Eurollani on ajettu noin 64 tuhatta nyt. Tuossa ei ole paikkaa raitisilmansuodattimelle, siinä konepellin takareunan kaukaloon ei mahtuisikaan. Parempi ilman, onpa parempi ilmankierto eikä turhia, kalliita, vaihdettavia osia.Jouska kirjoitti:Moi,
Olen samaa mieltä näistä GM ruiskuisista Samaroista. Jossain 70 tuhannen kohdalla voi laturi ja tai jarrutehostin jo hajota. Sadantuhannen kohdalla voi sitten taas jäähdytysnesteen lämpöanturi päättää päivänsä. 15 vuoden jälkeen poltto-ainetankin pannat ovat ruostuneet poikki. Muutoin saa ajella huoletta.
Paljonkos on ajettu tuolla sinun Eurolla??
Joissain Euro-Samaroissa oli kai mahdollisuus raitisimasuodattimeen. Onkos tuossa sinun samarassa paikkaa sellaiselle???
Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
No, vähät ovat sulla kilometrit Samarassa. Varmasti pääset nauttimaan vielä pitkään autosta.
Joskus, olikohan vuoden 2002 keväällä kun oli erityisen sateeton ja pölyinen kevät täällä päin, tein kotitekoisen raitisilmansuodatimen Samaraan. Laitoin ensi kärpäsverkon sen puhaltimen ilmanoton eteen, sen päälle sellaisen harson jota puutarhoissa käytetään pakkasen torjuntaa. Taisi olla harso hieman liian tiivis jotta ilma sen läpäisi.
Ensimmäinen havainto harson asettamisen jälkeen oli että Samarasta tuli tosi hiljainen auto. Ihankuin olisi jollain länsi autolla ajanut. Tarkoitan että moottorin äänet ei oikein enää kuuluneetkaan matkustamoon, ei vaikka kaasua painoi. Se olikin ainut hyöty siitä harsosta sillä ilmaa ei tullut kovin hyvin puhaltimesta, ei toisaalta pölyäkään.
Meinaan vaan, että tuossa voisi olla seuraava kehityksen paikka. Löytää vaikka Motonetistä jonkun toisen auton raitisilmasuodattimen jonka voisi asentaa suurin piirtein paikallensa. Sitten vaikka sitten yksinkertainen sähköpuhallin siihen suodattimen taakse auttamaan varsinaista puhallinta että ilma virtaisi paremmin.
No, vähät ovat sulla kilometrit Samarassa. Varmasti pääset nauttimaan vielä pitkään autosta.
Joskus, olikohan vuoden 2002 keväällä kun oli erityisen sateeton ja pölyinen kevät täällä päin, tein kotitekoisen raitisilmansuodatimen Samaraan. Laitoin ensi kärpäsverkon sen puhaltimen ilmanoton eteen, sen päälle sellaisen harson jota puutarhoissa käytetään pakkasen torjuntaa. Taisi olla harso hieman liian tiivis jotta ilma sen läpäisi.
Ensimmäinen havainto harson asettamisen jälkeen oli että Samarasta tuli tosi hiljainen auto. Ihankuin olisi jollain länsi autolla ajanut. Tarkoitan että moottorin äänet ei oikein enää kuuluneetkaan matkustamoon, ei vaikka kaasua painoi. Se olikin ainut hyöty siitä harsosta sillä ilmaa ei tullut kovin hyvin puhaltimesta, ei toisaalta pölyäkään.
Meinaan vaan, että tuossa voisi olla seuraava kehityksen paikka. Löytää vaikka Motonetistä jonkun toisen auton raitisilmasuodattimen jonka voisi asentaa suurin piirtein paikallensa. Sitten vaikka sitten yksinkertainen sähköpuhallin siihen suodattimen taakse auttamaan varsinaista puhallinta että ilma virtaisi paremmin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kokeilkaa sitä Sukkahousua suotimena. Niitähän on vaikka minkä Denierisiä eli eri silmäisillä verkoilla. Eikä ilmankierto juurikaan vähene. Pysyy hyvänä kun ei mitään kamaa pääse kanaviin.
Mutta vieläkään en tajua, miksi GM -Samara ruostuu enemmän kun Bosch!
VäliPalalla on ajeltu kohta se 200 000km. Pohjassa ei ruosteen merkkejäkään ja muutenkin on niin pikkuruosteinen että näkee ajetun Pohjois-Karjalassa suolaamattomissa olosuhteissa.
Mutta vieläkään en tajua, miksi GM -Samara ruostuu enemmän kun Bosch!

VäliPalalla on ajeltu kohta se 200 000km. Pohjassa ei ruosteen merkkejäkään ja muutenkin on niin pikkuruosteinen että näkee ajetun Pohjois-Karjalassa suolaamattomissa olosuhteissa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tere!
Tuo sukkahousu on varsin oiva konsti torjua mekaanisia epäpuhtauksia joutumasta lämmityslaitteistoon.
Pitäisi varmaan raaskia joskus ostaa ihan uudet..
Noitten käytettyjen sukkahousujen asennuksenkohdan kanssa pitää olla tarkkana.
Siis kumpi on parempi p*n vaiko p*n haju..
Tuo sukkahousu on varsin oiva konsti torjua mekaanisia epäpuhtauksia joutumasta lämmityslaitteistoon.

Pitäisi varmaan raaskia joskus ostaa ihan uudet..
Noitten käytettyjen sukkahousujen asennuksenkohdan kanssa pitää olla tarkkana.
Siis kumpi on parempi p*n vaiko p*n haju..

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Itsekin olen tuota miettinyt ja ainoa keksimäni selitys asialle on se, että juuri sillä ajanjaksolla kun GM-Samaraa tehtiin, niin koko Avtovazin toiminta oli rikollisjärjestöjen hallussa, eikä ilmeisesti kaikkien ruostesuojaukseen kiinnitetty juurikaan huomiota valmistusvaiheessa. Tuossa omassa Samarassa käytännössä kaikki alustansuojaukset ovat kesineet, koska ne on vedetty jo valmiiksi ruosteiselle pinnalle. Sen ehjältä näyttävän kuitenkin puoliksi irti olevan suojauksen kun on maalarinlastalla poistanut, niin alta on paljastunut puoliksi ruosteessa oleva tai jo mätä pelti.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:
Mutta vieläkään en tajua, miksi GM -Samara ruostuu enemmän kun Bosch!![]()
Netistä löytyy v. 2006 tehty 4-osainen tv-dokumentti noista Avtovazin vuosista 95-97 "Битва при Жигулях" (Taistelu Zhigulista), sen ymmärtäminen vaatii tietysti venäjän hyvää osaamista. Itse olen nähnyt sen viroksi tekstitettynä, enkä enää sen nähtyäni itse paljoa ihmetellyt oman GM-Samarani ruostumista.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Onko se oikeesti ollu rikollisjärjestöjen johdos,vai vaa medias?Jos iso media nii kirjottaa,sillonhan sen täytyy olla niin.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
No ei kai se Venäjän mediakaan tollasta dokumenttia ihan omasta päästään keksi? Kannattaa Markon ensin katsoa filmit ja sitten vasta alkaa epäilemään.
Laitat vaan hakusanaksi "Битва при Жигулях", niin kaikki 4-osaa löytyy.
Dokumentin mukaan Avtovazista taistelivat lähinnä Toljatin oma rikollisjärjestö "Volgalaiset" ja Ryazanista ja muualta Samaran alueelta kotoisin oleva suuri n. tuhannesta jäsenestä koostuva "Elefantit"-järjestö". Aluksi 90-luvun alussa rikollisjärjestöjen toiminta-alue Toljatissa käsitti vain Ladojen myyntitoiminnan hallussapidon, mutta vuoteen 1996 mennessä oli jo kaikki Avtovazin toiminta rikollisjärjestöjen käsissä - tuotannosta alkaen aina autojen myyntiin, varaosamyyntiin ja huoltoon asti. Ja jokaisesta valmistuvasta Ladasta meni vuodesta 96 komissio suoraan Toljatin mafialle!
Taistelu Avtovazista oli todella kovaa peliä 90-luvulla ja Samaran alueen Avtovazin hallinnasta kilpailevia mafiosoja kannettiin hautaan tämän tästä, eikä hautakivissäkään "autorahoja" pihistelty. Ja ko. vuosina haudattujen mafiosojen mahtavuutta kuvaavat hautakivet löytyy tänäkin päivänä Samaran alueen hautausmailta.

Dokumentin mukaan Avtovazista taistelivat lähinnä Toljatin oma rikollisjärjestö "Volgalaiset" ja Ryazanista ja muualta Samaran alueelta kotoisin oleva suuri n. tuhannesta jäsenestä koostuva "Elefantit"-järjestö". Aluksi 90-luvun alussa rikollisjärjestöjen toiminta-alue Toljatissa käsitti vain Ladojen myyntitoiminnan hallussapidon, mutta vuoteen 1996 mennessä oli jo kaikki Avtovazin toiminta rikollisjärjestöjen käsissä - tuotannosta alkaen aina autojen myyntiin, varaosamyyntiin ja huoltoon asti. Ja jokaisesta valmistuvasta Ladasta meni vuodesta 96 komissio suoraan Toljatin mafialle!
Taistelu Avtovazista oli todella kovaa peliä 90-luvulla ja Samaran alueen Avtovazin hallinnasta kilpailevia mafiosoja kannettiin hautaan tämän tästä, eikä hautakivissäkään "autorahoja" pihistelty. Ja ko. vuosina haudattujen mafiosojen mahtavuutta kuvaavat hautakivet löytyy tänäkin päivänä Samaran alueen hautausmailta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Enhän mie nyt sillee epäilly,vaa kaikkii filmeihin ei voi uskoo täysillä(näitä kyseisii en oo nähny vielä).Ja just sen takia kysyinkin,koska tämmöstä uutista ei oo sattunu korvaan.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Mutta uskaltapaapa joku täällä Lännessä nimetä se SuurinRikollinen, joka päästi nämä pikkurikollisliigat valloileen.
Ehkä tuo minun VäliPalani on sitten Suomessa suojailtu uudestaan ja vaikka moneenkin kertaan, koska massa on kiinteää ja ehjää. Vähän se on kärsinyt niistä kuumista öljyroiskeista jota öljypumppuvika roiskutti.
Pitänee tarkastaa nuo kokonaisajokilometrit. Minähän Poika vaihdoin VäliPalaan mittariston SÄMPYstä. En viitsinyt alkaa näpertää palaneita polttimoita vaan viskasin valoiltaan ja muutenkin täysin toimivan mittarin kiinni.
Ja kökköisiä vuosikertoja on kaikessa kamassa mitä maailmassa syntyy. Miksei juuri nämä 90-luvun puolenvälin Saranatkin.
Mutta ei se Mahvian vika ole että (auto)teollisuus ajautuu sen käsiin. Ja jaettiinpa siellä Naapurissa tuolloin vähän kaikki muukin ihan uusiksi. Ja kukas sen (känni)ripaskan tahtiin panikaan jakoon?
Ehkä tuo minun VäliPalani on sitten Suomessa suojailtu uudestaan ja vaikka moneenkin kertaan, koska massa on kiinteää ja ehjää. Vähän se on kärsinyt niistä kuumista öljyroiskeista jota öljypumppuvika roiskutti.
Pitänee tarkastaa nuo kokonaisajokilometrit. Minähän Poika vaihdoin VäliPalaan mittariston SÄMPYstä. En viitsinyt alkaa näpertää palaneita polttimoita vaan viskasin valoiltaan ja muutenkin täysin toimivan mittarin kiinni.
Ja kökköisiä vuosikertoja on kaikessa kamassa mitä maailmassa syntyy. Miksei juuri nämä 90-luvun puolenvälin Saranatkin.
Mutta ei se Mahvian vika ole että (auto)teollisuus ajautuu sen käsiin. Ja jaettiinpa siellä Naapurissa tuolloin vähän kaikki muukin ihan uusiksi. Ja kukas sen (känni)ripaskan tahtiin panikaan jakoon?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Entä uskalletaanko nimetä se silloinen oligarkkien juoksupoika, joka esti syytteiden nostamisen ja joka vallanhimossaan halusi kultaisella kädenpuristuksella varmistaa lopullisen syytesuojan, ettei niitä tulla koskaan nostamaankaan?
Ei siinä varmaan paljon enää uudelleen suojaukset auta, jos tehtaan massat on jo ruosteisella pohjalla.
Muuta valittamista tuon ruostumisen lisäksi ei kyllä ainakaan tuosta omasta GM-Samarasta sitten olekaan ja siksi sitä tulikin taas päivän verran hitsailtua katsastuskuntoon. Varmatoiminen käyttöauto kunhan alusta vaan pysyy kasassa.
Ei siinä varmaan paljon enää uudelleen suojaukset auta, jos tehtaan massat on jo ruosteisella pohjalla.
Muuta valittamista tuon ruostumisen lisäksi ei kyllä ainakaan tuosta omasta GM-Samarasta sitten olekaan ja siksi sitä tulikin taas päivän verran hitsailtua katsastuskuntoon. Varmatoiminen käyttöauto kunhan alusta vaan pysyy kasassa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Mikähän ErikoisPainos tuo minun VäliPalani sitten on kun pohjassa ei ole ruostetta? Takaluukkukin on todella vähäruosteinen verrattuna moneen näkemääni.
Jos tuo VäliPala on sitten tehty jollekin Mahvioosolle ja siihen on laitettu kaikki viimesenpäälle. Vahingossa sitten kulkeutunut vientiautojen karsinaan.
Jos tuo VäliPala on sitten tehty jollekin Mahvioosolle ja siihen on laitettu kaikki viimesenpäälle. Vahingossa sitten kulkeutunut vientiautojen karsinaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ei siinä mitään erikoipainoksia tarvita, sillä on varmaan vain ollut onni saada suojauksensa taipaleensa alussa puhtaaseen peltiin. Sitä johtuuko se mahdollisesti esim. suotuisista olosuhteista tuotantolinjalla ennen ruosteenestokäsittelyä tai Toljatin mafian järjestelyistä tehtaalla voidaan enää vain heitellä näitä villejä arvauksia.
Ei varmaan olisi 90-luvulla herättänyt paljoa katu-uskottavuutta Toljatin uulitsoja Samaralla ajeleva "Hugoboss/kultaketju Volgalainen Mafioso".
Ässä-Mesehän sehän nyt vähintään on pitänyt olla, millä ajeltiin sitten aina taivaanportille asti.

Ei varmaan olisi 90-luvulla herättänyt paljoa katu-uskottavuutta Toljatin uulitsoja Samaralla ajeleva "Hugoboss/kultaketju Volgalainen Mafioso".

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
kyllä mun näkemällä ja kokemalla Bosch ruiskuiset mätänee enempi, niissä on ruostevaurioita jo uutena, GM ruiskuisissa on käytettynä usein enempi ruostetta kun ne on vanhempia. 15 vuotiaasta Bosch ruiskuisesta ei ole voinut vielä ruostua mitään, kun vanhimmat on 11 vuotiaita. Ruostesuojaus on huonontunut vuosi vuodelta. Axtec-Samarat on usein hyvässä pellissä, kuten 80-lukuiset. paras olisikin jos saisi axtecin korin, gm:n ruiskun ja 2000-luvun varustelun yhdistettyä, sitten olisi paras valmistettu Samara.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tässä yksi kokemus halvast samarast
http://www.youtube.com/watch?v=Gty8IScGUCs
http://www.youtube.com/watch?v=Gty8IScGUCs
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ladavitseille on oma alueensa.jarppik kirjoitti:Tässä yksi kokemus halvast samarast
http://www.youtube.com/watch?v=Gty8IScGUCs