Helmi ja sen ongelmat.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

heleppo se lambdan paikka on sinne tehä itekkin. eiköhän se kiihytyspumppu joko ole kunnossa tai rikki, tuskin se välillä toimii ja välillä on toimimatta... paitsi jos käyttövivusto jumittelee, mutta olettasin jotta ne liikkuu ku kaasarikin kerta vasta purettu...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Ei kiihdytyspumpussa ollut yhtään mitään vikaa vaan aloittelevassa korjaajassa! Olin hieman sählännyt sen kanssa jonka takia se ei oikein toiminut.
Kierrosten ottaminen voi olla mille moottorille tahansa vaikeaa jos seos on liian rikas ja varsinkin jos kiihdytyspumppu työntää vielä lisää
bensaa! Kyllä se meinaa silloin tukehtua!
Alkuperäinen vian aiheuttaja oli varmasti roska kaasarissa. Sitä korjatessani olin varmaan vain vahingossa kääntänyt seosruuvia liian rikkaalle jolloin
moottori sai liikaa mehua ja kaasua polkaistaessa meinasi tukehtua.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Kaasuttimen seosruuvi oli kaikista paikallaanpitämisyrityksistä huolimatta pyörinyt melkein kokonaan auki!!!! Nyt minä en yhtään tiedä onko seos
ihan päin p*rsettä vai ei! Vaikutti siltä että se seos on AIVAN liian rikas! Tulpat oli täysin nokiset ym.
Nyt toivoisin auttavaa vinkkiä siitä että KUINKA MONTA KIERROSTA seosruuvin pitäisi olla auki jotta seos olisi mahdollisimman lähellä oikeaa.
Ja kaasutin on Daaz Ozon ilman minkäänlaisia sähköohjaushärpäkkeitä.
Kiitos jo etukäteen!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Pysyisköhän se lukitteella paikallaan.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Täytyy katsella että miten sen saa pysymään paikallaan. Kiitos THI-900 hyvistä ja ennenkaikkea nopeista YVllä laitetuista vinkeistä!
Vika on korjattu, ja sen seosruuvin tulee olla n. 4 kierrosta auki.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

lada.h.s kirjoitti:seosruuvin tulee olla n. 4 kierrosta auki
Lähde: Haynessin kirja tai korjausrompun ozon kaasari käsittelevä pdf.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Minullakin on 2 Ladan korjausopasta jotka käsittelevät malleja 2101 2103 2106 21011 21013 . Nekin ovat alunperin Haynesin teoksia
mutta niistä ei tuota kerrottu että kuinka monta kierrosta seosruuvin on oltava auki.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
mahotonpena

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja mahotonpena »

olisko sitten kaikista helpointa käydä vaikka jossain korjaamolla missä on pakokaasuanalysaattori niin sais niitä seoksia edes vähän oikeaseen suuntaan säädettyä.eihän missään kirjassa sanota 100%varmasti että kuinka paljon pitää minkäkin ruuvin olla auki tai kiini jotta vehkeet toimis oikein
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja jaasu »

nepä menee piha ajossa körryytellessä muutenki mustaksi. Anna kenkää välillä tolle...
autoton.. vielä
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

1. 50 km/h....2. 90 km/h...3. 120+....sopivat vaihtovälit arkiseen liikkumiseen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Minä olen pitänyt sen sopparuuvin perusasetuksena pari kierrosta auki ja sillä pelillä on päästöt olleet katsastuksessa hyvät joskin vähän laihanlaiset.

Lukitsin sen ruuvin halkaistulla kaasuletkun pätkällä, siinä oli seinämävahvuus semmoinen että ruuvi pysyi paikoillaan.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

mahotonpena kirjoitti:eihän missään kirjassa sanota 100%varmasti että kuinka paljon pitää minkäkin ruuvin olla auki tai kiini jotta vehkeet toimis oikein
Niin tuo on todella lähtö arvo, mistä alkaa säätö. Tosin korvakuuloltahan saa aina jotain tehtyä. Joskin tämän auton arvolla sopivaa olisi todella käydä pa-analysaattorilla vähän tsekkaas missä mennään. Siis sitten kun otat sen taas seisonnasta tielle.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Kyllähän se pitäisi käyttää analyysissa, ihan oikeassa olette, täytyy kehittää rahaa jostain siihen hommaan.
Ja lappu lattiassa yritetään ajaa, mutta meinaa loppua tila!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ei se huuatus auta yhtään vaikka miten ruovitat siinä pihassa, ei vastaa vaikka kymmenen kilsan moottoritieajua...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelmaa "Helmen" kanssa!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Ei tietenkään se vastaa moottoritiehuudatusta. Kohtahan ( kuukauden sisässä ) tuo tulee vakuutuksiin ja ajoon.
Sitten todennäköisesti karsta palaa! Isäni kanssa oli puhetta hän vie minut hiekkamontulle ajamaan "Helmellä". Jyväskylän suunnalla tiedän
ainakin 4 käytöstä poistettua isoa hiekkamonttua joissa mahtuu ajamaan.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vastaa Viestiin