
Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Ostin pelkän sintterilevyn moposportista 4-lapanen malli. Asetelma oli loppu joten joutuu vanhalla asetelmalla koittamaan.. Otettiin vauhtipyörän ulkokehältä kuus kymppää pois tavaraa nii puristaa paremmin levyä. Saa nähä pitäiskös jo 

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Nacolta tilasin saksalaisvalmisteinen LUK-asetelman ja levyn. Tuntuu ainakin polkimella todella jämäkältä, ja on tuossa totuttelemista orkkiksen jälkeen. Tuo teräksestä valmistettu asetelma tuntuu melko kevyeltä. Pitäis laittaa puntariin. Maksoi muistaakseni jotain seittämääkymppiä yhteensä. Voin suositella jo ensivaikutelman ja hinnan perusteella. Momentin ja tehonsiirtokyvystä en sen kummemmin vielä osaa sanoa, mutta odotukset on kovat.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Myös fiatin tekeleistä saapi isomman levyn. Vaatii fiatin vauhtiksen, joka passaa (luultavasti) reilulla avartelulla ladan kytkinkoppaan. Tähän saa kans jäykempää asetelmaa, ja näillä pitäs pito riittää, siihen mitä ladan koneesta järkevästi saa voimaa. Jokari varmaan muistaa speksit siitä setistä jonka mulle aikaa sitten jo myi? Niin ja ladan startti ei passaa ilman modailuja, ellei sitten vaihda lootaa fiatin sileäkylkiseen, jossa tartti vänkärin puolella. Se taas vaatii omat kikkailut sopiakseen
(vaa en oo katunu)
Niin, ja käytössä toimii niinku ladankin kytkin, on sentään vakiomassa levy. Jäykempi seon käyttää (aika paljonkin) mutta ois varaa muokata vivustoa niin, että paineasetelma ei liikkuis niin paljoa ( ei tarvetta liikuttaa nuin mahottomasti mitä mulla nyt) jolloin kytkimen tarraamis tuntumakin ehkä paranis, nyt meinaa olla vähän turhan on/off

Niin, ja käytössä toimii niinku ladankin kytkin, on sentään vakiomassa levy. Jäykempi seon käyttää (aika paljonkin) mutta ois varaa muokata vivustoa niin, että paineasetelma ei liikkuis niin paljoa ( ei tarvetta liikuttaa nuin mahottomasti mitä mulla nyt) jolloin kytkimen tarraamis tuntumakin ehkä paranis, nyt meinaa olla vähän turhan on/off
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Sopiiko joku fiatin asetelma ladan vauhtipyörään? Jos olis jäykempi nii vois kokeilla. Ei oikeen toimi toi sintteri ja vakio asetelma kun luistaa vieläkin.. 

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Muistaa kyllä mutta koska tieto ei tule hyödyttämään ketään tai mitään, niin jääköön paremmille foorumeille...IlkkaHe kirjoitti:Jokari varmaan muistaa speksit siitä setistä jonka mulle aikaa sitten jo myi?

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
jos olet 6 kymppiä ottanu ulkokehältä pois ja sintteri on yhtäpaksu kuin vakio levy niin ei se varmaan pidäkkään meillä oli joskus vakio lukin asetelma ja sintteri levy yhtä paksu kuin vakio levy ja vauhtipyörä vaki mitoissa niin kesti 174hv ja 190 nm vääntöä ,sitten kun tuli 190 hv ja 225nm momenttia niin nelosella ja vitosella luisti suorakytkylootalla mutta kun kerran nosti kaasun niin sitten taas piti.
6 kymppiä on liikaa ehkä parikymppiä vielä kestää ottaa,
6 kymppiä on liikaa ehkä parikymppiä vielä kestää ottaa,
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Tänään tossa vetelin kiinni tuplajousi-asetelman ja ohan pirun jäykkä ainakin vakioon verrattuna kiristyksessä.
Ps.Ei muuten tarvinnu pakettia laittaa kiinni kun etupalkin olin asentanu hianosti väärinpäin.
Ps.Ei muuten tarvinnu pakettia laittaa kiinni kun etupalkin olin asentanu hianosti väärinpäin.

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Sitä ajattelin itekin et oliskos siit ny otettu liikaa tavaraa pois ja paineasetelman paine jo vähentyny.. NO oppia ikä kaikki. Ny laatikon irrotus onnistuu jo puoles tunnis ku ylin katkopultti on jätetty pois.
Pitänee ottaa se 4 kymppää pois vauhtipyörän kitkapinnasta ny seuraavaks ja koittaa sillä.
Pitänee ottaa se 4 kymppää pois vauhtipyörän kitkapinnasta ny seuraavaks ja koittaa sillä.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Kytkin kasassa ja on sitten niin jäykkä että hirvittää toi poljin-asetelma jaksaako vai taipuuko...luulis ainakin pitävän!
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Nyt on toinen vauhtipyörä 1200 ladasta (ei ollu palanu..) ja nivan asetelma+sintteri ja kyllä ny pitää! Ja oli kyllä kiva jätättää jotain tuuning escorteja ja mv6 omegaa 

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Kävin penkissä uudestaan ja 156hv ja 240nm vääntöä eli ihan hyvin varsinki vääntömomenttia..
Kyllä ruopasee ihan mukavasti ja ohi pääsee..
Huomasin tossa et märkä asvaltti nelosvaihde ja ahtoja = perä irti

Huomasin tossa et märkä asvaltti nelosvaihde ja ahtoja = perä irti

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Nostin ahdot 0.5bar->0.8bar:iin ja alko kytkin taas luistaa nelosella jos kuiva asvaltti. Märällä löi tyhjää kyllä. Oisko se ny pakko vaan sit vaihtaa laatikko siihen fiatin sileäkylkiseen missä on isompi levy..? 

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
itse luulen jo selättäneeni valmiiks mahdolliset tulevat kytkin ongelmat turbo saabin 228mm asetelmalla, teräspyörällä ja Mitsubishi Sigman massalevyllä http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 859&pos=21
ei muuta kun kovat otteet kehiin, siirtää sulakkeen jonnekkin mitä on helpompi korjata
ei muuta kun kovat otteet kehiin, siirtää sulakkeen jonnekkin mitä on helpompi korjata

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Joo o. On jo uus kevennetty vauhtipyörä ja moposportin 30% jäykempi asetelma+nelilapanen kova sintteri ja vääntöä kestää sen reilun 250-270nm.. Tämän tosin pitäisi jo riittää, mutta ei vaan koskaan oo tarpeeksi tehoa.. 

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Mitä tuo sun konees pitää sisällään ku aika hyvin voimaa kuulostaa olevan? 

21013 1500 16v Turbo rojekti