ladan rakennusta...
Re: ladan rakennusta...
onko jollakulla tietoa saattasko minkä fiiatin tuplajouset olla käypäset?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
Ite tuunailin eilen biltemasta kromiset vannekehät ja klassiset pyöreät kromipeilit. Näyttää muuten noi kehät varsinkin helvetin hyvältä. Peilit tuli lähinnä pakkorakoon kun orkkikset pyöri ja heilu holtittomasti.
Re: ladan rakennusta...
Ne orggispeilit on mahdollista kiristää, tai ainakin Nappiksessa se on mahdollista.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: ladan rakennusta...
ja piruakohan nuo tänne kuuluu? moderaattorit voisi siirtää vaikka sinne sekalaisiin latalöpinöihin...Speedgovernor kirjoitti:Ite tuunailin eilen biltemasta kromiset vannekehät ja klassiset pyöreät kromipeilit.

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
tuosta innostuneena laitoin satsin kuplan jousia tilaukseen ku vielä tarjouksessa olivat, katotaan miten pelaa... mulle ainakin tuo 7500 riittää...rallikuski voortiklupin voorumilla kirjoitti:Muutaman kympin oli sarja kuplan jäykkiä jousia keiteleen koneessa. En tarkkaan muista paljonko, mutta soita ja kysy: 09-561 2354 (http://www.keiteleenkone.fi)
Mulla ne on kasattuna ladan omilla jousilautasilla ja lukoilla, ainoastaan hieman sorvissa pyöräytetty tuota ulkojousen sisäreikää isommaksi lautasen päästä(ei muutan mahdu jousilautanen paikoilleen).
Ja mullahan tuo on siis kasattu pelkästään ulommilla jousilla(kuplan), ei niitä ladan sisempiä ollenkaan, hyvin pyörii ainakin 7500rpm ilman kellumisia
Kokeilin eka 1.8 bluebirdin jousilla, mutta pohjasivat, sitten kokeilin kuplan jousilla+bluebirdin sisäjouset, tuli aivan liian jäykkä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
ei prkl onnaa kuplan jousillakaan, ainakaan noilla... liian pitkät... mistä / mihin hintaan tuli sulle jölppi ne bda:n jouset ja toimiko niillä?
yks ratkasu tuossa keksittiin ihan omasta varastosta, escort cvh:n jousilautaset. ne on aavistuksen enemmän kuppimaiset kun ladan. ladan omat jouset, escon jousilautanen ja 0-välyksellä sopii hyvin pyörimään, 0,3:lla jää ainakin 0,25mm jousen kierrosten väliin...
yks ratkasu tuossa keksittiin ihan omasta varastosta, escort cvh:n jousilautaset. ne on aavistuksen enemmän kuppimaiset kun ladan. ladan omat jouset, escon jousilautanen ja 0-välyksellä sopii hyvin pyörimään, 0,3:lla jää ainakin 0,25mm jousen kierrosten väliin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
hmm. mulla ei ole minkäänlaista ajotusohjetta tuohon nokkaan... mistä kannattaisi etsiä tai miten ajoittaa? yhtäpaljon molemmat venat auki yläkk:ssa vai? imu x milliä enemmän? meinaan noita venakoloja, pitäisi tehdä semmoset että mahtuu ainakin nokkapyörän säätöalueen verran pyörittelemään molempiin suuntiin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
nyt olis jousiongelma jyrsintää vaille ratkaistu. fiatin ulkojousi on reippaasti jämäkämpi ku ladan, tosin pari milliä pidempikin. fiatin ulkojousella ja jousilautasella ja ladan sisäjousella homma toimis jos jousenpohjaa saatais 2,5 milliä alemmas. siispä onko tuollaisen kerroksen jyrsiminen jousen alta turvallista, ettei mene materiaalivahvuus jousen alla ja ohjurin ympärillä liian ohueksi?
tuli haettua kasa venttiileitäkin, pitää niistä kai tehdä pari työstöterää ja alkaa jyystämään koloja mäntiin.
kiitokset nacolle kohtuuedullisista osatoimituksista, nokkapyörää ja muuta hilpettä tuli hältä...
tuli haettua kasa venttiileitäkin, pitää niistä kai tehdä pari työstöterää ja alkaa jyystämään koloja mäntiin.
kiitokset nacolle kohtuuedullisista osatoimituksista, nokkapyörää ja muuta hilpettä tuli hältä...

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
mitähän kannattaisi pitää "perusarvona" nokkaa ajoitettaessa, imu auki 4-5mm vai miten? se nokkapyörän säätöalueen keskelle ja siitä hampaan verran molempiin suuntiin säätövaraa? vai yhtäpaljon auki? vai imu X milliä enemmän auki kuin pako?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: ladan rakennusta...
laita imu 0.5mm edelle niin toimii varmasti sitten voi hieroa jompaan kumpaan suuntaan mikä tuntuu parhaalta,ei sitä muuten huomaa kuin jarrussa millä säädöillä toimii .
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Re: ladan rakennusta...
ookkei. säätövaraahan on nokkapyörässä suunnilleen hampaan molempiin suuntiin. eli nokka-akseli oikeeseen asentoon, ykkönen yläkuolokohtaan kampuralta ja ketju tiukalle, sitten ketjupyörän ruuvit kiinni.
jousijuttukin toivottavasti saadaan tulevalla viikolla kuntoon, hovikoneista keksi että tehdään venavarsiin toiset lukkourat edellisten päälle... miten ei tuo tullu alunperin mieleen...
niin lähelle pitää tehdä entistä kun mahdollista, ehkä aavistuksen saattaa joutua keinujen päitä muotoilemaan mutta hyvin vähän ettei lukkoihin sitten ota kiinni. sitten näkee... niin, jousiksi tulee tc:n tuplajouset, katotaan sisäjousta pannaanko ladan, ehkä ei... onkos tc-tuntijoilla tietoa että onkai nuo tc:n vieterit ainakin riittävän jäykät, arvelisin olevan...? ja tietääkö kukaan mikä on tc-moottorissa noiden jousten asennuspituus?
ja onko jollakin remmikoneen mäntää irrallaan, kuinka syvät kolot siinä oikein on? miten paljon isompi pitää olla kolon halkaisijan kuin venttiilin? riittänee pari milliä, eli milli puolelleen? ja kolon syvyys, jos ilman kannentiivistettä mittaillee tekee kolot ja pyörittelee että pyörii niin silloin tiiviste kai tekee riittävän varmuusraon?
jousijuttukin toivottavasti saadaan tulevalla viikolla kuntoon, hovikoneista keksi että tehdään venavarsiin toiset lukkourat edellisten päälle... miten ei tuo tullu alunperin mieleen...

ja onko jollakin remmikoneen mäntää irrallaan, kuinka syvät kolot siinä oikein on? miten paljon isompi pitää olla kolon halkaisijan kuin venttiilin? riittänee pari milliä, eli milli puolelleen? ja kolon syvyys, jos ilman kannentiivistettä mittaillee tekee kolot ja pyörittelee että pyörii niin silloin tiiviste kai tekee riittävän varmuusraon?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: ladan rakennusta...
se pari milliä kun ovat isommat ne kolot niin eiköhän se toimi. ja juu ilman kannentiivistettä kun toimii niin sillon on jo riittävästi pelivaraa. sinitarraa tai muovailuvahaa männän päähän, se on hyvä keino nähä että kuinka paljon jää rakoo.
olis tuolla 3kpl jotain remmikoneen mukeja, niissä oli aika rajut kolot, ja luulen että niitä on kaiveltu lisää.
olis tuolla 3kpl jotain remmikoneen mukeja, niissä oli aika rajut kolot, ja luulen että niitä on kaiveltu lisää.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: ladan rakennusta...
Tähän tapaan:

tuon kokoset riittää varmaan, jos oletusajoitus imu 0,5 enemmän, siitä vara jonkunverran molempiin suuntiin kääntää, imua enemmän tai pakoa vähän enemmän... vai miltä vaikuttaa? kolot 2 milliä isommalla venalla tehty... ei nuo kyllä montaa millilitraa imase, en ole kokeillut enkä taida kokeillakkaan...
ketjulaahaimesta en muistanu kuvaa ottaa, mutta sekin muutettu nyt toimivaksi.
tuon kokoset riittää varmaan, jos oletusajoitus imu 0,5 enemmän, siitä vara jonkunverran molempiin suuntiin kääntää, imua enemmän tai pakoa vähän enemmän... vai miltä vaikuttaa? kolot 2 milliä isommalla venalla tehty... ei nuo kyllä montaa millilitraa imase, en ole kokeillut enkä taida kokeillakkaan...
ketjulaahaimesta en muistanu kuvaa ottaa, mutta sekin muutettu nyt toimivaksi.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: ladan rakennusta...
Kattelin kuvia tuolta sun galleriasta ja huomasin yhden jutun: uuden öljypumpun. Jos olet lukenut tätä foorumia, niin tiedät että ei ole kiveen kirjoitettu että uusi öljypumppu olisi uuden mitoissa. Jopa hylkyrajassa niinkuin täälläpäin oli 2 ihkauutta öljypumppua. Toinen oli just samanlaisessa lootassa kuin sulla. Eikä nämä ole mitään yksittäistapauksia; sen tiedän.
Ihme että paineita ei oikein ollut vaikka kaikki oli "uutta"...
Ihan vaan tiedoksi.
Ihme että paineita ei oikein ollut vaikka kaikki oli "uutta"...

Ihan vaan tiedoksi.
Viimeksi muokannut Jokari, 3.7.2010 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: ladan rakennusta...
jos ei säätövara riitä niin laske nokkapukkia alemmas. järkeen käyvää vai? vipusuhde muuttuu ja nostotki paranee..
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top