nivan dieselöinti
nivan dieselöinti
tervehdys foorumilaiset! pihassa seisoo niva projekti aihio ja olis tarkoitus dieselöidä se,moottoriksi tulisi vw 1,6 tdi...mutta mutta,onko sille jotain estettä siis lakien ja asetusten puolesta? jos joku tietäis kertoa niin kiitos jo etukäteen.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: nivan dieselöinti
???Miksi se Diselöidä pitäis?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: nivan dieselöinti
Mikäli ajoneuvon käyttöönottop. on ennen 1991 jotain, niin ei ole estettä diiselöinnille. Vertailumoottorin voinee käyttää PSA konsernin tdi/hdi moottoreita, joita on ollut (harvoin kylläkin) vientimallin nivoissa. Pääasiassa Saksan ja Ranskan vienti. Viisaammat korjatkoon.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: nivan dieselöinti
mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: nivan dieselöinti
hmmm.. Olisko tuolla jotakin järkevää juttua?? -> http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.p ... 49616f92b7
Re: nivan dieselöinti
Vanha aihe, mutta oikaistaan vähäsen. Ainoastaan etuvetoisen volkkarin 020-laatikon kanssa kytkin on väärinpäin, esim 02A-laatikon kanssa kytkin on ihan oikein päin. Vaikka kone olisikin alunperin 020-laatikon kyljestä, ei "perinteisen" vauhtipyörän löytyminen ole mikään ongelma.Team perseauki racing kirjoitti:mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: nivan dieselöinti
no niin kiitoksia selvetin paljon.. pihassa 1.6td 2 koppa golffi ja kun korista tulee loppu niin hieman polleen olen suunnistellut. nyt 1.5 ladan kone ja 4 lovinen askimush kirjoitti:Vanha aihe, mutta oikaistaan vähäsen. Ainoastaan etuvetoisen volkkarin 020-laatikon kanssa kytkin on väärinpäin, esim 02A-laatikon kanssa kytkin on ihan oikein päin. Vaikka kone olisikin alunperin 020-laatikon kyljestä, ei "perinteisen" vauhtipyörän löytyminen ole mikään ongelma.Team perseauki racing kirjoitti:mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: nivan dieselöinti
Jos hakemaan alat, niin esim. vanhemmista Passateista (ns. muumikeula) löytyy 02A:ta ja uudemmista konsernin muistakin vehkeistä. Tunnistaa siitä, että vaihteensiirto on kahdella vaijerilla tangon sijaan. Samoin T3 Transporterista löytyy, ja varmaankin T4 vauhtipyörä on sopivainen myös. Lisäksi varmaankin jokaisesta pitkittäiskoneisesta etuvetoisesta löytyy myös. Eli onhan niitä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: nivan dieselöinti
juu no se on sitten sen ajan murhe kun edes kerkiää ajatella.. paljon muutakin ensin ja golffi ärsyttävän tervekorinen joten saa toistaiseksi palvella sellaisenaan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: nivan dieselöinti
Moi.
http://tekniikanmaailma.fi/lada-nivaa-k ... -edelleen/
Ei muuta kun menolippu Epsanjaan ja nakulla takas.
Terv.
ptr
http://tekniikanmaailma.fi/lada-nivaa-k ... -edelleen/
Ei muuta kun menolippu Epsanjaan ja nakulla takas.
Terv.
ptr
Re: nivan dieselöinti
Muistaakseni 88 ja vanhemman VW Passatin diessel moottori helpoin asentaa.
ns, pystymallin moottori, pitkittäis suunnassa, valmiiksi oikeanlaisella vauhtipyörällä. (imu ja pakosarjalla)
Jos en väärin muista, niin öljypumppu ja öljypohja myös oikeanlainen.
Kerran eräs koneisturfirman mies kertoi laittaneensa sellaisen 1.6 d moottorin Nivaansa.
ns, pystymallin moottori, pitkittäis suunnassa, valmiiksi oikeanlaisella vauhtipyörällä. (imu ja pakosarjalla)
Jos en väärin muista, niin öljypumppu ja öljypohja myös oikeanlainen.
Kerran eräs koneisturfirman mies kertoi laittaneensa sellaisen 1.6 d moottorin Nivaansa.