Talvinopeusrajoitukset

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Talvinopeudet

Äänestys päättyi 31.10.2004 8:43

Pitäisi pitää samana kuin kesällä, ei ainakaan laskea koska lada viihtyy suomen talvessa.
12
52%
Vain moottoritienopeuksia pitäisi laskea koska ladani ajo-ominaisuudet eivät riitä 120km/h vauhdissa.
1
4%
Kaikki nopeudet 80km/h, pärjään paremmin nelivaihteisellani.
10
43%

Ääniä yhteensä: 23

lada 1200s

Talvinopeusrajoitukset

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Pitäisikö nostaa/laskea?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

80 km/h vaan kaikkialle. Ei sitä lujempaa tartte ajaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Samaa mieltä kuin Veli Alexei. Ei tarttis sitten hullujen henkilöautoilijoiden olla koko ajan kamikaze-tyyliin ohittamassa raskasta kalustoa. Vaikka tuskin se hulluimpien vimmaa hillitsis.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Samana vaan läpi talven, tai ei ainakaan moottoritiellä tarttis laskea... ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Minulla on käytössä kelin mukaan säätyvä nopeudenrajoitin (yleensä). Ratin ja penkin välissä... :wink:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Aivan turhaa koko talvinopeudet. Aika turhauttavaa nytkyttää 80 km/t suoria teitä. Ja moottoriteillä vielä turhempaa pudottaa nopeuksia. Toisaalta saahan valtio rahaa, kun poliisit saa viritellä tutkiaan, ja napsia sakkoja turhautuneille autoilijoille.
Lada-Jussi

joo

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vähän vaikee äänestys, paras vaihtoehto olisi että ajetaan liikennevirran ja olosuhteiden mukaisesti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kun auton ilmanvastuskerroin on kuin turuntuomiokirkossa ja askissa on vähempi vaihteita ku jalassa varpaita, niin on ainakin taloudellisempaa ajella 80km/h.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

mitä minä olen verrannut noita ladojani 4ja5vaihteisia, ovat huutaneet kumpikin isoimmalla vaihteella ihan yhtä paljon satasen vauhdissa.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Nonnis
Lada kerhon jäsen

^Mun mielestä eroa on kuin yöllä ja päivällä.
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

ehkä mulla on jotain eroa noissa perävälityksissä, sillä 5vaihteisen nelosella ajettaessa satasta kone karjuu niin perkeleesti ettei pitkälle kestäis ja kaasu on pohjassa, vitoselle vaihdettaessa kierrokset sitten ovat ihan siedettävät. 5vaihteisella 50-60vaudissa pitänee jo nelonen tökätä, 4vaihteisella menee perä paskaks jos noin hiljaa nelosella täryyttää.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Mä en noista välityksistä tiedä, mutta kyllä mun nelivaihteinen farkku huutaa kuin syötävä isommilla nopeuksilla, 5-lovisella 05:lla taas melutaso on ihan asiallinen. Ja pistän kyllä nelosen nelilovisessakin jo 60:ssä, jos tarkotus ei oo siitä kiihdyttää :oops:
ss127
Viesti:

Talvinopeudet

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Siis eihän noita rajoituksia tarvitse pudottaa. Ihmisten olisi vain opittava ajamaan kelin mukaan. Kyllä hyvällä kuivalla talvikelillä voisi ajaa 120km/h ihan hyvin. Ja kyllä ainakin minä pudotan vauhtia kun keli menee todella huonoksi. Mutta nykyään kun kaikilla on kiire ja asenteena "Minä ensin" niin valtiovallan ainoa keino puuttua on juuri nopeusrajoitukset.
Ja mitä raskaaseen kalustoon tulee niin, se on ihan sama, oli rajoitus 120,80 tai 60. Ohi on päästävä kelillä kuin kelillä. Itse kyllä annan tilaa ja jos joudun rekan tms. perään niin odotan kiltisti että on reilusti tilaa tai kuski näyttää vilkulla tien olevan selvä.
Liikenteessä pitäisi saada ihmisten asenteet oikeille raiteille niin kaikilla olisi mukavampaa ja turvallisempaa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

LamaAjanElvis kirjoitti:mitä minä olen verrannut noita ladojani 4ja5vaihteisia, ovat huutaneet kumpikin isoimmalla vaihteella ihan yhtä paljon satasen vauhdissa.
Kyllä siinä nyt jonkun verran on eroa. Eli noin 100 desibeliä. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

,_,/ukka kirjoitti:Kun auton ilmanvastuskerroin on kuin turuntuomiokirkossa ja askissa on vähempi vaihteita ku jalassa varpaita, niin on ainakin taloudellisempaa ajella 80km/h.

,_,/ukka

Totta joka sana. Tuohon meluasiaan voisi sitten myöskin todeta, että kyllähän takapotkuista ääntä irtoaa. Mutta se on voima, mikä puhuu. :wink: Itse ratkaisin asian vastameluperiaatteella. Eli väänsin äänentoistolaitteiston volyymin sen verran kohti kaakkoa, että hevosvoimien mylvintä ei häirinnyt. Ja mitä tulee hifi-systeemien äänenpaineeseen, niin poweria on silloin käytössä riittävästi, kun ajaa motarilla suurinta sallittua nopeutta kaikki ikkunat auki ja musiikki vielä kuuluu. :D
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin