimmältä ratkaisulta. Eikä toi nyt enempää säätöjä tarvitse mitä tuossa jo on..
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Hasse

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ite suosittelisin kans tota ms2. Mulla ainakin meni hermo, kun ms1:sessä ei oo tyhjäkäynnin askelmoottori ohjausta. Joutuu pelleilemään bi-metalli tai solenoidi venttiilin kanssa ja lopputulos ainakin mun projektissa oli, et välillä huus ku tapettava sika ja taas välillä ei tahtonu pysyy käynnissä, ilman että koski mihinkään säätöihin tässä välissä.
Kylmäkäynnistys rikastuksessa siis tämä ongelma, lämpimänähän tietysti pelaa ihan hyvin ku säätää tyhjäkäynnin kaasuläpällä kohalleen. Seuraavaan tekniikkaan tuleeki jo ms3 v3.57 x :D
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Hasse kirjoitti:Ite suosittelisin kans tota ms2. Mulla ainakin meni hermo, kun ms1:sessä ei oo tyhjäkäynnin askelmoottori ohjausta.
ainakin toyotan sai toimimaa. piti lisätä vastus ja yms tyhjäkäyntimoottorin johtoihin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Nyt on tilattu ms1 v2.2 vr-anturi sisääntulolla, ilman sytkälähtöjä. Puolaksi tulee tämmöinen jossa sisäänrakennettu sytkävahvistin. http://www.autotune.fi/tuote/246/vag-03 ... iittimella. Tämä puolahan ei tarvitse megaruutalta sytkälähtöjä?

1700i jakopäänkoppa hommattu ja siivapyörä 60-2 hammastuksella. Eikös megan pitäisi tästä kierroslukutieto ymmärtää?

Olenko aivan hakoteillä vai olenko ymmärtänyt jotain?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ziguli kirjoitti:Nyt on tilattu ms1 v2.2 vr-anturi sisääntulolla, ilman sytkälähtöjä. Puolaksi tulee tämmöinen jossa sisäänrakennettu sytkävahvistin. http://www.autotune.fi/tuote/246/vag-03 ... iittimella. Tämä puolahan ei tarvitse megaruutalta sytkälähtöjä?

1700i jakopäänkoppa hommattu ja siivapyörä 60-2 hammastuksella. Eikös megan pitäisi tästä kierroslukutieto ymmärtää?

Olenko aivan hakoteillä vai olenko ymmärtänyt jotain?
milläs meinaat ohjata puolaa jos ei oo sytkälähtöjä?
kyllä se pelaa tuolla triggeripyörälläkin ja vr anturilla. ooppelissa on myös 62-2 pyörää.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

LED17 SparkA output ja LED19 SparkB output. Ymmärsin jotenkin että noilla lähdöillä ja ylösvedoilla sais toimimaan?

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#2coil22
Tollasella kytkennällä jos sen tekis?
Viimeksi muokannut ziguli, 23.3.2012 7:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja START »

niin siis jonkun lähdön sen luulis tarvivan mutta ei mitään sytkäkiviä?
tai en tidä mulla on termit ja tekniikka hukassa, hädin tuskin osaan tänne kirjottaa :wink:
mulle tulee kans toi puola näillä näkymin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=74

Tuolta tilasin boksin ja valintavaihtoehdoista: Sytytyslähdöt:ilman

Olisko nyt sit pitäny kuitenki ottaa 2 sytytyslähdöllä? :?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

led 17 ja 19 muutetaa sytkälähtöiksi. sytkäkiviä ei tartte koska puolassa on ne.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Juu. Pitää vaan kytkeä noi ledit ja laittaa se 1kohm vastus sinne nii sitten on sytkänohjaus megassa.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirtin asennus ahdettuun nappikseen.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ziguli kirjoitti:Juu. Pitää vaan kytkeä noi ledit ja laittaa se 1kohm vastus sinne nii sitten on sytkänohjaus megassa.
pari hyppyjohtoo että saat vedettyy ulos ne kotelosta :wink:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin