Varmaankin johtuu siitä kun ajetaan harvakseltaan, mutta säännöllisesti. Levyt kerkeävät ruostumaan aina seisoessa ja sitten taas kiillotetaan ajossa. Eipä noissa jäähdytetyissä levyissä ihan hirveää kulutusvaraa olekaan. Nykyisillä asbestittomilla paloillakin saattaa olla asian kanssa tekemistä.JohnDoe kirjoitti: Mikähän jarrumies tuo autosi omistanut pappa on ollut, jos noissa kilometreissä jarrulevyt jo lopussa? Talbotissa kestävät alkuperäiset levyt ainakin 300 000, eivät kai Ladan levytkään sen huonommat ole, vai ovatko?
Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Ok. Ja kokemuksiasi lukeneena totean nuo perinteiset valot paremmiksi, vaikka TM vannoikin kirjoituksessaan linssivalojen nimeen.mikko853 kirjoitti:Se nettiautossa oleva sininen 112 vm. 2005 jolla on 6tkm ajettu on 1.6 ja perinteisillä suorakaideheijastimilla, itsekin siitä kyselin mutta totesin fiuden täyttävän autotarpeeni vallan mainiosti joten jätin väliin vaikka olisikin ollut todella halpa kuntoon ja kilometreihin nähden.

Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Niitä linssejä saa venäjältä halpoja sekä hyviä, mutta ei molempia yhtäaikaaJohnDoe kirjoitti:Ok. Ja kokemuksiasi lukeneena totean nuo perinteiset valot paremmiksi, vaikka TM vannoikin kirjoituksessaan linssivalojen nimeen.mikko853 kirjoitti:Se nettiautossa oleva sininen 112 vm. 2005 jolla on 6tkm ajettu on 1.6 ja perinteisillä suorakaideheijastimilla, itsekin siitä kyselin mutta totesin fiuden täyttävän autotarpeeni vallan mainiosti joten jätin väliin vaikka olisikin ollut todella halpa kuntoon ja kilometreihin nähden.


Njet problem, normal katastroof 

Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Huomenna sitten koeajamaan, ja ehkä kokemuksia-osille syntyy sen jälkeen tekstiä, jos sattuvat kaupatkin syntymään. Nyt on 110-sarjan auto vertailukohtana, niin on ajettavuudesta pieni käsitys ennestään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Niin tosiaan, sitä en tullutkaan ajatelleeksi, kehitys kehittyy. Talbotissa tietenkin ihan pernteiset jäähdyttämättömät levyt.mush kirjoitti:Eipä noissa jäähdytetyissä levyissä ihan hirveää kulutusvaraa olekaan. Nykyisillä asbestittomilla paloillakin saattaa olla asian kanssa tekemistä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Jarrupalojen kovuuksillakin on eroa. Omassa autossa ensimmäiset jarrupalat kestivät muutaman vuoden, levyt eivät olleet kuluneet. Nykyiset palat ovat olleet jo yli 6 vuotta mutta levyt lähes loppu, paloissa pintaa vaikka kuinka paljon. Siis paloja ostaessa mielestäni kanataa ostaa pehmeät ja vaihdella joskus, kuin kovat ja vaihdella levyjä...
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Miksi suosittelisit / et suosittelisi 16 v 110:iä?
Terve!JohnDoe kirjoitti: Mikähän jarrumies tuo autosi omistanut pappa on ollut, jos noissa kilometreissä jarrulevyt jo lopussa? Talbotissa kestävät alkuperäiset levyt ainakin 300 000, eivät kai Ladan levytkään sen huonommat ole, vai ovatko?
Kylmiltään veikkaisin, ettei ole ollut "jarrumies" lainkaan. Etujarrujen männät olleet jumissa ja laahaaminen kuluttanut levyt.
Jos jarruja ei koskaan käytetä lämpimiksi, aiheuttaa suolavesikosteus korroosiota teräksisen männän ja kevytmetallisen sylinterin välillä. Oksidien tilavuus suurempi kuin alkuperäisen metallin, jolloin "palautusjousena" toimiva tiiviste ei jaksa palauttaa mäntää.
Tyypillinen "vähän ja varovasti" ajettujen autojen ongelma.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!