Punanuoli 1600 Twin cam
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Onko lipsahtanu vauhtipyörän hammaskehä pään ympärille kun noin kiristää??Siinä oransissa ladassa on oikeasti kädetön kuljettaja ja se tykkää vaan harrastaa vähän erilaisella autolla kun muut.Ehkä olenkin pelle mutta silti minulla ei kuumene tunteet yhden auton takia,ei kai harrastus nyt voi niin vakavaa olla?
Loud&Fast
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
jotakin tuommosta aloin jo itekin epäilemään...J-Tech kirjoitti:Onko lipsahtanu vauhtipyörän hammaskehä pään ympärille kun noin kiristää??

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Ja SETÄ kommentoi nyt vähän , asia on niin että MINÄ halusin juuri tuollaisen lada luomuksen ei ruiskua , ei turboa vaan suht tehokkaan tuplilla varustetun TWIN CAM:in jossa kunnon lukkoperä ja fiat TC moottori joka vielä tänäkin päivänä hakkaa ladan moottorit mennentullen vaikka moottori suunniteltu 50 luvulla .... ja olen sellaisen TÄNÄÄN saanut viimeisen osan saatuamme paikalleen eli levylukon
. Ja kunnia sille kenelle se kuuluu ..... ilman JOKARIN tietämystä nimenomaan TC koneista ja tuplista ym ym ja ennenkaikkea lukon asennuksesta pidän suorastaan ammattitaitona ja puhumattakaan säätämisestä johon ei aivan joka poika pysty ja turha edes väittää vastaan , ilman JOKARIN tietämystä projekti olisi hylätty ajat sitten .....Mutta TC lada miellyttää MINUA eikä sen tarvitse muita miellyttääkään ............. auto on valmis minun osaltani ja iloitsen siitä täysin siemauksin ........PISTE 


Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lukkohan asentui perään kivuttomasti ja lopputuloskin oli hiljainen. Ensialkuun uudenkarkea lukko harasi vastaan hyvinkin voimakkaasti, mutta parinkymmenen kilsan jälkeen käytös on sivistystynyttä ja enää pientä narahtelua kuuluu aivan tiukoissa käännöksissä.
Auton käytös muuttui myös täysin, ennen perä lähti alta soralla välittömästi jonka jälkeen yleensä rupesi sutimaan vain yhdellä pyörällä ja vauhti katosi siihen.
Nyt sladiin heittäminen on todella vaikeaa ja vaatii aika raakoja otteita koska molemmat pyörät vetävät...vauhti ei hyydy ja kaasulla voi määrittää mennäänkö reippaasti vai pienessä sladissa mutta nopeasti.
Ihan must-have-tuote jos tehoa on enemmän kuin vakiona. Teho menee auton liikuttamiseen eikä sisäkaarteen pyörästä pihalle...märällä hieman pito-ongelmia noiden 195-levyisten kanssa jos koittaa ehtiä jaloista pois ripeämmin, nyt tuskin sitä ongelmaa enää on.
Toimiihan tuo toki myös vakiossa, erityisesti talvella jeesaa varmasti uskomattoman paljon. Valitsisin vakioon ehkä torsenin sen avointa tasauspyörästöä muistuttavan peruskäytöksen osalta. Se ei ole myöskään niin brutaali kuin kireähkö levylukko.
Ensi viikolla ohjelmassa on vielä vetarien stefojen vaihto ja sisäänajot alkaa lukon osalta.
Samalla on hyvä päättää tämä topikki tähän, jutut jää pyörimään mutta kuvamateriaalit on nyt mennyttä, joten topikin informaatioarvo on olematon...meillä ei ole yksinkertaisesti enää yhtään mitään annettavaa Ladatunkiolle.
Eikä varsinkaan kiinnosta katsella vuodesta toiseen näitä 2-vuotiaiden hiekkalaatikkotappeluita mitä typerimmistä aiheista. Täällä ei normaalia keskustelua ole voinut harrastaa enää vuosiin. Ihme että porukka katoaa näistä piireistä ja siirtyy kuuluisille "paremmille foorumeille" tai muuten vain muihin porukoihin ja kerhoihin.
Sitä saa siis mitä tilaa.
Auton käytös muuttui myös täysin, ennen perä lähti alta soralla välittömästi jonka jälkeen yleensä rupesi sutimaan vain yhdellä pyörällä ja vauhti katosi siihen.
Nyt sladiin heittäminen on todella vaikeaa ja vaatii aika raakoja otteita koska molemmat pyörät vetävät...vauhti ei hyydy ja kaasulla voi määrittää mennäänkö reippaasti vai pienessä sladissa mutta nopeasti.
Ihan must-have-tuote jos tehoa on enemmän kuin vakiona. Teho menee auton liikuttamiseen eikä sisäkaarteen pyörästä pihalle...märällä hieman pito-ongelmia noiden 195-levyisten kanssa jos koittaa ehtiä jaloista pois ripeämmin, nyt tuskin sitä ongelmaa enää on.
Toimiihan tuo toki myös vakiossa, erityisesti talvella jeesaa varmasti uskomattoman paljon. Valitsisin vakioon ehkä torsenin sen avointa tasauspyörästöä muistuttavan peruskäytöksen osalta. Se ei ole myöskään niin brutaali kuin kireähkö levylukko.
Ensi viikolla ohjelmassa on vielä vetarien stefojen vaihto ja sisäänajot alkaa lukon osalta.
Samalla on hyvä päättää tämä topikki tähän, jutut jää pyörimään mutta kuvamateriaalit on nyt mennyttä, joten topikin informaatioarvo on olematon...meillä ei ole yksinkertaisesti enää yhtään mitään annettavaa Ladatunkiolle.
Eikä varsinkaan kiinnosta katsella vuodesta toiseen näitä 2-vuotiaiden hiekkalaatikkotappeluita mitä typerimmistä aiheista. Täällä ei normaalia keskustelua ole voinut harrastaa enää vuosiin. Ihme että porukka katoaa näistä piireistä ja siirtyy kuuluisille "paremmille foorumeille" tai muuten vain muihin porukoihin ja kerhoihin.
Sitä saa siis mitä tilaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
no tuskimpa mikään estää lada-voorumilaisia lukemaan jatkoja fiiattifoorumilta... sinnehän voi tehdä oman nimimerkin vaikka ladaboardinkin tunnukset jo löytyisivät... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
siis ei se väärin ole.
mutta välillä pitää yrittää kuittailla kun täällä niin kehutaan maasta taivaisiin näitä laitteita.. pääasiahan on että ite on tyytyväinen ja uskoo ite siihen mitä sanoo
mutta välillä pitää yrittää kuittailla kun täällä niin kehutaan maasta taivaisiin näitä laitteita.. pääasiahan on että ite on tyytyväinen ja uskoo ite siihen mitä sanoo
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
En minä ainakaan koe tarvetta mihinkään ihme vinoiluun ja v*ttuiluun vaikka kehuisi onnistuneensa jossain, oli se sitten vaikka tulppien vaihto aloittelijalta tai pitkän projektin jonkinlainen päätös.START kirjoitti: mutta välillä pitää yrittää kuittailla kun täällä niin kehutaan maasta taivaisiin näitä laitteita.. pääasiahan on että ite on tyytyväinen ja uskoo ite siihen mitä sanoo
Jos nyt taas totta puhutaan niin aika vähän täällä näkee mitään ns. valmiita projekteja kun muistelee vaikka viimeistä 5 vuotta (käytännössä joka ikinen päivä käynyt lukemassa tuona aikana).
Siis täällähän suotava linja viriaiheissa topikeissa on:
- Omia laitteita ja saavutuksia pitää vähätellä ja mielellään haukkua
- Silmissä pitää aina kiiltää se +20 hv lisää ja tuska niiden saavuttamisesta
- Turbo, MS + mitä vielä
- Haukutaan lisää
Ja tämän auton vaiheista ei tulla enää näkemään yhtään mitään julkisesti. Palataan siihen mitä aiemmin jo olikin, ne ketkä tuntee ja tietää niin ihmetelkööt tulevia vaiheita..
Mm. IlkkaHe on edelleen yhtä tervetullut käymään meitin pajalle kuin ennenkin jos vain sattuu taas joskus näillä nurkilla liikkumaan...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™