Flekti ei pyöri vaikka lämpö on korkealla, olen uusinut moottorinlämpötunnistimen, flektin releen,
sulakkeet ovat ehjät.
Häiriö valot koelaudassa eivät pala, lämpömittari ja muut laittee toimii, flektikin pyörii
kun antaa akusta virtaa.
Kysymys olisi että mistä ottaisin virran jos laitan erillisen katkaisijan koelautaan ?
Samara vm.2000.
Samara keittää.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara keittää.
Terve!
Oletko varma, että autosi oikeasti "keittää" tai että siinä on jokin vika?
Jäähdytyspuhallin käynnistyy, kun nesteen lämpötila on 102...105 °C. Moottorin lämpötila ei välttämättä ole noussut niin suureksi edes näillä helteillä.
Jäähdytysnesteen lämpötilasta yms. on juttua täällä http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 13&t=25685
Jos järjestelmässä on jokin vika, on ensimmäinen epäilty jäähdytysnesteen lämpötila-anturi.
Mittaritaulussa oleva lt-mittari ei ole mikään tarkkuuslaite. Jos mittari näyttää epänormaaleja lukemia, voi syy olla mittarissakin tai mittarin anturissa.
Mittarilla ja moottorinohjausyksiköllä on eri anturit, joista nyt olet ilmeisesti uusinut jommankumman. Yksijohtiminen on mittarin ja kaksijohtiminen ohjausyksikön anturi. Jäähdytyspuhallinta ohjaa moottorinohjausyksikkö ja sen anturi.
***
Jos erityisesti haluat laittaa puhaltimeen käsikäytön, voi päävirran ottaa esimerkiksi generaattorin päävirtanavalta.
Kytkentöjen ja johtimien mitoitusperusteena on 15 ampeerin virta.
menestystä
SvS
Oletko varma, että autosi oikeasti "keittää" tai että siinä on jokin vika?
Jäähdytyspuhallin käynnistyy, kun nesteen lämpötila on 102...105 °C. Moottorin lämpötila ei välttämättä ole noussut niin suureksi edes näillä helteillä.
Jäähdytysnesteen lämpötilasta yms. on juttua täällä http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 13&t=25685
Jos järjestelmässä on jokin vika, on ensimmäinen epäilty jäähdytysnesteen lämpötila-anturi.
Mittaritaulussa oleva lt-mittari ei ole mikään tarkkuuslaite. Jos mittari näyttää epänormaaleja lukemia, voi syy olla mittarissakin tai mittarin anturissa.
Mittarilla ja moottorinohjausyksiköllä on eri anturit, joista nyt olet ilmeisesti uusinut jommankumman. Yksijohtiminen on mittarin ja kaksijohtiminen ohjausyksikön anturi. Jäähdytyspuhallinta ohjaa moottorinohjausyksikkö ja sen anturi.
***
Jos erityisesti haluat laittaa puhaltimeen käsikäytön, voi päävirran ottaa esimerkiksi generaattorin päävirtanavalta.
Kytkentöjen ja johtimien mitoitusperusteena on 15 ampeerin virta.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara keittää.
Kyllä liikennevaloissa höyry nousee konepellin alta, nestettä pitää lisätä.
Kaksijohtoisen anturin laitoin termostaatti kotelon viereen.
Jos laitan katkaisijan koelautaan niin pitäisikö laittaa rele väliin ja herätin virta
katkaisijan kautta, kiitos neuvoista.
Kaksijohtoisen anturin laitoin termostaatti kotelon viereen.
Jos laitan katkaisijan koelautaan niin pitäisikö laittaa rele väliin ja herätin virta
katkaisijan kautta, kiitos neuvoista.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara keittää.
Terve!
Releen (ja sulakkeen) käyttö on järkevää. Virta on kuitenkin se mainitsemani noin 15 A.
Lienee tuttua, että ennen kuin saat puhaltimen kuntoon, voi moottoria jäähdyttää laittamalla lämmityksen täysille. On tietysti epämukavaa, mutta ehkä parempi niin kuin kiehuva moottori.
***
Onhan paisuntasäiliön tulppa OK? Avautumispaine 110...140 kPa.
Jos tulpan venttiili vuotaa (tai jokin muu paikka jäähdytysjärjestelmässä) , kiehuu neste pakkasnestepitoisuudesta riippuen jo 100...109 asteen lämpötilassa.
menestystä
SvS
Releen (ja sulakkeen) käyttö on järkevää. Virta on kuitenkin se mainitsemani noin 15 A.
Lienee tuttua, että ennen kuin saat puhaltimen kuntoon, voi moottoria jäähdyttää laittamalla lämmityksen täysille. On tietysti epämukavaa, mutta ehkä parempi niin kuin kiehuva moottori.
***
Onhan paisuntasäiliön tulppa OK? Avautumispaine 110...140 kPa.
Jos tulpan venttiili vuotaa (tai jokin muu paikka jäähdytysjärjestelmässä) , kiehuu neste pakkasnestepitoisuudesta riippuen jo 100...109 asteen lämpötilassa.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara keittää.
Termostaatti kunnossa? Itselläni keitti vanha Samara kun seisoi tyhjäkäynnillä pihassa 15min 25 asteen pakkasessa. Lämpömittari ei juurikaan värähtänyt, sisälle ei tullut lämmintä kun neste ei kiertänyt.
Njet problem, normal katastroof 
