voi JUMALEISSÖN mitä tapahtu tänään!
Menin nimittäin hakemaan satikutia katsastuskonttorilta, mutta nehän anto mulle leiman! Kysyin kommenttia niin vastaus oli että "loistavassa kunnossa, vaikka kyllähän sä sen tiesitkin". No myönsin kyllä katsastusmiehelle että pikkasen jännitti...
Ei valitusta pitkästä jarrupolkimen liikkeestä, helmassa olevasta peukalon pään kokoisesta reiästä tai jarrusatulan katkenneesta korvakkeesta - tai umpiruosteisista jarrusatuloista... Eikä se edes hakannut pohjaa tai mitään muutakaan millään keskiaikaisella kidutusvälineellä!
Voi onnen päivää.
Auto kävi eilen hitsuussa, jossa laitettiin eturenkaiden takana pohjassa olevat poikittaispalkit uusiksi ja tänään kävin vaihtamassa uudet kumit alle. Sattu ihan kohtuullinen tarjous silmään niin kävin hoitamassa sen asian pois.
Mä nyt laitan tutkimustulokset tuosta lapusta tähän niin ottakaapa kantaa olisko niistä nähtävissä jotain minkä korjaamista kannattaisi harkita, kun on taas vuosi aikaa korjailla
Heilahdusvaimentimien mittaus
Etu: vasen 68% - oikea 66% - ero 3%
Taka: vasen 62% - oikea 61% - ero 2%
Päästöjenmittaus
Tyhjäkäynnillä:
CO%: 0,35
CO^2: 13,4
HC ppm: 590
O^2: 2,44
Kierroksilla näitä ei vissiin edes mitata / mitattu tämän ikäisestä autosta? Mutta sillä puolen kaikki nollassa.
Jarruvoimien mittaus
Etuakseli: vasen 2,4 kN - oikea 2 kN - ero 17%
Taka-akseli: vasen 0,9 kN - oikea 1,2 kN - ero 25%
Seisontajarru: vasen: 1,2 kN - oikea 1,4 kN - ero 14%
Havaitut viat ja puuttaeet
*** ei mitään ***
Se mikä tuossa itelle pistää silmään niin on heikompi vasen takajarru. Sieltähän löytyi se jarrusylinteri jota tässä ketjussa viimeksi puitiin että pitäiskö se vaihtaa.
Mutta kun itsellä ei ole mitään hajua ovatko nämä arvot hyvät vai eivät niin kommentit olis hyödyksi.
