VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei jaksa aina muistaa kaikkia hyviä keinoja, joita nämä PC -putkuttimet tarjoavat. Kyllähän kaikki ongelmat on kierrettävissä, estettävissä etukäteen ja ratkaistavissa, mutta Vhithutti silti tosissaan enkä viitsinyt itseäni syytellä, repäistä vaatteitani ja sirotella päälleni tuhkaa.

Ehkä ne leikepöytäilyt joskus muodostuvat automaatioksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Täytynee huomenna uskaltautua (muistaen tietysti painella PC -pikavalintakopiointeja ym.) vetäistä karmea tarina JarruSepän koettelemuksista. Ja sepän tosiaan koska Ahjoa oli käytettävä. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tuli siis tässä raadettua vaikka millaista touhua ja ViatonPiika on ollut melkoisessa roolissa näiden raatelujen osalta. No, ehdin minä hoitaa Joensuun Mieslaulajien 100v. keikkailunkin muun touhun ohella.

Ajelin tuollaisen reilut 800km viiden päivän aikana. Tuli testattua muokattu takaspoileri kunnolla. Ei se perä puhtaana pysy, mutta kun kyljetkin olivat melkein valkoista suolahärmää täynnä niin eihän se peräkään puhtaana voi pysyä. Tässähän on melkein pysytyperä.

Tiethän olivat olevinaan kuivia ja paljaita, mutta penkoilta valui vettä väliää reippaasti ja varjopaikoissa oli vielä lunta. Kymenlaaksossa oli satanut juuri 15cm lunta ja se sulahti äkkiä, joten märkää riitti.

Nykimistä esiintyi. Ilman sisääntuloputki ei sitten millään halunnut pysyä kaasuläppärungossa. Vetäisin siihen pikapuristimen lisäksi kunnon letkuliittimen ja nyt pysyy. Klemmari mahtuu juuri putken päähän vapaaksi jääneelle pätkälle.

Silti pätkitti. 100km/h vauhdissa tehot hävisivät välillä aivan totaalisesti. Ei mitään reaktiota kaasupedaaliin. Tämä kuitenkin aina kuumalla moottorilla. Siis puolako? Sepä se juuri. Puola kävi liian kuumana. Syynä tietenkin syylärin peittävä pahvitus. ViatonPiika kyllä jäähdytti, mutta jäähdytys ei riittänyt rintapellissä moottorin takana olevaan puolaan asti. Hulluahan noita peitteitä on pitää kun alkaa olla alle 5astetta pakkasta.

Reivitin ensin syylärin vasemma puolella olevan kaihtomen edestä pahvit pois. Ei riittänyt. Otin kaikki pahvit pois ja ViatonPiika toimi paremmin ja nykiminen loppui kokonaan. Eli pidettäneen tästä lähtien pahvituksia vain kovilla, yli 15asteen pakkasilla.

Mutta ne JARRUT!!! :shock: Karmeaa jumia. Oikea etujarru oli välillä kaupunkiajossa niin juntturassa, että 2litraisella moottorilla oltiin vaikeuksissa vedon suhteen. Matka-ajossa jarru sitten laukesi pahimmasta jumista ja ongelmaa ei ollut.

Käväisin Kotkassa ja siellä erehdyin poljeskelemaan jarruja välillä kovaa. Oikea etujarru oli silkaa petonia. Eli tiedossa oli etujarruremontti. Taas tällaista muka pelkän käyttöauton kanssa.

Aiemmin tuolla vinkattiin Liukutappivikaan. Tässä vekottimessa on ns. Girling -etujarrut. Niissä tosiaankin on liukutapit, kun taas Volkkarin omissa jarruissa on liukuholkit. Ajattelin että josko pääsisi pelkällä tappien herkistelyllä. Eipä se nyt aivan niin helppoa ollut tietenkään.

Käyttämättömät nuo jarrut olivat ja käytönpuute ei varmasti ollut saanut niitä noin pahaksi pelkästään minun aikanani. Emännän käyttiksenä ViatonPiika oli varmasti saanut melko kevyttä jarrukohtelua. Eivät ne kyllä minultakaan kunnon rääkkiä saaneet koeajokohtelua lukuunottamatta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Laittelinpa ennen tuota Kuusaan reissua eteen kunnon kuraläpät. Nyt kyljet pysyvät kunnon KURASSA, mutta pohja ja helma säästyvät vesisuolakivihionnalta. Ostin läpät Venäjältä ja ne käyvät kiinnitykseltään lähes kaikkiin autoihin.

Näiden läppien laiton yhteydessä irrotin edestä siiven takaosasta sen säälittävän pienen sisälokarisiivun ja sieltä alta sitä kamaa vasta löytyi! :shock: VorkkaliVoorumilla vinkattiinkin että tämä paikka on oikea ruostepesä enkä ihmettele yhtään. Tuo pieni kolo oli muurautunut aivan täyteen ja kivettynyt sinne. Akvaarion vedenpoistokanava tulee tuohon samaiseen paikkaan ja kun tuo paikka on noin täynnä kamaa niin ei se vesikään ihan helpolla pääse tuosta läpi, joskin vesihän etsii reittinsä vaikka minkä läpi. Nyt kuitenkin roskatkin pääsevät vesikanavaa pitkin akvaariosta pois paljon paremmin.

Läpät ovat ohuehkoa pehmeää kumia, jotka on tarkoitettu juuri karkeiden roiskeiden suojaamiseen. Ja kuten sanottua ne kyllä aiheuttavat kylkien likaantumista, kun pyöräroiskeet eivät pääse vapaasti auton alle ja helmoihin.

Kuvassa näkyy sekä läppä että kasa kamaa.

Kuva
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

7 KERTAA YRITETTY TÄHÄN LÄHETTÄÄ JARRUREMONTTITARINAA KAHDEN KUVAN KANSSA. KUVAT Aijaa.com -kuvanjako-ohjelman kautta.

Joka kerta heittää SQL Error. My SQL Server has gone AWAY in 2006???
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:KUVAT Aijaa.com -kuvanjako-ohjelman kautta.
Vaihda suosiolla Photobuckettiin 8)

http://www.photobucket.com
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, niistä jarruista sitten. Siis ViatonPiika kantaa Girling -tyyppisiä jarruja, joissa on liukutappijärjestelmä vastapainona männälle. Jarrujen purkaminen on helppoa. Liukutappisysteemi pitää satulan jarrupuolen kasassa ja siinä on kaksi tappia. Satula on kiinni rupustuksissa kahdella lyhyellä 17mm pultilla.

Etujarruja olen laittanut ainoastaan Kuusaal makaavasta Skoda Forman -91 MiäHelle lelusta. En muista tarkkaan millaiset satulat ja systeemit siinä oli, mutta nehän myöskin teettivät karmeasti työtä. Ja niissä tarvittiin myös sitä kuuluisaa Ahjoa. Meillä ahjona käytetään saunan puukiukaan tulipesää. Melko tehokas ahjo tuollainen onkin.

Lueskelin kerrankin korjausopasta ennen hommaa. Ja olin laitellut ruosteenirrotusainetta jarruletkuliitokseen ja nippoihin 2päivää ennen savottaa. Lisäilin sitä aina välillä. Korjausoppaassa kehotettiin purkamaan vain 1jarru kerralla, jotta toinen olisi mallina. Ei huono ohje, mutta senkin mukaan tehden voi tapahtua paljon turhaa lisätyötä tai ainakin ravaamista. Mutta hyvänä neuvona siellä oli se, että jarrunestesäiliön suuakko peitetään tiiviillä muovilla ja kiristetään muovi siihen alipainetilan saavuttamiseksi, joka estää jarrunestettä valumasta ennenaikaisesti ulos ja ilmaustarvetta voidaan täten vähentää.

Rupesin purkamaan sitä pahemmin juminutta oikeaa etujarrua. Yrittelin tuolla aiemmin kerrottujen ohjeiden mukaan liukutappiherkistelyjä. Ne nyt olivat niin herkät kuin kohtuudella voi sanoa niiden olevan kun ovat kunnossa. Vanhat palat olisvat käytännössä kuluneet kokonaan loppuun. Jos siinä nyt 10mm oli kitkapintaa niin ei ainakaan enempää. Ostelin sitten jarrupalat ja aloin tyytyväisenä asentaa niitä. Eiväthän ne mahtuneet millään sinne männän ja satulan liikkuvan vastakappaleen väliin. Edes yhtä palaa ei sinne saanut. Tähän voi jo todeta, että toisen puolen palat olivat lähes kulumattomat.

No, sitten männän kimppuun. Korjausoppaassa puhuttiin männän työntämisestä sisään. Mäntähän oli lähes kokonaan ulkona. Eikä muuten työntynyt. Koputtelin satulaa pajavasaralla sen vielä ollessa kiinni kaikista suunnista varoen rikkoutuvia osia. Ei mitään vaikutusta. Laitoin puukapulan männän sisään ja mäiskin mäntää sisään. Ei mitään vaikutusta.

Korjausoppaassa varoitettiin koskemasta jarruun kun jarrusatula on irti. Painoin poljinta vähän kädellä ja katsoin tulosta. Ei liikettä juuri ollenkaan. Kaveri apuun painelemaan jarrua. Laitoin kiilakappaleet männän ja vastakappaleen väliin männän lentämisen ehkäisemiseksi. Eipä paljon liikkunut. Kiilat pois ja katsomaan. Pienen pieni liike siellä oli ja vähän meni aina mäntä takaisin hellitettäessä. Jos väitän että mäntä liikkui 10mm niin en valehtele paljon suuntaan enkä toiseen.

Jarruletkua irrottelemaan. Satula irti ja kolistelemaan sitä mäntä alaspäin ja ylöspäin. Ei tule mäntä ulos eikä kyllä mene sisäänkään päin. Piirsin satulaan piirtopuikolla viivan, josta tätä pääsi seuraamaan. Nyt tässä jälkiviisaana ja Äijien kanssa juteltuani olisi tiedossa monta konstia männän saamiseksi ulos. Rasvaprässi hydrauliikkaöljyllä, paineilma ja mitä kaikkea. Rasvaprässi on Kuusaal. En viitsinyt ostaa toista. Kompuraa ei ole, eikä Ladan rengaspumpulla paljon potkita junttaantuneita mäntiä irti jarrusylinteristä. ABC -aseman ilmanpaineet eivät myöskään taida riittää. Eli sepän töihin.

Korjausoppaassa tietenkin kehotettiin vaihtamaan koko satula jos pahoja hapettumia, syöpymiä tai jumimista esiintyy. Meinattelin kysyä hintoja, mutta jätin moisen. Tiedän Ladan jarrusatulan hinnan Venäjällä ja siitä päättelin, että en ihan äkkiä tällaisen Vaginaattorin satuloita ala ostella. Mutta SepänTöistä myöhemmin lisää.

Näissä kuvissa satula ja juminut mäntä vasemmalla puolella tosin jo irrotettuna, mutta kuvista näkee miten paljon se oli ulkona. Kiiltävä osa oli sylinterin sisällä:

KUVIA EN TÄHÄN SAA AINAKAAN Aijaa.com -kuvanjako-ohjelman kautta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Joskus töttöilin tuolla PhotoPuketissa ja olen kai sinne rekisteröitynyt, mutta ovat salasanat häipyneet. Enkä löydä sieltä salasananpalautusosiota joten jää käyttämättä moinen kuvakimppuohjelma.

Kenties on palattava siihen kantaan, että Kuva VALEHTELEE enemmän kuin Tuhat Sanaa. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Photobucketin salasanan palautus.
http://photobucket.com/userinfo
Tai jos jostain syystä linkki ei toimi niin etusivun "login" -napin vieressä on nuoli josta löytyy "Forgot username or password?"
Onkohan tuo mäntä sellaista mallia joka pitää kiertää sisään, ei siis mene suoraan työntämällä.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mäntä menee sisään suoraankin, mutta kiertämällä varjellaan uutta tiivistettä vaurioitumasta. Vanha tiiviste sen sijaan on sopeutunut männän liikkumiseen kirtymättä. Muutenhan sylinteri ei voisi toimia tehtävässään. Jarrunestehän ei voi ainakaan tässä mallissa saada mäntää kierteiseen liikkeeseen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Samaa herjaa PhotoBucket -ohjelmallakin kuvasiirrosta. Siispä tämä viestiketju ei halua kuvia. Kokeilen vielä toisessa muodossa, mutta ehkä se toisiaan on niin, ettei minun kannata huonoilla laitteilla yritellä noita kuvia ottaa kun niistä ei mitään iloa ole. Itselleni en niitä tarvi enkä keräile. Lähes järjestään joutavat roskakoriin kun niiden ajankohtaisuus on ohi.

http://i1178.photobucket.com/albums/x37 ... ika006.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x37 ... ika007.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=008147741583.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=005407741584.jpg
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 22.3.2011 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Joo, lueskelin vähän lisää jarruista. Tuollainen kierrettävä mäntä on nähtävästi takajarrujen ominaisuus käsijarrun takia.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kumpikaan noista kuvissa olevista sylintereistä ei siis liikahtanutkaan niin paljon, että ne olisi saatu irti. Oikeanpuolinen jarru toisin toimi ja palat siis olivat vanhat mutta lähes kulumattomat. Molempien jarrujen paloissa oli sellaiset metalliset vinkumisen estolevyt. Uusissa paloissa niitä ei ollut, joten ostin kuparitahnaa. Tätä samaahan korjausopas suositteli laittamaan liukutappien pesiin.

Kun hain jarrupalat Motonetistä niin siellä väitettiin ensin, että sopivia sylintereitä ei näihin Girling -jarruihin ole eikä myydä irtona. Tämän kyselin torstaina. Osaset ja AD -varaosa ilmoittivat että sylintereitä ei pidetä varastossa, mutta saadaan tilaamalla. Tilaus olisi kestänyt vajaan viikon.

Jarruremontti siis seisoisi. Ajattelin kuitenkin irrottaa männät ja männä Motonetiin männän kanssa. Selvitettäisiin olisiko missään muussa vekottimessa edes vähän vastaavaa mäntää. Näin oli tehtävä sen Skodankin kanssa. Siihen saatiin jonkun Fordin mäntä.

No, sitten niihin SepänTöihin. Meinattelin paistaa satulat sähköuunissa. Järjetöntä. Oli sellainen sähköuuni, jossa voitiin paistella kaikkea romua. Mutta eihän sinne saa kuin max 250astetta eikä sellaisella lämmöllä tee mitään. Siispä tulet saunan kiukaaseen ja annettiin kunnon hiilloksen hoitaa ahjon tehtävä. Palaisivat juuttuneet tiivisteet ja suojakumien rippeet sekä muu karsta päreinä.

Tässäpä kuvat ahjosta:

http://aijaa.com/v.php?i=008977742958.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=008967742959.jpg

Sieltäpä sitten kama pihalle pihdeillä ja pajalle. Eivätkä silti männät mitenkään holahtamalla tulleet ulos, mutta lopulta hellittivät. Eikä ahjoaminen muutenkaan jäänyt merkitystä vaille.

Ilmausruuvit olivat sellaisessa juntturassa 2päivän liuottamisen jälkeenkin, ettei niihin purrut mikään. Lukkopihtikin pyöristi niitä enne ahjoamista eikä kiinnipäin nitkautuksestakaan ollut mitään apua. Pelkäsin niiden jäävän jumiin ahjokäsittelynkin jälkeen. Eli olisi ostettava uudet satulat jos niitä ei saataisia auki.

Ilmausruuvien irroitus ajoamisen jälkeen:

http://aijaa.com/v.php?i=006267742963.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=000947742964.jpg

Ja todella hilkulla oli etteivät katkenneet tai menneet solmuun. No, lopulta irtosivat. Ja näissä nipoissa oli kokoa. Eivät olleet mitään pikkuleluja. Kierteen halkaisija oli vajaa 9mm. Motonetin tietokanta tarjosi tähän satulaan 5mm halkaisijaa olevia nippoja.

Siitä sitten männän kanssa kaupoille. Ilmausruuvikin piti ottaa mukaan, mutta ei tarttunut taskuun. Ja vääräthän sieltä myytiin. Mäntäkään ei ollut vastaava vaan vähän lyhyempi, mutta sehän nyt ei liiemmin haittaa. Jos mäntä olisi aivan liian pitkä niin mitäänhän ei sillä tekisi.

Ihmettelen kyllä sitä, että noiden varaosaliikkeiden tiedostoissa on kyllä mäntiä halkaisijatiedoilla, mutta ei mitään männän pituudesta. Tiskillä sitten ihmeteltiin erilaisia mäntiä ja sanoin että tuo nyt mahdollisimman monien merkkien mäntiä, jotka ovat halkaisijaltaan samoja. Olihan tarjokkaita mutta lootista ilmestyi pituuksiltaa sitten jos jonkinmoista lelua. Niin ja ne ilmausruuvit??? :shock: Ei sinnepäinkään. Pienet 10mm kannalla olevat lykkäsi mukaan. Eihän niissä ollut samaa noihin sopivien kanssa kuin tarkoitus. Ja taas ravaamista. Lopulta löydettiin joidenkin takajarrujen ilmausruuvit. Eivät kuulemma voi sopia eteen, mutta mallin mukaan kun katsottiin niin olivat lähes vastaavat. Ainoastaan jarrunestekanava oli pienempi mutta siihen oli tyydyttävä.

Ja eihän se vääntö tähän päättynyt. Siitä sitten taas myöhemmin lisää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vaihdoin siis vain toisen männän. Sylinterit olivat ahjoamisenkin jälkeen hyväkuntoiset. Niistä piti vain irrotella tiivisteiden ja jarrunestekarstan jämät pois. Koska männät olivat jumineet ja varsinkin se ulkona ollut mäntä niin hapettumat ja ruostumat eivät olleet päässeet naarmuttamaan sylinteriä. Hioin sisään jääneen männän teräsvillalla ja jarrunesteellä puhtaaksi ja totesin, että se oli ihan kelvollinen.

Voitelin tiivisteet ja sylinterin jarrunesteellä. Sittenpä mäntää sisään. Ei ollutkaan aivan helppo rasti. Mäntä neuvottiin pyörittämään sisään. Kyllähän se vähän niin meni, mutta loppu oli painettava ja toivottava että tiiviste jää sinne hyvin. Uusi lyhyempi mäntä meni ensin vähän liian syvään. Oli todella hankalaa laittaa suojakumia paikoilleen. Epäröin siinäkin ja ihmettelin että miten päin se tulee, kun ei ollut mallia. Korjausoppaassakaan ei siitä ollut kunnon kuvaa.

Liukutappien suojakumien kanssa sitä vasta tapeltiin. Luikutappien koloihin olin laittanut kuparirasvaa ja se sotkeutui tietenkin kaikkialle. Ja siinä sitten niitä kumeja viriteltiin kun olivat liukkaat kuin se yksi... Lopulta ne lopsahtivat paikoilleen.

Jarrujen ilmaaminen taisi mennä vhituralleen. Liekö kanavassa ollut jotain mössöä kun neste ei roiskunutkaan kunnolla ulos. Toinen kyllä ilmaantui ihan hyvin mutta sen oikean kanssa ei saatu varmuutta. Ja kun kamat olivat kiinni niin ensin jarrut olivat todella löysät tai siis poljin oli. Myöhemmin jämäköityivät.

Satulan kiinnityspultit olisi pitänyt ohjeen mukaan uusia. Niitäpä ei saatu. Tyydyin laittamaan vanhoilla. Olisi kai ollut laitettava jotain lukitusainetta, mutta kokeillaan noin.

Jarrut toimivat nyt aivan hyvin. Kävin vähän raviradan parkissa kokeilemassa että kiepsahtaako ympäri, mutta melko tasaisesti ottivat. Ajelin kanttarille ja yritin ainakin herkistellä jarrupainesäädintä taka-akselin ollessa eri asennoissa. Kuparitahna ainakin on toiminut palojen ulkopinnoilla hyvin, koska mitään kitinää ei esiinnyt.

Pitänee kuitenkin tarkastaa ilmaus vielä tässä kun jaksaa. Ja tietenkin satulan kiinnityspultit. Tiedä vaikka sitten ajaisi vähän enemmän nestettä etujarruista ulos eli vaihtelisi niitä.

Oli siinä taas savottaa, mutta josko tuo seuraavalla kerralla menisi vähän helpommin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kävin sitten jarrurempan jälkeen pesaisemassa suolahuurteet pois. ViatonPiika oli siis kuorrutettu suolahuurteella kauttaaltaan.

Moottorinpesu tehtiin melko kevyellä otteella. Laturi, startti ja virranjakaja tuli huputettua. En myöskään käyttänyt mitään kovaa liuotinta kun sitä ei ollut. PerusRasvaliuotin eli tiskiaine sai tehdä työtä. Vesihuuhtelukin tehtiin vain normaalilla letkupaineella. Ja kerrankin tuli tehtyä viisaasti, koska komplikaatioita ei esiintynyt.

Huuhtelin myös alustan. Siellä sitä huurretta riitti. Kun alusta vähän kuivahti niin vilkaisin niitä mahdollisia ruostereikiä. Melko monta paikkausta löydin. Olivat melko hyvin massattuja. Yksi selvä reikä oli juuri siinä minkä oli aiemminkin katsellut. Vasemman takajalkatilan vedentyhjennystulpan vieressä oli pehmeää. Jää nähtäväksi paikkaanko ensin ja vien syyniin vai odotetaanko meisselikäsittelyä.

Pakoputkenpehmeyden korjaaminen jääköön vielä mietintämyssyyn.

Lunta on tullut reilut 10cm ja Venäjälle. Saa nähdä onko siellä tarjolla sitä herkullista suolapuuroa kynnettäväksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin