VAKUUTUS?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Laabor 1500s

VAKUUTUS?

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

Palio teillä on yleisesti vakuutusmaksu vuodelta bonus 0%
2107 1700i -96?

Tapiola lähetti mulle 521euron laskun vuodelta perk.... ja oli mun mielestä aika suolanen!
:evil:
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Käypä eri vakuutusyhtiöiden sivuilla laskurilla laskemassa vakuutuksenhinta tai pyydä tarjoukset.

Nopeasti laskettuna tuo Tapiolan vakuutus on halvempi kuin esim. IF:llä ja Pohjolalla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Vaikuttaa ihan normaalilta.

Mutta eikös se ole niin, että lada 1200s:llä on Suomen halvimmat vakuutusmaksut? Siis kaikista autoista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllä ne ässän, niin kuin ällänkin vakuutusmaksut linevät alhaisimmasta päästä, elleivät alhaisimpia. Jos on täydet bonukset, niin eipä niistä juuri maksettavaa jää. :?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Onkos muuten niin, ettei bonukset nouse %:senteissä ekana vuonna ollenkaan?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

mulla on -90 1500ässässä jotain 520-530euroo. ja -85 ois jonkin verran vähemmän tosin se on mulla seisonnassa.

ladalla ei oikein kehtaa kenenkään alle jäädä kun vakuutusyhtiö tuskin rupee paljo paskaakaan korvaamaan pienintäkään kolarikorjausta vaan tarjoo jonkun 50euron lunastuksen ja jee jee...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Bonukset nousee UUTEEN vakuutukseen ekana vuonna 10 % ja sen jälkeen 5 % vuosittain.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
jimmy

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Varmaan kilpailuttaminen kannattaa. Meillä ainakin putos 200 erkkiä vakuutusmaksut vuodessa, kun pyydettiin tarjoukset. Nyt kun on niin että vakuutuksen voi siirtää milloin vain. Tietysti kannattaa huomioida mahdolliset rekisteröintikulut myös.

Ihan avartava kokemus on http://www.vakuutusneuvonta.fi
Siellä on vertailuja ja mikä parasta myös ratkaisuja.
Toveri

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Nappiksen (-87) perusvuosimaksu IF:llä on 394,83 euroa. 70 % bonuksen ja sopimusalennuksen jälkeen jää maksettavaa 111,35 euroa/vuosi.
Maksuunhan vaikuttaa myös asuinpaikka ja haltijan ikä.
Reilu vuosi sitten kun ostin tuon auton ja kävin tekemässä vakuutusta, alkoi vakuutusvirkailija sitten tietysti kauppaamaan vapaaehtoista vakuutusta. Kyselin huvikseni vakuutusehtoja ja kun hän kertoi omavastuun olevan 150 euroa totesin että ei taida kannattaa kun auto maksoi saman verran. :D Hän oli samaa mieltä.
ABC -Absolutely Boring Compromise
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllähän niitä välillä tulee vertailtua/kilpailutettua, Mutta eri yhtiöiden/vakuutusten saaminen edes joltisenkin absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen on kutakuinkin mahdotonta. Toiset kehottavat kilpailuttamaan eri yhtiöitä muutaman vuoden välein. Itse olen suosinut yleensä pitkäaikaisia asiakassuhteita. Kun asiat hoidetaan asiallisesti ja mutkattomasti ilman turhia vetkutteluja, etenkin korvausasioissa, sellaisen yhtiön asiakkaana on mielellään pidempään. Minä ainakin olen käytännössä miltei jämähtänyt yhden ja saman vakuutusyhtiön asiakkaaksi toistaiseksi voimassa olevaksi ajaksi. Liekö sitten taloudellisesti paras vaihtoehto, mutta kun asiat hoituvat mutkattomasti lähes tilanteessa kuin tilanteessa, en näe mitään syytä yhtiön vaihdolle.
R-J
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Taitaa keskittäminen vaikuttaa kans.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jos on paljon vakuutuksia, siitähän saattaa saada huomattavan hyödyn.
R-J
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Mutta vakuutusehdot saattavat heikentyä vaihdon yhteydessä.

Itse en esimerkiksi vaihda sairaskuluvakuutusta nykyisestä mihinkään. Mulla ei nimittäin ole minkäänlaista omavastuuta sairastapauksessa, kun kaikissa uusissa vakuutuksissa on.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Toveri kirjoitti:Maksuunhan vaikuttaa myös asuinpaikka ja haltijan ikä.
Joo niin vaikuttaa. Koska olen alle 22-vuotias, IF lisäsi laskuun 3% ja vaikka laitoin maksuehdoksi yhden erän (-2,5%), vuosimaksu oli noin 450 euroa :shock:. Tosin moottorin koko (1450cc) vaikuttaa myös...
Vaihdoin tuon ikärasistifirman Nordea Vahinkovakuutukseen (kun olen muutenkin pankin asiakas) ja sieltä tuli n. 60 eur halvempi tarjous.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mä muistaakseni kävin useimmat vakuutusyhtiöt läpi, ja kun tarjoukset oli melkeen eurolleen samat, paitsi IFfissä joku alle kympin halvempi ku mulla oli matkavakuutus ja tilikin paskasampossa, niin valitsin sit sen.

Aika sama näköjään loppujen lopuksi. Vois melkeen epäillä kartellia :)
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin