Takapotkulatukan maahantuonti?
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Noiden uusien takavetoladojen nimiin vannojia aina silloin tällöin esiintyy, mutta onko niitä tosipaikan tullen kukaan tuonut?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Komeeltahan tuo näytti ja hieman oli päivitettykin sitten viimeisten Suomeen tulleiden mallien. Voisin kuvitella itsekin hankkivani tuollaisen, ulospäinhän aivan samannäköinen, kuin vanhatkin, kukaan ei huomaisi eroa.
Noh, hinta on kyllä suurin este, ei kai kukaan täysjärkinen tosissaan maksaisi 10.000€ takaveto, tai ylipäänsäkään mistään Ladasta...
Makuasia.
Mielikuvieni/mututuntumalla maahantuonti lakkasi siitä syystä, että kardaanitunneliin ei saanut pultata turvavyön vastakappaletta, tai mitään muutakaan kiinni. Olenko ihan väärässä??
"Nykyautoissahan" ne ovat jakkaroissa kiinni.

Noh, hinta on kyllä suurin este, ei kai kukaan täysjärkinen tosissaan maksaisi 10.000€ takaveto, tai ylipäänsäkään mistään Ladasta...

Mielikuvieni/mututuntumalla maahantuonti lakkasi siitä syystä, että kardaanitunneliin ei saanut pultata turvavyön vastakappaletta, tai mitään muutakaan kiinni. Olenko ihan väärässä??
"Nykyautoissahan" ne ovat jakkaroissa kiinni.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Eihän sitä tuolla hinnalla Suomeen saa, autovero vielä päälle.Laabani kirjoitti:ei kai kukaan täysjärkinen tosissaan maksaisi 10.000€
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Näyttäs noissa tuliterissä takapotkuissa olevan Samaran vanteet alla. Mites kun eikös joskus ole väitetty että etuvetovanteita ei saa asentaa takapotkuun? Mutta kait ne noissa uusissa ihan tehtaan jäljiltä on?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Mut kuitenkii ilmeisest Saksassa turvavyönpidikkeet sitte sai olla muualla,ku tuolissa kiinni,vai?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Niin, ei saakaan. Tuota myyntihintaa meinasin. Ja vaikka saisikin kaikkineen kuluineen kotiovelle 10.000€, niin en slti ostaisi...AI kirjoitti:Eihän sitä tuolla hinnalla Suomeen saa, autovero vielä päälle.Laabani kirjoitti:ei kai kukaan täysjärkinen tosissaan maksaisi 10.000€
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Noista kuvista ei oikeen saa selvää, ovatko jakkaroissa, vai kartaanitunnelissa kiinni. En tiedä sitten kelpaako Saksan viranomaisille minkäläinen variaatio... Ja mututuntumaahan tuo arvelu Suomen maahantuonnin lopettamisestakin oli.Marko kirjoitti:Mut kuitenkii ilmeisest Saksassa turvavyönpidikkeet sitte sai olla muualla,ku tuolissa kiinni,vai?
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Katsokaapa mitä polttoainetta siihen tarjotaan soveltuvax!pressa kirjoitti:Siis uusihan olisi paras?? Saksasta: http://www.autohaus-a31.eu/auto-lada-21 ... -X9993.php

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Kun ei tuota natsi-kieltä osaa, niin en ymmärrä myykö noi noita ihan EU-alueelle, vai onko tää jotain näitä ihme virityksiä, että venäläiset käy ostamassa lännestä omia autojaan?
Mutta ei kai tuossa mitään ongelmaa penkit näyttää olevan uudet, lienee ne samat Izhevskiläiset istuimet joissa turvavyö on kiinnitetty istuimeen, se uudistus tuli jo 21067 malliin, penkkien profiili näyttää samalta. Euro 4 monipisteruisku ja ajonestovarmaan löytyy, joten jos on EU-hyväksytty, niin ei kai tuon myyminen ole mahdottomuus. Meludirektiivihän saatiin kuntoon jo Suomessa ollessa 97, joten sen kanssa ei liene ongelmaa.
Tosiaan kojetaulu ei kelloa ja rattia lukuunottamatta poikkea täällä myydyistä, ajovalojen pesimiä ei niinikään saksan malleissa tainnut koskaan olla, suurin muutos ulkoisesti lienee 2107:n maski ja puskurit.
Mutta ei kai tuossa mitään ongelmaa penkit näyttää olevan uudet, lienee ne samat Izhevskiläiset istuimet joissa turvavyö on kiinnitetty istuimeen, se uudistus tuli jo 21067 malliin, penkkien profiili näyttää samalta. Euro 4 monipisteruisku ja ajonestovarmaan löytyy, joten jos on EU-hyväksytty, niin ei kai tuon myyminen ole mahdottomuus. Meludirektiivihän saatiin kuntoon jo Suomessa ollessa 97, joten sen kanssa ei liene ongelmaa.
Tosiaan kojetaulu ei kelloa ja rattia lukuunottamatta poikkea täällä myydyistä, ajovalojen pesimiä ei niinikään saksan malleissa tainnut koskaan olla, suurin muutos ulkoisesti lienee 2107:n maski ja puskurit.

Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Minäpä ostaisin ihan varppina, jos kymppitonnilla tarjottaisiin Suomen kilpiin! Eihän tuollaista olisi kellään, ja "keskikoinen uusi perheauto"- luokassa ylivoimaisesti maan halvin! "Täyden järjen" kanssa asialla nyt ei niin paljon tekemistä varmaan olisi.
Kukahan tietäjä selvittäisi, onko noita oikeasti vielä myynnissä? ..kun viimeiset takapotkut tulivat Togliattin tehtaalta Tekniikan Maailman mukaan vuonna 2010. Muutenkin olisi ihan mielenkiintoista saada jokin yleistieto, että onko maamme ladakantaa mahdollista (= taloudellisesti järkevää) vahvistaa ulkomaan tuonnilla. Vaihtotaseen vaje siinä kasvaisi?
Kukahan tietäjä selvittäisi, onko noita oikeasti vielä myynnissä? ..kun viimeiset takapotkut tulivat Togliattin tehtaalta Tekniikan Maailman mukaan vuonna 2010. Muutenkin olisi ihan mielenkiintoista saada jokin yleistieto, että onko maamme ladakantaa mahdollista (= taloudellisesti järkevää) vahvistaa ulkomaan tuonnilla. Vaihtotaseen vaje siinä kasvaisi?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
21074 tehtiin vielä viime vuonnakin Togliatissa kuten 2010 loppuun myös 21054 mallia, tota farmaria 21041 on viimeiset vuodet kasailtu izhevskissä, eli periaatteessa toi izh 1600i combi 
kyllä Lada 4 metrin pituudella ja 2,4 metrin akselivälillä menee ihan pikkuautojen luokkaan (B-segmentti), mutta toisaalta siinä kokoluokassa ei taida olla tarjolla mitään farmareita Suomessa, juuri tuossa tuskailin autoa etsiessäni, että kyseisessä koko luokassa ei ainakaan yhtään sedania ollut tarjolla, takavetoisena toi tietysti pyörii ihan ainoana vaihtoehtona omassa kokoluokassaan.

kyllä Lada 4 metrin pituudella ja 2,4 metrin akselivälillä menee ihan pikkuautojen luokkaan (B-segmentti), mutta toisaalta siinä kokoluokassa ei taida olla tarjolla mitään farmareita Suomessa, juuri tuossa tuskailin autoa etsiessäni, että kyseisessä koko luokassa ei ainakaan yhtään sedania ollut tarjolla, takavetoisena toi tietysti pyörii ihan ainoana vaihtoehtona omassa kokoluokassaan.

Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Niin ne autot ja ihmiset turpoo.Parkkipaikallani on nykyaikainen Nissa Micra vieressä.Sisätiloiltaan suurempi kuin minun Audi 80,jonka muotoilu on vuodelta 1986Lada-Jussi kirjoitti:21074 tehtiin vielä viime vuonnakin Togliatissa kuten 2010 loppuun myös 21054 mallia, tota farmaria 21041 on viimeiset vuodet kasailtu izhevskissä, eli periaatteessa toi izh 1600i combi
kyllä Lada 4 metrin pituudella ja 2,4 metrin akselivälillä menee ihan pikkuautojen luokkaan (B-segmentti), mutta toisaalta siinä kokoluokassa ei taida olla tarjolla mitään farmareita Suomessa, juuri tuossa tuskailin autoa etsiessäni, että kyseisessä koko luokassa ei ainakaan yhtään sedania ollut tarjolla, takavetoisena toi tietysti pyörii ihan ainoana vaihtoehtona omassa kokoluokassaan.

- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Kyllä 2104 ja 2107 saa uutena Venäjältä! On tässä juuri menossa selvitys mistä sen sais semmosella rahalla hankittua että kannattais/vois oikeasti tuoda suomeen? Jos ostaa ihan autokaupasta auton niin ei sen maahantuonti tulleineen/veron veroineen ole enään kovin kannattavaa?matvei kirjoitti:Minäpä ostaisin ihan varppina, jos kymppitonnilla tarjottaisiin Suomen kilpiin! Eihän tuollaista olisi kellään, ja "keskikoinen uusi perheauto"- luokassa ylivoimaisesti maan halvin! "Täyden järjen" kanssa asialla nyt ei niin paljon tekemistä varmaan olisi.
Kukahan tietäjä selvittäisi, onko noita oikeasti vielä myynnissä? ..kun viimeiset takapotkut tulivat Togliattin tehtaalta Tekniikan Maailman mukaan vuonna 2010. Muutenkin olisi ihan mielenkiintoista saada jokin yleistieto, että onko maamme ladakantaa mahdollista (= taloudellisesti järkevää) vahvistaa ulkomaan tuonnilla. Vaihtotaseen vaje siinä kasvaisi?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Ilmotteleppa sitten mitä selvisi? Innolla odotan "lopullista" hintaa uudelle 2104 Suomeen asti saatuna.
Minkähän koslan mukaan tuo autoverotus sitten toteutettaisi...?
Itse virosta tuomaani -80 2103 verrattiin Dacian johonkin malliin.

Minkähän koslan mukaan tuo autoverotus sitten toteutettaisi...?

Itse virosta tuomaani -80 2103 verrattiin Dacian johonkin malliin.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Toivossa siis eletään vielä, että voisi uuden kartanoladan maahan saada. Siinä oisi muuten jollekin halutessaan varma julkisuuden valokeila ..vois mennä vaikka kymppiuutisten hyvänä loppukevennyksenä kaartaa "luu ulkona" Maikkarin pihaan tuliterällä metallinkimallelatukalla!
Ja jollei uuteen riitä kynnet, niin jonkun vuoden käytetyn ja hyvällä pidolla olleen??Venäjähän se olisi loogisin tuontimaa. Tai sitten joku noista entisistä "satelliittimaista". Olenkohan väärässä esittäessäni väitteen, että kysyntää kyllä löytyisi kun vaan oisi tarjontaa ..vaikka tuonne viidentonnin hintaluokkaan asti ainakin? Voisi tulla samanlainen pikkuboomi kuten muutama vuosi sitten jolloin oli mahkut ostaa uusia Nivoja ..joka nyt ei niinkään monelle satu käyttöautoksi.
Ja jollei uuteen riitä kynnet, niin jonkun vuoden käytetyn ja hyvällä pidolla olleen??Venäjähän se olisi loogisin tuontimaa. Tai sitten joku noista entisistä "satelliittimaista". Olenkohan väärässä esittäessäni väitteen, että kysyntää kyllä löytyisi kun vaan oisi tarjontaa ..vaikka tuonne viidentonnin hintaluokkaan asti ainakin? Voisi tulla samanlainen pikkuboomi kuten muutama vuosi sitten jolloin oli mahkut ostaa uusia Nivoja ..joka nyt ei niinkään monelle satu käyttöautoksi.