Mulla myös hajosi ensimmäinen kello. Aluksi se raksutti hauskasti pari vuotta ihan ajassa. Sitten se alkoi välillä seistä, mutta lähti aina käyntiin, kun sen laittoi aikaan. Pikkuhiljaa se kuitenkin alkoi näyttää pysähtynyt aikaa enemmän ja enemmän. Lopulta se kävi vain hetken voimakkaan jarrutuksen tai kiihdytyksen jälkeen tai jyrkässä mäessä. Kun irrotin kellon, tein huomion, että se käy ihan hyvin kasvot alaspäin. Kellon saa purettua, mutta avasin sitä vain sen verran, että koneisto näkyy. Ilmeisesti joku kellon rattaista on niin löysällä, että kiertoliike ei välity viisareille. Yritin saada kellotaulun ja takakannen välille puristusta, mutta se ei auta. Koneisto olisi purettava. Kello on edelleen tallissani. Jos joku haluaa leikkiä kelloseppää, niin saa kyllä sen minulta. Uusi kello oli aika arvokas, eikä se pitänyt vanhanaikaista viisarikellon raksutusta.jimmy kirjoitti:Olen saanut nyt melkein 5000 km kokoon 110 stw:llä (vm 2000 ajettu n 35000). Alun pitstoppien jälkeen täytyy sanoo, että olen todella tyytyväinen.
Ainoa joka tökkii on tuo kello, joka on 2 kertaa vrk:ssa ajassa. Enää en sitten vilkuile muitten samaroita.
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Mosse-Aksu
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
-
Ajotietokoneessa on tyylikas kello. Ostin tanaan muutaman ylimaaraisen koneen myyntiin. Kolme on vapaana jos kiinnostaa. Hinta edelleen 30 eur + postituskulut. Samaraan myos.
Nyt muutama myos tyylikkaalla sinisella taustavarilla.
Aakkoset puuttuu kirjoituksesta, koska kirjoittelen tata taalta Pushkinista, noin 30 km etelaan Pietarista.
Aakkoset puuttuu kirjoituksesta, koska kirjoittelen tata taalta Pushkinista, noin 30 km etelaan Pietarista.
No niin nyt se Lyyli alkoi kirjoittaa...
Hakunilassa eilen pyyhkijät jättivät tahkoamisen sikseen. Manuaalisesti toimivat hyvin.. siis kun kädellä liikutteli toimi loistavasti.
Pyyhkijän akselin päästä mutteri oli irronnut. 3 tuntia meni kun pakkasessa nyt iltasella räpelsin. Varmaan oli idän pojilla momenttiavain ollut muussa käytössä, kun oli noin hennoksi kiinnitys jäänyt.
On muuten pikkasen paljon purettavaa ennekuin pääsee pyyhkijän moottorille asti.
Hakunilassa eilen pyyhkijät jättivät tahkoamisen sikseen. Manuaalisesti toimivat hyvin.. siis kun kädellä liikutteli toimi loistavasti.

Pyyhkijän akselin päästä mutteri oli irronnut. 3 tuntia meni kun pakkasessa nyt iltasella räpelsin. Varmaan oli idän pojilla momenttiavain ollut muussa käytössä, kun oli noin hennoksi kiinnitys jäänyt.
On muuten pikkasen paljon purettavaa ennekuin pääsee pyyhkijän moottorille asti.

Pyyhkijät......
Taitaa olla tyyppi vika tuokin juttu olen nimittäin muutaman mutterin laittanut takas paikoilleen..........
Nyt on oma 110 tyylikäs kun on talvi vanteet VALKOSET! kyllä erottuu....
Nyt on oma 110 tyylikäs kun on talvi vanteet VALKOSET! kyllä erottuu....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Myyppäs Ladamaster mulle yksi varakoneeksi. Mun tietsikan sevensegmenttinäytöstä pimeni yksi segmentti. Se nyt ei vielä mitään haitta, mutta jos rupeaa enemmänkin rapautumaan, niin potuttaa.ladamaster kirjoitti:Ajotietokoneessa on tyylikas kello. Ostin tanaan muutaman ylimaaraisen koneen myyntiin. Kolme on vapaana jos kiinnostaa. Hinta edelleen 30 eur + postituskulut. Samaraan myos.
-
Nyt ei siis muista: oletko ostanut kerhon kautta jo koneen; jos on vikaa, niin vaihdetaan se toimivaan ja Pietarissa päin käydessä otetaan rikkinäisen tilalle toimiva.Jone kirjoitti:Myyppäs Ladamaster mulle yksi varakoneeksi. Mun tietsikan sevensegmenttinäytöstä pimeni yksi segmentti. Se nyt ei vielä mitään haitta, mutta jos rupeaa enemmänkin rapautumaan, niin potuttaa.ladamaster kirjoitti:Ajotietokoneessa on tyylikas kello. Ostin tanaan muutaman ylimaaraisen koneen myyntiin. Kolme on vapaana jos kiinnostaa. Hinta edelleen 30 eur + postituskulut. Samaraan myos.
Kyllä mä sen kerhon kautta ostin. Onkos näissä oikein jonkinlainen takuukin?ladamaster kirjoitti:Nyt ei siis muista: oletko ostanut kerhon kautta jo koneen; jos on vikaa, niin vaihdetaan se toimivaan ja Pietarissa päin käydessä otetaan rikkinäisen tilalle toimiva.Jone kirjoitti:Myyppäs Ladamaster mulle yksi varakoneeksi. Mun tietsikan sevensegmenttinäytöstä pimeni yksi segmentti. Se nyt ei vielä mitään haitta, mutta jos rupeaa enemmänkin rapautumaan, niin potuttaa.ladamaster kirjoitti:Ajotietokoneessa on tyylikas kello. Ostin tanaan muutaman ylimaaraisen koneen myyntiin. Kolme on vapaana jos kiinnostaa. Hinta edelleen 30 eur + postituskulut. Samaraan myos.
-
Takuu on seuraavanlainen: Vaihtelemme rikkinäiset valmistajalla toimiviin. Aikataulu on aina vaan kysymysmerkki. Nyt maanantaina ostin kerhon piikkiin muutaman ylimääräisen, joten vaihdetaan sinulle toimiva ja rikkinäisen vaihdamme sitten valmistajalla ehjään aikanansa.Jone kirjoitti:Kyllä mä sen kerhon kautta ostin. Onkos näissä oikein jonkinlainen takuukin?ladamaster kirjoitti:Nyt ei siis muista: oletko ostanut kerhon kautta jo koneen; jos on vikaa, niin vaihdetaan se toimivaan ja Pietarissa päin käydessä otetaan rikkinäisen tilalle toimiva.Jone kirjoitti: Myyppäs Ladamaster mulle yksi varakoneeksi. Mun tietsikan sevensegmenttinäytöstä pimeni yksi segmentti. Se nyt ei vielä mitään haitta, mutta jos rupeaa enemmänkin rapautumaan, niin potuttaa.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Auto on ollut minulla 14kk ja tässä vähän tiivistelmää kokemuksista.Ajokilometrejä kertynyt vasta 12 300.Ensi plussat ja sitten miinukset:
-Perurakenne yksinkertainen ja luotettavaksi havaittu.Korkea maavara,huonolle teille sopiva alusta.
-tilavin hintaisekseen.
-pieni polttoaineen kulutus
-sopivampi pitkäänkin työmatka-ajoon taajaman ulkopuolella
-tehokas moottori (16v),jossa tehoreserviä arkiajoon riitävästi
-tilavuudeltaan ja suorituskyvyltään vastaa täysin 1,6L:n 25 000€:n länsiautoja.
-teknistä tukea saa Suomen parhaasta autokerhosta
-laadussa suuria heittoja,heikoimmat yksilöt vaihdokkaina pian Delta-autossa?
-pikkuvikojen kanssa opittava elämään,ei haittaa jos on montöörin vikaa
-raskas ohjaus parkeerattaessa
-perusvikoina huutava keskuslukitus,bensahuurujen tuotosventtiili,sähköikkunat,pyyhkijän mekanismit,letkuvuodot konetilassa,huurtuminen(ominaisuus
).ajovalonkorkeuden säädin,yksttäiset erittelemättömät viat
-hinta tipahtaa nopeasti,joten auto kannattaa pitää pitkään.

-Perurakenne yksinkertainen ja luotettavaksi havaittu.Korkea maavara,huonolle teille sopiva alusta.
-tilavin hintaisekseen.
-pieni polttoaineen kulutus
-sopivampi pitkäänkin työmatka-ajoon taajaman ulkopuolella
-tehokas moottori (16v),jossa tehoreserviä arkiajoon riitävästi
-tilavuudeltaan ja suorituskyvyltään vastaa täysin 1,6L:n 25 000€:n länsiautoja.
-teknistä tukea saa Suomen parhaasta autokerhosta

-pikkuvikojen kanssa opittava elämään,ei haittaa jos on montöörin vikaa
-raskas ohjaus parkeerattaessa
-perusvikoina huutava keskuslukitus,bensahuurujen tuotosventtiili,sähköikkunat,pyyhkijän mekanismit,letkuvuodot konetilassa,huurtuminen(ominaisuus

-hinta tipahtaa nopeasti,joten auto kannattaa pitää pitkään.
Nyt talvirenkaat on valittu:Pirelli Winter Carving.541€ uusilla peltivanteilla.TM:n testissä ne olivat olleet neljänneksi parhaat Goodyearin Ultran kanssa.Pitkittäispito täysi kymppi,Hyvää:pito jäällä,lumella ja sohjossa.Miinusta rengas- ja nastamelu.Kun tällaiset renkaat yhdistää hyvin toimivaan alustaan ja korkeaan maavaraan niin tuskimpa tien tukkona tarvitsee olla.
Olen miettinyt Lada 110:n lämmityslaitetta.Kun se on automaattinen niin sitä tunnelmaa,jota vanhoissa takatuuppareissa ei saavuteta.Esim. 20 asteen lämpö pään korkeudella on yllättävän alhainen.Joku voi aistia sen kylmäksikin.Suomalaiseen makuun vanha lämmityslaite sopii hyvin,sillä jo muinaisuuden hämärästä saakka ovat suomalaiset viihtyneet säteilevän kiukaan lämmössä.Epäilenpä tämän vaikuttavan auton myyntiikin.
Olen miettinyt Lada 110:n lämmityslaitetta.Kun se on automaattinen niin sitä tunnelmaa,jota vanhoissa takatuuppareissa ei saavuteta.Esim. 20 asteen lämpö pään korkeudella on yllättävän alhainen.Joku voi aistia sen kylmäksikin.Suomalaiseen makuun vanha lämmityslaite sopii hyvin,sillä jo muinaisuuden hämärästä saakka ovat suomalaiset viihtyneet säteilevän kiukaan lämmössä.Epäilenpä tämän vaikuttavan auton myyntiikin.
Päivällä rengasliikkestä soitettiin ja sanottiin,että 5,5J-14H2 levypyöriä ei löydy koko Suomesta! Hän ehdotti jotain vastaavaa vannetta.Tänään ne oli noudettavissa.Allelaitto kesti sen verran kuin renkaan maksamisessa meni aikaa.Seuraavan 500:n kilometrin matkalla pitää renkaat ajaa rauhallisesti sisään.Ajotuntuma on vähän ristikudosrengasmainen,mutta paineita en ole vielä tarkastanut.Nastamelu oli pienempi kuin osasin odottaa.Kyllä näillä pärjää!
- Mosse-Aksu
Paras talviyhdistelmä, jolla olen tähän mennessä ajanut, on Lada 111 STW ja sen mukana tulleet Hakkapeliitat. Tällä en tarkoita, etteikö Pirelli olisi hyvä. Onhan tästä sentään neljä vuotta, kun ostin farmarin, ja kaikki rengasvalmistajat ovat jo ehtineet uudistamaan mallinsa. Mutta silloin Lada meni siihen suuntaan, mihin käskettiin kelillä kuin kelillä. Talviautoilua häiritsi kyllä sitten aina irtolumisilla keleillä varsin ikävä jarruvika.
Myös se automaattilämmitys kyllä oli ihan kiva. Mulla taas ei riittänyt lämmityslaitteen teho. Jo kymmenen asteen pakkasella jäi +20 sisälämpötila haaveeksi puolen tunnin työmatka-ajossa.
Myös se automaattilämmitys kyllä oli ihan kiva. Mulla taas ei riittänyt lämmityslaitteen teho. Jo kymmenen asteen pakkasella jäi +20 sisälämpötila haaveeksi puolen tunnin työmatka-ajossa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Tarkistin rengaspaineet huoltoasemalla.Kaikissa renkaissa paine oli 2,2kp.Laskin paineet 1,9:ään.Ajokäytös rauhoittui ja ristikudos rengas efekti häipyi kokonaan.Kuten TM:ssä mainitaan ajokäyttäytyminen on kuin kesärenkaalla kuivalla asfaltilla.Ohjaus keveni ja taajama-ajo muuttui miellyttävämmäksi.Moottoritiellä rengas on yllättävän hiljainen.Tasapainotus erinomainen-paljon parempi kuin auton mukana tulleissa Uniroyalin kesärenkaissa.Jarruttaessa tuntee kuinka nastat pureutuvat tiehen ja huomaa taas jälleen ajaneensa nastarenkailla.Alkaa tuntua siltä kuten käyttöohjekirja neuvookin 175/65R14 on paras valinta satakymppiin.
Huomioikaa aina talvirenkaiden kanssa että pyörimis suunta on koko renkaan iän sama jotta nastat ei ortoilisi eli merkitkää säilönnän ajaksi että mistä kulmasta pyörä oli............. toinen juttu on että talvirenkaissa suositellaan 0,2bar paineen nostoa normaalista eli 110:n vakio paine 1,9bar johon lisätään talveksi 0,2bar eli yhteensä 2,1bar koska talvella rengas ei lämpene niin kuin kesällä jolloin paine ei kasva lämmön seurauksena talvella renkaassa......... ja tasapainottakaa renkaat ainakin 2vuoden välein niin pysyy nivelet kunnossa ja renkaat kuluu tasasesti!!!!
taas näillä eväillä eteen päin!!!
taas näillä eväillä eteen päin!!!

Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~