Tällänen siitä tuli..

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Luhtis

Tällänen siitä tuli..

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

http://www.suomencaprit.com/luhtamaki/k ... 010770.JPG

Palautetta saa ja pitää antaa :)

Elikkä Ihi Rhb52-ahdin ja K-jetronic ruisku. Suuttimet sijoittui nyt tuohon, suuttimen kärjet menee noin 5mm imuputkien sisälle joten kaippa ne sopat menee suunnilleen tasaisesti. Motivaatio ei riittänyt alkaa väkertämään niitä tonne ihan laipan juureen missä ne vissiinkin parhaiten toimisi.

Ruisku on Fordin 2.8i V6:sta kuten myös tuo kaasuläppä joka on muuten 55mm halkaisijaltaan. Ruiskusta tulppasin 2 suuttimen paikkaa, saa nähdä pitääkö nekin jossain vaiheessa valjastaa käyttöön jos vaikka soppaa pitäisi saada lisää.. ;)

Ko. setti on tällä hetkellä paikallaan 1500S:ssä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mites toimii???
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ihan fiksun näköinen toteutus, mutta...

Toiminta minuakin kiinnostaa, nimittäin kun nuo suuttimet ovat tuossa kokoojassa, niin miten mahtaa käydä, että viekö nelospytylle matkaava ilmamassa osan ykkösen, kakkosen ja kolmospytyn bensasta?
Tulos voisi olla sellainen, että nelonen saa kaikki rikkainta seosta ja ykkönen kaikki laihinta, ja kakkonen ja kolmonen jotakin siitä väliltä.
Tämä juurikin sen takia, että kun tällainen ruisku suihkuttaa koko ajan...
Samaten, jos overlapin aikana tapahtuu paluuvirtausta, niin siinä menee sopat väärään osoitteeseen.

Jos tulee ongelmia, niin tuo voisi olla syy.
Sinänsähän suuttimia on ollut kilpa-autoissa tuollai imuputkien edessä tai "päällä", mutta niissä tapauksissa imukanavat eivät ole yhdistetty kokoojalla, jolloin myöskään muiden sylinterien virtaukset eivät vaikuta.

EDIT: luin tekstin uudelleen. Eli suuttimen päät menevät kuitenkin 5mm imuputkien sisään? Sitten voi olla, että se riittää ongelmien välttämiseksi, ja ahdinkin pitää huolen siitä, ettei bensaa pitäisi tulla imuputkista takaisinpäin.

Mistä sait laipan? Teetitkö jossakin? Itse tarvitsisi kans laippa hankkia, tosin pelkkää pakosarjaa varten.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
ylimark

Viesti Kirjoittaja ylimark »

No niin, projekti etenee. Kansa vaatii lisää kuvia! Jokos KATti on hommattu?
Luhtis

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Laipan ostin keltasesta pörssistä, joku heppu oli laittanut sinne ilmotuksen että tekee noita. 25€ maksaa toi laippa, ja jälki on helvetin hyvää. Laserilla tai vastaavalla näyttäis olevan leikelty.

Itsekin pohdin tuota että näinköhän se toimii jos suuttimet laittaa tonne, mutta päättelin että kun ne menee kuitenkin vähän matkaa kanaviin sisälle, että homma vois vaikka toimia.
Testit ja kokeet jatkuu taas kun puolustusvoimat seuraavan kerran päästää mut viikonloppuvapaalle. Eli abaut 2 viikon päästä..

Siinäpä laitoksesta kuvamateriaalia :

http://www.suomencaprit.com/luhtamaki/k ... 030774.JPG

http://www.suomencaprit.com/luhtamaki/k ... 020771.JPG

Tankkia piti vähän "uudelleenmuotoilla" että toi pensapumppu sopii olemaan tossa :D
Luhtis

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

No niin, päivitellääs välillä..

Hyvin tuntuis sysäävän, tuo kiinteä hukkaportti tuntus olevan 0.5bar-mallinen kun siitä yli ei näytä ahdot kiipeävän. Soppaa kone saa aika reippaasti, mutta parempi näin päin. Kone ottaa kiekkaa aivan eri malliin kuin ennen, aika jännä tunne kun kaasupolkimen painalluksesta tapahtuukin jotain :D

seuraava askel on tehomittaus ja sen jälkeen muutoskatsastus. informaatiota tulee jahka muutoksia tapahtuu.
Vastaa Viestiin