
TV:stä tuttu Kahva edellä-Lada
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Enpä ole pahemmin kiinnostunut kun autoja hajotetaan.Huoltomiehenä työskenneltyäni yli 24 vuotta olen paremminkin pyrkinyt korjaaman kuin tuhoamaan.Miksi pitäisi maksaa siitä,että autoja hajotetaan.Ei sitä tarvitse mennä kuin viikonloppuisin,öisin Helsingin keskustaan-siellä saa kyytiä metrot,ratikat,bussipysäkit,maahanmuuttajan naama(jos sattuu olemaan väärän värinen).Näillä hajottajilla taitaa elämä olla niin helppoa että pitää hakea extreämiä kaikenlaisesta tuollaisesta.Jos se taas vähentää paineita liikenteessä ja siviilielämässä--niin sallittakoon 

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
No tekeehän se kipeetä, kun näkee tuhotun auton, jolla olisi voinut olla keräilyarvoakin.Mutta onko sillä merkitystä, jos muutama tapaus romutetaan romurallin, jokkiksen tms. kautta.Huomattavasti suurempi määrä romutetaan luonnollisesti romunkeräyksen kautta.Et Nestehukka pysty pelastamaan kaikkia, vaikka kuinka haluaisit.Vuosittain romutetaan yli 100000 autoa ja niiden joukossa on yksilöitä, joista olisi saanut rahaakin.Taas toisaalta jos ilmoittelet nurkissasi pyörivästä kolmekymppisestä autovanhuksesta, kiinnostus saattaa olla olematonta.Kun kyllästyt ja kutsut romumiehen paikalle, niin joku suurinpiirtein syyttää sinua autohistorian tuhoamisesta.Ei näille huonoille tai vähemmänhalutuille aihioille vaan yksinkertaisesti ole ottajia ja ulkosäilytyksessä niistä ei ole tulevaisuuden iloa kellekkään!Kaikille jotka itkevät vähenevän Lada-kannan perään:Toimikaa nyt eikä jälkijunassa!Hyvät yksilöt ei maksa juuri mitään.Etsikää edes yhden auton kuiva säilytyspaikka.Ostakaa takakontti täyteen kulutusosia ja myöhemmin vaikeasti saatavia pisteosia.Itse ostin 85-mallin Warren, jolla on ajettu 2 vuotta ja 11000 km!Maksoin suuren hinnan eli 1000 €.Eipä tarvii tulevaisuudessa entisöidä jostain harsosta ja maksaa pelkästä maalauksesta 1000 €!Romurallimiesten munista hirtto ei ole ratkaisu ongelmiin, eikä koko Kuusakoski oy:n henkilökunnankaan muniin kannata koskea, vaan taltioida mielenkiintoisia yksilöitä tulevaisuuden varalle.Ja toisaalta jos jokainen olisi taltioinut vanhan autonsa ei niillä olisi mitään arvoa.NesteHukka kirjoitti:Hyviä autoja tai projekti aihioita tuhotaan ihan mielivaltaisesti.Toveri Sladimir kirjoitti:Perustelut?NesteHukka kirjoitti:Mun mielestä se, joka romurallin on keksinyt, tai tuonut suomeen, pitäisi hirttää munista vähintään kolmeen kertaan, ja romuralli kieltää kokonaan!
![]()
![]()
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hitto kun ei millään saa kerättyä jokaista mallia turvalliseen talteen, olisi hienoa tietää että jokaista Lada mallia löytyisi vähintään yksi kpl museorekisteristä, mutta taitaa nykyisellään olla pelkkiä 2101 ja 2103 malleja ja siitä huolimatta kaikki haluaa pelastaa juuri niitä vaan lisää vaikka on muitakin Lada malleja olemassa
mutta on kai sekin eteenpäin että muutamia yksilöitä on mätänemässä Lada-farmilla...

mutta on kai sekin eteenpäin että muutamia yksilöitä on mätänemässä Lada-farmilla...


- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Se että harrastuksen syy ja tarkoitus on vain rikkominen niin voi mennä rikkoon jotain muuta. Tai vaikka heiluun risusavottaan. Reilu kilvanajo on sitten eri asia. Siis jos sivutuotteena joskus jotain hajoaa. Mutta se ei saa olla pääasia. Varsinkin monia jo nyt harvinaisia takavetoja on pelloilla ja muilla vastaavilla tuhoareenoilla rikottu aivan tahallaan. Etuvedoista sitten ei ole niin väliä. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Risusavotta olisi oiva tärvelemisen vaihtoehto. Etuvetoiset eivät (vielä) ehkä herätä nostalgisia tunteita, vaikka ovathan vanhimmat Samarat jo ihan kunnioitettavassa iässä. Onko kellään tietoja vanhimpien vuosikertojen kilvissä olevien Samaroiden määrästä?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Älä Jussi huolehdi, mä kyllä museorekisteröin Pinkin Kammotuksen ja KattipaskanLada-Jussi kirjoitti:hitto kun ei millään saa kerättyä jokaista mallia turvalliseen talteen, olisi hienoa tietää että jokaista Lada mallia löytyisi vähintään yksi kpl museorekisteristä, mutta taitaa nykyisellään olla pelkkiä 2101 ja 2103 malleja ja siitä huolimatta kaikki haluaa pelastaa juuri niitä vaan lisää vaikka on muitakin Lada malleja olemassa![]()
mutta on kai sekin eteenpäin että muutamia yksilöitä on mätänemässä Lada-farmilla...


Reippaina käymme rekkain alle 

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Auto on käyttöesine ja auto tykkää että sillä ajetaan. Kerätään vaan vaikka tauluja niihin museoihin. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Nämä halveksitut romurallimiehet ajavat viissiinkin omilla autoillaan?Ei kuitenkaan kavereiden, vanhempien tai varastetuilla autoilla?(Vrt. yleisen omaisuuden hajoittaminen).En ole ajanut/nähnytkään romurallia, mutta paalin joutuminen on kuitenkin yhteistä kaikilla romutettavilla autoilla.Sen sijaan romunkeräyskuskeilta kannattaa kysellä pisteosia tai vaikka koko autoja.Kyllä he rahan kuitenkin haistavat.Sama saattaa päteä romurallimiehiinkin.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Kiinostais vaan tietää et jos me parjatut romuralli kuskit mukamas hajotetaan kaikki hyvät aihiot/ajoautot,niin miksiköhän herrat keräilijät sitten hae niitä hyviä puun alla maatuneita"helmiä"kotinurkkiinsa entisöintiin,vaan niitä löytyy kaikenmailman lahjoitetaan palstoilta vaikka kuinka paljon?Olen minäkin yrittänyt myydä kaikkia ehjiä Ladan purkuosia niitä tarvitseville,mutta ko.osien arvo tuntuu olevan jotakin romuraudan luokkaa,niin ei niitäkään nippeleitä jatkuvasti jaksa olla myymässä.NesteHukka kirjoitti:Mun mielestä se, joka romurallin on keksinyt, tai tuonut suomeen, pitäisi hirttää munista vähintään kolmeen kertaan, ja romuralli kieltää kokonaan!
![]()
![]()
Se ei skulaa joka skagaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
itse nukun yöni rauhassa sitten kun tiedän että museorekisteristä löytyy jokaisen Lada mallin edustaja, tällä hetkellä tiedän olevan 2101 ja 2103 malleja, mutta esim. 21011 tai 2102 missä on ne? Museoautojen ikärajan nostaminen vielä vaikeuttaa tilannetta uudempien mallien osalta. olisi hienoa kerätä koko sarja mutta käytännössä niitä ei kuitenkaan niin halvalla (ilmaiseksi) saa ja todellisten aarteiden piha säilytyskään ei ole mikään hyvä vaihtoehto, pidemmän päälle
jonkinlainen harrasteauto luokitus, jota on kai Norjassakin, olisi hyvä. Sellainen millä säästäisi auton omistamisesta johtuvia kustannuksia, mutta auto voisi kuitenkin olla satunnaisessa käytössä. itellä tossa juuri kahden auton käyttöverolaput odottaa maksamista ja joitain vakuutuksiakin. ei ole hauskaa
rallimiesten vastapainoksi tarvittaisiin myöskin mobilisti harrastajia, niitä on Lada piireissä varsin vähän. Nyt olisi vielä helppoa ja edullista entistää vanha Lada, jonka arvo taatusti tulee nousemaan tulevina vuosina.

jonkinlainen harrasteauto luokitus, jota on kai Norjassakin, olisi hyvä. Sellainen millä säästäisi auton omistamisesta johtuvia kustannuksia, mutta auto voisi kuitenkin olla satunnaisessa käytössä. itellä tossa juuri kahden auton käyttöverolaput odottaa maksamista ja joitain vakuutuksiakin. ei ole hauskaa


- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Mutta oikea museointi sitten vaatii lämmintä tilaa jne. Ei sitä auta niitä vaan johki pihalle puun alle kerätä. Meinaan ne ei siellä kauaa viihdy. Mutta kuten jo sanottua niin ajetaan niillä autoilla, eikä mietitä mitään museointia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Ajettavaksihan ne autot on tosiaan tehty. Museo-Lada kyllä omalla tavallaan kiehtoisi. Mutta sillä saisi sitten ajella vain kuukauden yhteenlaskettua aikaa. Ja kun Ladan vakuutusmaksut yms. ovat vallan edullisia, niin ei siitä tietysti ainakaan kovin suurta taloudellista hyötyä per päivä tietenkään saa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)