pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
milläkä tavalla ootte toteuttanu jotka on noita saranoita siirrelly, siihen ulkopuolellehan ne on laitettava tommoset pisla-malliset saranat, ihan nurkkiin näyttäs pitävän laittaa, onko kokemuksia aiheesta...? sijoitus tuottaa päänvaivaa senverran että pelti mahtuu aukeemaan ilman että nurkat ottaa alas kiinni tai keskiosa pyyhkijänvarsiin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
Onkohan kyseessä konepelti vai jokin muu pelti?
Lada 1500S axtec vm94
Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
uunipelti... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
Olisko kattopelti 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
ilmeisesti konepelti
mulla oli nappisilmässä ja omila saranoilla. ne piti kääntää jotenki että sarana osa tuli päälypuolelle peltiä. pitää kattoa onko kuvissa näkyvissä ni näkee paremin.

mulla oli nappisilmässä ja omila saranoilla. ne piti kääntää jotenki että sarana osa tuli päälypuolelle peltiä. pitää kattoa onko kuvissa näkyvissä ni näkee paremin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
Eikös kilpa-auton konepellistä oteta kaikki tukirakenteet pois kevennysmielessä. Ja sitten laitetaan pelkkä pintapelti kulmistaan kiinni tämmöisillä kiinnikkeillä: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -231_h.jpg
Miksi muuten pellin pitäisi aueta etureunastaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Saahan sen konepellin irti muutamalla pultilla, jos on tiellä. Vaahtomuovista voi tehdä ison O-kirjaimen muotoisen palasen. Kun tulee tarvetta irroittaa konepelti, niin se vaahtomuovinen O katolle, ja sen päälle konepelti, ylösalaisin. Silloin on pelti pois tieltä monella tapaa, ja maalipinta turvattu. Näin ammattikoulussa tehtiin.
Miksi muuten pellin pitäisi aueta etureunastaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Saahan sen konepellin irti muutamalla pultilla, jos on tiellä. Vaahtomuovista voi tehdä ison O-kirjaimen muotoisen palasen. Kun tulee tarvetta irroittaa konepelti, niin se vaahtomuovinen O katolle, ja sen päälle konepelti, ylösalaisin. Silloin on pelti pois tieltä monella tapaa, ja maalipinta turvattu. Näin ammattikoulussa tehtiin.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
jos äffäryhmäläistä rakentaa ni ei saa poistaa tukirakenteita ja saranat pitää olla paikallaan.E.P. kirjoitti:Eikös kilpa-auton konepellistä oteta kaikki tukirakenteet pois kevennysmielessä. Ja sitten laitetaan pelkkä pintapelti kulmistaan kiinni tämmöisillä kiinnikkeillä: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -231_h.jpg
Miksi muuten pellin pitäisi aueta etureunastaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Saahan sen konepellin irti muutamalla pultilla, jos on tiellä. Vaahtomuovista voi tehdä ison O-kirjaimen muotoisen palasen. Kun tulee tarvetta irroittaa konepelti, niin se vaahtomuovinen O katolle, ja sen päälle konepelti, ylösalaisin. Silloin on pelti pois tieltä monella tapaa, ja maalipinta turvattu. Näin ammattikoulussa tehtiin.
huoltopaikalla saattaa olla nii kiire ettei kerkee konepelteja irrotelee ja sillon 3 ukkoo tekee nopeemin ku 2 jokka mahtuu ku konepelti on väärinpäin auki

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
a) enemmän sektoria touhuta konetilassa
b) koko pelti neljällä sokalla epäkäytännöllinen kun aina joutuu nostelee pois, varsinkin kun on vakio peltinen luukku.
c) nopeempi ja helpompi päästä sinne konetilaan esim. tulipalotapauksessa vrt. edellinen.
d) multa on se vaijerilukitus paskàna vaatis sokkakiinnityksen kuitenkin samalla vaihtaa sen avautumissuunnan
e) eteenpäin aukeeva pelti hurrien hommaa vrt. saab.
b) koko pelti neljällä sokalla epäkäytännöllinen kun aina joutuu nostelee pois, varsinkin kun on vakio peltinen luukku.
c) nopeempi ja helpompi päästä sinne konetilaan esim. tulipalotapauksessa vrt. edellinen.
d) multa on se vaijerilukitus paskàna vaatis sokkakiinnityksen kuitenkin samalla vaihtaa sen avautumissuunnan
e) eteenpäin aukeeva pelti hurrien hommaa vrt. saab.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: pelti aukeemaan oikeeseen suuntaan
Ihan hyvät ja pätevät syyt saatiin, hyvä niin.
Arkikäytössä takareunastaan aukeava konepelti on tavallaan turvallisempikin. Ei aukea kokonaan ajon aikana, jos on vahingossa jäänyt raolleen. Vaikka tietysti tuulihakakin pellin pitää raollaan, ainakin jonkin aikaa. Takareunastaan raollaan oleva pelti näkyy paremmin kuljettajan paikallekin. Eli ei se italialainen tyhmä ollut, eikä ruåttalainenkaan, kun pisti pellin aukeamaan takareunastaan.
Arkikäytössä takareunastaan aukeava konepelti on tavallaan turvallisempikin. Ei aukea kokonaan ajon aikana, jos on vahingossa jäänyt raolleen. Vaikka tietysti tuulihakakin pellin pitää raollaan, ainakin jonkin aikaa. Takareunastaan raollaan oleva pelti näkyy paremmin kuljettajan paikallekin. Eli ei se italialainen tyhmä ollut, eikä ruåttalainenkaan, kun pisti pellin aukeamaan takareunastaan.