21044 1700i Combi -95 NEITI
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
21044 1700i Combi -95 NEITI
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=22800
Laitetaas tämä tähän, koska tästä minun on helpompi jatkaa tarinaa NEITIstä. Tuolla Teknisissä sitten tästä lähtien vain täsmä kyselyjä ja kertomuksia.
Tähän olisi tarkoitus siis laittaa valmis kansi eikä koneistella tuota hajonnutta vielä.
Hemmetti kun sähläsin noiden takavalo-ongelmien kanssa. Nyt olisin viisaampi, enkä repisi liittimiä rikki. No, onneksi noita liitinpakkoja on varalla.
Mitenhän lie tämän talvehtiminen. En ole uskaltanut edes katsoa konehuonetta. Sisällä ei mitään ongelmia. Ei hometta eikä muutakaan hankaluutta. Sen verran ilmava on tällainen koppero.
No, kun saan tuon FIINIn mallilleen niin uskallan tämän kimppuun. Tai siis jos saan sen valmiin kannen tuosta VaraMettäKoirasta.
Laitetaas tämä tähän, koska tästä minun on helpompi jatkaa tarinaa NEITIstä. Tuolla Teknisissä sitten tästä lähtien vain täsmä kyselyjä ja kertomuksia.
Tähän olisi tarkoitus siis laittaa valmis kansi eikä koneistella tuota hajonnutta vielä.
Hemmetti kun sähläsin noiden takavalo-ongelmien kanssa. Nyt olisin viisaampi, enkä repisi liittimiä rikki. No, onneksi noita liitinpakkoja on varalla.
Mitenhän lie tämän talvehtiminen. En ole uskaltanut edes katsoa konehuonetta. Sisällä ei mitään ongelmia. Ei hometta eikä muutakaan hankaluutta. Sen verran ilmava on tällainen koppero.
No, kun saan tuon FIINIn mallilleen niin uskallan tämän kimppuun. Tai siis jos saan sen valmiin kannen tuosta VaraMettäKoirasta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Eipä ole paljon NEITIä nykäisty. Kansihan on toissakesän lopulta ollut irti. Takavalo laittamatta ja pientä. Homehtumaan ei ole päässyt, koska pidän ikkunoita pikkuisen rakosellaan kesät talvet.
Kansihan tähän olisi kun laittaisi paikoilleen. Ja takavalon korjaus olisi nyt pikku homma. Mutta odottaa edelleen kiltisti kuten NeitiHauHaukin.
Tuossa alkusyksystä puheltiin Lesnaja Sobakan kanssa NEITIstä. Heittipä siinä hän pommin että katsoppa miten ruosteessa ovat sylinterit. Ja minä kauhistui! En ollut ajatellut moista ollenkaan. En uskaltanut edes katsoa.
No, vähän ajan kuluttua vilkaisin ja totesin että ei hätää. Samalta karstaiselta näyttivät kuin irrottaessani kannen. Sylinteriryhmän päällä oli tiivis kumimatto ja iso kivi. Tämä järjestely kai oli suojannut myös kondenssivedeltä.
Laittelin sitten sinne vähän CRCtä ja panin takaisin kumimaton. Tänään laitoin sitten kunnon varastorasvat mäntien päälle. Eikähän tuo nyt vielä yhden talven tuossa nuku rauhassa. Sittenhän se voisi laitella myyntikuntoon. Sellaista ole NEITIn varalle ajatellut.
Kansihan tähän olisi kun laittaisi paikoilleen. Ja takavalon korjaus olisi nyt pikku homma. Mutta odottaa edelleen kiltisti kuten NeitiHauHaukin.
Tuossa alkusyksystä puheltiin Lesnaja Sobakan kanssa NEITIstä. Heittipä siinä hän pommin että katsoppa miten ruosteessa ovat sylinterit. Ja minä kauhistui! En ollut ajatellut moista ollenkaan. En uskaltanut edes katsoa.
No, vähän ajan kuluttua vilkaisin ja totesin että ei hätää. Samalta karstaiselta näyttivät kuin irrottaessani kannen. Sylinteriryhmän päällä oli tiivis kumimatto ja iso kivi. Tämä järjestely kai oli suojannut myös kondenssivedeltä.
Laittelin sitten sinne vähän CRCtä ja panin takaisin kumimaton. Tänään laitoin sitten kunnon varastorasvat mäntien päälle. Eikähän tuo nyt vielä yhden talven tuossa nuku rauhassa. Sittenhän se voisi laitella myyntikuntoon. Sellaista ole NEITIn varalle ajatellut.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Nytpä alkaa lähetä NEITIn nykiminen. Eli kevyt kansiremontti ja myyntikunnostus. Kunhan saan tuon Lesnaja Sobakan innostumaan kaveriksi, niin jää räpeltäessä muutama virhe tekemättä.
Onhan tässä vähän hommaa, mutta täytyy tämä HyväVekotin saada maailmalle. Mitä se tuossa seisoo. Joku saa tästä hyvän leikkikalun PornonPunaisine sisustuksineen toimivine tekniikoineen.
Niin ja onhan tällä Meriittinä käynti synnyinkaupungissa, Togliatissa, Volganmutkassa. Valitettavasti tuosta matkasta ei ole tuomisina Hajua. Kaikki hyvä TogliatinRetkiHaju on ehtinyt tuulettua pois.
Niin tarjouksia otetaan vastaan jo nyt. Siis OstoTarjouksia.
Onhan tässä vähän hommaa, mutta täytyy tämä HyväVekotin saada maailmalle. Mitä se tuossa seisoo. Joku saa tästä hyvän leikkikalun PornonPunaisine sisustuksineen toimivine tekniikoineen.
Niin ja onhan tällä Meriittinä käynti synnyinkaupungissa, Togliatissa, Volganmutkassa. Valitettavasti tuosta matkasta ei ole tuomisina Hajua. Kaikki hyvä TogliatinRetkiHaju on ehtinyt tuulettua pois.
Niin tarjouksia otetaan vastaan jo nyt. Siis OstoTarjouksia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Tilanne on huolestuttava. On uskallettava mennä Kontuurille syynäyttämään NEITI.
Jarruthan ne aina huolestuttaa kun on seisoskeltu pidempään. No, nehän saa sitten laittelemalla jos tarvii tehdä jotain.
Kuvailin tuossa jo myynti-ilmoitusta varten, mutta eihän sitä tiedä joutaako vekotin myyntiin vielä. Vasta katsastettuna myydään. Saapi jos saa ns. pitkän leiman Lokakuulle 2011.
Pidelkäähän hieman peukkuja. Näissä hommissa sitä onneakin tarvitaan välillä. Laitossa oli sekä onnea että uutuuria. Siinä se nyt kuitenkin on ja odottelee puolenpäivänkrouvia, jolloin kurvaillaan Kovalaisen pihaan.
Jarruthan ne aina huolestuttaa kun on seisoskeltu pidempään. No, nehän saa sitten laittelemalla jos tarvii tehdä jotain.
Kuvailin tuossa jo myynti-ilmoitusta varten, mutta eihän sitä tiedä joutaako vekotin myyntiin vielä. Vasta katsastettuna myydään. Saapi jos saa ns. pitkän leiman Lokakuulle 2011.
Pidelkäähän hieman peukkuja. Näissä hommissa sitä onneakin tarvitaan välillä. Laitossa oli sekä onnea että uutuuria. Siinä se nyt kuitenkin on ja odottelee puolenpäivänkrouvia, jolloin kurvaillaan Kovalaisen pihaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Katsastuksesta suoriuduttu lähes kunnialla. Kaikki kunnossa paitsi:
PÄÄSTÖT!!!
Vikakoodien lukuun siis.
Eräs ongelma on lohkossa oleva lämpötilamittaus. Kun johto on kiinni natsassa, niin lämmöt hyppäävät maksimiin mittarissa. Vaihdoin jopa tämän natsan. Sama jama.
Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin ruutassa? Ruuttahan ottaa lämpötilaa myös ylävesiletkun haarakappaleesta.
Mistähän tätä oikaria pitäisi alkaa purkamaan ja selvittämään? Olisiko vinkkejä?
PÄÄSTÖT!!!
Vikakoodien lukuun siis.
Eräs ongelma on lohkossa oleva lämpötilamittaus. Kun johto on kiinni natsassa, niin lämmöt hyppäävät maksimiin mittarissa. Vaihdoin jopa tämän natsan. Sama jama.
Voisiko tämä vaikuttaa päästöihin ruutassa? Ruuttahan ottaa lämpötilaa myös ylävesiletkun haarakappaleesta.
Mistähän tätä oikaria pitäisi alkaa purkamaan ja selvittämään? Olisiko vinkkejä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Lohkon lämpötilatunnistimelta menee vihreä johdin valkoisella raidalla suoraan joutokäynnin säätömoottorille.
Vikakoodeja ei ole. CE -valo ei pala.
Mikä siis avuksi tuon tunnistimen kanssa? Onko kenelläkään mitään havaintoa moisesta?
Eiväthän päästöt voi olla kunnossa jos järjestelmälle menee tieto joko täysistä lämmöistä/ylilämmöistä tai täysin kylmästä moottorista.
Auttakee hyvät Toverit!
Vikakoodeja ei ole. CE -valo ei pala.
Mikä siis avuksi tuon tunnistimen kanssa? Onko kenelläkään mitään havaintoa moisesta?
Eiväthän päästöt voi olla kunnossa jos järjestelmälle menee tieto joko täysistä lämmöistä/ylilämmöistä tai täysin kylmästä moottorista.
Auttakee hyvät Toverit!

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Saatiinhan sieltä VikaKoodi.
4 lyhyttä??? Eihän tuollaista olekaan. En ainakaan löydä mistään listoista moista.
Mitähän ihmettä tämäkin on???
4 lyhyttä??? Eihän tuollaista olekaan. En ainakaan löydä mistään listoista moista.
Mitähän ihmettä tämäkin on???
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Olisko laittaa päästöarvoja näkyviin...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Katsastuksesta suoriuduttu lähes kunnialla. Kaikki kunnossa paitsi:
PÄÄSTÖT!!!
Jos on varmastin ehjä tuo uusi anturi, niin silloin ottaa johdin jostakin maihin välillä anturi - mittaristo... Jos kyseessä on lämpömittarinanturi (1-napainen), niin ei pitäsi vaikuttaa päästöihinPöyhöinKuusaalt kirjoitti: Eräs ongelma on lohkossa oleva lämpötilamittaus. Kun johto on kiinni natsassa, niin lämmöt hyppäävät maksimiin mittarissa. Vaihdoin jopa tämän natsan. Sama jama.
Mikä siis avuksi tuon tunnistimen kanssa? Onko kenelläkään mitään havaintoa moisesta?

Tästä taas ei ole mitään tietoa, kun kytkentä kaavio ei edes kerro, että olisi tuollainen kytkentä???PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Lohkon lämpötilatunnistimelta menee vihreä johdin valkoisella raidalla suoraan joutokäynnin säätömoottorille.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Päästöt:
Tyhjäkäynti;
CO% 4,5 (hylätty)
HC ppm 940 (saisi kai olla 100)
O2 0,2
CO2 6,9
Kierroksilla;
CO% 2,8 (liikaa)
HC ppm 320 (liikaa)
O2 0,0
CO2 12,3
Lambda 0,899
Siinähän niitä arvoja.
Eipä juu näyttäisi menevän ohjeiden mukaan lohkosta piuhaa tyhjäkäyntimoottorin 4napaiseen pistokkeeseen, mutta saman värinen johdin sinne kurvaa johtonippua pitkin ja haaroittuu ruiskulle, lohkonhaaroittimessa olevalle lämpötilamittarille ja imuilmanlämpötilamittarille menevään johtonivaskaan.
Venttiilithän tästä säädin. Voisivatko venttiilin välykset sitten olla kuitenkin niin päin hemmettiä että vuskaa noin pahasti? Nehän tässä on kai ensin tarkastettava.
Mutta mikähän ihme se vikakoodi neljä lyhyttä eli 4 on? Pitänee tarkastaa se vikakoodilukukin, että on varmasti laitettu oikeisiin reikiin se rautalanka.
Tyhjäkäynti;
CO% 4,5 (hylätty)
HC ppm 940 (saisi kai olla 100)
O2 0,2
CO2 6,9
Kierroksilla;
CO% 2,8 (liikaa)
HC ppm 320 (liikaa)
O2 0,0
CO2 12,3
Lambda 0,899
Siinähän niitä arvoja.
Eipä juu näyttäisi menevän ohjeiden mukaan lohkosta piuhaa tyhjäkäyntimoottorin 4napaiseen pistokkeeseen, mutta saman värinen johdin sinne kurvaa johtonippua pitkin ja haaroittuu ruiskulle, lohkonhaaroittimessa olevalle lämpötilamittarille ja imuilmanlämpötilamittarille menevään johtonivaskaan.
Venttiilithän tästä säädin. Voisivatko venttiilin välykset sitten olla kuitenkin niin päin hemmettiä että vuskaa noin pahasti? Nehän tässä on kai ensin tarkastettava.
Mutta mikähän ihme se vikakoodi neljä lyhyttä eli 4 on? Pitänee tarkastaa se vikakoodilukukin, että on varmasti laitettu oikeisiin reikiin se rautalanka.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
En nyt tiedä voin olla täysin metsässä, mutta noista lukemista tuli vain mieleen tuon meidän 110:n päästöarvot, kun siinä oli katti "tyhjänä". Olisko esim. siellä em. Togliatin reissulla tullut ajeltua lyijyllisellä tms.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Kyllä meitin possussa oli päästöt ihan priimat, vaikka katin sisuskalut olikin lähteneet irti ja levinneet pitkin pakoputkea...
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Jaa oliko täysin tyhjä kattipönttö? Ihme juttu, kun meillä oli taas aivan päinvastoin ja vasta katalysaattorin uusinnalla päästöt saatiin kuntoon. Enkä nyt oikein ymmärrä mitä varten tuo koko katalysaattori on sitten siellä, jos sillä ei ole mitään vaikutusta päästöjen puhtauteen. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Terve!
Toki katalysaattorilla vaikutusta on, mutta jo ilman katalysaattoria jo saavuttaa
hyvä kaasutinauto tyhjäkäynnillä esimerkikisi seuraavat arvot
CO 0,5 %
HC 70 ppm
ja katalysaattorillinen monipisteruisku vielä paremmat: HC ja CO eivät juuri eroa nollasta. lisäksi myös typen oksidit NOx poistuvat lähes kokonaan.
Lambda-arvoon katalysaattorilla ei ole käytännön vaikutusta.
On huomattava, että katsastuksessa voidaan tehdä vain suurinpiirteinen kontrollimittaus, eikä esimerkiksi selvittää sitä, miten katalysaattori toimii moottoria kuormitettaessa. Suomalainen katsastus pystyy kontrolloimaan NOx:n vain epätarkasti ja mutkan kautta ilmakertoimen (lambda) avulla.
Itse asiassa nykymoottoreiden omavalvonta (EOBD/OBD2-järjestelmät) jälkimmäisen happitunnistimen avulla ym. keinoin on usein kaikkein pätevin menetelmä pakokaasujen puhtauden tarkastamiseen, määräaikaiskatsastusta pätevämpi. Pidänkin EOBD-autojen pakokaasumittausta vähän siinä ja tässä olevana, pelkällä EOBD-järjestelmä tarkastuksellakin selvittäisiin.
Tyhjäkatalysaattorisen EOBD-auton saaminen katsatuksen läpi edellyttääkin jo onnea tai osaamista.
Tov. PöyhöinKuusaalt on mittauttanut sellaiset pakokaasuarvot, että jo ajokieltokin on ollut lähellä. Autossa on jotakin muuta kuin (pelkkä) katalysaattorivika. Ainakin bensiini-ilmaseos on erittäin rikas (liikaa bensiiniä).
неутрализатор-terveisin
SvS
Toki katalysaattorilla vaikutusta on, mutta jo ilman katalysaattoria jo saavuttaa
hyvä kaasutinauto tyhjäkäynnillä esimerkikisi seuraavat arvot
CO 0,5 %
HC 70 ppm
ja katalysaattorillinen monipisteruisku vielä paremmat: HC ja CO eivät juuri eroa nollasta. lisäksi myös typen oksidit NOx poistuvat lähes kokonaan.
Lambda-arvoon katalysaattorilla ei ole käytännön vaikutusta.
On huomattava, että katsastuksessa voidaan tehdä vain suurinpiirteinen kontrollimittaus, eikä esimerkiksi selvittää sitä, miten katalysaattori toimii moottoria kuormitettaessa. Suomalainen katsastus pystyy kontrolloimaan NOx:n vain epätarkasti ja mutkan kautta ilmakertoimen (lambda) avulla.
Itse asiassa nykymoottoreiden omavalvonta (EOBD/OBD2-järjestelmät) jälkimmäisen happitunnistimen avulla ym. keinoin on usein kaikkein pätevin menetelmä pakokaasujen puhtauden tarkastamiseen, määräaikaiskatsastusta pätevämpi. Pidänkin EOBD-autojen pakokaasumittausta vähän siinä ja tässä olevana, pelkällä EOBD-järjestelmä tarkastuksellakin selvittäisiin.
Tyhjäkatalysaattorisen EOBD-auton saaminen katsatuksen läpi edellyttääkin jo onnea tai osaamista.
Tov. PöyhöinKuusaalt on mittauttanut sellaiset pakokaasuarvot, että jo ajokieltokin on ollut lähellä. Autossa on jotakin muuta kuin (pelkkä) katalysaattorivika. Ainakin bensiini-ilmaseos on erittäin rikas (liikaa bensiiniä).
неутрализатор-terveisin
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Todellakin rikkaalla mennään.
Ollaan tässä vaihtamassa jäähdytysnestelämpötilanatsaa. Voisiko olla, että lämpötilatunnistin antaa arvot niin pieleen, että seokset ovat aivan sekaisin?
Sitten tarvitsisin tiedon suihkutusyksikön alipaineletkumodulin letkukiinnitysjärjestyksestä. En löydä sitä Yksipisteruiskutusohjekirjan kaavioista mistään. Tai sitten en osaa lukea. Laiteltiin letkutukset siihen moduliin puhelinohjeiden mukaan. Saattoivat mennä vikaan.
Modulissahan on 3liitosta. Olisiko kellään heittää tähän letkutusjärjestyksiä?
Yritellään tässä anturivaihdoksilla ja katsellaan sitten venttiilit uudelleen. Kone ei kilkata yhtään ja on TakaPotkun koneeksi jotenkin liian hiljainen. Josko ne venttiilit sittenkin kantavat tai mitä lie niin että...
On onneksi tuo puristuspainemittari, jolla voi aloittaa tuon paineistusmittauksen.
Eli alipaineletkutusjärjestystä pyydän Kiitos.
Ollaan tässä vaihtamassa jäähdytysnestelämpötilanatsaa. Voisiko olla, että lämpötilatunnistin antaa arvot niin pieleen, että seokset ovat aivan sekaisin?
Sitten tarvitsisin tiedon suihkutusyksikön alipaineletkumodulin letkukiinnitysjärjestyksestä. En löydä sitä Yksipisteruiskutusohjekirjan kaavioista mistään. Tai sitten en osaa lukea. Laiteltiin letkutukset siihen moduliin puhelinohjeiden mukaan. Saattoivat mennä vikaan.
Modulissahan on 3liitosta. Olisiko kellään heittää tähän letkutusjärjestyksiä?
Yritellään tässä anturivaihdoksilla ja katsellaan sitten venttiilit uudelleen. Kone ei kilkata yhtään ja on TakaPotkun koneeksi jotenkin liian hiljainen. Josko ne venttiilit sittenkin kantavat tai mitä lie niin että...
On onneksi tuo puristuspainemittari, jolla voi aloittaa tuon paineistusmittauksen.
Eli alipaineletkutusjärjestystä pyydän Kiitos.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 21044 1700i Combi -95 NEITI
Selvittelin johdotuksia. Lähinnä sitä lohkossa olevalta lämpötilanastalta tulevaa vihreää johdinta jossa on valkoinen raita.
Johdin tulee paksussa johtonipussa moottoritilan oikealle puolelle, kurvaa siitä rintapellin läpi ja menee ECm -yksikköön. EMC -yksiköltä lähtee toisesta liittimestä samanlainen vihreä valkoisella raidalla ja menee tyhjäkäyntimoottorille.
Tällaista väriyhdistelmää en tosiaankaan löydä mistään noista kaavioista. Tässä on nyt jokin juju. Jos kerran tuo vihreä valkoisella raidalla vaikuttaa suoraan jäähdytysnesteen lämpötilamittariin noin suoraan eli kytkettynä viisari on maksimilämmöissä ääriasennossa oikealla ja irti ollessaan mittari on tietenkin täysin vasemmalla eli ei mittää mitään, niin paha on ongelma. Kun kerran tuo johdin menee ECM -yksikköön niin jotainhan se järjestelmälle tekee.
Voisiko joku Teistä hyvät Toverit katsoa ruutastanne sen, minkä värinen johdin lähtee moottorilohkosta vasemmalta puolelta ja sen, että tuleeko saman värinen johdin suoraan tyhjäkäyntimoottorin liittimeen. Tai siis ei tarvitse katsoa tuleeko se suoraan, koska ainakin tässä tapauksessa se käy ECM -yksikön kautta.
Ja jos voisitte vinkata sen, mistä löydän mittariston lämpötilamittarin johdotuksen värin. Siis miltä sivulta sähkökaavioita.
Toivottavasti tässä on kyseessä vain anturivika. Mutta onpa taas propleemia kerrakseen.
Johdin tulee paksussa johtonipussa moottoritilan oikealle puolelle, kurvaa siitä rintapellin läpi ja menee ECm -yksikköön. EMC -yksiköltä lähtee toisesta liittimestä samanlainen vihreä valkoisella raidalla ja menee tyhjäkäyntimoottorille.
Tällaista väriyhdistelmää en tosiaankaan löydä mistään noista kaavioista. Tässä on nyt jokin juju. Jos kerran tuo vihreä valkoisella raidalla vaikuttaa suoraan jäähdytysnesteen lämpötilamittariin noin suoraan eli kytkettynä viisari on maksimilämmöissä ääriasennossa oikealla ja irti ollessaan mittari on tietenkin täysin vasemmalla eli ei mittää mitään, niin paha on ongelma. Kun kerran tuo johdin menee ECM -yksikköön niin jotainhan se järjestelmälle tekee.
Voisiko joku Teistä hyvät Toverit katsoa ruutastanne sen, minkä värinen johdin lähtee moottorilohkosta vasemmalta puolelta ja sen, että tuleeko saman värinen johdin suoraan tyhjäkäyntimoottorin liittimeen. Tai siis ei tarvitse katsoa tuleeko se suoraan, koska ainakin tässä tapauksessa se käy ECM -yksikön kautta.
Ja jos voisitte vinkata sen, mistä löydän mittariston lämpötilamittarin johdotuksen värin. Siis miltä sivulta sähkökaavioita.
Toivottavasti tässä on kyseessä vain anturivika. Mutta onpa taas propleemia kerrakseen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?