VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:"Ei pitäisi olla ajonestoa. Jos on niin siinä avaimessa on siru. Se on sellainen pieni pyöreä pylpyrä siinä avaimen kahvaosan alla itse avainosassa."
Mukaan tuli vain yksi avain. Avaimen kahvassa on pyöreä VW -logo, jonka saa painettua sisään. Liekö sähköinen keskuslukkokytkin?
Lienee kuitenkin vain valoa varten. Joissain näissä avaimissa on valo. Siis metallisessa avainosassa on mustasta muovisesta osasta kohti avaimein kärkeä, joka laitetaan virtalukkoo, musta pylpyrä. Sivuprojektio muistuttaa peruslämpömittarin alasosaa/säiliötä. Mutta veikkaan että siinä ei ole ajonestoa.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Sieltäköhän moottorin kupeesta tuo koodi löytyy? Vaiko valmistenumeron perusteella?
Mulla oli jakopään suojassa nuo maagiset kirjaimet. Vahva veikkaus on että se on 2E ==> http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_2E-moottori
E.P. kirjoitti:Alkuperäinen ross-tech kaapeli olisi paras. Sillä saa aina viimeisimmän version ohjelmistosta, lisenssi on siis kaapeliin sisäänleivottuna. On vaan vähän suolaisen hintainen. Halvat kaapelit ovat jostain syystä lyhytikäisiä. Joku jo volkkarivoorumilla (vagarena.fi) arveli ross-tech ohjelmiston tuhoavan jotenkin noita halpoja kaapeleita. Oli niitä kiinasta suoraan tilannut, mutta rikkinäisiä ei kannata takaisin lähetellä, kun toimituskulut on enemmän kuin uusi kaapeli toimituskuluineen.
Varmasti olisi, mutta tarviiko sitä? Mulla on tommonen halpa tarvikejohto pelannu kohta 4 vuotta todella hienosti. Ja sillä on sentäst tullu tehtyä hommaa tosi paljon. Yks tutkimus kouluun ja luettu kaverien omat ja varastetut autot :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Valohan siinä avaimessa on. Ei tosin ole patterissa virtaa. Avain on ihan tavallinen vanhan mallinen auton avain. Ajonestotarrat ikkunoissa ovat sitten vain hämäystä. En minä niitä ajonestoja kyllä kaipaakaan. Käytetään ratin haittalukkoa.

Tutkitaan se jakokoppa ja mahdolliset merkinnät.

Olen todella kiitollinen kun viisaatte näin hienosti minua tämän vekottimen alkutaipaleella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja E.P. »

THI-900 kirjoitti: Varmasti olisi, mutta tarviiko sitä? Mulla on tommonen halpa tarvikejohto pelannu kohta 4 vuotta todella hienosti. Ja sillä on sentäst tullu tehtyä hommaa tosi paljon. Yks tutkimus kouluun ja luettu kaverien omat ja varastetut autot :D
Olet oikeassa, -95 malliin riittää varmasti tarvikejohtokin, jos vaan toimii varmasti. (Eri juttu sitten, että tarvitseeko sitäkään hankkia.) Itte vaan sorruin ostamaan alkuperäisen version, kun on turhan paljon tullut ostettua sitä halpaa ensin, ja sitten hetken päästä se parempi. Ruokakunnan tuoreemmalle autolle piti kertoa, että siihen on asennettu vetokoukku, ja sillä perustelin -lähinnä itselleni- virallisen kaapelin hankinnan.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Minkähän kokoinen polttoainetankki tässä mahtaa olla? Tietysti sen näkee sitten ensimmäisellä Venäjänretkellä kun ajelee melko tyhjillä Värtsilään ja täyttää piripintaan.

Täytynee perehtyä noiden testereiden tai ohjelmistojen sekä kaapelien hankintaan ihan kunnolla ettei tule osteltua jotakin mikä ei sitten millään sovi mihinkään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^ Tankin suuruus luulis olevan kerrottu käyttöohjekirjassa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kuten tuolla kirjoitin: Edellinenkään omistaja ei saanut auton ensimmäiseltä omistajalta käyttöohjekirjaa. Eli siitäpä ei ole apua kun sitä ei ole.

Auto on Otettu käyttöön 20.4.1995. Takapaksilätkän mukaan se on ostettu Joensuun Autoniekasta ja elellyt Enossa omistajatietojen mukaan, kunnes n. 2vuotta sitten siirtyi Heinävaaraan Emännän autoksi.

Kävin kurkkimassa noita diagnostiikkatyökalukauppoja ja kyllä hirvitti. En ole ostellut mitään Nettikaupoista ja linkkien määrä sekä sivustojen moninaisuus saivat kyllä homman tuntumaan vaikealta. Tällainen minä näitten kommunikatsioonivälineiden kanssa aina alussa olen.

http://www.ross-tech.com/ Täällä kävin kurkkimassa. Kauppa on onneksi nyt kiinni. Joutaa harjoitella ohjelman hakua. En kyllä liiemmin älyä minkä linkin tai otsakkeen takaa se mahdollisesti löytyisi ja miten sitten edetään. Ehkä tuo piuhajuttu on helpompi.

Voisitko THI-900 laittaa vaikka YV vähän yksityiskohtaisempaa kertomusta siitä, miten itse tuon soppailun teit ja mitä lie maksoi. Ei varmasti ole mikään vaikea rasti, mutta tuntuu aina kestävän minulta ja sekoilen linkeissä niin etten enää tiedä missä ja miten päin olen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Nämä kaikki asiat voisivat tietysti selvitä helpommin täällä http://www.ffp.fi/, mutta en tiedä onko minun aika liueta sinne näine juttuineni.

Saapihan nämä sitten siirtää sinne kun porukka kyllästyy ViattomanPiian toilailuihin. En vain vielä viitsi sinne VolskiVoorumiin mennä. Ei tunnu omalta toistaiseksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

55l on mk3 golffin tankki korimallista riippumatta.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja tinuri »

55 litraa? No onhan tuolla tietty kokoa, mutta kaverin Passatissa 70 litranen tankki. Onkohan se samoja ikiä kuin tämä Piika.
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Elä vielä hätäile vianhkukaapelista. Ei sitä tartte normaalisti ollenkaan. Se on sitä, kun harrastajat haluaa vähän jatkoa kiintoavaimelle, eli eräänlainen työkalu vain. Oletus on, että et tarttisi sitä ihan hetkeen. Ellei sitten mielenkiinto herää uuteen harrastukseen. :wink:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Onhan noita 100litran Passattejakin. Siksipä niitä niin kovasti tuolla rajanpinnassa näkeekin.

Katsellaan tosiaan sitä Diagnostiikkapuolta ihan rauhassa tässä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaa se sama Passattien bensaralli pyörii täälläkin. :) Viime vuonna ihmettelin Virossa Luhamaalla kun Venäjän rajajonossa seisoi kymmeniä lähinnä farkkuPassatteja. Selvisi sitten myöhemmin, että ne on sieltä bensaa/dieseliä hakemassa. Joku siellä sanoi, että "100litran Passateissa on avattu ilmaventtiili"? ja paisuntasäiliön kanssa ne vetää sen 30litraa lisää. Ja vielä paineilmalla tankkia turvottamalla on saatu 120l. tankin Passattejakin.

Ja toivotetaan räpeltämättömiä kilometrejä VW:n kanssa! :wink:

PS. Passatin tekemä maailmanennätys yhdellä tankillla - n.2500km:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Yhdell% ... 46163.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Suurin ongelman golfin kanssa luultavasti tulee siitä ettei joku aamu pääsekään sisään, tai jos pääseekin niin ovet ei mene enää kiinni :lol: Jotain nippusiteitä vw-miehet on viritelleet noiden lukkoihin, mutta en ole perehtyny tarkemmin
Viitaten tuonne nopean alueen golf-topiciin, sähköpeilithän on parhautta. Lämmityksellä olevat sulattaa itsensä ja ei tarvitse kumarrella toiselle puolelle autoa peiliä säätämään jos ei ole hyvä.
Ei kai siinä, varmastikin luotettava perusauto.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Laitan YV:tä tässä kun ehdin.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

En pysynyt poissa TI -hallista. Mutta parempi siellä kuin pihalla.

Kävin ostamassa sen Rele 18 eli Polttoainepumpun releen, josta THI-900 vinkkasi. Hallilla kävin tarkastamassa nesteet. Jäähdytys, ohjaustehostimen, jarrunesteet ja öljyt sekä tuulilasinpesunesteet.

Ei ole kovin tehokas tuo sisätilalämmitin. Ensin luulin että se on mykkä, kunnes muistin missä sen katkaisin on. En tiedä oliko se miedommalla lämmöllä vai kuumemmalla. Ropelli pyörii molemmissa tapauksissa samaa nopeutta.

Lohkolämmitin tarvii vielä tarkastaa tai paremminkin sen maadoitus. Kai se oli lämmittänyt, mutta en ole kyllä varma kuinka paljon. Tosin VäliPalassa lämmitys oli niin tehokasta, että ehkä tässä on heikompi vastus.

Peittelin sen syylärin sitten väärin eli laitoin pahvit maskin sisään syylää vasten. Pahvit ovat kuitenkin siten, että lämpimällä kelillä niitä pystyy kääntää sivuun. Lisäksi peitin kumimatosta leikatuilla paloilla puskurin alla kulmissa olevat aukot sitomalla kumipalat niihin nippareilla.

Moottorin alla ei ole mitään suojaa. Puskurin vasemmassa kulmassa on ollut jonkinlainen suojaläppä sivuroiskeita estämässä, mutta tämäpä on palasina. Poistin loputkin palaset. Samanlainen on oikealla puolella ja se on ehjä.

Nostelin takajalkatilasta jäästä kankeat matot irti pohjapellistä ja laiton pahvikorokkeet niiden alle. Josko siitä jossain vaiheessa sulaisivat ja vähän kuivaisivat.

Meinasin pöpina mennä nosturille ja kyylimään pohjaa. Ehkä on parempi etten mennyt ja todennut jotakin karmeaa. Kun on niin hyvä fiilis tästä niin katastrofiruosteiden näkeminen olisi ollut varmaan kova isku. Onneksi katsastus on vasta Toukokuun korvalla, jolloin jo viitsii hitsailla jos reikää pukkaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin