
Lujaa laatua Lada
Re: Lujaa laatua Lada
Siisti käyntisempi on tuo 1.3:nen -88 päälle 300tkm ajettuna, kun mitä tuo 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lujaa laatua Lada
Näinhän se tuppaa olemaan. Ysikymppinen 1,5 kävi niin ettei tyhjäkäynnillä kuulunut paljon muuta kuin hihnojen ääni. Se kun alkoi pitämään rallatusta, niin kohta tulikin vesipumpun laakerinkuulat ulos.
Entinen Euro ja nykyinen farkku pitävät jo enemmän ääntä, mutta ei mitenkään häiritsevää kuitenkaan. Lämmettyään tuo nyt päältä 80tkm ajettu käy kyllä ihan siististi, muttei siinä hihnan laulua kyllä kuulu. Siltikään rätinät, rallatukset, rohinat ja vinkunat eivät kuulu asiaan.
Entinen Euro ja nykyinen farkku pitävät jo enemmän ääntä, mutta ei mitenkään häiritsevää kuitenkaan. Lämmettyään tuo nyt päältä 80tkm ajettu käy kyllä ihan siististi, muttei siinä hihnan laulua kyllä kuulu. Siltikään rätinät, rallatukset, rohinat ja vinkunat eivät kuulu asiaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lujaa laatua Lada
Vaihdekepin ja siirtotangon välinen nivel siellä on entinen, väljää on niin pirusti että resonoi sitten koko kabiiniin.. Uudet ovat edullisia ja 117/119 mallisella nivelellä ei heti tule vastaavia ongelmia kun on huomattavasti tukevampaa tekoa.Samara1 kirjoitti:Mielestäni ei rohina loppunut, kun kytkimen painoi pohjaan, ei vaikuttanut painelaakerin ääneltä. Käyntiääni tosiaan muistutti dieselautoa tai B18 Volvon moottorin ääntä vähällä öljymäärällä1500i kirjoitti:Loppuiko rohina kun painoi kytkintä?
Ainakin oma -00 mallinen oli aika karkea käyntinen koneeltaan eli vastasi karkeasti sanoen käynniltään tiiseliä.En tiedä onko Samaran kepin kuppi muovia ja aikojen saatossa kulahtanut, no ei se mitään jos on liike tilaa, kunhan pykälät löytyy ja selkänojat kestää, kun painaa lusua pohjaan.
Uudemmat samarat ovat moottorinsa puolesta karkeampikäyntisiä kuin vanhat, syykin on täällä foorumilla joskus selitetty mutten sitä ulkoa muista, jotain tekemista venttiilikoneiston kanssa jollen vallan väärin muista. Ja jokaisessa etuveto Ladassa mitä itse olen ostanut on kytkinvaijeri ollut säätämättä, se on 2min homma pyöritellä muttereita, säätämätön poljin nousee liian korkealle ja vaikuttaa siksi hankalakäyttöiseltä kun ottaa vasta ylhäällä..
Njet problem, normal katastroof 

- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lujaa laatua Lada
Älä osta ladaa. Tulee vain rahanmenoa ja ongelmia. Joku Opel corsa rintajoupin huutokaupasta parilla satasella on TODELLA parempi vaihtoehto...
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lujaa laatua Lada
^Siinä taas on (kanssa) sen maalainen auto, että en...
Arvatkaapa minkä maalaisia "kulkupelejä" oli "parkkeerattu" mitä ihmeellisimpiin paikkoihin näin päälle -25°C pakkasilla?

Arvatkaapa minkä maalaisia "kulkupelejä" oli "parkkeerattu" mitä ihmeellisimpiin paikkoihin näin päälle -25°C pakkasilla?


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lujaa laatua Lada
Meillä ollut vuoden -90 Samara ja vuoden -00 111, tämä siis farmari. Kummassakaan ei ollut ohjaustehostinta. Vaimo ja tyttäretkin ajoivat ihan mielellään Samaralla, mutta tuo 111 oli heidän mielestään kuin "tankkia kääntelisi". Jos siis vaimolle kauppakassia mielit, niin laitappa itse koeajamaan. Ei tule sanomista jälkikäteen.
Re: Lujaa laatua Lada
Itselläni oli myös kesärenkailla (175/70-13) todella kankea, samankokoisilla talvirenkailla todella kevyt? toki kesäpallot on aluilla ja talvet pelleillä.corona kirjoitti:tuo 111 oli heidän mielestään kuin "tankkia kääntelisi".