Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Uusi puhaltimenmoottori alkaa olla paikollaan ja öljyt vaihdan viikonloppuna. On se tympeä asentaa tuo lämmityslaite! Hermot kireällä!
No kuitenkin, tulipas hajettua yksi Lada lisää!
Elikkäs vuosimall taitaa olla -84. Lada 1200L, nappisilmä, leimassa viimeksi 2002.
Oli seisonut pellolla kymmenen vuotta. Lähti kuitenkin ilman suuria ongelmia käyntiin ja sievästihän se hurisi vaikka edellisen omistajan mukaan toisen sylinterin pakoventtiili olisi rikki..
Sopuli kirjoitti:Helpommin sanottu kuin tehty. Kori on aika mätä, mutta kaverillani on tarkoitus ruveta laittamaan tätä leimalle. Saahan sitä aina yrittää..
Yritä pois! Ulkoisestihan tu on aika nätti!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sopuli kirjoitti:Helpommin sanottu kuin tehty. Kori on aika mätä, mutta kaverillani on tarkoitus ruveta laittamaan tätä leimalle. Saahan sitä aina yrittää..
Eihän se vaadi ku kymmeniä sikaliima purkkeja ja massaa ämpäreittäin
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Osaisikon joku sanoa, mihin kytketään kierroslukumittarin vihreä johto, joka ottaa pulssia kierroslukumittarille.. Kytkentäohjeessa opastetaan laittamaan se sytytyspuolan maajohtoon. En ole vielä löytänyt oikeaa johtoa...
Irroitin alkuperäisen latausmittarin ja laitan tilalle digitaalisen lataus- ja kierrolukumittarin. Elikkäs etsin siis johtoa,josta saisin pulssia mittarille.
Osaisikon joku sanoa, mihin kytketään kierroslukumittarin vihreä johto, joka ottaa pulssia kierroslukumittarille.. Kytkentäohjeessa opastetaan laittamaan se sytytyspuolan maajohtoon. En ole vielä löytänyt oikeaa johtoa...
Irroitin alkuperäisen latausmittarin ja laitan tilalle digitaalisen lataus- ja kierrolukumittarin. Elikkäs etsin siis johtoa,josta saisin pulssia mittarille.
Kiitos
Signaalin saat siitä johdosta/puolan navasta mistä menee se (ohut) johto katkojankärjille eli virranjakajalle päin.
Tänään hajettiin motonetista kytkinsetti, eli siihen kuuluupi kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri. Lisäksi vielä ostin ilmansuodattimen. Rupesimpa jo ensikertalaisena kytkinremppaa tekemään, korjausopaan kanssa tietenkin(kirja). Kardaaniakselin sain irti ja siihempä se jäi kun ei jaksanut enään tälle iltaa.
Minkälaisia neuvoja antaisitte ensikertalaiselle kyseisen remontin tekijälle? Korjausopaskirja neuvoo stratin irroittamista, mutta onko se tarpeen? Kaikenlaiset neuvot on hyviä.
Toivottavasti Motonetin kytkimestä on johonkin. On kuultu vähän huonohkoja kokemuksia. No, niissäkin taitaa olla eri valmistajien versioita. Kytkimissä kannattanee vielä tänä päivänä suosia venäläisvalmisteisia AvtoVAZ -alihankkijoiden kamoja jos mahdollista.
Onko kytkinpakettilaatikossa tietoa valmistajasta? Entä siitä, minkä kokoisiin moottoreihin se on tarkoitettu?
Toivottavasti sait se vahvemman versioin eli 1500cc ---> vaikka autosi onkin 1200cc.
Sopuli kirjoitti:Tänään hajettiin motonetista kytkinsetti, eli siihen kuuluupi kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri. Lisäksi vielä ostin ilmansuodattimen. Rupesimpa jo ensikertalaisena kytkinremppaa tekemään, korjausopaan kanssa tietenkin(kirja). Kardaaniakselin sain irti ja siihempä se jäi kun ei jaksanut enään tälle iltaa.
Minkälaisia neuvoja antaisitte ensikertalaiselle kyseisen remontin tekijälle? Korjausopaskirja neuvoo stratin irroittamista, mutta onko se tarpeen? Kaikenlaiset neuvot on hyviä.
Ei tuo kytkinremppa ole mikään hankala temppu ...Joudut irrottamaan vaihdekepin,startin,nopeusmittarin vaijerin,peruutusvalon johdot,vaihdelaatikon takakannattimen...Ja sitten ne pultit,joilla loota on koneessa kiinni,ja lopuksi otat lootan irti,eli lootaa täytyy vetää taaksepäin ennenkuin se "tipahtaa" alas...Kokoamisvaiheessa on tärkeää,että keskität kytkimen kunnolla...Ei mene muutoin loota takaisin paikoilleen.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Toivottavasti Motonetin kytkimestä on johonkin. On kuultu vähän huonohkoja kokemuksia. No, niissäkin taitaa olla eri valmistajien versioita. Kytkimissä kannattanee vielä tänä päivänä suosia venäläisvalmisteisia AvtoVAZ -alihankkijoiden kamoja jos mahdollista.
Aijaa Motonetko tekee kytkimiäkin?
Se vihreässä pitsalaatikossa myytävä italialainen (E.Sassone) ei ainakaan pitänyt niin mahtavia kuin about 130 Nm vääntöjä aisoissa, mutta jossain vakioladassa...aivan yksi ja sama.
Ja revi se etuputki sivuun, ei sitä pirukaan muuten punkaa takaisin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
[/quote]
Ja revi se etuputki sivuun, ei sitä pirukaan muuten punkaa takaisin.[/quote]
Tuo etuputki ei kyllä sano yhtään mitään..
Motonetin kytkinsetti on virheässä laatikossa, jossa lukee: AX cluthes. Vakiolada kyseessä niin eiköhän tuo kestä. Edellinen kesti papparaisen käytössä 130 000km.. ajajasta se näköjään riippuu.
Tässä vielä kuva setistä, jos se nyt mitään sanoo..