SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei voi mitään! :shock:

Käänsin avaimesta. Ei tapahdu mitään. :cry:

Käänsin uudelleen ja Startti alkoi HINKATA vaivalloisesti kylmää konetta. :P

SÄMPY piuhaan. Itse vähän taas lämmittelemään. Kohta laittelemaan leluja kiinni lopullisesti.

Rattipylvään suojamuovit saavat olla vielä irti. Josko vika on sittenkin virtalukossa. Tiedäpä hänestä. En viitsinyt vielä muita sähkölaitteita tarkastaa. Toivottavasti se puhallinkin herää.

On ainakin ollut sisätilalämppäri niin paljon päällä, että sisäkautta on varmasti höngitty kaikki kosteudet pois koko autosta. Myös Lämppäripuhaltimellehan sitä on lämmitä ilmaa mennyt alakautta. Sieltähän se on ulos hönkinyt.

Mutta ei vieläkään riemuita liikaa. SÄMPYn kanssa kaikki on mahdollista. Jopa Mahdotonkin. :lol:
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 19.12.2009 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vika paikallisetettu StarttiReleeseen.

Toimii toisinaan. Toiminta juuri sellaista, että epäilisi ensin virtalukon toimimattomuutta tai viallista virtalukon pohjaa.

Selkeä napsahdus kuuluu starttireleestä eikä muuta tapahdu. Vielä kun olisi tarpeeksi pitkä käsi tai venyvä korva, niin voisi startatessa joko kuunnella sen naksahduksen varmasti starttireleestä tulevaksi tai kokeilla kädellä kun se Nöksähtää.

Laittelin kaikki lelut kiinni ja muissa sähkölaitteissa ei ole ongelmia. Lämppäripuhallinkin toimii hyvin.

Huomenna jatketaan Releen vaihdolla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Siispä Sunnuntai 20.12.2009.

Tänään vaihdan SÄMPYn Käynnistysmoottorin releen. Lisäksi ajattelin riisua varoille SÄMIstä Sytytyksenohjainyksikön ja Virranjakajan. Nämä voivat olla tarpeen jossain vaiheessa.

Olisi vaan korkea aika päästä taas suuntaamaan Joensuuhun. Ennen joulua olisi vielä käytävä Venäjällä tai miksei sitä voi käydä Joulunakin. Siellähän viettävät näitä Juhlallisuuksia vähän eri aikaan ja eri tavoin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vaihdoin sitten irtoreleen sen kiinnitysraudallisen releen tilalle. Samaa napsumista. Vaihdoin vasemmalla rintapellissä olevista kahdesta releestä toisen starttireleen paikalle. Samaa napsumista.

Koitin Ruuvaristarttia. Ei starttaa. Eli ne vasemmalla rintapellissä olevat releet ovat tärkeitä myös.

Näkyipä Naapurin pikkuserkku pihalla. Pyysin kokeilemaan napsaako juuri tuo rele, jota startin releeksi haukutaan. Sehän se.

Olin hakenut SÄMIstä juuri tuon vastaavan releen ja asentanut. Napsui edelleen, mutta Kas! Solenoidin herätevirta oli pois, koska äskenhän kokeilin ruuvarsistarttia. No, piuha kiinniin ja vähän sillä mielellä kokeilemaan, että RuuvariStartilla mennään jonkin aikaa.

Ja hemmetti! Sehän starttasi ja laakista käyntiin ilman mitään lohkolämmityksiä. Kevyttä tuuletusta jälleen kerran. Siihen asti kunnes... :lol:

Onkohan näissä rintapellissä olevissa releissä oltava se jalka, jotta ne toimisivat? Ei kai releen ulkokuoren tarvitse maadoittaa mitään? Näissä releissähän kaikissa on se musta maadoitusjohto kiinnityspulttiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2706
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Venäläiset tykkäävät prässätä sen kuoren pellistä, kun muualla se valetaan muovista. Rele ei itse maadota mitään, onhan sen jalka tehty muovista. Eli se releestä lähtevä johto hoitaa maadoituksen.

Sillä jalalla vain kiinnitetään se rele peltiin, ettei se heilu vapaana siellä konehuoneessa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tein sitten ns. toimivalla startilla lähtöä TonttuKäynnille Pavalovitsin luo. Pikku viemisiä oli.

Moottori oli lohkolämmitetty ja :shock: Ei starttaa. Vähän jurnahti ja sitten vain rele napusuu.

Hyökkäsin ruuvaristartille vähän kiroillen. Ei lähde näikään. Ruuvarin kulma vaan hitasaantui.

HeräteApiko kiinni, Rengasrauta ja vasara käteen ja ei kun iskuja. Ja johan pelästyi. Vähän yritti jurnata, mutta muuten lähti helposti.

Muuten kulki taas hemmetin hyvin. Ainoastaan lämmöt vähän heittivät, koska olin joutunut laittaamaan vajuneen nesteen tilalle pelkkää vettä. Luulin jo termostaatin, jonka olin vasta äsken vaihtanut, vaurioituneen mutta onneksi näin ei ollut.

Pavlovitsin pihasta käynnistyi jo todella halposti. Ainoastaan pieni jurnaus kuului solenoidista. Kurvailin ostamaan jäähdytysnestettä. Taas käynnistyi ettei mitään. Kiihdyttelin syömään KebapRanskalaiset Orienttiin.

Virrat pois ja valot jäivät päälle. En ollut uskoa tilannetta todeksi. Valoautomatiikka on poistettu, mutta sitä ei saa aivan kokonaan pois. Parkit jäävät aina palamaan, kun virrat ovat päällä. Nyt jäivät ajovalot kokonaan päälle.

Konepelti auki ja miinuskenkä irti. Syömään. Taas käynnistyi hyvin ilman mitään rutinoita. Menin vielä Kipparille postittamaan yhdet männät ja männänrenkaat. No, nyt valotkin poistuivat loimottamasta kuten kuuluukin. Ja käynnistyi ilman mitään narinoita.

Täytynee kuitenkin purkaa vielä huomenna tuosta SÄMIstä startti, virranjakaja ja vaikka se syttyohjuri. Ovatpahan sitten varalla. Varaosakauppias kun ei itse voi ajella uusilla varaosilla eli ei ole Osahakijalla uusia Venäjältä haettuja osia vai miten se meni.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sittenpä taas aletaan valmistautua raatamaan pitkin Salpausselkää määränpäänä Pohjois-Karjala. Kelejä on lupailtu ja niittä pitänee, mutta me kun emme ole SÄMPYn kanssa Jäniksenselässä syntyneet niin emmeköhän me keleille pärjää.

Hullukaan jaksanut purkaa starttia, virranjakajaa ja syttypopksia SÄMIstä. Ei käynyt edes moinen urheilu tänään mielessä. Noilla rojuilla mennään mihin päästään ja sitten taas ihmetellään.

Planttailin nyt kunnon lasinpesunesteitä eri purkkeihin. Säiliön laitan vasta jos tuntuu että tarvetta alkaa ilmetä. Eivät kai ne Tienpitäjät niin pöpejä ole, että tällä tuiskulla ja viimalla Suolaa kylväisivät ainakaan kovin paljon. Kyllähän rekkamiesi sitä huutaa varmasti lällärillään, mutta ei hemmetti jos kuuntelevat.

Liukasta kai se on ja tuuli riepoo. Mennään nätisti ja katsellaan tarkasti jos Tonttu varoitaa jostakin. Vai eikö täällä sittenkään saanut Tonttuja katsella edes JoulunAlla? Pyh! Olkoot näkemättä kelle näköä ei ole suotu. Minulle ne ainakin kertovat juttuja ja vinkkaavat vaarapaikoista. Muidenkin kannattaisi joskus niitä Kuulla ja Nähdä. Ei ne turhia toimittajia ole.

Pielkäähän Peukkuja ja Onnea Osoittakaa tielleni tuuliselle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

hieno homma että oot saanu taas sämpyn toimimaan,niin ei tarivitsi lakkoilemaankaan ruveta.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tulttinpas sitten taas Heitämällä moinen matka. Isäntä oli kyllä väsynyt ja hieman ahdisteinen, mutta SÄMPY raatoi kuten pitikin.

Kulussa ei ollut ongelmia. Tuntui, että vivustojen ja jousien rasvaus olisi tuottanut tulosta. Pieni pykälä tuntui nyt ensi kertaa kaasussa eli vähän hyydähti, mutta sitten nykäisi mukavaan kulkuun. Kuuluneeko Axtec -ominaisuuksiin? Jos kuuluu niin sittenhän se pelaa paremmin, koska sellaista ei aiemmin ole ollut.

Alkumatka oli melkoista mylläkää. Ajelin 60-80km/h sen mukaan, että pysyi tarpeeksi väliä edellä ajaviin rekkoihin. Ei sitä pöllyä jaksanut katsella. Myöhemmin sitten posottelin ohi moisista pöllyttäjistä.

Alkoikohan kaasari vähän jäätää. Tuntui vähän turhan tukkoiselta toisinaan siinä rekan pöllyssä. Tai siis oli sellaisia isompia pykäliä kaasupolkimella tunnusteltuna. Muistin lisäksi, ettei sulakerasi ollut kiristetty kunnolla. Ja juuri kun pääsin rekoista ohi harhauduin ja ajoin tietyömaalla liittymästä oikeaan ja ylös eli Nuijamaan suuntaan. No, siinä oli hyvä tarkastaa sulakerasian kiinnitys ja kaasarijäätymismahdollisuus.

Ja hurlumhei! Konehuoneessa oli Liikaa Lunta! Varsinkin vasemmalla puolella akun päällä, sulakerasian ympärillä ja vaikka missä. Myös kaasarin ilmanottoputken ympärillä oli kamaa. Konehuone otti pöllyä sisään vasemman umpion ja konepellin välistä.

Käänsin ilmanottoputken kohti moottoritilan sivupeltiä. Ilmanottohan oli laitettu VivtiSiksti eli puolet pakosarjalta ja puolet suoraan kylmää. Kiristelin sulakerasian ja asettelin kannen vielä paremmin. Ei siellä sisällä kamaa ollut. En viitsinyt laitaa rättiä tai jotakin siihen vasemman umpion päälle lumipöllyä estämään. Täytyy tehdä joskus moinen.

Ja mitä ihmettä. Kulku huononi kun laitoin ilmanottoputken sivuun sojottamaan. Eikö se pentele saa tarpeeksi ilmaan tuossa asennossa? Tämäkö tätä on vaivannut aiemminkin. Tukehtumistahan on ollut. Minullahan oli ilmanotto putki tuolla tavalla ja kaikki ilma otossa pakosarjalta. Ei kai tämä näin herkää voi olla. Kaasupolkimessa tuntuneet pykälät hävisivät kun vaihdoin tämän torven asentoa.

No, kun käytiin Yli Imadran niin vähän liikenne helpotti ja pahin tuiskukin. Alkoi maantie maitaa. Losottelin 100km/h. Ei ongelmia.

Tajusin vasta reippaasti ajellessani ja välillä lasketellessani vapaalla, että vapaalla nyittili rattia, vaikken ajanut missään lumipöppörössä. Taasko jarrujumeja? No, ajelin tätä mahdollisimman vähän kuulostellen Änkilään. Siellä renkaiden, moottoritilan auton yleisvilkuilua sekä tankkaus kanisterista. Poljeskelin jarrua oikein tosissaan ja ajattelin, että eiköhän ne nyt ole herkkäni. Luisuttelin vielä vähän vauhdin kanssa.

Mutta se ratin nyittely ei kokonaan loppunut. Ei se veto päällä tuntunut, mutta vapaalla tai ihan kevyellä moottorijarrutuksella.

No, jos se ei jarru ollut niin Laakeriko? Mistä sitä tietää. AnaMennäVaa. Kaikenlaisia pikku nykimisiä. Mutta kun eivät aina olleet ihan pieniä.

Änkilän eli Simpeleen TPn jälkeen maittoin maantie mahtavasti. Vähän kirkasta kidesadetta ja hienossa lumitunnelissa ajoa. Ei liikennettä juurikaan ja mitä parhainen JoulunTuntu vaikka väsyttikin. Sopivasti rekat kääntyilivät edestä, ettei tarvinnut ohitella ja pikkuautothan humahtivat taakse kun siellä on niin hyvät ja suorat paanat.

Mutta sitten! Välillä kolahteli. Aivan kuin olisi ajanut kovan tieran päältä. Mutta kun en ajanut. Kolahtelu tiheni ja muuttui välillä sarjaksi jytkytystä. Rengasko. Ei sentään vaikka oikea eturengas onkin parilla pikku pullukalla ja solmuvanteella. Mutta eivät nämä miksikään olleet muuttuneet. Auto ei vetänyt kumpaankaan suuntaan. Jytisteli.

Samanlaista oli kokenut hakiessani HirviLatan. Liekö siinä vetari jytistellyt tai iskarin alapultti ollut irti. Tämä SÄMPYn jytyttely vaikutti kuitenkin aika ikavältä. Ehkäpä... Ventonivelten sujakumithan siinä ovat riekaleina. Olleet katsastuksesta asti eli n. 13 000km. Nivelet varmaan vetelevtä viimeisiään. Eivät ne aiemmin kyllä ole ääntäneet paitsi kun kaikki on käännöksessä pelissä ja vaikka hiljaa mennään Ukkaria niin kolisee. Kenties ne nyt pyrystä, jäästä ja lumesta ottivat lopullisesti onkeensa.

Tämä on sitten sellainen juttu Poijaat, että jos nuo nivelet korjataan, niin se teetetään Venäjällä. On minulla jo sen verran kotakteja, että annan SÄMPYn tutulle, joka saa viedä lelun korjaamoon, jonka tuntee ja minä vetelen jossain Lonkkaa. Noihin harmituksiin en kyllä viitsi itse koskea jos ne on korjattava ennen ensi katsastusta.

Mutta SÄMPY teki miehen työn eli SÄMPY vetää niinkuin viimeistään... Herrat Hellssingissä laman alla nyyhkii, SÄMPY teki sen minkä aikasamara vain voi.

Mutta voi voi tätä meidän yhteistä kivistä taivalta. Saattaa se joskus olla sitten liian helppoa elämää kun saa ajaa vaikka puoli vuotta ilman teknisiä murheita.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Taidat olla saamassa selkävoiton Ladasta, hyvä että pääsit periille ilman suurempia ongelmia!
warre 353w sedan,
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

SÄMPY ei saa edes JouluAattolomaa. Kohta se taas joutuu raatamaan. Sen on oltava PukkiKuskina. :lol:

Paikkoja ei ole monta, mutta kun Pukittelujen välillä ollaan ToivoElmeriArmaan kanssa, niin siinä se päivä mukavasti vierähtääkin.

Saa nähdä tarvitaanko Kalikkaa solenoidin kylkeen vai lähtisikö ihan vaan avaimesta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

:shock: HUH! MIKÄ JOULU :shock:

Onneksi sain viettää Rauhaisan Joulun jo ennen JOULUA Kuusaal. Vaikka olikin se StarttiOngelma niin se oli pientä tähän varsinaiseen Jouluhässäkkään verrattuna.

Elämä on muuten niin mallillaan eikä tule itse Töpeksittyä, että kaikkea vaikeutta maailma nyt kaataa niskaan. Kokeillaan Pojan kestävyyttä oikein todella ja MasennuksenMaahan yritetään viskata kaivamalla maata jalkojen alta niin nopeaan kuin routaista kunttaa vaan pystytään.

Mikään suunnitelma ei onnistunut ja vain muutama pieni toive toteutui, ei isoja oltu toivottukaan.

Eli Jo Ol Joulu
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kovaa Vaktaa: Jouduin eilen purkamaan pois syylärin ja lehtan. Syynä kohtuuttoman suuri jäähdytysnestevuoto. Oli pakko tarkastaa vuotavatko letkut vai itse syyläri. Toistaiseksi syyläristä ei ole löytynyt vuotoja.

Letku- tai letkuliitosvuotoja on vaikea havaita. Neste valuu letkun ulkopintaa pitkin ja päätyy melko varmasti pudottelemaan pohjapellille syylärin alalaidasta.

Letkuja täytyy vaihtaa. Ainakin Ylävesiletku on todella heikko lohkon puolelta. Se on pullistunut ja hapristunut. Muutenkin täytyy koeponnistaa tuo sisällä, ennen kuin pulttaa kiinni.

Tulipahan nostettua vasen puoli ylös ja otettua vasen eturengas pois tämän operaation takia. Ja pakkohan se oli ottaa kun sisälokari irtosi osittain ja jäi kahnaamaan rengasta vasten. No, tällekin on oma mukava syynsä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

SÄMPYhän selvisi JouluAattoUrakasta loistavasti. Muutaman kerran oli kopistelta solenoidia, mutta käynti oli aivan loistavaa. PikkuPakkasessahan sitä mentiin.

Aamulla käytiin ilahduttamassa yhtä perhettä JouluPukin vierailulla. Neiti oli mukana, muttei tullut kyllä sisään. Täältäpä mentiin ToivoElmerin kanssa katsomaan JouluRauhaa ja koristelemaan kuusi.

Sittenpäs pienille päiväunille. Neiti jäi pihalle omaan autonpenkeistä tehtyyn nurkkaukseensa. Turrikka vaihtaa alusvillaa ja minulla oli vielä vähän kesken. Enkä tässä joulutouhussa muistanut... Että karvanvaihdon aikaan Neitiä Liikuttaa. Kiima ei ole lähelläkään, mutta reviiriä on tähän aikaan vuodesta laajennettava yhdellä korttelilla.

Ja tähän väliin astuvat sitten jotkut Mukavat, Koiran parasta ajattelevat, todella Älykkäät KaupunkilaisIhmiset. Herrajestas että on Typerää ja Ajattelevaa sakkia, jonka olisi parasta olla Ajattelematta, koska kapasiteetti ei riitä tällaiseen vaikeaan prosessiin. Eli ajattelu on hyvä asia, mutta sen pohjaksi pitää olla jotain tietoa ja kokemusta.

Niin, niin... Voidaan sanoa että Laki sitä ja Laki tätä. Mutta kuinka moni tukeutuu lakiin kun MöhköMaasturi ajaa punaisia päin? Entäpä jos se Kaahaa ainakin 40km/h ylinopeutta ohi? Entäpä jos nähdään eläin, joka on 2x Normaalipainonsa kokoinen, sokeritautinen, huonojalkainen, ientulehduksesta lähes hampaaton sohvaperuna, joka ei kykene edes kunnolla liikkumaan. No, onhan näitä esimerkkejä, joissa Ihminen ei vetoa heti lakiin ja järjestykseen.

Laitetaan tähän eräs pahimmista: KouluVäkivalta! Muka pikku Kiusaamista. Kuinka moni Opettaja uskaltaa soittaa poliisit paikalle, kun jotakin oppilasta on rääkätty jo vuosia ja vihdoin häneltä on saatu murrettua vaikka jalka jonkun rääkkäyssession aikana. Kenties tätä ovat vielä Ei Meidän Tyttö tai Poika Ainakaan -tyyppiset lapsoset.

Miksi tämä Lakijuttu? Koska siihen tullaan kuitenkin vetoamaan kun kerron tätä tarinaa eteenpäin.

Mutta todella hienoa, kun tämä Sovta ei enää NYITÄ. NYKIMINEN ON SIIS HÄIPYNYT. Ja omalle järjestelmälle en ole tehnyt mitään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Syyläri on sitten Koeponnistettu. Onneksi ei vuoda. Laitoin sekä ylä- että alavesiletkut kiinni. Ei vuoda edes letkuliittymistä. Samarassahan on jo nämä Modernit muovipäätysyylärit. Muuta kivaahan näissä ei ole kuin että nämä päädyt ovat vaihdettavissa ja helposti vielä.

Kai se on ruvettava vaan ruuvaamaan kohta jäähdytyspuolta kuntoon. Pakkasta ei ole nyt kuin 15astetta. Huomiseksi taas päästään 20paremmalle puolelle.

Jos saisi tämän järjestelmän vuotamattomaksi, niin voisi säätää nesteetkin kuntoon, ettei kävisi kuin JouluPäivänä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin