nivan dieselöinti

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
nivad

nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja nivad »

tervehdys foorumilaiset! pihassa seisoo niva projekti aihio ja olis tarkoitus dieselöidä se,moottoriksi tulisi vw 1,6 tdi...mutta mutta,onko sille jotain estettä siis lakien ja asetusten puolesta? jos joku tietäis kertoa niin kiitos jo etukäteen. :D
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

???Miksi se Diselöidä pitäis?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja naco »

Mikäli ajoneuvon käyttöönottop. on ennen 1991 jotain, niin ei ole estettä diiselöinnille. Vertailumoottorin voinee käyttää PSA konsernin tdi/hdi moottoreita, joita on ollut (harvoin kylläkin) vientimallin nivoissa. Pääasiassa Saksan ja Ranskan vienti. Viisaammat korjatkoon.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja naco »

hmmm.. Olisko tuolla jotakin järkevää juttua?? -> http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.p ... 49616f92b7
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja mush »

Team perseauki racing kirjoitti:mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
Vanha aihe, mutta oikaistaan vähäsen. Ainoastaan etuvetoisen volkkarin 020-laatikon kanssa kytkin on väärinpäin, esim 02A-laatikon kanssa kytkin on ihan oikein päin. Vaikka kone olisikin alunperin 020-laatikon kyljestä, ei "perinteisen" vauhtipyörän löytyminen ole mikään ongelma.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mush kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:mutta laita sitten kuvia miten kytkimen toteutat.. saksan seiosojassa väärinpäin, eli asetelma ensin sitten levy ja vauhtipyörä päällimäisenä.
Vanha aihe, mutta oikaistaan vähäsen. Ainoastaan etuvetoisen volkkarin 020-laatikon kanssa kytkin on väärinpäin, esim 02A-laatikon kanssa kytkin on ihan oikein päin. Vaikka kone olisikin alunperin 020-laatikon kyljestä, ei "perinteisen" vauhtipyörän löytyminen ole mikään ongelma.
no niin kiitoksia selvetin paljon.. pihassa 1.6td 2 koppa golffi ja kun korista tulee loppu niin hieman polleen olen suunnistellut. nyt 1.5 ladan kone ja 4 lovinen aski
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja mush »

Jos hakemaan alat, niin esim. vanhemmista Passateista (ns. muumikeula) löytyy 02A:ta ja uudemmista konsernin muistakin vehkeistä. Tunnistaa siitä, että vaihteensiirto on kahdella vaijerilla tangon sijaan. Samoin T3 Transporterista löytyy, ja varmaankin T4 vauhtipyörä on sopivainen myös. Lisäksi varmaankin jokaisesta pitkittäiskoneisesta etuvetoisesta löytyy myös. Eli onhan niitä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

juu no se on sitten sen ajan murhe kun edes kerkiää ajatella.. paljon muutakin ensin ja golffi ärsyttävän tervekorinen joten saa toistaiseksi palvella sellaisenaan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
ptr

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja ptr »

Moi.
http://tekniikanmaailma.fi/lada-nivaa-k ... -edelleen/

Ei muuta kun menolippu Epsanjaan ja nakulla takas.


Terv.
ptr
Oppipoika

Re: nivan dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Oppipoika »

Muistaakseni 88 ja vanhemman VW Passatin diessel moottori helpoin asentaa.
ns, pystymallin moottori, pitkittäis suunnassa, valmiiksi oikeanlaisella vauhtipyörällä. (imu ja pakosarjalla)
Jos en väärin muista, niin öljypumppu ja öljypohja myös oikeanlainen.

Kerran eräs koneisturfirman mies kertoi laittaneensa sellaisen 1.6 d moottorin Nivaansa.
Vastaa Viestiin