ladan rakennusta...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

millasilla rutuilla on noita ladan koneita yleensä viritelty? ite laskeskellu iltaa ja tuloksena jotta alakuperästä 8,5:1 :stä -2mm lohkoa laskemalla saadaan 10,2:1 puristus? sen kaksi milliä kai tuosta 2103-lohkosta pystyy ottamaan? vieläkö kantta tuonjälkeen laskettu, vai joko tuolla rutulla pelaa, nokaksi ~300, sekin kai jonkunverran puristusta(painetta) hukkaa, ainakin ala-alueella? alkaako tuolla laskulla tulla ongelmaa venttiilien ja mäntien välille, vai riippuuko ollenkaan laskusta, pelkästään nokan mallista ja ajoituksesta...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

laita mäntä 0.4mm yli lohkon ja palotilan tilavuus johonkin28-30cc venttiilinkoloineen tiiviste 1mm niin rupee piisaamaan venttiilinkolojen syvyys jos imu on yläkuolossa 5mm auki niin vähintään 6mm kolot niin ei pitäs ottaa kiinni,mitä lähemmäs mäntä tulee kantteen sen parempi männän ja kannen väli 0.6-0.8mm
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

mulla on lohkon tasalla ja nyt en muista palotilan tilavuutta, mutta ainakin 10,2:1 se on.
enemmän vois olla, vaikka ihan kohtuudella pelaa sen 289? nokan kanssa.
jos sais joskus tuplat laitettua ja pikkasen lisää runtua niin vois koittaa hyllyssä lojuvaa +310asteista että kuin toimii. nyt on turha edes kokeilla
kyllä se suunilleen 12:1 olis hyvä olla jos voimaa haluaa kunnon nokalla.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

eli lohkoa pystyy laskemaan sen 2 milliä, taidan käskeä sen ottaa. tosiaan laskin että ilman muita muutoksia tulee puristukseksi 10,2, mutta taidan sen lisäksi otattaa kannestakin pikkusiivan pois, koska palotiloja sitten vara muotoilla ja tarvittaessa venakoloja jyrsiä... pitää mitata tuo kannen palotilan pinta-ala ja laskeskella jotta miten paljon muuttuu ruttu puolen millin siivalla...

nokaksi ajattelin 296 +11 nostolla. oliko niin notta venttiilille on tarpeeksi tilaa jos venttiilin ollessa puolessa nostostaan ja mäntä yläkuolokohdassa, ei kosketusta tule? 11,8 nostollahan tuo tarkoittaisi että 6 milliä pitäisi olla tilaa venttiilin kohdalla? venttiilihän on jo muutaman millin syvennyksessä palotilassa eli tarvetta saattaa olla 2-3 millin koloille? olenko ihan hakoteillä?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

vakio venttiileillä ei tarvii niin isoja koloja kuin 41mm imulle koska sen lautasen reuna ei tule niin lähelle palotilan reunaa kun on pienempi halkasialtaan,jos on 41mm vena ja kantta höylätty niin venttiilin reuna on lähes kannen tasalla,ja se kansi kannattaa höylätä vinoksi 1,5-2mm .
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Jokari kirjoitti:jos ostat Malpassin perusmallin (~50€) niin se kestää loppuiän.. :)
Junnikkalalta pitää semmonen hakea ja samalla värinäkumit kaasuttimiin: http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi/hinnasto.htm
elmeri racing team kirjoitti:vakio venttiileillä ei tarvii niin isoja koloja kuin 41mm imulle koska sen lautasen reuna ei tule niin lähelle palotilan reunaa kun on pienempi halkasialtaan
aha. no se auttaakin asiaa, eli taitaa olla tuurista kiinni tarviiko koloja ollenkaan, jos kansi 2,5 milliä lähempänä mäntää, vakioventtiilit ja +11 nostonen nokka, ajotuksestahan se riippuu, mutta mikä on todennäköisyys...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

aika fifti sixti :wink:
mulla on sillä erolla että 1700 männät on vakiona vain 1mm lohkon pinnasta. kantta ei taida olla höylätty edes 2mm. ja mulla ei ole koloja. nostoo ei ole kyllä ihan 11mm (en muista tarkkaa)
ei siitä mitään ongelmaa kannata silti tehä. sit sen huomaa kun hattua pääsee kasaamaan.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no näin ajattelinkin jotta siinä rajoilla... niin, sullako ei ole venakoloille ollu tarvetta? reippaasti vaan nenä tilaukseen, lohkosta -2mm ja kannesta -0,5tms sitten puristussuhteen laskenta ja johtopäätelmä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

sitähän sitä vielä piti kysymän että onko noissa ladoissa tavattu venttiilinjousia jäykistää tahi vaihtaa jäykempiin? tietysti rankemmissa virittelyissä mutta miten tämmösissä pikkuvirkistelyissä?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Eipä ole, suht jämyt nuo vakiojousetkin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

yleensä on puhuttu että vakiot toimii missä vaan..
yhet turun miehet sano vaan että sit kun mennään sinne 9000rpm ja yli niin loppuu jousista jäykkyys. niillä tais olla sit jotain BDA tuotetta kai. :roll:
kyl mää lähtisin kannesta ottaa hiukan enempi.
ihan rohkeesti vaan keppiä tiluuseen kyllä se siitä rakentuu
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

haluaisinmpa nähdä sellaset ladankoneet mitkä kiertää 9000 ja yli on tainnu turuus olla kiekkamittarit kytketty väärin .
kyllä vakiojouset on hyvin pelittäny ,kannattaa kattoo että venttiilit tulee samaan mittaan pako sais olla 0.5mm pitempi kun imu se on tärkeempi että venttiilin päät on samassa tasossa kaikkien kanssa ettei ole heittoja vaikuttaa vipusuhteeseen ja sitäkautta koneen toimintaan ,
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

kai sen sais kiertään mut onks siin hei mittään järkee :roll: tai no puhutaanko kiertämisestä vai vetämisestä.. ei kai se mikään temppu ole että se ne sinne karkaa, mutta tuskin siellä enään paljoa tapahtumia muuta kun vaurioita ole.
no joo 9000 on ehkä vähän yläkanttiin mut sillä perjaatteella kuitenkin että vakiot toimii yli 90% viritetyissä ladan koneissa täysin ongelmitta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

näin kai se sitten on, voimpa ruksia yhden kysymysmerkin tuosta listasta pois...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja markku »

Vai ladan moottori kiertää 9000 , aika poikia olette kierrättämään ........... mutta laittakaapa joku insinööri 4AGE pellin alle ni voisin jopa uskoa 8)
Vastaa Viestiin