
21044 1700i Combi -95 NEITI
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Tervetuloa Vahaamaan ja Pyllyttämään. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Hieno homma, että sait homman lopulta kuitenkin kunnialla läpi. Keravalta onnitellaan ja nostetaan Kuusaan miehelle hattua!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Nöyrimmät kiitokset kannustuksesta, viisaamisista, pohdinnoista ja hatunnostoista.
Laitetaan tähän vielä varmennukseksi ja mahdolliseksi avuksi muille muutama huomioitava asia Tiivistetysti:
1. Lambda antoi virheellisen signaalin ECM -moottorinohjausyksikölle. Lambda väitti seoksen olevan Laiha.
2. Järjestelmä toisti vikakoodia 4lyhyttä useita kertoja peräkkäin. Näiden vikakoodiväläysten pituudessa ei ollut havaittavaa eroa. 4lyhyen jälkeen tuli hyvin pieni tauko.
3. Vikakoodilukuohjeiden mukaan Pitkä valon palaminen tarkoittaa 10 ja Lyhyt 1. Millään ei voinut noista aiemmin kuvatuista löytää yhtäkään Pitkää valon palamista.
4. Lambdan johdotuksissa oli vikaa. Lambda -johtimiin oli tehty ylimääräisiä liitoksia, yksi liitos oli pettänyt ja Lamdan toinen maadoitus, jonka pitäisi tulla sylinteriryhmään oli vedetty oikealle moottorin sivupeltiin hyppyjohdolla.
5. Ylimääräisen maadoituksen irrottamisella tuli vikakoodi 1pitkä (selvästi pitkä) ja 3lyhyttä. Ei Happitunnistimen signaalia.
6. Muissakin vikakoodikokeiluissa tuli selkeitä pitkiäkin signaaleja.
7. Ainoat mahdolliset vikakoodit, jotka viittasivat numerosarjoihin 4lyhyttä ja niiden toistoon olivat 44 Laiha seos ja 45 Rikas seos.
8. Edellisestä ja päästöarvoijen suurista palamattomien pitoisuuksista päättelin Lambdan antavan järjestelmälle väärää tietoa.
9. Vaihtamalla Lambda johtosarjoineen saatiin maadoitukset kuntoon, kaikki vikakoodit häviämään ja päästöt noihin sallittuihin hyviin lukemiin.
10. Järjestelmä saattaa antaa VÄÄRIN vikakoodeja tai ainakin vikakoodiluvussa saattaa tulla pitkiä valon palamisia, jotka ovat todella lyhyitä. Jos järjestelmä antaa olemattomia koodeja, kannattaa yrittää vertailla koodia mahdollisiin koodeihin ja päätellä siitä, mikä vikakoodi voisi olla kyseessä.
Mutta päätä sai vaivata, kun ensi kertaa Ruutan päästöjä pähkäsi.
Laitetaan tähän vielä varmennukseksi ja mahdolliseksi avuksi muille muutama huomioitava asia Tiivistetysti:
1. Lambda antoi virheellisen signaalin ECM -moottorinohjausyksikölle. Lambda väitti seoksen olevan Laiha.
2. Järjestelmä toisti vikakoodia 4lyhyttä useita kertoja peräkkäin. Näiden vikakoodiväläysten pituudessa ei ollut havaittavaa eroa. 4lyhyen jälkeen tuli hyvin pieni tauko.
3. Vikakoodilukuohjeiden mukaan Pitkä valon palaminen tarkoittaa 10 ja Lyhyt 1. Millään ei voinut noista aiemmin kuvatuista löytää yhtäkään Pitkää valon palamista.
4. Lambdan johdotuksissa oli vikaa. Lambda -johtimiin oli tehty ylimääräisiä liitoksia, yksi liitos oli pettänyt ja Lamdan toinen maadoitus, jonka pitäisi tulla sylinteriryhmään oli vedetty oikealle moottorin sivupeltiin hyppyjohdolla.
5. Ylimääräisen maadoituksen irrottamisella tuli vikakoodi 1pitkä (selvästi pitkä) ja 3lyhyttä. Ei Happitunnistimen signaalia.
6. Muissakin vikakoodikokeiluissa tuli selkeitä pitkiäkin signaaleja.
7. Ainoat mahdolliset vikakoodit, jotka viittasivat numerosarjoihin 4lyhyttä ja niiden toistoon olivat 44 Laiha seos ja 45 Rikas seos.
8. Edellisestä ja päästöarvoijen suurista palamattomien pitoisuuksista päättelin Lambdan antavan järjestelmälle väärää tietoa.
9. Vaihtamalla Lambda johtosarjoineen saatiin maadoitukset kuntoon, kaikki vikakoodit häviämään ja päästöt noihin sallittuihin hyviin lukemiin.
10. Järjestelmä saattaa antaa VÄÄRIN vikakoodeja tai ainakin vikakoodiluvussa saattaa tulla pitkiä valon palamisia, jotka ovat todella lyhyitä. Jos järjestelmä antaa olemattomia koodeja, kannattaa yrittää vertailla koodia mahdollisiin koodeihin ja päätellä siitä, mikä vikakoodi voisi olla kyseessä.
Mutta päätä sai vaivata, kun ensi kertaa Ruutan päästöjä pähkäsi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Hyvät olisi VahausKelit. Ken haluaa tulla tekemään.
Ilmastotieteellisen Keskustelulaitoksen tuorein havainto Joensuu Linnunlahti:
36,7
Taitaisi monelta kuivahtaa Vaha näppiin kuten se eräskin erite tumppuun
Ilmastotieteellisen Keskustelulaitoksen tuorein havainto Joensuu Linnunlahti:
36,7

Taitaisi monelta kuivahtaa Vaha näppiin kuten se eräskin erite tumppuun

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Laittelin tuossa sitten kaikki lelut paikoilleen. Hanskalokeron alusen hyllyn ECM -ohjainyksikköineen ja muutenkin odottavaan kuntoon.
Valonappulapaneli on rakennettu keskikonsolin puuttumisen vuoksi tuhkakupin aukkoon. Varoitusvalo, kello ja röökinsytkä paneli taas on sievästi ECM -yksikön alla.
Meinattelin NEITIllä lähteä huomenissa Kuusaalle, mutta IIZI karjui: "Ei kun lähdet Minulla!!! Jääköön siis NEITI tuohon katokseen odottelemaan.
NEITIn rengastusta olen miettinyt. Eli kelle NEITI naitetaan
Joitain kyselyjä on tullut, muttei mitään varmaa vielä ole NEITIn sormen menoksi sovittu.
Niin siis rengastusta eli sitä, millaisia Gummeja ja vanteita tuohon tyrkkäisi alle. Vaihtoehtoja on muka lukemattomia, mutta ei nyt tiedä. Suuri osa rinkuloista on Kuusaal. SÄMPYn mukana hävitin niin paljon vannetta ja rinkulaa että täältä melkein kaikki ovat käytössä. Jääpi näkymään jos laittaisi Melkein priimat Melber -alut tai sitten nuo ihmeelliset alut, jotka ovat olleet IIZIssä. No, paljon riippuu ostajasta se, millaista pakettia tästä rakennetaan.
Valonappulapaneli on rakennettu keskikonsolin puuttumisen vuoksi tuhkakupin aukkoon. Varoitusvalo, kello ja röökinsytkä paneli taas on sievästi ECM -yksikön alla.
Meinattelin NEITIllä lähteä huomenissa Kuusaalle, mutta IIZI karjui: "Ei kun lähdet Minulla!!! Jääköön siis NEITI tuohon katokseen odottelemaan.
NEITIn rengastusta olen miettinyt. Eli kelle NEITI naitetaan

Niin siis rengastusta eli sitä, millaisia Gummeja ja vanteita tuohon tyrkkäisi alle. Vaihtoehtoja on muka lukemattomia, mutta ei nyt tiedä. Suuri osa rinkuloista on Kuusaal. SÄMPYn mukana hävitin niin paljon vannetta ja rinkulaa että täältä melkein kaikki ovat käytössä. Jääpi näkymään jos laittaisi Melkein priimat Melber -alut tai sitten nuo ihmeelliset alut, jotka ovat olleet IIZIssä. No, paljon riippuu ostajasta se, millaista pakettia tästä rakennetaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Taitaa alkaa olla NEITIn hinta nyt kohdillaan. Kyselyjä tulee ja alustava varaus on tehty.
Tietysti jos joku korottaa tuosta pyynnistä ja haluaa äkkiä hakea pois niin mikäs siinä. Mutta uskoisin, että tämä ostaja on tosissaan kun tulee matkan takaa.
NEITI pääsee uuteen kotiin ja uusiin leikkeihin. Mikäs sen mukavampaan.
Tietysti jos joku korottaa tuosta pyynnistä ja haluaa äkkiä hakea pois niin mikäs siinä. Mutta uskoisin, että tämä ostaja on tosissaan kun tulee matkan takaa.
NEITI pääsee uuteen kotiin ja uusiin leikkeihin. Mikäs sen mukavampaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Viitasaarelle läks. HEIPPA!!!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Jaahas, tännehän on Neidille tehty ihan oma aiheensa, ja syystäkin
.
Ei tykännyt kummoisesti uudesta asuinympäristöstä, jo ostoreissulta palatessa ongelmat alkoi. Hartolassakohan se temppuilunsa aloitti tyhjentämällä eturenkaan.. Kotia päästyä mittailtiin latausta ja sehän tuuppaili kummasti ylimääräistä, onneksi mukaan annettu laturi on tuntunut toimivan moitteetta. Ensimmäisen viikon sisällä rupesi bensa kummasti tuoksumaan, syynä molempien täyttöputken klemmareiden puhkiruostuminen. Itse putkikaan ei kummoisessa hapessa enää näytä olevan, täytyy modailla kunhan tulee taasen ajankohtaiseksi.
Eräs myöskin ladaileva kaveri tuumasi heti alkuun että lämppärin hana kannattaa tilata jo valmiiksi, oli sitä mieltä että pettää varmasti jossain vaiheessa. Noh, lorinahan rupesi kuulumaan heti tästä seuraavana päivänä töistä palatessa. Hyppyletkulla nipat konehuoneen puolelta yhteen, ja matka jatkui taas hetken.
Koittipa viikonloppu ja kaverihan takapotkuisesta innostuneena lähti kuskiksi. Sattuipa satamaan vielä hieman voimaakin taivaalta siinä illasta, ja kaunis ajatus kylki edellä kulkevasta ladasta valtasi alkoholisoituneiden mielet. Kyytiläiset ulos ja kaveri pyörittämään paskarinkiä huoltoaseman pihaan. Aikansa vongutettuaan pysäytti ja tuumasi että onkohan täällä öljyä kun valo syttyi. Samalla alkoi kihnutus. Muutamien manailuiden jälkeen lisää kaljaa naamariin, ja varovaista ajelua lähimmälle abclle öljynhakuun. Kihinähän ei hävinnyt, ja seuraavana aamuna koitti karu krapula ja todellisuus.
Venakoppaa irti ja säätämään venttiilit-> ei apua. Johtopäätös tästä oli kampuran laakerit. Eli kone irti ja katsomaan mitä se on syönyt. Öljypohjan irroitettuamme totesimme että ABCltä ovat tainneet myydä metallinhohtoöljyä, hilettä oli melkoisesti. Laakeriliuskathan sieltä oli entiset.
Tänä päivänä ollaan tilanteessa jossa kone on yhä levällään. Kampura on hiotettu koneistamolla ja uudet liuskat hommattu. Myös yläpään tiivisteet ja kampuran stefat löytyy valmiina. Männänrenkaat oli idea vaihtaa samalla, mutta ei tunnu mistään löytyvän
. Myös ketjukopan yms lohkon paperitiivisteet olis hakusessa, täälläpäin ei tuntunu varaosaliike löytävän.
Huomenna vien kannen höylättäväksi, jonka jälkeen sen kasaus ja venttiilien hionta, Muutama vena oli päässy karstottumaan jonkun verran. Jos ei noita m-renkaita ja tiivisteitä mistään löydy, täytynee soveltaa hieman ja kasata vanhoilla. Sittenhän siihen olisikin lähes täydellinen koneremppa tehty ja pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä. Mutta lieköhän tuota uskaltaa muutakun käyntiin laittaa, senverran hyvää tuuria tuntui olevan tuon kolmen ensimmäisen ajoviikon aikana..
Laitetaampas vielä kuvaa nykyasusta missä auto on, eipä tuolle vielä tullut isompia tehtyä ulkopuolisesti.
Kuva 1
Kuva 2

Ei tykännyt kummoisesti uudesta asuinympäristöstä, jo ostoreissulta palatessa ongelmat alkoi. Hartolassakohan se temppuilunsa aloitti tyhjentämällä eturenkaan.. Kotia päästyä mittailtiin latausta ja sehän tuuppaili kummasti ylimääräistä, onneksi mukaan annettu laturi on tuntunut toimivan moitteetta. Ensimmäisen viikon sisällä rupesi bensa kummasti tuoksumaan, syynä molempien täyttöputken klemmareiden puhkiruostuminen. Itse putkikaan ei kummoisessa hapessa enää näytä olevan, täytyy modailla kunhan tulee taasen ajankohtaiseksi.
Eräs myöskin ladaileva kaveri tuumasi heti alkuun että lämppärin hana kannattaa tilata jo valmiiksi, oli sitä mieltä että pettää varmasti jossain vaiheessa. Noh, lorinahan rupesi kuulumaan heti tästä seuraavana päivänä töistä palatessa. Hyppyletkulla nipat konehuoneen puolelta yhteen, ja matka jatkui taas hetken.
Koittipa viikonloppu ja kaverihan takapotkuisesta innostuneena lähti kuskiksi. Sattuipa satamaan vielä hieman voimaakin taivaalta siinä illasta, ja kaunis ajatus kylki edellä kulkevasta ladasta valtasi alkoholisoituneiden mielet. Kyytiläiset ulos ja kaveri pyörittämään paskarinkiä huoltoaseman pihaan. Aikansa vongutettuaan pysäytti ja tuumasi että onkohan täällä öljyä kun valo syttyi. Samalla alkoi kihnutus. Muutamien manailuiden jälkeen lisää kaljaa naamariin, ja varovaista ajelua lähimmälle abclle öljynhakuun. Kihinähän ei hävinnyt, ja seuraavana aamuna koitti karu krapula ja todellisuus.
Venakoppaa irti ja säätämään venttiilit-> ei apua. Johtopäätös tästä oli kampuran laakerit. Eli kone irti ja katsomaan mitä se on syönyt. Öljypohjan irroitettuamme totesimme että ABCltä ovat tainneet myydä metallinhohtoöljyä, hilettä oli melkoisesti. Laakeriliuskathan sieltä oli entiset.
Tänä päivänä ollaan tilanteessa jossa kone on yhä levällään. Kampura on hiotettu koneistamolla ja uudet liuskat hommattu. Myös yläpään tiivisteet ja kampuran stefat löytyy valmiina. Männänrenkaat oli idea vaihtaa samalla, mutta ei tunnu mistään löytyvän

Huomenna vien kannen höylättäväksi, jonka jälkeen sen kasaus ja venttiilien hionta, Muutama vena oli päässy karstottumaan jonkun verran. Jos ei noita m-renkaita ja tiivisteitä mistään löydy, täytynee soveltaa hieman ja kasata vanhoilla. Sittenhän siihen olisikin lähes täydellinen koneremppa tehty ja pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä. Mutta lieköhän tuota uskaltaa muutakun käyntiin laittaa, senverran hyvää tuuria tuntui olevan tuon kolmen ensimmäisen ajoviikon aikana..

Laitetaampas vielä kuvaa nykyasusta missä auto on, eipä tuolle vielä tullut isompia tehtyä ulkopuolisesti.
Kuva 1
Kuva 2
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Mielenkiintoista kuulla tästä. Voisi sanoa että harmi kun on tuota ongelmaa heti tullut, mutta noissahan ei ole mitään normaalista poikkeavaa. Vähänkin rajumpaa rallia tuollaiselle vekottimelle, joka sitä ei juurikaan ole saanut niin kyllä se kertoo missä vanhuuden vaivaa on. Ja odottelihan tuo jo liikuntoa jonkin aikaa.
Toivotaan, että kilometreja kuitenkin NEITIlle saatte. Vai onkohan nimi muuttumassa?
Toivotaan, että kilometreja kuitenkin NEITIlle saatte. Vai onkohan nimi muuttumassa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
NEITIpä on sitten jälleen remonttien jälkeen kaupan Nettiautossa. Toivottavasti pääsee jälleen kivaan käyttöön.
Ei tainnut vekottimelle paljon kilometrejä kertyä. Vai mitäs sanot Zappitatti?
Ei tainnut vekottimelle paljon kilometrejä kertyä. Vai mitäs sanot Zappitatti?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?