
VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" - Myyty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Ostahan poeka pellin alle Weberin DGV 

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
^^ Ehkä syytäkin jos lievimmässäkin vastamäessa pitää painaa kaasu pohjaan vauhdin säilyttämiseksi.. 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
DAATZ pelaa ihan hyvin.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Ei mahda pikkulohkossa pelkkä veeperi kesää tehä.
Daatsi pöyvälle, purku, puhdistus & mahdollisesti viallisten kalvojen ja tiivisteiden vaihto ja kasaus.
Ittellä oli tuommoisesta remmikoneesta nokan ajoitus myöhässä (remmi venyny?) ja se oli melkoinen nuhapumppu. Hyppyytin remmiä yhden hampaan ja säädin sytytysennakon kymppiin
Kakkosella satasta. 
Daatsi pöyvälle, purku, puhdistus & mahdollisesti viallisten kalvojen ja tiivisteiden vaihto ja kasaus.
Ittellä oli tuommoisesta remmikoneesta nokan ajoitus myöhässä (remmi venyny?) ja se oli melkoinen nuhapumppu. Hyppyytin remmiä yhden hampaan ja säädin sytytysennakon kymppiin


Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Nyt on Lievestuoreen liukkaankelin radalla käyty mutta homma ei mennyt suunnitelmien mukaan. Ensimmäisenä harjoittelimme kaarteessa ajamista. Tämän jälkeen käskettiin tekemään suoralla osuudella lukkojarrutus 60kmh vauhdista asfaltille. Käyntivikainen Lada sai hyvin vauhtia mutta täysiä polkaistessa jarrupoljin painui pohjaan, pumpatessa tuntui pientä hidastusta tapahtuvan. Pysähdysmatkaksi tuli 70 metriä.
Ajaminen minun osalta loppui siihen. Ajoin parkkiin ja menin tutkimaan vuotoja. Nesteet vuoti oikeanpuoleisesta eturenkaasta luultavasti letkusta. Tätä letkua ei vaihdettu silloin jarruremontin aikaan. Pääsin kuitenkin kakkosvaiheen läpi vaikka jäi eninosa ajamatta.
Onneksi jarrut petti radalla, eikä liikenteessä.
Kotiin Lada saatiin Ooppelin hinaamana "puomilla". Viritys oli hieman kyseenalainen kun ensin kiskottiin hinausköysi tiukaksi, ostettiin puu ja sahattiin se köyden mittaiseksi, puu kiinnitettiin kuormaliinoilla köyteen. Ajatuksena oli saada tehtyä puomista niin tiukka, että se pysyisi hinauslenkkien välissä eikä pääsisi kolhaisemaan puskuria tai sen takana olevaa etupeltiä. Puusta tuli köyttä lyhyempi ja se pääsi kolhimaan etupeltiä mutta emme antaneet sen haitata. Enemmän haittasi se kun minä tulin isää lähemmäs ylettyi puu hankaamaan maahan, mikäli ei pian pysähtynyt niin liinat hankautuivat poikki ja puu tippui kokonaan tai jäi roikkumaan vain jommasta kummasta päästä. Tätä tapaa koitettiin useasti joten kaikki vaihtoehdot tulivat tutuiksi.
Isoin ryminä tuli siitä kun puu pääsi hakkaamaan hinausköyden soljen isän päästä hajalle ja ajoin puun ja köyden yli.
Viritelmään tehtiin parannus kun käytiin naulaamassa yhdessä talossa nauloilla köysi ja kuormaliinat puuhun kiinni. Tällä tavalla saatiin köydestä liika pituus pois eikä puu hakannut etupeltiin niin paljoa. Tämänkin jälkeen puu joitakin kertoja pääsi retkahtamaan.
Nollasin tripin hinauksen alussa ja matkaa tuli 39 km. Varmaankin yli kaksikymmentä kertaa jouduimme korjaamaan puomia.
Kotona tutkin enemmän hinauksessa syntyneitä vaurioita ja lommon näkee vain kun katsoo puskurin raosta.
Hinauksessa ei paljoa maisemia nähnyt mutta kolme Ladaa sentään huomasin. Lisäksi pari pikkupoikaa huusivat Lada on lujaa laatua.

Onneksi jarrut petti radalla, eikä liikenteessä.
Kotiin Lada saatiin Ooppelin hinaamana "puomilla". Viritys oli hieman kyseenalainen kun ensin kiskottiin hinausköysi tiukaksi, ostettiin puu ja sahattiin se köyden mittaiseksi, puu kiinnitettiin kuormaliinoilla köyteen. Ajatuksena oli saada tehtyä puomista niin tiukka, että se pysyisi hinauslenkkien välissä eikä pääsisi kolhaisemaan puskuria tai sen takana olevaa etupeltiä. Puusta tuli köyttä lyhyempi ja se pääsi kolhimaan etupeltiä mutta emme antaneet sen haitata. Enemmän haittasi se kun minä tulin isää lähemmäs ylettyi puu hankaamaan maahan, mikäli ei pian pysähtynyt niin liinat hankautuivat poikki ja puu tippui kokonaan tai jäi roikkumaan vain jommasta kummasta päästä. Tätä tapaa koitettiin useasti joten kaikki vaihtoehdot tulivat tutuiksi.
Isoin ryminä tuli siitä kun puu pääsi hakkaamaan hinausköyden soljen isän päästä hajalle ja ajoin puun ja köyden yli.
Viritelmään tehtiin parannus kun käytiin naulaamassa yhdessä talossa nauloilla köysi ja kuormaliinat puuhun kiinni. Tällä tavalla saatiin köydestä liika pituus pois eikä puu hakannut etupeltiin niin paljoa. Tämänkin jälkeen puu joitakin kertoja pääsi retkahtamaan.
Nollasin tripin hinauksen alussa ja matkaa tuli 39 km. Varmaankin yli kaksikymmentä kertaa jouduimme korjaamaan puomia.
Kotona tutkin enemmän hinauksessa syntyneitä vaurioita ja lommon näkee vain kun katsoo puskurin raosta.
Hinauksessa ei paljoa maisemia nähnyt mutta kolme Ladaa sentään huomasin. Lisäksi pari pikkupoikaa huusivat Lada on lujaa laatua.

Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Tänään purettiin jarrusatula irti. Oli onneksi se lyhyt jarruputki revennyt. Harmi kun sunnuntaina ei ole varaosakaupat auki.
Hinauksessa syntyi tämmöisiä vaurioita http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=0
Jarrusatula irrotettiin http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=2
Puhjennut jarruputki on tämä http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=1
Hinauksessa syntyi tämmöisiä vaurioita http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=0
Jarrusatula irrotettiin http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=2
Puhjennut jarruputki on tämä http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=1
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Eilen kasattiin jarru mutta jarrutettaessa ei mene rempattu rengas lukkoon. Muut renkaat lukkiutuvat oikeaan aikaan. Kädellä ei jaksanut renkaasta pyörittää, että jotain tehoa niissä on. Ilmattiin pari kertaa uudestaan mutta ei vaikuttanut.
Tänään vaihdetaan jarrupalat jos vaikka palat olisivat pehmenneet.
Tänään vaihdetaan jarrupalat jos vaikka palat olisivat pehmenneet.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Millä pinnalla kokeilit tota lukkiutumista...?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
kovapohjaisella hiekkatiellä. ei lukkiudu ollenkaan, menee melkein poikittain tielle. Jarruttelin useasti, että olisi luullut korjaantuvan jos kunnossa olisi ollut.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Jarrupalat on vaihdettu ja nyt toimii.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
En ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella mutta nyt taas voisi jotain kirjoittaa.
Tänään vaihtui talvirenkaat alle. Pientä ruostepilkkua on vuosi sitten maalattuihin vanteisiin tullut.
Muutenkin tuli huollettua lisäämällä öljyä ja lasinpesunestettä, pissapoikasäiliön korkkia avatessa viimeinenkin korkin korvake katkesi.
Kesäkuussa oli niitä käyntiongelmia. Silloin vein Ladan korjaamolle korjattavaksi ja kuntoon tuli. Siellä sitten kun hän jotain säätöjä teki auton käydessä niin ei flekti käynnistynytkään ja pääsi keittämään. Hän vaihtoi flektin lämpöanturin uuteen ja flekti toimi taas. Sitten uudestaan kaasutinta säätämään ja vähän ajan päästä säiliössä kupli uudestaan. Keittämisistä ei lisävaurioita onneksi tullut.
Flektiä kun kotona tutkin niin siinä oli yksi asento josta se ei lähtenyt pyörimään ja kun johdoilla käynnisteli niin noin joka 15 kerta ei lähtenyt pyörimään.
Tänään vaihtui talvirenkaat alle. Pientä ruostepilkkua on vuosi sitten maalattuihin vanteisiin tullut.
Muutenkin tuli huollettua lisäämällä öljyä ja lasinpesunestettä, pissapoikasäiliön korkkia avatessa viimeinenkin korkin korvake katkesi.
Kesäkuussa oli niitä käyntiongelmia. Silloin vein Ladan korjaamolle korjattavaksi ja kuntoon tuli. Siellä sitten kun hän jotain säätöjä teki auton käydessä niin ei flekti käynnistynytkään ja pääsi keittämään. Hän vaihtoi flektin lämpöanturin uuteen ja flekti toimi taas. Sitten uudestaan kaasutinta säätämään ja vähän ajan päästä säiliössä kupli uudestaan. Keittämisistä ei lisävaurioita onneksi tullut.
Flektiä kun kotona tutkin niin siinä oli yksi asento josta se ei lähtenyt pyörimään ja kun johdoilla käynnisteli niin noin joka 15 kerta ei lähtenyt pyörimään.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Moni on saattanut huomata keulasta kolaroidun 2107:n Pravdassa ja Ladagalleriassa.
Niihin kokoontumisiin olin menossa ja käänsin risteykseen vähän liian kovaa niin lähti puskemaan.
Tuunaajat, minun puolesta saatte poistaa puskurit, ne on täysin koristeita, ainakin tämän mallin puskurit. Olisi tienviitta työntynyt syvemmällekin peltiin mikäli ei olisi sattunut osumaan puskurin kiinnikepylvääseen.
Uuden puskurin ostin mutta siitä puuttuu kromilista niin sitä kaipailisin nyt samoiten kuin maskia, jota ei Motonetistäkään enää saa. Ja Jyväskylän lähipaikkakunnista näin ensialkuun. Vai kulkeeko pakettina tommonen halvalla.
Niihin kokoontumisiin olin menossa ja käänsin risteykseen vähän liian kovaa niin lähti puskemaan.
Tuunaajat, minun puolesta saatte poistaa puskurit, ne on täysin koristeita, ainakin tämän mallin puskurit. Olisi tienviitta työntynyt syvemmällekin peltiin mikäli ei olisi sattunut osumaan puskurin kiinnikepylvääseen.
Uuden puskurin ostin mutta siitä puuttuu kromilista niin sitä kaipailisin nyt samoiten kuin maskia, jota ei Motonetistäkään enää saa. Ja Jyväskylän lähipaikkakunnista näin ensialkuun. Vai kulkeeko pakettina tommonen halvalla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Sitten, jos satun löytämään takapuskurin niin onko kromipäälliset vaihtokelpoisia eteen ja taakse.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 7?rowId=28
Kysäseppäs listaa tuolta. Äijällä on paljon kanttilampun osaa niin voi löytyä toi 07 mallin maskikin.
Kysäseppäs listaa tuolta. Äijällä on paljon kanttilampun osaa niin voi löytyä toi 07 mallin maskikin.
Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Tässä jokunen viikko sitten oioin isoimmat mutkat kromilistasta pois ja se saa nyt kelvata. Uusi maskikin on venäjältä tuloillaan.
Tänään vaihdoin Mobil1 5w40 öljyt ja suodattimet. Mittarilukema näytti 70056 km, ympärikierroista ei tietoa.
Tänään vaihdoin Mobil1 5w40 öljyt ja suodattimet. Mittarilukema näytti 70056 km, ympärikierroista ei tietoa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87