Ovi- ja lasiongelmia
Ovi- ja lasiongelmia
Pojan 2105:ssa on tällähetkellä seuraavanlaisia ongelmia:
-oikea takaovi avautuu vain sisäpuolelta
-oikea takalasi valuu alas
-kuljettajan ovesta ei pääse ulos jos ovea ei tönäise reippaasti avaushetkellä.
Olisi kiva tietää muitten kokemuksia,onko tämä ihan tavallista?
Samarassa ainakin ovenkahvojen liipasimet jäätyvät pohjaan ja oven avausmekanismien mutterit tippuvat oven sisään,takapenkin istuinosan vetolenkki jää penkin alle.Sen voi avata irroittamalla penkin etupuolen saranat 10mm hylsyllä.Ikkunakammet jää pakkasella käteen.
Nappiksessa tuuletusikkunan lukitussalpa irtoaa lasista ym?
-oikea takaovi avautuu vain sisäpuolelta
-oikea takalasi valuu alas
-kuljettajan ovesta ei pääse ulos jos ovea ei tönäise reippaasti avaushetkellä.
Olisi kiva tietää muitten kokemuksia,onko tämä ihan tavallista?
Samarassa ainakin ovenkahvojen liipasimet jäätyvät pohjaan ja oven avausmekanismien mutterit tippuvat oven sisään,takapenkin istuinosan vetolenkki jää penkin alle.Sen voi avata irroittamalla penkin etupuolen saranat 10mm hylsyllä.Ikkunakammet jää pakkasella käteen.
Nappiksessa tuuletusikkunan lukitussalpa irtoaa lasista ym?
-
- Viesti:
kuskin ovi
Eiköhän kuskin oven saranat ole vain kuluneet liiaksi, jos se tarvitsee tönimistä.
Mun "Ou Mami Bluessa" oli sitten nuo muut viat. No autoa ei mulla enää ole.
Mun "Ou Mami Bluessa" oli sitten nuo muut viat. No autoa ei mulla enää ole.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Kyllähän sen koneiston voi korjata avaamalla oven sisäosa ja vaihtamalla rikkinäiset osat.mice kirjoitti:mun 1200s takalasit kans ei pysyny ylhäällä. ei auttanu muutaku pultata kii.
Taitaa kuitenkin puukiila olla yleisin korjaus tuohon. Melkeen vakiovaruste.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- veli alexei
- Moderaattori
Mulla oli samaa vikaa ettei ikkuna pysyny ylhäällä. Piti se lukita sinne ylös. Mut viäkin se valuu vähän hiljalleen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
vikoja vuosien varrelta...
<-- Nappiksessa on ikkunat ja ovet toiminut hyvin lukuunottamatta tupakkilasien lukkoja (locktite ei pitäny) ja kuskinoven ympäripyörivää lukkopesää.
1300S ralliladasta ei tahdo vasen takaovi aueta ulkoapäin. Lukko toimii, mutta ovi on jäykkä. Siinä on tosin lommo. Lisäksi oik.takaikkuna ei toimi.
Isäni vanhassa 2105:ssa ei aikoinaan toiminut kuin vasen taka- ja oikea etuikkuna. Lopulta takaikkunakin luovutti. Kuskin lasi oli liimattu kiinni jo kun isä osti sen ja hän ajoi sillä kahdeksan vuotta.
1200:sta putosi aikoinaan vaijeri ja veivattuani hetken se alkoi kelautui lahoneen oven alareunasta ulos. Irrotin ovipahvin ja löysin sykkyrän. Tein ikkunan väliin uuden nostimen puhelinjohdosta, josta sen saattoi vetää ylös ja halutessaan sitoa sisäkahvaan valumisen estämiseksi.
1200S:ni oven ulkokahva tuli kuntoon kun kiristin sieltä avaustaakista sellaisen kiristysruuvin, jolla taaki yhdistetään lukkoon.
127 fiudesta meni ikkunanvaijerit solmuun joten sahasin ikkunan alatopparin ja lasin väliin naftin lankunpätkän. Pysyy kiinni.
Kannattaa muistaa, että jos vaijeri putoaa rissoilta, ei ikkunaa kärsi paljoa veivata, sillä löysä vaijeri voi mennä rissojen ja rattaiden väliin, jolloin siihen saattaa tulla taitoksia.

1300S ralliladasta ei tahdo vasen takaovi aueta ulkoapäin. Lukko toimii, mutta ovi on jäykkä. Siinä on tosin lommo. Lisäksi oik.takaikkuna ei toimi.
Isäni vanhassa 2105:ssa ei aikoinaan toiminut kuin vasen taka- ja oikea etuikkuna. Lopulta takaikkunakin luovutti. Kuskin lasi oli liimattu kiinni jo kun isä osti sen ja hän ajoi sillä kahdeksan vuotta.

1200:sta putosi aikoinaan vaijeri ja veivattuani hetken se alkoi kelautui lahoneen oven alareunasta ulos. Irrotin ovipahvin ja löysin sykkyrän. Tein ikkunan väliin uuden nostimen puhelinjohdosta, josta sen saattoi vetää ylös ja halutessaan sitoa sisäkahvaan valumisen estämiseksi.

1200S:ni oven ulkokahva tuli kuntoon kun kiristin sieltä avaustaakista sellaisen kiristysruuvin, jolla taaki yhdistetään lukkoon.

127 fiudesta meni ikkunanvaijerit solmuun joten sahasin ikkunan alatopparin ja lasin väliin naftin lankunpätkän. Pysyy kiinni.

Kannattaa muistaa, että jos vaijeri putoaa rissoilta, ei ikkunaa kärsi paljoa veivata, sillä löysä vaijeri voi mennä rissojen ja rattaiden väliin, jolloin siihen saattaa tulla taitoksia.
Eipä suurempia murheita ole ikkunoitten kanssa koskaan ollut. Sikari-ikkunatkin toimivat ihan hyvin, kunhan niitä ei jatkuvasti räplää. Tiiviste tosin murtuu/vääntyy ja siitä seuraa nopeuden mukaan muuttuva ujellus, mutta sitähän voi vaikka kuvitella turbon vislaukseksi...
Sähköikkunat ovatkin sitten oma lajinsa, mutta eipä noidenkaan kanssa vielä hirveitä ongelmia ole ollut. 

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- lada 1200s
Re: vikoja vuosien varrelta...
jusu kirjoitti: 1300S ralliladasta ei tahdo vasen takaovi aueta ulkoapäin. Lukko toimii, mutta ovi on jäykkä. Siinä on tosin lommo. Lisäksi oik.takaikkuna ei toimi.
Mun ralliladassa takaikkunat pellitetty ja repsikan etlasina ohut pleksi. Ainoa oikea ikkuna on kuskilla, mutta ei kyllä sekään toimi.
Vauhdin tae - alamäki