SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Huvittavaa nähdä jossain asteekkitopikissa vanhoillisten ihmisten paasausta siitä mikä on normaalia elämää ja mikä epänormaalia.

Pöyhösen iässähän pitäisi jo olla vaimo ja 2 lasta, farkkuvolvo, omakotitalo, iso velka, samanlaiset tuulipuvut sekä kultainen noutaja eli se perinteinen, muuten olet epänormaali :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada Scandinavia kirjoitti:Tämä Jussin ideoima normaaliauto on kaikkein järjettömin/kallein ratkaisu.

Suosittelisin PK hankkimaan, jos lompakko/pudjetti antaa myöden, noin 1000-2000e arvoisen henkilö tai farmariauton, jokapäiväiseen ajoon. Suosittelen sellaista autoa, missä on galvanoitukori.
Jättää Ladat harrasteautoksi ja korjattavaksi tulevaan kesään
Kyl liisinki auto olisi kaikista helpoin ratkaisu, ilman mitään vastuuta ja käsien likausta uusia auto ja huoltojen ajaksi sijaisauto, rahaa siinä menee kuten uuden auton omaksi ostossakin.

se taas on aika sama ostaako galvanoidun 2000 euron auton vai galvanoimattoman 200 euron auton, kumpaankin saa laitella milloin mitäkin, joka on pois harresteauton laitosta. edullisinta ja järkevintä lienee joku luotettava lada, joka on uudehko eikä maksa paljon mitään, sen kanssa ajaa ilman ongelmia ja tekee sitten kaikki illat rauhassa axtec ladaa tulevaksi hääautoksi
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eletään kriittisiä hetkiä. Jännitys on käsin kosketeltava, kuten tulevissa Olympialaisissa konsanaan.

Jos tämä ponnistus ei onnistu niin riisutaan Kaatumarauta ja Liikennevaloviuhakkeet takaa. Sitten ei muuta tarvitakaan kuin kasata röykkiöittäin metallijätettä sisään ja ...

Mutta voihan siinä käydä toisinkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Elättelee vielä.

Vaihtamani Koho ja Neulaventtiili toimivat.

Happien kanssa ongelmaa. Ongelman syynä kiero kaasarin jalka ja haljennut jalan pakeliittialus.

Lisäksi tietenkin EGR -venttiilin liittymä poikki.

Tämä siis saadaan vielä ajoon. Kuusaalt uusi Kaasari tai paremminkin runko-osa. Onneksi on SÄMI. TakaPotkun Axtec ei käy Samaraan. Jokuhan tuolla taisi moista kysellä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Täytynee kuitenkin koitaa järkeistää tätä remonttia ensin.

Eli vaihdetaan vain pakeliittijalka ja tukitaan AGR -liitos jollain. Jos näillä saadaan hapet kohdalleen niin joskushan voi sitten vaihdella koko kaasarin runko.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pelkällä pakeliittijalan vaihdolla ja hyvällä tiivisteellä ei päästä haluttuun tulokseen. Kaasuttimen rungon jalka on liian kiero, jotta imusarjan liitos saataisiin tarpeeksi tiiviiksi.

Voisihan sinne vetää ympärille ilmastointiteippiä siksi aikaa, että saisi sen päästölapun, mutta jäänee tällainen viritelmä kyllä tekemättä.

Eräs vaihtoehtohan oli Koneistaa jalka vaateriin. Koska kierous johtuu kulmien liiallisesta kiristämisestä joskus aiemmin, koneistaminen voisi tulla kyseeseen. Kulmissahan ei kulje mitään kanavia eikä muuta, joka voisi vaihingoittua koneistuksessa, joten tätä vaihtoehtoa harkitaan.

Huomenna selviää aletaanko tällaista tehdä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Onkohan kukaan ollut aiemmin niin hurja, että olisi alkanut Kaasarin rungon Jalkaa koneistelemaan suoraksi?

Tuskinpa. Olisi se kerta sitten ensimmäinenkin. Alan vahvasti kallistua moisen kannalle.

Kuusaalt roudaan sitten sen toisen kaasarin kun menen tässä keväämmällä. Sittenpä ainakin on Kuusaal oltava, jos KooKoo pelaa puolivälieriä Jukureita vastaan. Pääsee katsomaan sekä koti- että vierasottelut.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Kun kuitenkin vaihdat sen kaasuttimen niin kuinkas olisi tiivistemassa mallia moottorisilikooni?
Moottorisilikoonihan kestää vaikka pakosarjassa (itseasiassa eihän se kestä).
Bensat ja muut kyllä kestää. pikkukierros ja ei haittaa pienet tiivistepintojen toleranssit.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Onhan tuossa vaihtoehtoja. Miten sitten kun tarvitsee taas jossain vaiheessa kaasaria irrotella, niin joutuuko piikkailemaan tai muuten vaan jyrsimään massat sieltä hemmettiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kaasarin ja imusarjan tiivistys hoidetaan aina tiivisteellä eikä millään silikoneilla. Jos laippa on pahasti käyrä, niin ei mikään silikonikaan sitä korjaa. Muutenkin kaasarin pohja on sen mallinen että paksu paperitiiiviste tms. tiivistää sen kunnolla eikä silikoni siinä toimi koska siinä ei ole mitään ns. yhtenäistä tiivistyspintaa.

Kulmista leikellyt tiivisteet yms. purkkapatentit on juuri niiden peltotuunaajien ratkaisuja. Kaasarin jalan voi kyllä hioa lasilevyn päällä jos siihen riittää mielenkiintoa. Minä en kyllä jaksaisi...

Vatipäät laittaa silikonia kaasarin kannentiivisteeksikin ja sitten ihmetellään mihin katosi menohalut nokareiden irrotessa :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Esim Finisol-massa jota itse olen käyttänyt lähtee puukolla, tylsälläkin.
Eriasia on nämä sikaleksit ja Rotabound.
Tuo RotaBound on kovinta liimamassa nököttiä mitä olen ikinä tavannut - sillä liimaa mitä vaan, aina hondan kaasarinkaulasta talbotin vetonivelen suojakumiin...
Ja kestää.

Rautaahan ei sitten liimata silikoonilla, eihän!
Silikoonista haihtuu etikkahappoa kuivuessa joka tuhoaa pellin, mutta miksi ei se syö alumiinia?
Määrät joita haihtuu, eivät vaikuta ainakaan pahentavasti moottorin oloihin vaikka koko imusarjan siitä värkkäsi.

Normi moottorisilikooni(rinta?)massat ei tartu oikein topakasti, vaan purettaessa lähtevät irti kuin paperitiivisteet.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tässä nyt on vaan pakko tehdä tuolle jalalle jotain. Ei noita Axtec Samaran kaasareita kävele vastaan ihan helpolla. Ja muut härpäkkeet kun ei tähän käy.

Ja jos ostattelemaan rupeat niin luulempa, että myyjä kyllä tietää kivan hinnan.

Täytyy kysyä paljonko maksaisi jos joku siitä jalasta ne tarvittavat siivut pois Viilaisi ja Höyläisi. Itse en kyllä ala viilailla. Ei ole viilarin koulutusta. 8)

En minä kyllä mitään mönjiä ala levitellä sinne. Sen saa kuntoon sillä suoristamisella. Tietenkin hakisin Kuusaalt sen toisen kaasarin, mutta on vähän hankalassa matkassa. No, näkyypä mitä silmäin eteen tulee tässä Rotjektissa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Itse käytän kanssa lähes kaikissa muissa tiivisteissä (pl. kaasari) hyvää RTV-silikonia hyvin ohuelti tai sitten Hylomaria. Molemmat tuntuu toimivan, mutta Hylomar tuntuu antavan periksi öljyrasituksen alla, ainakin perämurikan ja banjon välistä meinaa tihkua.
Viimeksi muokannut Jokari, 10.2.2010 2:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Kyllähän se vika silloin on käyttäjässä joka sen kaasarin saa tukkoon liimattua. Ja minkäs takia se on pelto tuunaamista jos käyttää liimamassoja tai silikoonimassoja tiiviste pinnoissa?? Jos kerran on havainnut kyseisen tavan hyväksi ja toimivaksi, niin miksi niin ei saisi tehdä?? Itse olen liimaillut useilla liimoilla useita kohteita ( S80 Volvon öljypohjassa ei käytetä tiivistettä, muutamat vesipumput joissa ei ole tiivistettä, mopojen alapääntiivisteenä, autojen kaasuttajia, yms.) ja yksikään ei ole jäänyt vuotamaan liiman huonouden tai ylempalttisen liimalla läträämisen vuoksi. Eikä koskaan ole sattunut että ne liimat olisivat menneet koneen kiertoon imupuolelta. Ehkä vain olen sitten tuurilla peltotuunannut nämä liimat kohteisiinsa tjsp.

No mopedi ajoilta tuli myös tutuksi tuo lasin päällä tehtävä oikaisu, mutta olen tehnyt sitä viimeksi noin reilu kymmenisen vuotta takaperin. Tosin pää tarkoitus saatiin silläkin tehdyksi ja kaasuttajan tiivistepinnat suoriksi. Mikunin kaasuttajissa kun sattumalta on erittäin huonot laipat ja Tellervoissa pohjat vääntyivät jatkuvan suutin testien takia. Ehkä myös siihen aikaan kun sattumalta ei aina tajunnut että liika voima ei ole hyväksi näiden hitu ruuvien kanssa.
t.eskola

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Täältä ääni viilalla suoristamiselle. Joskus on tullut tatsunin kaasarin kantta oikaistua viilaamalla. Ovat nekin usein pilattu liialla kirimisellä.
Vastaa Viestiin