Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Omia kokemuksia Lada Festival 110 / 16 venttiilinen masiina.
Ostin kyseisen " auton " 2003 syksyllä Kouvolan Delta-autosta uutena. Seuraavana päivänä riesat alkoivat.
Vasen vilkku lakkasi toimimasta ( Löysä polttimo ) Kuukauden päästä lämmityslaitteen tunnistin tai anturi simahti ja auto oli kuin pakastin. Vika meni takuuseen. Sen jälkeen takaikkunen nostomoottori simahti. Ei katsottu tarpeelliseksi korjausta. Sitten menikin pari vuotta ilman kummemmpia remppoja, mutta sitten pamahti vesipumppu. Rempan hinnaksi 400 euroa. kolmisen kuukautta sen jälkeen kosla hyytyi tienposkeen kesken ajon, mutta lähti hetken miettimisen jälkeen liikkeelle ja kulki taas muutaman kilometrin, kunnes sama toistui. Ammattikoulussa vaihdettiin uusi katalysaattori ja vot homma toimii. No nyt se kehitti viimeisen tempun eli ei enää suostu käynnistymään ollenkaan eli käynnistyksenesto on totaalisesti jumissa. Delta-auto tutki asiaa ja sanoi että koko systeemi on niin juntturassa että sen korjaus maksaisi mansikoita. Lupasivat lunastaa Latuskan 300 eurolla. Vehkeellä on ajettu 52 000 km.
Herää jostain syystä kysymys miksi tällaisia saa yleensä tuoda maahan ??? Minä vaan kysyn.
Kokemuksesi ovat palturia ja johtuvat käyttäjästä, siinä on syyt vikoihin
Montako 110 sarjalaista jokari olet omistanut?? Meillä tällä hetkellä kolme ja yksikään näistä kolmesta ei ole vielä poikinut tielle?? Että oikeasti nyt kysyn, onko sinulla paljonkin henkilökohtaisia kokemuksia näistä kikottimista??
Tai mistäs minä taaskaan tiedän kun en kuulu siihen foorumin kermaan jotka tietävät jo näkemättä että 110 sarjalaiset ovat pelkkiä sontakärrejä.
tomera kirjoitti:Omia kokemuksia Lada Festival 110 / 16 venttiilinen masiina.
Ostin kyseisen " auton " 2003 syksyllä Kouvolan Delta-autosta uutena. Seuraavana päivänä riesat alkoivat.
Vasen vilkku lakkasi toimimasta ( Löysä polttimo ) Kuukauden päästä lämmityslaitteen tunnistin tai anturi simahti ja auto oli kuin pakastin. Vika meni takuuseen. Sen jälkeen takaikkunen nostomoottori simahti. Ei katsottu tarpeelliseksi korjausta. Sitten menikin pari vuotta ilman kummemmpia remppoja, mutta sitten pamahti vesipumppu. Rempan hinnaksi 400 euroa. kolmisen kuukautta sen jälkeen kosla hyytyi tienposkeen kesken ajon, mutta lähti hetken miettimisen jälkeen liikkeelle ja kulki taas muutaman kilometrin, kunnes sama toistui. Ammattikoulussa vaihdettiin uusi katalysaattori ja vot homma toimii. No nyt se kehitti viimeisen tempun eli ei enää suostu käynnistymään ollenkaan eli käynnistyksenesto on totaalisesti jumissa. Delta-auto tutki asiaa ja sanoi että koko systeemi on niin juntturassa että sen korjaus maksaisi mansikoita. Lupasivat lunastaa Latuskan 300 eurolla. Vehkeellä on ajettu 52 000 km.
Herää jostain syystä kysymys miksi tällaisia saa yleensä tuoda maahan ??? Minä vaan kysyn.
Aika hyvin on toiminut minun Ladaani verrattuna.Että oikein kaksi vuotta? Laita Lada kuntoon,kyllä se aurinko paistaa risukasaankin.
Minä taisin puhua vähän ohi suuni ja toisten puolesta. Ns. Rapakymppiin en ole koskaan koskenut.
Mutta tarkoitin, että täällä kyllä ajonestoja on rempattu ja reilattu. Minulta voi sitten kysellä Venäjäntuomisia jos osia, elektroniikkaa tai mitä nyt niihin 110 -sarjalaisiin aina tarvitaankaan.
Eli en voi ihan kädestäpitäen enkä muutenkaan opastaa tässä 110 -sarjassa. En ainakaan vielä onneksi. Muut Romukalusto on sen sijaan jo hivenen tutumpaa.
tomera kirjoitti:Delta-auto tutki asiaa ja sanoi että koko systeemi on niin juntturassa että sen korjaus maksaisi mansikoita. Lupasivat lunastaa Latuskan 300 eurolla. Vehkeellä on ajettu 52 000 km.
Mitä se laitto sitten siellä maksaisi?
Pokseja kannattaa kysellä purkaamoista vaikka mitä nyt toisilla tuntu kuittaus/koodaus palikat puutuvan eli eivät olleet tallessa...
Venäjältäkin muistelen netistä sillon katelleeni niitä, kun se hetki oli ajankohtanen (ei onneks omassa kulkineessani) joten siellä kävijöiltähän niitä voisi tiedustella halvemmalla.
Tuo takasin osto hintahan on nyt ihan järetön ei kait tuollaseen kukaan lankee...
Joo ja kannustavaa kommenttiakin näkyi tulevan het alussa
tomera kirjoitti: käynnistyksenesto on totaalisesti jumissa. Delta-auto tutki asiaa ja sanoi että koko systeemi on niin juntturassa että sen korjaus maksaisi mansikoita.
Onko sinulla se punainen ohjelmointipampula tallessa?? Yksi mahdollisuus on pitää autoa vuorokausi ilman akkua ja kokeilla sitten ohjelmointia että herääkö? Mitä tarkalleen ottaen tekee, vilkkuuko ajoneston valo ollenkaan? Paljonko ajoneston uusinta deltassa maksaisi?
tomera kirjoitti: Herää jostain syystä kysymys miksi tällaisia saa yleensä tuoda maahan ???
Nythän Ladaa ei tuoda enää maahan, mutta samalla perusteella näitä on saanut tuoda maahan kuin muitakin autoja. Menihän tuossa jokinaika sitten eräästä saksalaisestakin syöttöpumppu (autolla ikää 4v ja ajettu toki jo melkein sata tuhatta), pumpun ja ajoneston uusinta oli merkkiliikkeessä melkein kuusituhatta euroa...
Kiitos vinkeistä ja osanotosta. Kaikki lutikat ovat tallella. Täytyy kokeilla sitä akkutemppua. Yritin kysellä Deltasta palikoitten hintaa, mutta eihän ne vastaa edes puhelimeen.
Pyllistä sinne Deltaan välittömästi. Ei niitä kiinnosta mikään muu kuin Uuden auton myynti tai se, että asiakas tuo epätoivoissaan auton pihaan, jättää korjattavaksi, lähtee taksilla menemään ja tulee vuoden päästä hakemaan.
Delta-autossa ajonestopalikka maksaa 177 euroa, mutta onneksi sisko on sahal... eiku venäjällä töissä ja lupasi katella sieltä alan liikkeen. Tosin niitä osavalmistajiakin on useampi ( ettei olis liian helppoa ) niin että se osanumero täytyy kaivaa siitä vanhasta palikasta. Deltasta hain Latuskan jo pois. Ans kattoo miten äijän käy.
eikös se ollut niin, että uusia harmaita ajonestopalikoita saa ostettua yksittäin, ne pitää sitten ohjelmoida autoon sopivaksi sillä punaisella. Jos punaista ei ole tallella (niin kuin yleensä tuppaa kadonneen käytetyistä) niin uutta punasta ei voi ollenkaan ohjelmoida, vaan pitää ostaa uusi punainen ja sen kanssa yhdessä ohjainboxi jolle se on ohjelmoitu valmiiksi, sitten voi ohjelmoida harmaat avaimet uudelle boxille sopivaksi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)