Oletko käyttänyt?
Re: Oletko käyttänyt?
Shell-partavettä?
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mo ... medium.jpg
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mo ... medium.jpg
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Moi,
Työkaveri jää eläkkeelle ensi viikolla ja häneltä saan kaiken maailma vanhaa tavaraa. Laatikossa näkyi olevan nahkainen kotelo,jossa puinen länsi-saksalainen laskutikku, lisäksi noin 40-luvun valovirralla toimiva kahvimylly. Myllyssä lukee hauskasti "Made in Suomi". Kahvimyllyä tulee käytettyä joissain työtehtävissä, vaan ei kahvin jauhatuksessa.
Häkäpönttöä olen "käyttänyt", nimittäin joku neropatti oli tehnyt siitä saunan kiukaan. Lapsuudessa tuli lämmitettyä ja saunottua sellaisessa saunassa. Kansi oli painava valuraudasta tehty ja kiukaan seinät vahvaa rautaa. Olen jossain kuvassa nähnyt samanlaisen hökötyksen jossain kuorma-autossa.
Työkaveri jää eläkkeelle ensi viikolla ja häneltä saan kaiken maailma vanhaa tavaraa. Laatikossa näkyi olevan nahkainen kotelo,jossa puinen länsi-saksalainen laskutikku, lisäksi noin 40-luvun valovirralla toimiva kahvimylly. Myllyssä lukee hauskasti "Made in Suomi". Kahvimyllyä tulee käytettyä joissain työtehtävissä, vaan ei kahvin jauhatuksessa.
Häkäpönttöä olen "käyttänyt", nimittäin joku neropatti oli tehnyt siitä saunan kiukaan. Lapsuudessa tuli lämmitettyä ja saunottua sellaisessa saunassa. Kansi oli painava valuraudasta tehty ja kiukaan seinät vahvaa rautaa. Olen jossain kuvassa nähnyt samanlaisen hökötyksen jossain kuorma-autossa.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Onko kukaan käyttänyt sytytystulppien hiekkapuhalluslaitetta?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Minä olen ja osaan tarvittaessa selvittää käyttöohjeet.Seitsemän kesää huoltsikalla 60-luvulla teki laitteen samoin kuin monta muutakin pussihousulaitetta tutuiksi. Jouduin nuo ohjeet kertaalleen selittämään Ylämyllyn automuseon hoitajalle, kun tämä ei oikein tiennyt mikä se sellainen laita on.
Plussat sinulle kun tiedät edes sellaisen olemassaolon.
Plussat sinulle kun tiedät edes sellaisen olemassaolon.
Viimeksi muokannut Pavlovits, 27.8.2010 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Löysinpä eilen laskutikun ja vähän tuossa netin ohjeilla jopa tuli käytettyä. Tämä lienee melko tuore kapine. Se on valmistettu valkoisesta muovista, merkki on SKALA, todennäköisesti puolalainen.
Vielä käyttämättä ensimmäisestä listasta: kammesta veivattava puhelin ja laatikkokamera (jälkimmäinen kyllä löytyy, mutta käytettyä sitä ei ole tullut).
Vielä käyttämättä ensimmäisestä listasta: kammesta veivattava puhelin ja laatikkokamera (jälkimmäinen kyllä löytyy, mutta käytettyä sitä ei ole tullut).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Ei taitaisi tuommoiseen puhelimeen vastaavaa sentraalisantraakaan enää löytyä. Tuskin satakaksikymppistä rullafilmiäkään.
- Team perseauki racing
tuossa -77 vuoden oldsissa oli viel puskuri tunkki. joten kuuluu käytettyjen listaan sekä pumppu meisselin sielun elämään tutustuin jo ala asteella.
tulppien hiekkapuhallus laitettakin on tullu kokeiltua ja sitä jopa kaupattiin, on vaan nyky tulpille turhaa touhua
myös listaan kuuluu partasuti, master view katselu laite ja melodicaan myös tuli ala-asteella tutustuttua.
ei varsinaisesti liity asiaan mutta näin vanhoja muistellessa, heräsi pakosti yli inhotus nokka huilua kohtaan, moisen pakollinen soiton opetus tappoi kyllä viimeisetkin musikaaliset piirteet...
tulppien hiekkapuhallus laitettakin on tullu kokeiltua ja sitä jopa kaupattiin, on vaan nyky tulpille turhaa touhua
myös listaan kuuluu partasuti, master view katselu laite ja melodicaan myös tuli ala-asteella tutustuttua.
ei varsinaisesti liity asiaan mutta näin vanhoja muistellessa, heräsi pakosti yli inhotus nokka huilua kohtaan, moisen pakollinen soiton opetus tappoi kyllä viimeisetkin musikaaliset piirteet...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Siis onko tuommoisista hiekkapuhalluslaitteista ollut myös yksityiskäyttöön tarkoitettuja jokamiesmalleja?
Minun kokemukseni on Champion- merkkisestä ison mikroaaltouunin kokoisesta ammattityökalusta.
Minun kokemukseni on Champion- merkkisestä ison mikroaaltouunin kokoisesta ammattityökalusta.
120 rullafilmiä löytyy ja vieläpä aika helposti. On tullut sitä kuvattua ainakin 20 rullaa. Kameroina olivat Dacora Digna ja Agfa Isola 1.
Molemmat myin pois, tilalle tuli helppokäyttöisempi Zorki 4.
Molemmat myin pois, tilalle tuli helppokäyttöisempi Zorki 4.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sytytystulppien hiekkapuhalluslaitetta en ole varsinaisesti kayttanyt, mutta vieressa olen seurannut kuinka eras elakkeelle siirtynyt mekaanikko halusi esitella. En muista minka merkkinen laite oli, mutta se oli juuri semmoinen mikroaaltouunin kokoinen. Sitten siina oli jossain kohdassa pieni "ikkuna" josta tahystamalla pystyi katsomaan kuinka sytytystulppa kipinoi. Oli muuten huomattava ero kaytetyn "ehjan" ja uuden sytytystulpan valilla. Eli kylla ne kaytannossa kaytossa huononevat. Hiekkapuhalluslaitteista kuulemma luovuttiin sen takia, koska hiekkapuhallushiekkaa usein jai sytystylpan sisaan mista se sitten kulkeutui moottoriin.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Juuri tuollainen kuvailemasi laite se Champion oli. Puhdistettaessa sellaista pientä joystickiä vedettiin itseen päin, jolloin laite puhalsi hiekkaa, ja itsestä poispäin pelkkää paineilmaa. Tuo huolella tehden esti hiekan jäämisen tulppaan. Ja kummassakin puhalluksessa piti tulpaa kallistaa kiertoliikettä tehden, jotta joka sopukka puhdistui.
Kärkivälin säädon jälkeen tulppa ruuvattiin toisen reiän kierteille, syutytysjohdin kiinnitettiin ja kierrettävällä rullalla lisättiin vähitellen painetta. nappia painamalla tulppa alkoi kipinöidä ja tuosta peilistä katsottiin kuinka paljon painetta voitiin lisätä ennenkuin kipinöinti huononi tai loppui, Painemittari näytti tuon lukeman ja sen perusteella päätettiin käytetäänkö näitä tulppia vai kaupataanko uudet.
Kärkivälin säädon jälkeen tulppa ruuvattiin toisen reiän kierteille, syutytysjohdin kiinnitettiin ja kierrettävällä rullalla lisättiin vähitellen painetta. nappia painamalla tulppa alkoi kipinöidä ja tuosta peilistä katsottiin kuinka paljon painetta voitiin lisätä ennenkuin kipinöinti huononi tai loppui, Painemittari näytti tuon lukeman ja sen perusteella päätettiin käytetäänkö näitä tulppia vai kaupataanko uudet.
Onko kuinka käyttänyt veivattavaa gramofonia?
Itse omistin sellaisen matkalaukkumallin ja 10 kappaletta sellakkalevyjä. Vekotin oli CCCP valmisteinen jostain 1930 luvulta, ja toimiva.
Myin sen erittäin hölmösti pois todella p*skaan hintaan. Levyistä sain vähän enemmän.
Itse omistin sellaisen matkalaukkumallin ja 10 kappaletta sellakkalevyjä. Vekotin oli CCCP valmisteinen jostain 1930 luvulta, ja toimiva.
Myin sen erittäin hölmösti pois todella p*skaan hintaan. Levyistä sain vähän enemmän.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Olen pikkupoikana veivaillut. Neuloja oli sellaisessa pienessä peltirasiassa, ja savikiekkoja ainakin Henry Theelin syyspihlajan alla. Arttu Suuntalan Ievan polkka ja Matti Jurva ja Colombia orkesteri kissa vieköön. Repe Helismaan Meksikon pikajuna . Kun veto alkoi loppua, rupesi ääni jännästi hidastumaan ja laskemaan.
levyetiketit olivat mielenkiintoisia:
Sointu, Rytmi. Triola, Skandia, His Masters Voice
levyetiketit olivat mielenkiintoisia:
Sointu, Rytmi. Triola, Skandia, His Masters Voice
Viimeksi muokannut Pavlovits, 29.8.2010 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämmöisiäkin käytetty. Tuommoista poljettavaa tosin ilman tuollaista katosta.
http://lh6.ggpht.com/_22ABBizNbOQ/SJbo3 ... %C3%A4.jpg
http://www.kylli.net/kuvat/crescent/dsc08351.jpg
http://lh6.ggpht.com/_22ABBizNbOQ/SJbo3 ... %C3%A4.jpg
http://www.kylli.net/kuvat/crescent/dsc08351.jpg
- Team perseauki racing
ei tuokaan yksityis käyttöön ollut varsinaisesti tarkoitettu... olivat vain silloisessa työpaikassa vähentämässä vanhaa kalustoa pois.Pavlovits kirjoitti:Siis onko tuommoisista hiekkapuhalluslaitteista ollut myös yksityiskäyttöön tarkoitettuja jokamiesmalleja?
toiminta periaate sama kuin tuossa champion vehkeessä, oli vain bosch
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...