Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Kurkkasinpa sinnekin ja tuolla näytti kuivalta. Mutta: työsylinteri sen sijaan vuotaa. Istuin tuossa hetken aikaa parkissa kuivalla asfaltilla ja poljeskelin kytkintä suto sammuksissa. Aina välillä kurkkasin konehuoneeseen ja siellähän syntyi märkä läntti työsylkän alapuolelle. No, varaosakin on jo hankittu joten vaihdetaan tuo ensitilassa.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Ja vielä kun hommaa venäläisvalmisteisen jostain Volganrannoilta läheltä Togliattia niin saattaa olla vielä parempaa kamaa. Ainahan ne minullekin tyrkyttävät Fenoxia, mutta pyrin nykyään ostamaan aina venäläisvalmisteisia osia. Ovat vähän kalliimpia, mutta näyttäisivät olevan ainakin joidenkin osien osalta parempaa laatua.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Ei kai italialainen? Itsellä oli noita kaksi ja molemmat vuoti vuoden päästä. Nyt on fenox.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
En tiedä merkistä, Motonetistä minä sen hain.
Jos nyt sen verran toimis että ajamaan pystyy ja leimalle saadaan, vaihdetaan vaikka sitten ens vuonna parempaan jos leviää.
Saattais olla että jarruihin hankkis venäläiset osat kun tätä kauttq niitäkin tuntuu saavan.

Saattais olla että jarruihin hankkis venäläiset osat kun tätä kauttq niitäkin tuntuu saavan.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Kannattaisikohan laittaa asetuksista kello synkroniin? Tulevat nuo vastaukset tähän ketjuun ainakin ihan satunnaiseen järjestykseen sen mukaan miten kullakin on Voorumikello synkassa todellisen ajan mukaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Mulla on asetuksissa UTC+2 ja kesäaika käytössä, pitäiskö olla jotain muuta? Sivuston näyttämä aika heittää muutaman minuutin kännykän ajasta joka taas tulee matkapuhelunverkosta.
Edit: tosiaan kun tämän lähetin niin puhelin näytti 20:04. Viestiin tuli aikaleima 20:12.
Tämä ainakin näyttää samaa aikaa kuin mun luuri: http://www.suomenaika.fi/
Edit: tosiaan kun tämän lähetin niin puhelin näytti 20:04. Viestiin tuli aikaleima 20:12.
Tämä ainakin näyttää samaa aikaa kuin mun luuri: http://www.suomenaika.fi/

-
- Viestit: 2023
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Mötönetin ja VärtsilänSaturn -kaupan eroja viime viikolta:Pultteja takavedon alumiinivanteisiin ei tahtonut löytyä Joensuusta;hädissäni ostin kaksi vakiopulttia (ainoat jotka Mnetissä oli) kuudella eurolla.
Ymmärsin käydä Saturnissa ja kas! - vitriinissä tyylikäs pitkä pultti hintaan 16 rbl!
16x16/39= ?euroa
koko satsi. Siis laskutehtävä ennen suvivirttä! 
Ymmärsin käydä Saturnissa ja kas! - vitriinissä tyylikäs pitkä pultti hintaan 16 rbl!
16x16/39= ?euroa


2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Kyllä mä olen melko valmis uskomaan että venäläiseen teknologiaan kannattaa käyttää venäläisiä osia. Tai siis neuvostoliittolaiseen, kuten rekisteriotteessa komeasti lukee.
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Morjestapäivää,
Tutkin tässä nyt jarrujen sielunelämää vähän perusteellisemmin. Ensinnäkin etujarruista oli tarkoitus vaihtaa palat, mutta se jäi tekemättä koska palojen kiinnitystapit olivat niin täydellisen jumissa ettei parin tunnin liottelu ja mäiskiminen saanut niitä irtoamaan.
Toisaalta, kummallakin puolella paloissa oli vielä kulutuspintaa jäljellä vielä yli kolme milliä jotem niiden vaihtotarvekaan ei ole ihan akuutti. Yhden kiinnitystapin korvake rungossa oli murtunut ja mitä foorumia lueskelin niin ei mikään ainutlaatuinen asia...
Mutta luulisin paikantaneeni ainakin yhden jarruihin liittyvän ongelman, nimittäin kuskin puolen takajarrun jarrusylinterin mäntä jää polkimen painamisen jälkeem hieman erikoiseen asentoon:
http://www.flickr.com/photos/cocceli/5845540278/
Lisäksi vasemmalla puolen juuri ja juuri kuvassakin erottuu kohta jossa mäntä on mitä ilmeisimmin rikki. Varaosia ei nyt tähän hätään enää mistään saa mutta onpahan tiedossa mitä jarruille ainakin pitää tehdä.
Toinen juttu joka ennen katsastusta pitää hoitaa on pohjan hitsaamiset. Alustavasti yhteen puljuun sovittu vienti juhannuksen jälkeen mutta jos joku foorumilainen haluaa juhannukseksi ohjelmaa niin voin tuoda kaljat ja grillin ;D
Tutkin tässä nyt jarrujen sielunelämää vähän perusteellisemmin. Ensinnäkin etujarruista oli tarkoitus vaihtaa palat, mutta se jäi tekemättä koska palojen kiinnitystapit olivat niin täydellisen jumissa ettei parin tunnin liottelu ja mäiskiminen saanut niitä irtoamaan.
Toisaalta, kummallakin puolella paloissa oli vielä kulutuspintaa jäljellä vielä yli kolme milliä jotem niiden vaihtotarvekaan ei ole ihan akuutti. Yhden kiinnitystapin korvake rungossa oli murtunut ja mitä foorumia lueskelin niin ei mikään ainutlaatuinen asia...
Mutta luulisin paikantaneeni ainakin yhden jarruihin liittyvän ongelman, nimittäin kuskin puolen takajarrun jarrusylinterin mäntä jää polkimen painamisen jälkeem hieman erikoiseen asentoon:
http://www.flickr.com/photos/cocceli/5845540278/
Lisäksi vasemmalla puolen juuri ja juuri kuvassakin erottuu kohta jossa mäntä on mitä ilmeisimmin rikki. Varaosia ei nyt tähän hätään enää mistään saa mutta onpahan tiedossa mitä jarruille ainakin pitää tehdä.
Toinen juttu joka ennen katsastusta pitää hoitaa on pohjan hitsaamiset. Alustavasti yhteen puljuun sovittu vienti juhannuksen jälkeen mutta jos joku foorumilainen haluaa juhannukseksi ohjelmaa niin voin tuoda kaljat ja grillin ;D
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Siis ulommista kumeistahan toinen puuttuu ja toinen on rikki. Männässä en huomaa mitään vikaa, mäntä on tuossa vain niin ulkona että tuo automaattisäädön katkoprikka näkyy.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Kyllä nuo nyt on sen näköiset sylinterit että vaihtoon. Voihan noista elvyttämällä saada vielä vähän aikaa toimivatkin, mutta... 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.

Siis jos sylintereissä on pintaruostetta päällä ja hivenen tummentumaa männissä niin silloin pitää heti vaihtaa??? Jos kerran molemmat männät liikkuu niin miksi? Tuo että mäntä on päässyt noin ulos on tapahtunut ilmeisesti siten että jarrua on painettu kun rumpu ei ole ollut paikallaan. Tietääkseni kengät ei pääse niin paljon kulumaan että rummun paikallaan ollessa noin pitkälle tulisi. Toki eihän tuo sylinteri maksa kuin alta kympin tarvikeliikkeissä ja idäntuojilta saa vieläkin edullisemmin...
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Vasen kumi oli rummun sisällä irrallaan, se on jollain opilla tullut pois paikoiltaan ehjänä. Muut saa selittää... Vedin malliksi oikean kumin pois paikaltaan että näkyy paremmin vasemman ja oikean puolen mäntien ero. Eli siinä automaattisäädössäkö kuuluu olla tuollainen pykälä tuossa yhdessä kehässä vasemmalla?
Eli kuvassa sylinterin rungon vasemmalla puolella, männän (tai automaattisäädön osan) alareunassa näkyy pieni tummempi täplä. Se on kolo, ja siinä oli jotain sontaa. Jotenkin tuntui erikoiselta että sylinterin sisällä liikkuisi jotain, jonka sylinterin seinää vasten liikkuvassa osassa pitäisi olla kolo.
Korjausoppaan (alfamer 1971-1988) kuvassa 9.5 ainakaan ei näy mitään kolollisia osia sylinterin sisällä.
Ja sitten mä edelleenkin ihmettelen tätä kysymystä itsestään säätyvistä rumpujarruista kun minusta noissa ei ole mitään mekanismia joka niitä itsestään säätäisi. Tästä jo kuusaalainen väänsi yks päivä ratakiskoa yv:llä, joten älä hermostu.
Eli kuvassa sylinterin rungon vasemmalla puolella, männän (tai automaattisäädön osan) alareunassa näkyy pieni tummempi täplä. Se on kolo, ja siinä oli jotain sontaa. Jotenkin tuntui erikoiselta että sylinterin sisällä liikkuisi jotain, jonka sylinterin seinää vasten liikkuvassa osassa pitäisi olla kolo.
Korjausoppaan (alfamer 1971-1988) kuvassa 9.5 ainakaan ei näy mitään kolollisia osia sylinterin sisällä.
Ja sitten mä edelleenkin ihmettelen tätä kysymystä itsestään säätyvistä rumpujarruista kun minusta noissa ei ole mitään mekanismia joka niitä itsestään säätäisi. Tästä jo kuusaalainen väänsi yks päivä ratakiskoa yv:llä, joten älä hermostu.

Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
No tuosta automaattisesti vs manuaalisesti säätyvät jarrut -aiheesta vielä:
Korjausoppaassa:
http://www.flickr.com/photos/cocceli/5845892542/
Autossa:
http://www.flickr.com/photos/cocceli/5781753441/
Niin ollakseen automaattisäätöiset jarrut, minusta noista puuttuu korjausoppaan kuvan 9.4 osat 7, 8 ja 9.
Korjausoppaassa:
http://www.flickr.com/photos/cocceli/5845892542/
Autossa:
http://www.flickr.com/photos/cocceli/5781753441/
Niin ollakseen automaattisäätöiset jarrut, minusta noista puuttuu korjausoppaan kuvan 9.4 osat 7, 8 ja 9.
Re: Nyyppä osti nappisilmän ja aloittaa ladaharrastuksen.
Tuo 9.4 kuva edustaa vanhan mallisia itsesäätyviä jarruja joita löytyy mm. vanhoista tuplalampuista, nappiskombeista ja vanhasta Nivasta. Sylinteri on sama kuin noissa epäkeskosäädöllä varustetuissa. Jarrukengät eivät kuitenkaan ole vaihtokelpoiset.
Kanttilampuissa on sitten automaattisylinterit ja samat kengät kuin epäkeskosäädöllä varustetuissa.
Siis 3 erityyppistä takajarruratkaisua Ladoissa.
Myöskään sylinterejä ei pidä sotkea näiden kesken. Jos mm. kanttilamppuun laittaa tuon ei-automaattisäätöisen sylinterin, lopputulos on ei-niin-hyvä...
Kanttilampuissa on sitten automaattisylinterit ja samat kengät kuin epäkeskosäädöllä varustetuissa.
Siis 3 erityyppistä takajarruratkaisua Ladoissa.
Myöskään sylinterejä ei pidä sotkea näiden kesken. Jos mm. kanttilamppuun laittaa tuon ei-automaattisäätöisen sylinterin, lopputulos on ei-niin-hyvä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™