Talvinopeusrajoitukset
- lada 1200s
Talvinopeusrajoitukset
Pitäisikö nostaa/laskea?
- veli alexei
- Moderaattori
- Lada-Jussi
joo
vähän vaikee äänestys, paras vaihtoehto olisi että ajetaan liikennevirran ja olosuhteiden mukaisesti.

- LamaAjanElvis
mitä minä olen verrannut noita ladojani 4ja5vaihteisia, ovat huutaneet kumpikin isoimmalla vaihteella ihan yhtä paljon satasen vauhdissa.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- LamaAjanElvis
ehkä mulla on jotain eroa noissa perävälityksissä, sillä 5vaihteisen nelosella ajettaessa satasta kone karjuu niin perkeleesti ettei pitkälle kestäis ja kaasu on pohjassa, vitoselle vaihdettaessa kierrokset sitten ovat ihan siedettävät. 5vaihteisella 50-60vaudissa pitänee jo nelonen tökätä, 4vaihteisella menee perä paskaks jos noin hiljaa nelosella täryyttää.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Talvinopeudet
Siis eihän noita rajoituksia tarvitse pudottaa. Ihmisten olisi vain opittava ajamaan kelin mukaan. Kyllä hyvällä kuivalla talvikelillä voisi ajaa 120km/h ihan hyvin. Ja kyllä ainakin minä pudotan vauhtia kun keli menee todella huonoksi. Mutta nykyään kun kaikilla on kiire ja asenteena "Minä ensin" niin valtiovallan ainoa keino puuttua on juuri nopeusrajoitukset.
Ja mitä raskaaseen kalustoon tulee niin, se on ihan sama, oli rajoitus 120,80 tai 60. Ohi on päästävä kelillä kuin kelillä. Itse kyllä annan tilaa ja jos joudun rekan tms. perään niin odotan kiltisti että on reilusti tilaa tai kuski näyttää vilkulla tien olevan selvä.
Liikenteessä pitäisi saada ihmisten asenteet oikeille raiteille niin kaikilla olisi mukavampaa ja turvallisempaa.
Ja mitä raskaaseen kalustoon tulee niin, se on ihan sama, oli rajoitus 120,80 tai 60. Ohi on päästävä kelillä kuin kelillä. Itse kyllä annan tilaa ja jos joudun rekan tms. perään niin odotan kiltisti että on reilusti tilaa tai kuski näyttää vilkulla tien olevan selvä.
Liikenteessä pitäisi saada ihmisten asenteet oikeille raiteille niin kaikilla olisi mukavampaa ja turvallisempaa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
- veli alexei
- Moderaattori
Kyllä siinä nyt jonkun verran on eroa. Eli noin 100 desibeliä.LamaAjanElvis kirjoitti:mitä minä olen verrannut noita ladojani 4ja5vaihteisia, ovat huutaneet kumpikin isoimmalla vaihteella ihan yhtä paljon satasen vauhdissa.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
,_,/ukka kirjoitti:Kun auton ilmanvastuskerroin on kuin turuntuomiokirkossa ja askissa on vähempi vaihteita ku jalassa varpaita, niin on ainakin taloudellisempaa ajella 80km/h.
,_,/ukka
Totta joka sana. Tuohon meluasiaan voisi sitten myöskin todeta, että kyllähän takapotkuista ääntä irtoaa. Mutta se on voima, mikä puhuu.

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)