ladan rakennusta...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

mää hitsasin rautanaulan venttiilin lautaseen lappeelleen ja terotin sen sopivan teräväksi, ja sillä sitten ajoi koloja..
Joutuu kyllä terottamaan välillä kun tylsyy aika nopeaa.. Voishan sen yrittää tietenkin karkasta..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Imu- ja pakosarjat löytyivät jokkisnetin ostoilmoituksella, jonkinlainen alumiini-imusarja + 4-2-1 -tyyppinen peltipakosarja, ei korimuutosta vaativa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

onkohan joku kiillotellut ladan kiertokankia kevyehkön virityksen yhteydessä? http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=149

meinaan vaan, en viitsisi alkaa irroitella mäntiä kangista, kiillotus kun ei täydellisesti onnistu ilman sitä, kannattaako alkaa kokeilemaan?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

ainahan siitä tasapainotuksesta on apua tulee kirrosherkkyyttä, lada kalleriassa jollain on tietääkseni kuvia kun on kankia kiillotettu.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne niitä kiillotettuja ralli koneissakin on käyttänyt. venäjältä tais saada ostettuakin semmosia. vaikka toki pudjetti virittäjä tekee kiillotuksen ite. vaikka kyllä ne kestää siellä ilmankin jos nyt et mitään sen kummempaa kisa myllyä tee.
ja mitä ne puhuu että rajulla nokalla tehoalue alkaa 6000rpm? kyllä sen 320asteisenkin voi saada heräämään alle 4000rpm kun on riittävästi puristusta. ja taas se pelkkä astemäärä ei varsinaisesti kerro yhtään mitään.
mulla kanssa toimii ihan hyvin vaikka imu ja pakosarjan laipat eri vahvuset. tais siellä jotain palikkaa välissäkin olla jos en ihan väärin muista.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Pakosarjasta putsailin ruosteita pois, nyt pitäisi joku maali keksiä pintaan, onko ehdotuksia? Miten sinkkisprei? : http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 958&pos=13
Ja sulakerasialle löytyi uusi paikka kojetaulun alta vänkärin jaloista : http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 958&pos=14
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

mitenkähän mahtaa olla että riittääkö ladan vakiopensapumpussa tuotto tuplille? jokatoisessa tuplilla olevassa koneessa jossa tuplat on, tuntuu olevan vakiopumppu, jokatoisessa sähkönen...? onko joku tapauskohtanen juttu? on mulla kyllä jossakin varastossa facetin sähköpumppukin, paineensäädin vaan pitäisi lisäksi hommata...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joskus riittää, joskus ei, riippuu paljon pumpun kunnostakin. Uusi on uusi ja käytetty käytetty. Vakiopumpulle on speksattu noin 54 L/h mikä yleensä riittää hyvin.

Tuplien kanssa paineesäädin on jokatapauksessa oltava aina, ja paine 0,2 bar ainakin Webereillä, kaikki tuon yli on turhaa. 0,25 bar kun ylittyy niin lähtee neulat irti istukoista. Se puoli pitää ehdottomasti olla justiinsa kunnossa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

mikähän lie lortoille sopiva? pitää kysellä joltakin joka tietää... meinasin vaan kun ei näy tässä: kuva eikä tässä: toinen kuva olevan paineensäädintä ollenkaan...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sama 0,2 bar, joskus ehkä rahtusen vähemmän. Kokeiltava itse. Ja jos ei painetta ei ole tarjolla edes vaadittua, niin eipä sitä säädintäkään silloin tartte.

Mulla on uusi orkkispumppu ja se työnsi 0,3 bar...paineensäätimen pistin ihan yhdelle kaksikurkkuisellekin. Sama juttu toisessa vekottimessa yhdellä kaasarilla, pikkasen vajaa 0,3 bar työnsi Hucon sähköpumppu ja iloisesti tuli jo ohi neulan. Paineensäädin kehiin, 0,2 bar säätö ja hyvin sykkii.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tuotanoin. paljonkos tarkalleen jää 2103 koneessa mäntä lohkonpinnan alle vakiona? ite mittalin joskus 2,2 mm, onko tuo oikea tarkka mitta? suunnittelen vaan tässä jotta mitenkä paljon pitää lohkoa laskea jotta rutun saa sinne 10 tienoille, ylikin... laskin ja tuumailin vaikka millasilla kaavoilla, vaan kokemus varmasti valttia näissäkin. kuinka paljon olette ottaneet siitä lohkosta pois? kannesta ei tarkoitus pahemmin höyläillä...
1,7:stä millistä puhuttiin täällä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... it=hoonaus
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

1,8 tarkka, pari milliä voi ottaa, tolla nousee siihen kympin kanteisiin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Tuohon dellortto asiaan.. meillä oli kakslitrasessa cihissä tuollaiset 40:set ja pumppuina oli sarjassa vaan sellainen bilteman metallinen ja muovinen pumppu (Tuotenro 523228 ja nro: 523225) .. yht(60€)
Ei tarvinnut mitään säädintä, koska kaasari pumppuja..
Kone pelas ihan hyvin eikä siinä ollut koskaan mitään ongelmia.. eikä sitä ajamalla rikki saatu kolmen vuoden aikana..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

taidan vaan sen paineensäätimen hommata, kokeillaan alkuun omalla pumpulla, helppo sitten laittaa tuo sähköpumppu kun se jo sattuu olemaan varastossa jos tulee tarpeelliseksi...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Paineensäädin ei mene koskaan hukkaan...ja jos ostat Malpassin perusmallin (~50€) niin se kestää loppuiän.. :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin