pressa kirjoitti:Kuinkas Jussin ratapäivä kalusto?? Oletkos saanut jo sen keventämisen tehtyä ratapeliin? Onkos sitä Akin ratapeliä jo herätelty? Vappu ilmeisesti taas saa siirtokaluston hommattua? vai laitetaanko isoja itävehkeitä tarroilla matkaan? Ratapäivät ovat ihan pian eli kannattaa jo herätellä kalustoa...
ei täs tollasiin ole ehtinyt
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kierroslukumittarin virhenäyttämää voi korjata etuvastuksella, ainakin leikkiladan tarvikemittari näytti huimia lukuja ennen etuvastuksen laittoa. Jotkut tarvikemittarit ovat niin herkkiä etä ottavat pienestäkin kärkien kipinöinnistä virhepulsseja jotka nostavat näyttöä suuremmaksi.
^eli käytännössä miten? meikä on sähköjutuista pihalla ku tamppoonin naru vaan vois olla hyvä tuommonen vastus jos lukema sen johdosta tarkempi, millanen vastus pitää olla...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Eli siihen signaalijohtoon (yleensä vihreä) laitoin muistaakseni 470 ohmisen puolen watin vastuksen. Tuohon johtoonhan voi kokeilla mitä vain vastusta joka sattuu löytymään, jos lakkaa näyttämästä se on liian iso ja jos näyttö ei pienene niin vastus on liian pieni.
Tuosta vanteiden maalaamisesta vielä. Yhden vanteen vedin koemielessä ihan vain kromimaalilla. Sillä en tule maalaamaan pysyvästi niitä, ihan vain
kokeilin. Jälki oli ihan hirveää! Yritin saada hiottua epätasaisuudet pois mutta siitä huolimatta jälki oli ihan hirveää.
Voisiko niitä ryösteen tekemiä monttuja siloitella pakkelilla?? Pysyykö se vanteissa?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
sitä korroosion syömää rypyläpintaa et tule saamaan millään pois... jos priimaa haluut niin yksinkertasesti ei muuta vaihtoehtoa kun heittää mäjelle ja ettiä paremmat tilalle. hiekkapuhalluskaan auta. jos kärsivällisyys riittää kittailla niitä niin senkun, tuskin siitäkään yhtähyvä tulee ku kunnon vanteista... osta pölykapselit...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
pvdriver kirjoitti:itä korroosion syömää rypyläpintaa et tule saamaan millään pois... jos priimaa haluut niin yksinkertasesti ei muuta vaihtoehtoa kun heittää mäjelle ja ettiä paremmat tilalle. hiekkapuhalluskaan auta. jos kärsivällisyys riittää kittailla niitä niin senkun, tuskin siitäkään yhtähyvä tulee ku kunnon vanteista...
Siis eihän niissä ole mitään kohoumia ainoastaan syöpymiä, siispä miksi pakkeli ei toimisi? Todennäköisesti tiedätte että minulla kyllä monesti
riittää kärsivällisyyttä moniin sellaisiin asioihin joihin muilla ei...
pvdriver kirjoitti:osta pölykapselit...
No en! Minulla on jo ALKUPERÄISET LADAN KROMIKAPSELIT joten miksi laittaisin rumat muoviset niiden tilalle?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
siksi että sillä äärimmäisen vaikeaa ja työlästä saada priimaa vastaavaa pintaa, joudut koko vanteen päällystämään pakkelilla ja hiomaan muotoon -> itse en viitsisi... ihan toinen juttu miten pysyy, siitä ei kokemusta. joku varmasti osaa neuvoa oikeanlaisen kitin. no ne kapselithan sitten helpottaakin urakkaa puolella... ei välttämättä kuin ulkoreuna, "huuli" silottaa... vaan jos se rypyläpinta niin paljo haittaa niin senkun... mullakin vaan ruosteet hiottu ja maalin vejin niskaan ja heitin alle, rypyläpintaa niissäkin van vhuu keörs...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Ei varsinaisesti fiksailua mutta eilen sen verran oli iltapäivästä tekemisen puutetta että "mamman Ladasta" eli tuosta vasta ostetusta 1700i:stä purin stereot pois kun lupasin ne myyjälle palauttaa. Melkein tunti siinäkin aikaa vierähti, takakontissa kun oli 12 CD:n vaihtaja ja sen johto piilotettuna mattojen alle. Sitten vielä kävin sillä lenkkiä heittämässä ja yritin vikoja löytää mutta mitään ei löydy, kaikki toimii eikä pakoputken pientä vuotoa (josta korjauskehotus katsastuksesta) mitään ylimääräistä ääntä mistään kuulu. Melkein tekisi tuo vuoden leima hyödyntää ja päästellä tuolla talvi menemään ja siirtää tekniikanvaihto ensi kesäksi. Säästyisi nuo vanhukset yhden vuoden pidemmälle ruostumisen puolesta...
Koko vanteita ei tulla paklaamaan. Niissä on ilmeisesti aina pidetty orQQi5kapseleita joten keskiosa on kohtuullisessa kunnossa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sain (otin) lainaan Kärcherin pesevän imurin ja pesin sen avulla auton penkit. Aivan uskomaton määrä lähti likaa puhtaan näköisistä jakkaroista. Lähinnä hiekkaa oli, nyt ei enää penkit pölise kun taputtaa ja kyllä se sininen värikin vähän tummentui . Olen kyllä tyytyväinen pesutulokseen. Pesuaineena oli tavallista yleispesuainetta jonka suihkuttelin suoraan penkeille ja annoin vaikuttaa hetken.
Kyselin tuolla jossain kokemuksia tuommoisesta pesurista. En oikein saanut vastauksia. Vempain on siis hyvä. Nyt kun vielä tietäisi, mistä tuollaista saisi vuokrata, niin saattaisi meidänkin Samaran penkeistä saada siistit.