Sanoo että -76 mutta mun oranssi on -76 ja siinä on amuliini lista kojelaudassa ja ratissakin se hiano kromikehä... oisko si vaihtunu jo vuonna - 76 kun mun -77 on samanlainen sisustus kun tossa...
Eli Jussille pähkäilyn aihetta
Edit: paitti että -77 se ratin BAS teksti on reunassa eikä keskellä...
ja eikös usaan tai kanadaan viedyissä ollu automaattejakin... oli puhetta joskus tuolla viritys ja modifointi puolella.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
arpati kirjoitti:Sanoo että -76 mutta mun oranssi on -76 ja siinä on amuliini lista kojelaudassa ja ratissakin se hiano kromikehä... oisko si vaihtunu jo vuonna - 76 kun mun -77 on samanlainen sisustus kun tossa...
Selailepa infoa.
Eikös sun nappikset ole 2101 eikä 21011, eli sun -76:ssa on vielä 2101-kojelauta alumiinilistoineen ja kromikehäratteineen.
Tuossa taas on 21011-kojelauta jossa oli "puuviilu" jo -74 ja sama kojelauta ainakin infon mukaan tuli 2101:een vasta -78, mutta kuinkas sulla on se jo -77:ssa?
jusulle pisteet tarkaavaisuudesta, kokeesi on hyväksytty
21011 ja 2101 ovat ihan kaksi eri autoa vaikka malli onkin numeroitu viidennellä numerolla tyyppikoodissa, erot malleissa on hyvin verrattavissa mallien 2103 ja 2106 eroavaisuuksiin. samanlaiseen viidennen numeron tekniikkaan on jouduttu Samara sedanin osalta, vai väitättekö että 2109 ja 21099 ovat molemmat samalla korilla? (ensimmäinen on 5-ovinen ja toinen sedan)
eli nappiksissakin on eroja kuten viineissä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Joo hyvä huomio toi eri malli enpäs muistanu tota ... Mutta tosiaan mun 2101 -77 (tyyppikilvessä) joka rekisteriotteen mukaan 00.00.77 rekisteröity on todella "puuviilu" kojelauta.
Kyllä Kanadassa Ladoja on myyty. Automaatteja tuskin.
Joku sais kyllä ottaa asiakseen selvittää toi automaattihomma. Ehkä venäläiset/virolaiset tietää tarkemmin? Jos joku käväsee saksassa kannattaa kysellä varaosaliikkeista Ladan osia, ja nimeonmaan niitä automaatteja.
Kirjottelin kaverille ja se sano että p-amerikassa on ladakerho, joskin suurin osa jäsenistä on kanadassa.
Yritin kysellä et miten jengi reagoi ladoihin, mut ei se oikeen osannu sanoo ja sit kyselin siltä huvikseen et voiko maahan tuoda ladoja. Se sano et jos auto on alle 25 vuotta vanha niin sit on iso ongelma pitää maksaa iso kasa rahaa että auto on niiden vaatimassa kunnossa.
Misha kirjoitti:Yritin kysellä et miten jengi reagoi ladoihin, mut ei se oikeen osannu sanoo ja sit kyselin siltä huvikseen et voiko maahan tuoda ladoja. Se sano et jos auto on alle 25 vuotta vanha niin sit on iso ongelma pitää maksaa iso kasa rahaa että auto on niiden vaatimassa kunnossa.
Samaa tuo sivujen pitäjä puhui auton iästä eli pitää olla yli 25 vuotias että voi tuoda ja rekisteröidä tekämättä autolle yhtään mitään.
Mutta leikitääs ajatuksella uusi 110 vietynä jenkkeihin. Ei varmasti montaa tulisi vastaan eikä varmaankaan edes kallista saada lailliseen käyttöön.
Neuvostoliittohan oli kauan kauppasaarrossa. USA:han siis ei ole ollut autotuontia. Sensijaan muuttoautona tai yksityisesti vietynä niitä sinne on voinut ilmaantua määrätyjen rajoitusten puitteissa. Lisäksi tuo, että USA:ssa voi olla noita rekisterikilpiä monenlaisia. Tuonkin punaisen yksilön takakilvessä on teksti "mafija". Mobilistissa oli kerran maininta Suomesta viedystä muuttoautosta, jossa on edelleen alkuperäiset mustat suomikilvet.
Luin jostain autolehdestä kauan aikaa sitten (varmaankin ennen 90-luvun puoliväliä), että Kanadassa myydään takavetoLadoja automaatilla varustettuna. Mutta mikä loota ja missä asennettu, siitä ei ollut mainintaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Jossain autokirjassa oli maininta että 1960 luvulla USA:n vietiin 10000 kappaletta Moskvitsheja !! Ja jostain kuulin huhun että Jenkeissa on noin 50 kappaletta Ladoja. No, huhut on huhuja, mutta Kuubassa ei ole kovin montaa jenkkiautoa 1959 mallin jälkeen. Sen sijaan sinne tuotiin laadukkaampia autoja idästä.
Jos tuo Mossejuttu pitää paikkansa, niin voi olla varmaa että CIA ja FBI ovat asentaneet mikkejä Mossemiesten asuntoihin...
Kumma juttu tuo vaatimukset vanhoille autoille. Jenkeissä ei ole katsastusta. siellä saa suurinpiirtein nitrodragsterin kadulle kunhan siinä on valot ja muuta pientä, ja koska katsastusta ei ole niin poliisit huolehtivat siitä että auto on määräysten mukainen. Jossain lehdessä oli kuvia Nykistä millaisia autoja siellä on. Siinä oli japsiautoja joissa oli aivan älyttömän suuret ruostevauriot. Valehtelematta sanon että auton takahelma oli koko leveydeltä auki, ja ruosteaukko oli noin 10 senttiä leveä !!
Onko muuten virossa ja venäjällä millainen katsastuskäytäntö ?
Joskus 80 luvulla oli jutu Mobilistissa, kuinka joku jenkki-pelle oli
ostanu Rovaniemeltä vanhan taksi Popedan. Raahannu sen jenkkilään ja autoo raijattiin sirkuksessa ympäri amerikanmaata. Ostamalla taalan pääsylipun pääsit katsomaan AITOA KGB radioautoa, olihan tallella vielä vanha ularadio Lisänä sai vielä kuulla ukon tarinoita kuinka auto oltiin salakuljetettu pois Moskovasta
Mosse-Aksu kirjoitti:Luin jostain autolehdestä kauan aikaa sitten (varmaankin ennen 90-luvun puoliväliä), että Kanadassa myydään takavetoLadoja automaatilla varustettuna. Mutta mikä loota ja missä asennettu, siitä ei ollut mainintaa.
Tänään töissä selvittelin tuota asiaa luppoaikana ja näkyy olevan gm:n TH-180 vaihteisto noissa. Ja vielä netistä selattuna niin myös mm. opel recordissa on ollu tuo loota.
Voiskohan tollasen automaatti lootan saada jostain. Olis kiva saada se tohon LIMOon. Siihen nyt on varattu 1700i ruiskukone valmiiksi jotta varmaan teho riittäisi.