Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Tuhannen kilometriä ajoa ja ensimmäinen vika ilmeni. Näyttöön tuli lampun kuva ja teksti "Signal light, check the lamp F, R" ja vilkku oikealle toimii nopeasti eli yksi vilkkulamppu pimeänä. No eipä ollut mikään pimeänä kun ulos meni katsomaan. Pari kertaa teki tämän kunnes teksti alkoi olla näytöllä jatkuvasti ja oikea etuvilkku (Front Right) oli pimeä. Eilen otin lampun irti ja ehjä oli kuten epäilinkin, joku kosketusvikahan siellä on kun välillä toimi ja välillä ei. Lampunpitimessä oli jonkinlainen palaneen jälki josta se virran ottaa, sitä kun puukonkärjellä rapsutin niin reikähän siihen tuli! Pujotin reiästä rautalangan ja taittelin sen että varmasti kiinni pysyy. Ja nyt toimii. Nyt minulla on siis ladamummon metodien mukaisesti rautalangalla paikattu mersu! Täytyy joku päivä muistaa kysellä mitä uusi lampunpidin tuohon maksaa. Noin kymmenen sekuntia kesti muuten mersusta ottaa tuo vilkkulamppu irti, seuraavalla kerralla irtoaa vielä nopeammin kun tietää mistä ottaa kiinni. Kaikkiin lamppuihin näköjään pääsee esteettä käsiksi konehuoneen puolelta, ei tarvitse puolta autoa purkaa lampun tieltä pois. Hienoa! Täytynee loppukesästä vaihtaa H7:t varuilta uusiin ettei talvella räntäsateessa tarvitse vaihtaa jos pimeäksi menee.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja Jusu »

AI kirjoitti:Täytyy joku päivä muistaa kysellä mitä uusi lampunpidin tuohon maksaa.
Ei kai sen pitäis maksaa yhtixmitään jos...
AI kirjoitti:takuuta on 12 kk ilman mitään omavastuita.
:idea:
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

AI kirjoitti:takuuta on 12 kk ilman mitään omavastuita.
Löytyy ehdoista varmasti kohta jolla sähkölaitteet rajataan takuun ulkopuolelle, ainakin johtosarjat olivat muistaakseni sellaisia. Mutta pitää tutkia papereita iltasella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jos takuuehdoissa moinen pukstaavi on niin sehän mitätöinee sitten jo koko takuun, eikös siinä röntässä kuitenkin liki kaikki jo sähköllä toimi... :?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Tunkki ja pyöränavain ei sentään vielä sähköllä toimi! Tunkki tosin on sen näköinen että lähes 1500 kg painavaa hökötystä moisella en uskaltaisi nostella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Oli tuosta mersun Tirefit-sarjasta sen verran hyötyä että sen kompressorilla täytettiin eilen Pappa-Tunturin takarengas, virta tosin otettiin Citroënista. Kätevä laite. Oli näköjään ihan käyttämätön laite.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja jaasu »

AI kirjoitti:Tunkki ja pyöränavain ei sentään vielä sähköllä toimi! Tunkki tosin on sen näköinen että lähes 1500 kg painavaa hökötystä moisella en uskaltaisi nostella.
Jos tunkki on samanlainen kun vanhoissa 190mersuissa/w124yms nii nakkaa menemään.. me saatiin edelliseen 124 mersuun vakio tunkilla oveen melkoset naarmut,rengas puhkesi jonnekki tampereen lähistölle ja ei muuta tunkki nii sillä kokkeiltii,rengas saatiin lopulta vaihettua,mutta piti autoonki tehä takaoven pohjat ja maalit uusiksi.. :D
autoton.. vielä
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Kuvailit samalla Ladan tunkin, joka kelpaa mielestäni lähinnä lyömäaseeksi... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
OA5599
Viestit: 341
Liittynyt: 7.3.2008 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

jaasu kirjoitti:
AI kirjoitti:Tunkki ja pyöränavain ei sentään vielä sähköllä toimi! Tunkki tosin on sen näköinen että lähes 1500 kg painavaa hökötystä moisella en uskaltaisi nostella.
Jos tunkki on samanlainen kun vanhoissa 190mersuissa/w124yms nii nakkaa menemään.. me saatiin edelliseen 124 mersuun vakio tunkilla oveen melkoset naarmut,rengas puhkesi jonnekki tampereen lähistölle ja ei muuta tunkki nii sillä kokkeiltii,rengas saatiin lopulta vaihettua,mutta piti autoonki tehä takaoven pohjat ja maalit uusiksi.. :D
Syvät kaarenmuotoiset jäljet olivat Volvo S40T:n (200hv) kyljissä kun vanteet oli tarvittu toiseeen autoon. Volvo oli nostettu trukkilavojen päälle ja eihän siinä turhia viivytellä kun vanteet irroitetaan. Uusi auto oli kyseessä jälleenmyyjän takapihalla. Tästä tapauksesta on vuosia aikaa.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Jokari kirjoitti:^^ Kuvailit samalla Ladan tunkin, joka kelpaa mielestäni lähinnä lyömäaseeksi... :lol:
Siinäkin olet oikeassa että kuvailin mutta voiko ladan tunkilla muka lyyäkki jotain?? Sekin on vähän niin ja näin :D :lol:
autoton.. vielä
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Tänään tuli mersuun asennettua uudet stereot alkuperäisen kasettisoittimen(!!!) tilalle. Samanlainen JVC kuin Patonkiin. En itse edes yrittänyt vaihtaa, piti koko keskikonsoli irrottaa että sai vanhan soittimen irti ja uutta varten piti olla aukkoa pienentävä asennusteline. Koko homma töineen ja tarvikkeineen 50 €. Soitin toki oli oma muualta ostettu. Yllättävän hyvät ämyrit tuonne on tehtaalla asennettu, ei tarvetta vaihtaa.

Toisen kerran vaihdekepin nahkapussi oli konsolista irti. Koskakohan vaimo oppii ettei sitä keppiä tarvitse kaikin voimin ylös tempoa pakkia päälle laittaessa? Menee onneksi helposti paikoilleen.

Tänään posti toi sekä vakuutusmaksun sekä ajoneuvoverolipun. Liikennevakuutus näkyy olevan 583,04 € Lähivakuutuksessa ja siitä 65 % bonusalennus. Ajoneuvovero taas on 147,89 €. En kyllä ymmärrä tuota taulukkoa joka ajoneuvoverolipussa ja netissäkin Trafin sivulla on, sen mukaan vero olisi 194 g/km CO2-päästöllä tuon suuruinen kun taas mersussa ajoneuvoverolipunkin mukaan päästomäärä on 225 g/km.

Ohjekirjan mukaan näköjään huippunopeutta löytyy 223 km/h ja nollasta sataan kiihtyy 9,9 sekunnissa. Eipä kumpaakaan ole tullut kokeiltua. Ainakin jostain 80-90 km/h vitosvaihteella kerää vauhtia ohituksessa kiitettävän reippaasen tahtiin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Mittailinpa tuhannen kilometrin matkalta polttoaineen kulutusta. 1003,7 kilometrin matkalla söi 84,07 litraa bensaa joka minun laskutaidon mukaan tekee 8,376 litraa sataa kilometriä kohti. Ajotietokonetta räplätessä olen huomannut että vaimon ajossa keskikulutus on jotain 7 litraa sadalla, itsellä kuluu yli 9 litraa, mikähän mättää? Samalla tuli todettua että trippimittariin tulee tuhannetkin kilometrit eli ei nollaudu 999,9 jälkeen. Enempää en jaksa polttoaineen kulutusta seurata.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ei kai siinä mikään mätä, akka ei vaan polje niin kovin?
Myönnä pois vaan että tulee itte runnottua enempi sitä laitimmaista kun sillä on jotain vaikutustakin...
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Tänään tuli postissa maahantuojalta kirje jossa onniteltiin erinomaisesta valinnasta. Mukana oli tarvikekuvastoa ja alennuskuponkeja huolloista sekä kartta johon on merkitty Suomen mersuhuollot. Sen verran katselin että aluvanteet maksoivat 850-1300 € / sarja, alkoi tuntumaan rengasliikkeen hinta halvalta kun renkaineen (Nokian Hakkapeliitta 7) maksoivat vähemmän kuin halvimmat kuvaston pelkät vanteet. Niihin vaan joutuu ostamaan melkein kympin hintaiset tarrat keskiöihin että tulevat mersun vanteiksi.

Yksi ilta yritin etsiä käyttöohjeesta huoltoväliä, ei löytynyt. Auto itse ilmoittaa tuhatta kilometriä tai kuukautta ennen kun huoltoväli täyttyy ja sen väli on riippuvainen ajotavasta. Vajaan 15 tkm välein on huoltokirjasta päätellen mersu käynyt huollossa. Saksassa joka huollossa on laitettu 10W40 öljyä, viimeisimmän huollon jäljiltä on GM:n pahvilappu rautalangalla konepellin alla kiinni jossa maininta -30 C. Mineraaliöljyäkö näissä on tapana käyttää? Ehkä Suomen talveen kuitenkin jotain Mobil ykköstä? Sitä meneekin kai joku kahdeksan litraa...

Akkukin pitää käyttöohjeen mukaan vaihtaa kahden vuoden välein. Ehkä sillä varmistetaan että kaikille sähköheebeleille varmasti virtaa riittää?

Vaimolla kai on sen verran lyhyemmät jalat ettei yletä painamaan kaasua pohjaan, siitä tuo kahden litran ero kulutuksesta...

Hoksasinpa etten ole ainakaan viikkoon mersulla ajanut, Ladat pitänyt nyt niin kiireisenä. Tänään kyllä käyn siihen tankin täyttämässä ja kauppa-asioilla samalla.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001

Viesti Kirjoittaja AI »

Syvennyin noihin maahantuojan lähettämiin opuksiin. Mersuun tehdään vuoroin A-huolto ja B-huolto noin 15 tkm välein. Maksavat reilut 200 ja 400 €, seuraava huolto ymmärtääkseni on tuo halvempi A-huolto, siihenkin vielä lähes 10 tkm matkaa. Lisäksi jos tiettyjä kilometrimääriä täyttyy tulee sytytystulppien ja ilmansuodattimien vaihtoja sun muita päälle. Sitten on olemassa jotain Eco-huoltoja jos ei halua noita ohjelman mukaisia kalliita huoltoja teettää, tekeekö ne niitä näille uudemmille tietokonehärveleille, sitä en tiedä.

Mahtaneeko huollossa olla laite jolla pystyy 100 % varmuudella tutkimaan auton todellisen ajokilometrimäärän? Vai onko jobbarin mahdollisesti tekemä muutos jälkiä jättämätön? 63 tkm yhdeksässä vuodessa vaan tuntuu aika vähältä. Mutta Saksassahan on lyhyt matka joka paikkaan...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin