Kytkinongelmaaaaa....

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
1200L

Kytkinongelmaaaaa....

Viesti Kirjoittaja 1200L »

Morientes pitkästäaikaa...

ois -84 1200L huollettavana ja kytkin ei ota/päästä vaihdetta piälle... Mitenkäs hoituis? ollu telakalla tovin ja ilmeisesti hapettunut levy kiinni?

jos noin niin miten hoituu?

t. Onnellinen
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

voiskohan olla että kytkimen sylinterissä/sylintereissä on ohivuotoa ja ei irroita sen takia?
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

miltä se poljin tuntuu? luulis jos kytkin ois juntturissa niin poljinkin takertelis... tosin jäähän se pohjaan sylintereidenkin pettäessä. kertokoot joku saako sen elvytettyä jollain kikalla vai meneekö kytkin uusiks. ja jos onkelma on sylintereissä niin vaihtoon moiset, ei taida kovin arvokkaat olla ja vaihtokaan kovin monimutkainen jos vaan joku paikka laittaa.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kato auton alle (konetilastakin näkee, mutta hiukan heikommin) vaihdelaatikon vasemmalle puolelle, siinä se työsylinteri on. Rämplää sitä haarukkaa joka on työntötangon ympärillä, siinä pitäis olla ohjeen mukaan 3mm löysää. Vähempi niin kytkin kuluu ja enempi niin se ei irrota kunnolla.

Ja noista seuraa tietysti loogisesti erilaisia ongelmia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

jos se siis on vaan seissy, ja kytkimelle ei oo tehty mitään, ni otat ja pistät ykkösen silmään, kytkimen pohjaan, ja lähet startilla liikkeelle, ja ajelet vähän, eli kytkin kokoajan vaan pohjas, ja ajat niin kauan kunnes se alkaa irrottaan.. jarruttelu tehostaa sitä irrottamista.
mutta toi siis toimii vaan sillon jos sille kytkimelle ei oo tehty mitään, eli vaan auto ollu ajotta.
1200L

Viesti Kirjoittaja 1200L »

IlkkaHe kirjoitti:jos se siis on vaan seissy, ja kytkimelle ei oo tehty mitään, ni otat ja pistät ykkösen silmään, kytkimen pohjaan, ja lähet startilla liikkeelle, ja ajelet vähän, eli kytkin kokoajan vaan pohjas, ja ajat niin kauan kunnes se alkaa irrottaan.. jarruttelu tehostaa sitä irrottamista.
mutta toi siis toimii vaan sillon jos sille kytkimelle ei oo tehty mitään, eli vaan auto ollu ajotta.
Ajotta on ollut, siis kokeilemma tuota... Skiitos!
1200L

Viesti Kirjoittaja 1200L »

HUIKEETA! Ladamiehen ykkösfoorumilta löytyi konstit!!! Kytkin toimii, pehmeästi irtos ja meikäläisen kokemus korahti kovasti ylöspäin...

Nyt on huollossa enään kaasari ja tod. näk syyläri. Oli nääs laskenna paisuntasäiliön tyhjäksi... ???? joko säiliö lohennut tai syyläri paskana????

Kiitos Toverit ja etenkin IlkkaHe!!

ps. Pakilla kannattaa kokeilla irrotusta, koska parhaat väännöt?
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Juu ja jos ei startilla lähe nii sitte vaan käymään vaihdepäällä ja ajoa kytkin pohjassa samalla käpäriä vedellen niin kyä se viimeistään 200 metrin jälkke alkaa pelittään vaikka olis miten jumissa :roll:
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin