Ladojen varaosien saatavuus?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Team perseauki racing

Re: Ladojen varaosien saatavuus?

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kummasti itävehkeiden kanssa inistään ettei osia ole, oli sitten auto tai traktori... hyvin on tähän asti löytynyt mitä on tarvinnut. itse tulee käytyä eestissä ja venäjällä silloin tällöin ja kutulus ossaa tulee tuotua sen verran ettei tarvitse heti lähteä kylliltä etsimään ja jos oiken tarve on ollut kulkee tälläkin foorumilla tavaran toimittajia vieläpä suht nopealla toimituksella.

mutta perus nappulaa kyllä takatuuppariin löytyy lähes joka vauhtiputkasta.

mutta miksi ihmeessä pitää autoon sisärengas saada, naulasta heti kumi tyhjä, tubeleksella ei edes heti välttämättä moista huomaa, ja kyllä jos vanne on vain yhtään siisti ja renkaan reunukset ehjät kestää sisägummi tubeles renkaassa ihan yhtä hyvin kuin perinteisessä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
L4D4

Viesti Kirjoittaja L4D4 »

Entisen konelan mystisistä kellareista kuulemma ovat löytäneet kaiken muun sonnan seasta virheettömiä varaosa ovia ladoihin Tampereen suunnalla :shock:
mantamane

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Kertoilkaahan varaosaliikkeiden nimiä viipurissa jos löytyy tietoutta. Pitäisi viisumikin kohta tulla.
calmari

Viesti Kirjoittaja calmari »

mantamane kirjoitti:Kertoilkaahan varaosaliikkeiden nimiä viipurissa jos löytyy tietoutta. Pitäisi viisumikin kohta tulla.
Niitten oikeita nimiä tiiä mut kun ajat viipuriin niin ennen rautatie siltaa vasemmalla yksi, kyltit näkyy hyvin tielle, jatkat pietariin päin (ei ohitustietä vaan vanha tietä) niin toiset liikennevalot vasemmalle niin mäen päällä "kellari", näkyy vähän huonosti jos ei tiiä, sitten automuseon likellä yksi suht hyvä joissa myös UAZ osia. Jos tästä tolkun saat niin ihme on, voin ehkä lähteä joskus kyytiinkin.
Vuosaaren Ladamies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

Itse " löysin " pari vuotta sitten Ladaani ( 1200L - vm 1987 ) kuljettajan oven lasin nostomekanismin Joensuun Delta - Autosta. Tilasin sen postiennakolla. Oli kuulemma viimeinen Suomessa. Samoin vuosi sitten myös kytkimen työsylinterin palautusjousi, joka tilattiin keskusvarastolta Herttoniemen ( Helsinki ) Delta - Autoon.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ja noita osia molempia on tarjolla ihan ulkomaantuliaisina ja minulta ainakin saa palautusjousia kun viitsii pyytää. Niin ja maksaa vaivan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noita jousia saa myös jousikaupasta tai kaupasta jossa myydään jousia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Peterburger

Viesti Kirjoittaja Peterburger »

Onkohan totta tämä...
Lada 110 vm. 2000 lasinnostimien yksi nappi neljästä lakkasi pelittämästä,
haeskelin tuolta http://www.varaosahaku.fi/ kyseistä blokkia.
Hinnat 40 - 50 euroa käytetystä osasta! Se on 10% autoni arvosta :lol:
Sittenpä haeskelin alkuperämaasta, niin sama palikka Pitskussa
266 - 350 ruplaa (reilusti alle kympin) :shock:

Nyt pitää vielä ettiä lämppärin moottori, pissapojan säiliö, syyläriliemen korkoanturi,
tuulilasin etureunan muovinen ritilikkö jne jne ja sitten nokka kohti itää.
Samalla käytän nokkaremmin vaihdossa ja moottoridiagnostikolla...
Enpä ajele Deltan pihaan tuolla enkä muullakaan autolla huoltoa varten. 8)
niva1700

Viesti Kirjoittaja niva1700 »

Jokari kirjoitti:Käyttämällä Deltan laadukkaita ja alkuperäisiä varaosia varmistatte Lada-autonne moitteettoman toiminnan. Muuten takuu raukeaa..
takuuaika meni jo umpeen
Pikkujehu

Viesti Kirjoittaja Pikkujehu »

Lykkäänpä lusikkani tähän(kin) soppaan, eli:

Omistan parin Ladan lisäksi myös Belarus -traktorin. Olen ostanut ko. traktoriin varaosia sekä täältä Suomesta, että 'Newtec2100' -nimisestä yrityksestä, jota pitää venäläisheppu. Yrittäjä käy tuon tuostakin rajan takana ja kysyessäni häneltä osien saatavuudesta myös näihin Lada-autoihini, niin vastaus oli, että tottakai tuodaan, jos tarvetta on. Tuohon Belarukseen osia tilatessani laitan mahdollisuuksien mukaan kuvan joko itse osasta tai varaosakirjasta ja aina on tullut oikeat osat (viimeksi jarrulevyt jousineen).

Laitoinkin tilaukseen nyt kynnyskoteloiden pintapellit, sisä- eli ne reikäpellit, tunkin korvakkeet yms. hilpettä 'pahan päivän varalle'. Hintaa ko. paketille tuli alle satasen. MH:n kautta hieman päälle.

Kannattaa googlettaa ja laittaa lisätiedustelua kaverille (muistaakseni nimeltään Mihail...)
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Olen myynyt 30€ kyseistä helmapelti sarjaa? :( Belaruksen osia olen tuonut lähinnä omaan tarkoitukseen ja ovat vielä toistaisex Venäjällä lähes ilmaisia.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Kara

Viesti Kirjoittaja Kara »

toktornivako kirjoitti:Olen myynyt 30€ kyseistä helmapelti sarjaa? :( Belaruksen osia olen tuonut lähinnä omaan tarkoitukseen ja ovat vielä toistaisex Venäjällä lähes ilmaisia.
Voiko Venäjältä hankkia Nivaan vaihdelootan? Mulla saattaa olla vaihto edessä.
Pikkujehu

toktornivako kirjoitti:Olen myynyt 30€ kyseistä helmapelti sarjaa? :( Belaruksen osia olen tuonut lähinnä omaan tarkoitukseen ja ovat vielä toistaisex Venäjällä lähes ilmaisia.
Pinta- ja sisäpelti maksavat newtecillä n. 20 eur/puoli, eli halpojahan nuo sinunkin tuomasi vielä ovat... :) Pohjapelleistäkin kysyin, mutta ne muistaakseni olivat n.40 eur/kpl. Sitä en hoksannut kysyä, että oliko kyseessä koko oik. tai vasen puoli, vai pelkästään jomman kumman puolen etu- tai takaosa, mutta kysymällä sekin asia tietenkin selviää.

Laitoin tämän tiedon tänne ensinnäkin siksi, että koska käsittääkseni tällä foorumilla on muitakin belarus/lada -heppuja itseni lisäksi, niin hänen kauttaan saa sekä 'pelastukseen' että ladaan osaa (kai mosseenkin, jos niitä vaan tehdään vielä) ja toisekseen siksi, että hän on ihan ammatikseen osia maahantuova kaveri, eli ihan 'sillä töin', joten tavara saapuu tarvittaessa hyvinkin sukkelaan (traktorihommissa tällä onkin merkitystä). :)
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin tuo "30€" sarja sisältää 6 osaa! Ulko,keski ja sisä osat kummallekkin puolen!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Pikkujehu

toktornivako kirjoitti:Niin tuo "30€" sarja sisältää 6 osaa! Ulko,keski ja sisä osat kummallekkin puolen!
Tuossa ostamassani kahdenkympin satsissa/puoli on kai pakolliset yrittäjän verot yms. tuontikustannukset mukana...

Kuitenkin kaikenkaikkiaan aika edullista hommaa tämä Ladaharrastus... :)
Vastaa Viestiin