Uusi perheenjäsen

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Uusi perheenjäsen

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kuten muista topiceista on voitu lukea, olin ostamassa toista autoa. Perjantaina kävin auton hakemassa kotiin. Merkkiuskollisena pysyin eli kyseessä on myös Lada, malliltaan 21072 eli 1300 S vm -91. Autolla on ajettu 78000 km ja viimeiset vuodet ajettu vain pari tuhatta vuodessa, mutta huollettu säännöllisesti keväisin ja syksyisin. Pelleiltään auto ei ole hienoin, lempinimi rusina kertoo jo jotain. Osa lommoista ei ole itse aiheutettuja, mutta osa on. Ruoste ei kuitenkaan ole päässyt raiskaamaan, paitsi hieman helmojen saumoista. Auto on erään vanhan pariskunnan uutena omistama ja nyt myivät pois kun isännän ajokorttia ei lääkäri uusinut.

Kokemuksia reilun sadan kilsan perusteella:
- Akku taitaa mennä vaihtoon, kuukausien seisonta tehnyt tehtävänsä.
- Lämppärin hana jumissa ei tule lämmintä ilmaa, täytyy vaihtaa ennen kuin ilmat viilenee.
- Taloudellisuusmittari ei toimi

Lisäkokemuksia lisää myöhemmin, kunhan kokemuksia karttuu.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Koskas tulee kuvia?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

veli alexei kirjoitti:Koskas tulee kuvia?
Täytyy katsoa jos joku päivä saa laitettua. Mutta piakkoin kuitenkin.

Olisin jo laittanut msn:n Lada-yhteisöön, mutta väittää että pitäisi olla jäsen, no yritän liittyä ja herjaa että sähköpostini on jo jonkun jäsenen käytössä!!! MS RULAA!!!
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaakkima kirjoitti: Olisin jo laittanut msn:n Lada-yhteisöön, mutta väittää että pitäisi olla jäsen, no yritän liittyä ja herjaa että sähköpostini on jo jonkun jäsenen käytössä!!! MS RULAA!!!
Joo, se rajoittaa aika paljon, kun yrittää päästä useammalle keskustelupalstalle samalla käyttäjätunnuksella. Joutuu kokeilemaan mahdollisesti useammankin kerran. En tiedä, mutta arvelen, että MSN vaatii, että tarjottu tunnus on oltava vapaa kaikissa sen yhteisöissä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

No niin kuvat saatu lisättyä ja ne löytyvät täältä

Olen ollut Lada yhteisön jäsen jo pitkään, mutta ei vaan jostain syystä tunnu päästävän sisälle. Ehkä tuo taas joku päivä päästää sinnekin sisälle.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Mosse-Aksu

Jaakkima kirjoitti:Olen ollut Lada yhteisön jäsen jo pitkään, mutta ei vaan jostain syystä tunnu päästävän sisälle. Ehkä tuo taas joku päivä päästää sinnekin sisälle.
Mä olin tänään aikaisemmin MSN:N Moskvitsh yhteisössä, mutta se lakkasi toimasta. Eikä päästänyt katsomaan noita kuviakaan. Yhteenaikaan tuo MSN teki mulle sellaista, että se väitti salasanan olevan väärän. Kävin sitten muuttamassa sen samaksi, kuin se olikin ja pääsin sisään. Tätä tapahtui useamma kerran.

Ai niin, onnea rusinan johdosta.
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ihanaa, viimeisiä 1300 ässiä, eihän tossa satu olemaan lisävaruste katalysaattoria?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Re: hmm

Lada-Jussi kirjoitti:ihanaa, viimeisiä 1300 ässiä, eihän tossa satu olemaan lisävaruste katalysaattoria?
Eipä ole, katiton malli.

Mitä ilmeisemmin olen tulossa Rusinalla Helsinkiin ja jätän Lemmen tällä kertaa kotiin, joten siellä sitten voitte tutustua paremmin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
veli alexei
Moderaattori

On kyllä siisti yksilö. Onneksi olkoon!
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

veli alexei kirjoitti:On kyllä siisti yksilö. Onneksi olkoon!
Kun Hesassa näet kyljet, niin olet erimieltä. Sisältä kyllä erinomaisessa kunnossa. Penkinpäällisten alla on täysin virheettömät vaaleat penkit.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Mosse-Aksu

Rupesi jo epäilyttämään ensimmäisiä kuvia katsellessa, että onko mun auto enää tallissa tallessa, kun noi koristekapselitkin näyttäis olevan samanlaiset. Sisäkuva sitten paljasti erot. Sitäpaitsi mulla on kolme vuotta vanhempi.
veli alexei
Moderaattori

Jaakkima kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:On kyllä siisti yksilö. Onneksi olkoon!
Kun Hesassa näet kyljet, niin olet erimieltä. Sisältä kyllä erinomaisessa kunnossa. Penkinpäällisten alla on täysin virheettömät vaaleat penkit.
Ei toi kuvissa siis huonolta näytä. Ja mitä niitä pikku pilkuista.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Mosse-Aksu kirjoitti:Rupesi jo epäilyttämään ensimmäisiä kuvia katsellessa, että onko mun auto enää tallissa tallessa, kun noi koristekapselitkin näyttäis olevan samanlaiset. Sisäkuva sitten paljasti erot. Sitäpaitsi mulla on kolme vuotta vanhempi.
Yksi puuttuu, toivottavasti jostain löytyisi yksi.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Mosse-Aksu

Konela myi aikanaan noita Hellan tekemiä kapselisarjoja. Näitä oli kahta melkein samanlaista sarjaa. Ainoa ero oli, että toisessa sarjassa oli logo ja toisessa teksti. Niitä myytiin joskus Konelan uuttisten mukan tulleina kuponkitarjouksina. Tyypillistä oli, että niitä tuotiin varmaankin pieniä sarjoja kerrallaan ja joka vuosi tuli kait omanlainen sarja. Muut sarjat olivatkin sitten aivan erilaisia.

Ostin kerran yhdet sarjat logollisia molempiin Ladoihini. Noihin aikoihin olivat jo alkaneet nämä neuvostoliittolaisten "punaisiksi toriksi" nimitetyt turistimatkat Suomeen. Kouvolan linja-autoasema oli yksi heidän bussimyymälä pysäkeistään. Minun autoni oli aina joskus noihin aikoihin linja- ja rautatiesaseman yhteisessä ilmaisessa vinoparkissa aivan kadun reunassa. Niin vaan yhtenä aamupäivänä hävisi koko sarja. :evil: Lähti ilmeisesti kohti uutta kotimaata. Olen yrittänyt metsästää jälkeenpäin lehti-ilmoituksella Mobilistissa samanlaisia, mutta turhaan. :( Kemissä olisi ollut yksi yksittäinen kapseli. Sain kyllä Keksi-Suomesta käyttämättömän tekstillä varustetun koko sarjan. :D

En silti ole enakkoluuloinen venäläisiä kohtaan enkä tunne ryssävihaa. Tuo vain oli sitä aikaa, kun he joutuivat rahoittamaan bussimatkansa kuka mitenkin. Useimmat myymällä juomia, savukkeita ja elävää lihaa. Toiset taas tekivät imaisia hankintoja. Mutta kyllä ne suomalaistenkin aikanaan 70-luvulla tekivät varsinaisia sikailumatkoja Neuvostoliittoon.
Vastaa Viestiin