Mörkö myyty, voi poistaa!
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Mörkö myyty, voi poistaa!
Tämän voi poistaa. Auto myyty.
Viimeksi muokannut Teemu Kankaanpää, 27.3.2013 11:33. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Tässähän ei kai ole ajovaloautomatiikkaa? Jos avain on virtalukossa ja kytket ajovalot pois, niin menevätkö ne silloin pois päältä?
Ei kannata tehdä mitään tiivisteitä. Korjaussarjoja, siis kaikki tiivisteet, saadaan Venäjältä pikkurahalla.
Ei kannata tehdä mitään tiivisteitä. Korjaussarjoja, siis kaikki tiivisteet, saadaan Venäjältä pikkurahalla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Ei olettaen, ajovalokatkasija (vasemmalla paneelissa) on vissii jumiutunu ON -asentoon, pitää kattoo tänää tallilla sitä kuntoon. Ja kattoo nesteet, öljyt, tulpat, yms.
Ei tätä viitti käydä tärvelemään heti kättelyssä pilalle vaikka ulkopuoli on tuollane, tekniikka on toimiva ja täydellinen.
Onko tämmösessä 1200 minkälaiset perusviat/ongelmat?
EDIT: Tuli kokeiltua eilen ja toissapäivänä, niin hyvin suttaa. Ei ongelmaa. Taakse pitää asentaa jotkut homemade-roiskeläpät.
Ei tätä viitti käydä tärvelemään heti kättelyssä pilalle vaikka ulkopuoli on tuollane, tekniikka on toimiva ja täydellinen.
Onko tämmösessä 1200 minkälaiset perusviat/ongelmat?
EDIT: Tuli kokeiltua eilen ja toissapäivänä, niin hyvin suttaa. Ei ongelmaa. Taakse pitää asentaa jotkut homemade-roiskeläpät.

Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Siis näissähän pitää valot sytyttää ja sammuttaa itse, ja virtalukko ei niihin vaikuta. Valot jää palamaan jos katkaisija on päällä asennossa
vaikka avaimet ei olisikaan lukossa.
vaikka avaimet ei olisikaan lukossa.
No perusvikoja ei ihan hirveästi ole, ruostuu siinä missä muutkin autot. Kaasuttimen kanssa saattaa joutua tappelemaan, mutta ei sen kummempia. Voidaan oikeastaan hyvin huollettuna ja pidettynä verrata 200.seen diiseli Mersuun: Kestää lähes loputtomastiTeemu Kankaanpää kirjoitti:Onko tämmösessä 1200 minkälaiset perusviat/ongelmat?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Sain korjattua viat. Kuuluuko pyyhkijöiden toimia vaikka avain ei olis virtalukossa?
Mutta mitenkäs moottoriöljy, kelpaako kymppinelikymppinen (10W-40), toisaalta motonetissä on 5W-40 aika halpaa kanssa, niin miten on..? Talveksi oon aina suosinut 10W-40..
Kerta LPR ollaan menossa niin Motonet auttaa.
Kirjanen on Ladaan, mutta se nököttää Ladassa, paljon menee öljyä perään ja vaihteistoon?
EDIT: Huomenna tai viimestään viikonloppuna vois hitsata ladaan putkiston kuntoon.. Äänenvaimennin irronnut takaa kun on ollut tökätty vaan paikalleen.

Mutta mitenkäs moottoriöljy, kelpaako kymppinelikymppinen (10W-40), toisaalta motonetissä on 5W-40 aika halpaa kanssa, niin miten on..? Talveksi oon aina suosinut 10W-40..
Kerta LPR ollaan menossa niin Motonet auttaa.
Kirjanen on Ladaan, mutta se nököttää Ladassa, paljon menee öljyä perään ja vaihteistoon?
EDIT: Huomenna tai viimestään viikonloppuna vois hitsata ladaan putkiston kuntoon.. Äänenvaimennin irronnut takaa kun on ollut tökätty vaan paikalleen.
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Kyllä pyyhkijöiden pitää toimia, vaikka virrat eivät olisikaan päällä. Haulla olisi tämänkin löytänyt...
Täyttötilavuudet löydät Ladainfosta.
Täyttötilavuudet löydät Ladainfosta.
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Ja 10w-40 menee iha hyvi öljynä,ite tosin käytän jäteöljyä. ei viitti uutta lisätä ku päivässä pallaa pois
autoton.. vielä
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Nappiksessa toimii kaikki sähkölaitteet, vaikka avain on taskussa. Tämä on ominaisuus, ei vika. Öljyjen käytön suhteen ei mielestäni ole rajoituksia, kaikki palaa kuitenkin yhtälailla pois...
Mitään 0w-50 ei kuitenkaan kannata tuhlata.

Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Pakko tokaista tähän että kissanpaskat.lada.h.s kirjoitti: No perusvikoja ei ihan hirveästi ole, ruostuu siinä missä muutkin autot. Kaasuttimen kanssa saattaa joutua tappelemaan, mutta ei sen kummempia. Voidaan oikeastaan hyvin huollettuna ja pidettynä verrata 200.seen diiseli Mersuun: Kestää lähes loputtomasti
Tommoset takapotkut kestää ehkä 200 000 km hyvällä tuurilla. Ja silloinkin saa osista vaihtaa ainakin puolet. Saattaahan se kori kestää vaikka miten paljon kun jaksaa hiplata mutta muut osat onkin vaihettu ympäriltä kahteen tai kolmeen kertaan

Onhan tää aika kyyninen näkemys mutta eipä nuo ryssän romut mihikään oikeasti laadukkaaseen autoon ole verrattavissa.
Sähköt ja kärjellinen sytytys sekoilee näissä ihan tarpeeksi, koskaan ei tiedä milloin loota tai perä leviää yms. Konekin on umpiväljä 300 000 km mennessä vaikka miten huoltaisi. Jos edes tuon saisi ajettua. Taattua laatuahan se. Vaikka olin miten "laadukas" nappis niin samaa huonolaatuista paskaa ne kaikki on.
Öljynä toimii hyvin 5w-40 kesät talvet.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
^^ Harvinaista nähdä järkimiesten kommentteja täällä.
Mutta pitää muistaa että mm. moottori on 60-luvun tuote eikä muutu siitä miksikään. Mutta hyvällä huolenpidolla on järkyttävän iso ero siinä miten se käy ja kulkee vaikkapa tuossa 150 tkm maissa.
On just näitä jotka vetää öljyä yhtä paljon kuin bensaa ja sitten paljon pirteämpiä jotka ei edes litraa kadota kymppitonnilla. Tosin aika väsyttää mm. venavarren kumit tehokkaasti, ei voi olettaa että ne 20-vuotiaana pitää mitään.
Omassa takavedossa tärähti justiinsa 250 000 km tauluun, eli olen suhannut tällä 90 000 km eikä ole kuin kolmas kone menossa, joskin ihan omasta tahdosta
Alkuperäinen loota luovutti n. 240 000 km kohdalla sivuakselin laakerin hajottua päreiksi, loppuun saakka hyvät synkrot ja muutenkin toimiva, joskin nelonen yllättäen joskus hypähteli pois päältä.
Toimivimmat asiat Ladassa on olleet:
- Kärjetön sytytys, 60 000 km+ eikä ole tehty yhtään mitään
- W-kaasari, 60 000 km+ ja sama kuin edellisessä
- alkuperäiset alapallonivelet, rasvaa kerran vuodessa, kumit ehjät ja nivelet tiukat
Mietin mitä alkuperäistä autossa on tekniikan osalta eikä niitä kyllä montaa osaa ole. Ja nuo muutamat koneen osat kun vaihtaa toisenlaisiin niin aika monta perkelettä vähemmän pääsee vuosien varrella..

Mutta pitää muistaa että mm. moottori on 60-luvun tuote eikä muutu siitä miksikään. Mutta hyvällä huolenpidolla on järkyttävän iso ero siinä miten se käy ja kulkee vaikkapa tuossa 150 tkm maissa.
On just näitä jotka vetää öljyä yhtä paljon kuin bensaa ja sitten paljon pirteämpiä jotka ei edes litraa kadota kymppitonnilla. Tosin aika väsyttää mm. venavarren kumit tehokkaasti, ei voi olettaa että ne 20-vuotiaana pitää mitään.
Omassa takavedossa tärähti justiinsa 250 000 km tauluun, eli olen suhannut tällä 90 000 km eikä ole kuin kolmas kone menossa, joskin ihan omasta tahdosta

Toimivimmat asiat Ladassa on olleet:
- Kärjetön sytytys, 60 000 km+ eikä ole tehty yhtään mitään
- W-kaasari, 60 000 km+ ja sama kuin edellisessä
- alkuperäiset alapallonivelet, rasvaa kerran vuodessa, kumit ehjät ja nivelet tiukat
Mietin mitä alkuperäistä autossa on tekniikan osalta eikä niitä kyllä montaa osaa ole. Ja nuo muutamat koneen osat kun vaihtaa toisenlaisiin niin aika monta perkelettä vähemmän pääsee vuosien varrella..

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Vuosaaren Ladamies
- Viestit: 157
- Liittynyt: 31.5.2006 18:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Vaihteistoon 1,35 l öljyä ja perään 1,5 l.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Jepjep. Kymppinelikymppiä koneeseen, laatikon öljyt pitää tarkastaa sekä peräöljyt. Nekin menee kyllä satavarmasti vaihtoon.
Helmat tuohon voisi tehdä uusiksi talvella/talven jälkeen keväällä.
Kuskin oven pilarissa on muuten joku Tampereen tms. automaalaamon tarra isolla LADA merkillä ja värikoodilla. Olikohan se 123 se numero siinä. Punertava ollut alunalkaen ennenkuin joku maalannut mattamustaksi..
Nyt on putki hitsattu kuntoon, ei pidä enää kauheaa meteliä.
Kyllä tuo pitää öljyt ihmeen hyvin sisällään. Meneekö muuten tuon 1200 koneen kiinnikkeille toista moottoria suoraan?
Helmat tuohon voisi tehdä uusiksi talvella/talven jälkeen keväällä.
Kuskin oven pilarissa on muuten joku Tampereen tms. automaalaamon tarra isolla LADA merkillä ja värikoodilla. Olikohan se 123 se numero siinä. Punertava ollut alunalkaen ennenkuin joku maalannut mattamustaksi..
Nyt on putki hitsattu kuntoon, ei pidä enää kauheaa meteliä.
Kyllä tuo pitää öljyt ihmeen hyvin sisällään. Meneekö muuten tuon 1200 koneen kiinnikkeille toista moottoria suoraan?
Re: 1200L - Kysymysketju alá Teemu
Ei kai joku vertaa pensa autoa (ladaa) diiseli mersuun? Molemmissa ei ehken turhia sähköjä lie joten se lie ainut vertailukohta tuossa kestää loputtomasti asiassa. Niin ja kaikenhan saa särettyä jos ei muuten niin nuukaillaan edes niiden öljyjen kanssa...
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Teemun nappis '88 - Kysymysketju alá Teemu
14,50€ jarrupääsylinteri Motonetissä. Taidan hakea sen sieltä ja muuta tavaraa kuun alussa viimestään, kun sinnepäin on asiaa. Turhaan käydä jumppaamaan vanhan kanssa jos hajoaa uusiks.
Samalla hakee öljyt lootaan, perään ja koneeseen ja vaihtaa ne ennen talvikautta.
Sit pitää siistii tuota autoa koneenpuolelta (konehuone) ja sisältä..
Johan tätä meinattiin ostaa miulta jo pois, mutten luovu. Uusia helmoja suunnitteilla jossain vaiheessa, nykyiset on lahot..
Samalla hakee öljyt lootaan, perään ja koneeseen ja vaihtaa ne ennen talvikautta.
Sit pitää siistii tuota autoa koneenpuolelta (konehuone) ja sisältä..
Johan tätä meinattiin ostaa miulta jo pois, mutten luovu. Uusia helmoja suunnitteilla jossain vaiheessa, nykyiset on lahot..

- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra