NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Hienoa Kustaa! "Väinöstähän" juuri oli kyse, jota myös "ysiysiksi" kutsuttiin.
Kuvassa Wayne Gretzky on sytyttämässä olympiatulta edellisissä talvikisoissa Vancouverissa 2010.
100:ssa on mielestäni vaikutteita Mersusta ja Alfa-Romeosta designissa, mutta muuten itselle aivan kiinalainen juttu.
Kuvassa Wayne Gretzky on sytyttämässä olympiatulta edellisissä talvikisoissa Vancouverissa 2010.
100:ssa on mielestäni vaikutteita Mersusta ja Alfa-Romeosta designissa, mutta muuten itselle aivan kiinalainen juttu.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Sadan pisteen vihjeet ovat
AWZ ja AWE.
SvS
AWZ ja AWE.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Ensiksi minullekin tuli mieleen 60-luvun Alfa. Vaikea tuon näköistä autoa on kuvitella keskimoottoriseksi. Ja jos vielä oikein tuotantomalli. Kovin suuret nuo tuotantoluvut tuskin olivat, olisi tuollaisen muuten luullut jossain putkahtaneen esiin
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Terve!
Keskimoottori oli takapenkin istuinosan alla, mahtui sinne aivan hyvin. Moottori oli suhteellisen pienikokoinen, lisäksi samaan aikaan AWE ja AWZ puuhasivat myös wankelmoottorin kanssa.
Satasen valmistusmäärät olivat hyvin pieniä, syyksi ilmoitettiin sopivan konekannan puute.
Itse arvioisin, että ainakin osasyynä oli myös valmistajatehtaiden pidemmälle koulutetun henkilöstön suuri muuttohalukkuus muille paikkakunnille, kun laaja tuotento piti käynnistää.
SvS
Keskimoottori oli takapenkin istuinosan alla, mahtui sinne aivan hyvin. Moottori oli suhteellisen pienikokoinen, lisäksi samaan aikaan AWE ja AWZ puuhasivat myös wankelmoottorin kanssa.
Satasen valmistusmäärät olivat hyvin pieniä, syyksi ilmoitettiin sopivan konekannan puute.
Itse arvioisin, että ainakin osasyynä oli myös valmistajatehtaiden pidemmälle koulutetun henkilöstön suuri muuttohalukkuus muille paikkakunnille, kun laaja tuotento piti käynnistää.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Trabanttimiehetkö kuitenkin olivat asialla?
Ja sähköautokokeilu ?
Ja sähköautokokeilu ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Terve!
P100:n kehittelivät Automobilwerk Zwickau (Trabant) ja Automobilwerk Eisenach (Wartburg). P100:lla piti korvata Trabant vuoden 1964 alusta, mutta toisin kävi: Trabant todettiin hyväksi ratkaisuksi vielä 30 vuoden ajan.
Voimanlähteenä oli Warresta tuttu kolmisylinterinen, jonka AWZ asensi eteen (etuveto). AWE:n asennus meni sitten penkin alle (keskimoottori, takaveto).
Noin leikillä: kaksimoottorinen neliveto olisi saattanut olla huima menijä.
http://www.traumautoarchiv.de/html/4387.html
SvS
P100:n kehittelivät Automobilwerk Zwickau (Trabant) ja Automobilwerk Eisenach (Wartburg). P100:lla piti korvata Trabant vuoden 1964 alusta, mutta toisin kävi: Trabant todettiin hyväksi ratkaisuksi vielä 30 vuoden ajan.
Voimanlähteenä oli Warresta tuttu kolmisylinterinen, jonka AWZ asensi eteen (etuveto). AWE:n asennus meni sitten penkin alle (keskimoottori, takaveto).
Noin leikillä: kaksimoottorinen neliveto olisi saattanut olla huima menijä.
http://www.traumautoarchiv.de/html/4387.html
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Tässä vähän useammin bongattu 100
Savuttaa vähemmän kuin kaimansa

Savuttaa vähemmän kuin kaimansa
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Olikos se Rättärin kaksimoottorinen tuollainen?Sdelano v SSSR kirjoitti: Noin leikillä: kaksimoottorinen neliveto olisi saattanut olla huima menijä.
SvS
Siinä oli kai vähän vaikeaa moottoreiden kierrosnopeuden synkronointi.
http://www.ultimatecarpage.com/car/1870 ... ahara.html
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Terve!
Vielä muutama sana AWZ:n ja AWE:n P100:sta.
Eipä ihme, ettei P100 ole kovin tunnettu, sillä en ole kirjallisuudessakaan huomannut siitä montaa mainintaa.
Aikanaan huomasin ko. mallin Werner Oswaldin kirjasta Kraftfahrzeuge der DDR, jossa siitä on noin 60 palstamillimetriä tekstiä ja kuva (keskimoottorinen AWE-malli).
Olin kysymystä varten jo skannaamassa kirjan kuvaa, mutta googlettaminen toi sitten ratkaisun kuva-asiaan.
SvS

Vielä muutama sana AWZ:n ja AWE:n P100:sta.
Eipä ihme, ettei P100 ole kovin tunnettu, sillä en ole kirjallisuudessakaan huomannut siitä montaa mainintaa.
Aikanaan huomasin ko. mallin Werner Oswaldin kirjasta Kraftfahrzeuge der DDR, jossa siitä on noin 60 palstamillimetriä tekstiä ja kuva (keskimoottorinen AWE-malli).
Olin kysymystä varten jo skannaamassa kirjan kuvaa, mutta googlettaminen toi sitten ratkaisun kuva-asiaan.
SvS

Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Veikataanpa tuon veturin tyypiksi: VL23-100.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Jos tuon tyyppinen veturi on olemassa, niin hyväksytään sekin vastaus.
Hakemani vastauksen numismaatikko saattaisi säveltää ihan keskinkertaisilla yleistiedoilla.
Hakemani vastauksen numismaatikko saattaisi säveltää ihan keskinkertaisilla yleistiedoilla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Terve!
Kyse on siis Sibelius-junasta Helsingin ja Pietarin välillä.
Ja Jean Sibeliushan oli kuvattuna 100 markan seteliin.
***
Minäkin ehdin tov. samarain lailla tutkia muutaman venäläisen veturin, mutten siten hoksannut ratkaisua.
SvS
PS. Kyllä Sibelius savutti enemmän kuin P100, kova sikarimies kun oli.
Kyse on siis Sibelius-junasta Helsingin ja Pietarin välillä.
Ja Jean Sibeliushan oli kuvattuna 100 markan seteliin.
***
Minäkin ehdin tov. samarain lailla tutkia muutaman venäläisen veturin, mutten siten hoksannut ratkaisua.
SvS
PS. Kyllä Sibelius savutti enemmän kuin P100, kova sikarimies kun oli.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Veturityyppi on kyllä olemassa, mutta ei ole sama kuin kuvassasi.Pavlovits kirjoitti:Jos tuon tyyppinen veturi on olemassa, niin hyväksytään sekin vastaus.

http://trainshistory.ru/media/vl23-100.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Rakkauden ministeriössä sijaitsee pelätty huone 101 Orwellin romaanissa 1984.
Itse ajattelin lähteä seuraavanlaisella kuvalla liikenteeseen:
102

Itse ajattelin lähteä seuraavanlaisella kuvalla liikenteeseen:
102

Viimeksi muokannut jonir, 30.8.2011 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson